Mode & Beauty alle pijlers

borstverkleining

24-09-2009 21:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb 4 jaar geleden een borstvk gehad. Na mijn operatie had ik een cup B sportbh aan. Voor mijn operatie had ik cup F...

Ik was helemaal gelukkig. Maar na 2 maanden had ik alweer een cup D BH aan, en niet veel langer een cup E. Die heb ik nou nog steeds... Zijn er hier meer dames die dit herkennen? Een bvk gehad, maar toch niet de gewenste maat gekregen?

Ik moet zeggen dat mijn tepels behoorlijk hoog zijn geplaatst... hierdoor kan ik niet de laag-uitgesneden BH's kopen, dus het kan zijn dat mijn borsten wel kleiner zijn, maar dat ik toch een grotere maat moet kopen om mijn tepels te bedekken.

Al met al ben ik er nog steeds blij mee hoor. Het verschil is erg groot, ze hangen niet meer, en ze zien er erg mooi uit. Ik heb mijn taille weer terug, en dat is al helemaal fijn!

Liefs
Fijn voor je dat je nog steeds blij met het resultaat bent. Stoer dat je de stap naar een operatie genomen hebt.

Een vriendin van me ging vorig jaar van cup H naar E. Is nu nog steeds E al neigt het meer naar F. Maar ze is er ook nog erg blij mee en baalde eigenlijk dat ze niet eerder de keuze heeft gemaakt.
Yes, dat was voor een vriendin van mij een reden om het zich nogmaals te laten opereren.

Zij vond het zonde van de littekens en de ingreep, als dit het resultaat dan was. Ook de nekklachten kwamen weer terug.

Dit werd gewoon weer vergoed door het ziekenfonds.
Oh ik heb na 8 jaar nog steeds een cup C. Had een G. En ik ben er dan ook nog steeds erg blij mee.
Ja, helaas herken ik dit ook.

Ik ging van dubbel F naar een C, maar al heel snel werd dat een D. (terwijl het een B had moeten worden)

Volgens mij heeft te maken met het vetweefsel en de klieren die blijven zitten: die groeien vrolijk door.

Maarre, je tepels zitten (te) hoog? Kun je dan geen hoger gesloten BH nemen?
Leuk dat jullie zo snel reageren!!

Ik kan wel hogere BH's nemen, maar toch blijf ik dan bij cup E. Bikini's zijn bijna allemaal laag uitgesneden, dus dit jaar heb ik na 20 bikini's passen er toch 1 gevonden, maar qua kleuren niet echt mijn smaak. Toch zet ik die prioriteit maar even aan de kant, ik vind het belangrijkste dat ie goed zit natuurlijk.

Gelukkig zie je bijna niks meer van de littekens, verder heb ik nog wel steeds rug en nekklachten, maar volgens de fysio heeft dat ook andere redenen.

Mijn operatie werd ook geheel vergoed door het ziekenfonds. Het had ook medische redenen.

Wat ik me ook afvraag.. als je een leuke jongen tegenkomt.. op welk moment vertel je dat je een bvk hebt gehad? Ik vind dat een beetje moeilijk.. aangezien ik het toch eerst wil vertellen. Je kunt het wel zien nl..

Liefs
Maar Flapper als je tepels te hoog zitten, heb je er dan geen last van? Ik kan nu 8 jaar na de borstverkleining nog niets aan mijn tepels hebben. Ik draag dan ook naadloze bh's. Zelfs van een naad wordt ik gek.
Als je veel aankomt, kunnen je borsten ook hard groeien. Mijn vriendin moest speciaal afvallen voor haar operatie. Want het risico wanneer je aankomt na zo'n operatie, is dat je littekens lelijk herstellen en dat je borsten uit hun 'verband' groeien.

De meesten mannen die ik ken staan juist achter een