Mode & Beauty alle pijlers

Bont

18-07-2019 00:59 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,

Ik zit met iets: ik heb al jaren een zo geheten bont fetish. Hierdoor vind ik bont dus gewoon mooi en fijn. Nu wil ik toch wel graag een jas kopen met iets van een bontkraaf of iets anders, maar ik ben dan bang voor reacties. Ook ben ik bang dat iedereen denkt dat ik dan "fout" ben. Terwijl ik echt een relaxt, vriendelijk en sportief persoon ben. Heeft er iemand een tip wat ik kan doen?

Ik hoef niet te horen dat het zielig is of wat dan ook. Want dat is namelijk niet de rede waarom ik dit topic heb aangemaakt.
Waarom is een leren jas of broek dan niet net zo fout?
Als je een beest doodt om op te eten, is het alleen maar goed om alles te gebruiken, dus ook de huid en botten. Volken die traditioneel rond de poolcirkel leven doen dat. En bij -30 houdt katoen je ook niet echt warm. Dus op een Eskimo of een Lap, snap ik dat bont prima. Hier in Nederland is het niet nodig voor isolatie.
Maar een anti-bont activist in een leren jas kan ik niet serieus nemen.
forumfossiel schreef:
18-07-2019 08:56
Waarom is een leren jas of broek dan niet net zo fout?
Als je een beest doodt om op te eten, is het alleen maar goed om alles te gebruiken, dus ook de huid en botten. Volken die traditioneel rond de poolcirkel leven doen dat. En bij -30 houdt katoen je ook niet echt warm. Dus op een Eskimo of een Lap, snap ik dat bont prima. Hier in Nederland is het niet nodig voor isolatie.
Maar een anti-bont activist in een leren jas kan ik niet serieus nemen.
Leer is een afvalproduct
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
18-07-2019 08:56
Waarom is een leren jas of broek dan niet net zo fout?
Als je een beest doodt om op te eten, is het alleen maar goed om alles te gebruiken, dus ook de huid en botten. Volken die traditioneel rond de poolcirkel leven doen dat. En bij -30 houdt katoen je ook niet echt warm. Dus op een Eskimo of een Lap, snap ik dat bont prima. Hier in Nederland is het niet nodig voor isolatie.
Maar een anti-bont activist in een leren jas kan ik niet serieus nemen.
Het gaat mij meer om de manier waarop zo'n beest gedood wordt. Zijn er nou teveel van en ze leven in het wild en worden gedood door een kogel vind ik een heel ander verhaal dan wildklemmen en dood knuppelen!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Los van vervelende opmerkingen kunnen mensen ook fysiek worden. Het maakt veel mensen namelijk echt heel boos. Haal een faux bontjas en bewaar het bonnetje; kan je dat het gezicht wapperen van de persoon die in een flying kick op je af komt.
Loesiepoesie schreef:
18-07-2019 09:02
Het gaat mij meer om de manier waarop zo'n beest gedood wordt. Zijn er nou teveel van en ze leven in het wild en worden gedood door een kogel vind ik een heel ander verhaal dan wildklemmen en dood knuppelen!
Heb je weleens gezien hoe ze dat in China doen? De beestjes worden opgehangen aan 1 poot (levend!) en zo wordt de huid er in 1x afgetrokken. Vervolgens worden ze op een stapel gegooid met andere dieren om te sterven. Die dieren liggen dus nadat hun vel eraf is gehaald gewoon te wachten tot ze uiteindelijk een keer sterven. M'n maag draaide ervan om, wat een verschrikkelijke pijn moeten die hebben :'-(
Suzan_1991 schreef:
18-07-2019 09:40
Heb je weleens gezien hoe ze dat in China doen? De beestjes worden opgehangen aan 1 poot (levend!) en zo wordt de huid er in 1x afgetrokken. Vervolgens worden ze op een stapel gegooid met andere dieren om te sterven. Die dieren liggen dus nadat hun vel eraf is gehaald gewoon te wachten tot ze uiteindelijk een keer sterven. M'n maag draaide ervan om, wat een verschrikkelijke pijn moeten die hebben :'-(
Neeeee, ik zit hier gewoon te janken achter m'n scherm :cry: :cry: :cry: Ik had dit beter niet kunnen lezen, ik ben er echt niet goed van :cry:
Doubletree20 schreef:
18-07-2019 09:46
Neeeee, ik zit hier gewoon te janken achter m'n scherm :cry: :cry: :cry: Ik had dit beter niet kunnen lezen, ik ben er echt niet goed van :cry:
Sorry! Wees in ieder geval blij dat je het niet gezien hebt, ik heb er echt nachtmerries van gehad. Ik snap gewoon niet hoe iemand zoiets kan doen, vreselijk. Wel goed dat dit filmpje verspreid wordt vind ik, hopelijk worden mensen dan een keer wakker.
Alle reacties Link kopieren
Dierenleed interesseert je niks dus of je een jas koopt moet je zelf weten. Maar blijf alsjeblieft binnen als je hem draagt. Val andere mensen niet lastig met je fetisj, dat is gewoon disturbing.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-07-2019 09:40
Heb je weleens gezien hoe ze dat in China doen? De beestjes worden opgehangen aan 1 poot (levend!) en zo wordt de huid er in 1x afgetrokken. Vervolgens worden ze op een stapel gegooid met andere dieren om te sterven. Die dieren liggen dus nadat hun vel eraf is gehaald gewoon te wachten tot ze uiteindelijk een keer sterven. M'n maag draaide ervan om, wat een verschrikkelijke pijn moeten die hebben :'-(
Verschrikkelijk!!! Chinezen kunnen echt als barbaren omgaan met dieren, dit breekt mijn hart!

Ik moet zeggen ik heb vroeger ook 2x een jas met een bontkraag gekocht, ik dacht er gewoon niet bij na. Nu weet ik wel beter!!! Nooit en dan ook nooit meer van mijn leven koop ik bont!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Er is ook echt heel mooie, niet van echt te onderscheiden, namaakbont te koop. Tenzij je ook echt een kick krijgt van het dierenleed dat er achter schuil gaat, zou ik daar naar kijken. Maar iets zegt me dat het dierenleed-aspect juist een (onbewust) onderdeel is van je bont fetish.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook veel bont. In de avond, als ik lekker met mn benen omhoog zit, één kat op mn ene been, de andere op het andere. Het is erg warm en ook best wel zwaar. Ook prikken ze me soms onverwachts. Maar hé, je moet er wat voor over hebben!
In jouw geval raad ik je zuivere teddyberen bont aan.
Alle reacties Link kopieren
Begin een hondenslede-onderneming in Alaska. Dan ben je lekker sportief bezig en kun je je eigen veelvraat afschieten om op je capuchon te naaien. En niemand van je buren zal ee wat van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-07-2019 09:40
Heb je weleens gezien hoe ze dat in China doen? De beestjes worden opgehangen aan 1 poot (levend!) en zo wordt de huid er in 1x afgetrokken. Vervolgens worden ze op een stapel gegooid met andere dieren om te sterven. Die dieren liggen dus nadat hun vel eraf is gehaald gewoon te wachten tot ze uiteindelijk een keer sterven. M'n maag draaide ervan om, wat een verschrikkelijke pijn moeten die hebben :'-(
Ik heb helaas de pech gehad het filmpje te zien op FB. Ik haat de bontdragers nu nog meer. Al is het gros wat met bontkragen loopt zowiezo al niet helemaal goed bij de plaat.
Walgelijk gewoon. En inderdaad het duurt uren voor ze dood zijn. Wat een pijn en gruwelijke wreedheid.

En TO krijg lekker de eeuwige schijterij met je bontfetish. Je bent echt Koekkoek!
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
18-07-2019 09:40
Heb je weleens gezien hoe ze dat in China doen? De beestjes worden opgehangen aan 1 poot (levend!) en zo wordt de huid er in 1x afgetrokken. Vervolgens worden ze op een stapel gegooid met andere dieren om te sterven. Die dieren liggen dus nadat hun vel eraf is gehaald gewoon te wachten tot ze uiteindelijk een keer sterven. M'n maag draaide ervan om, wat een verschrikkelijke pijn moeten die hebben :'-(
Ik heb zo’n filmpje gezien en heb zo hard zitten huilen. Het is zó ontzettend walgelijk hoe ze met die dieren omgaan. Behalve bovenstaande worden ze geslagen met stokken, op de grond gesmeten en mensen gaan met hun grote schoenen op de kop van zo’n beestje staan.
Bontfetish of niet, je bent een verschrikkelijk mens als je hieraan meewerkt door het te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen jank maar lekker verder dan, jammer dat jullie niet normaal mijn laatste alinea kunnen lezen. Prutsers... Ik pak altijd mijn eigen weg, doe ik met dit ook wel haha. Kan wel een slotje op dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Chasin schreef:
18-07-2019 12:48
Mensen jank maar lekker verder dan, jammer dat jullie niet normaal mijn laatste alinea kunnen lezen. Prutsers... Ik pak altijd mijn eigen weg, doe ik met dit ook wel haha. Kan wel een slotje op dit topic.
Slotjes op topics kent Viva niet, helaas voor jou. Relaxte, vriendelijke en sportieve mensen dragen geen bont. Wanneer iemand bij mij op sollicitatiegesprek komt met een bontkraag wordt diegene per definitie afgewezen. Iemand die zo weinig oog heeft voor dit soort dingen is naar mijn mening ongeschikt als hulpverlener.
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je dat toch lekker Nolda.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde met donzen kussens of dekbedden....En kuikentjes wil je ook niet zien...Zag het van de week bij de keuringsdienst van waren quiz...ooit Facebook filmpje tijdens een of ander feest waar ze hond aten...wordt er nog naar van...bont is gewoon fout...als je dat.nu.nog.niet weet sneu...
die ik wilde bestaat al...
Chasin schreef:
18-07-2019 12:48
Mensen jank maar lekker verder dan, jammer dat jullie niet normaal mijn laatste alinea kunnen lezen. Prutsers... Ik pak altijd mijn eigen weg, doe ik met dit ook wel haha. Kan wel een slotje op dit topic.
O wij kunnen wel lezen hoor, maar jij bezit gewoon geen mededogen voor een ander levend wezen. Pak je eigen weg, maar dan niet janken als mensen je op een andere manier aankijken en je fout vinden. Want tja je bent gewoon hartstikke fout bezig dan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je eigenlijk zo graag echt bont terwijl er goed gelijkend nepbont is? Ik ben er oprecht benieuwd naar wat daar achter zit. Dan moet je blijkbaar ergens een kick krijgen van het dierenleed, anders zou het je niet uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Chasin schreef:
18-07-2019 12:48
Mensen jank maar lekker verder dan, jammer dat jullie niet normaal mijn laatste alinea kunnen lezen. Prutsers... Ik pak altijd mijn eigen weg, doe ik met dit ook wel haha. Kan wel een slotje op dit topic.
Waarom open je dan dit topic??? Wat had je anders verwacht van het viva forum?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-07-2019 14:45
Reden: Discriminerend
15.03% gewijzigd
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Canada Goose! Je struikelt over die jassen: echt bont maar niemand die het kennelijk weet....
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
18-07-2019 17:40
Canada Goose! Je struikelt over die jassen: echt bont maar niemand die het kennelijk weet....
Yep, heel triest >:-(

https://www.bontvoordieren.nl/de-gruwel ... se-jassen/
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
18-07-2019 17:40
Canada Goose! Je struikelt over die jassen: echt bont maar niemand die het kennelijk weet....
En het staat ook nog eens een ordinair, zo’n bontkraag. Het staat de dieren mooier. En was jij niet een man TO? Wil je eruit zien als een pimp? Doe gewoon normaal, het ziet er niet uit. Die arme dieren maar lijden omdat jij een onderontwikkeld gevoel voor stijl hebt.
Even voor de mensen die denken dat bont een afvalproduct is en het beest toch al dood moest voor het vlees: zo werkt het helaas niet.

De meeste bontdieren worden gewoon gefokt speciaal voor hun vacht, en hun vlees is niet te vreten...andersom ook: is het vlees goed, dan kunnen ze niks met evt vacht (tenzij leer dan, volgens mij is dat een ander verhaal).

En de bontindustrie is nog vele malen harder en walgelijker dan de vleesindustrie (waar ik overigens ook geen goed woord voor over heb).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven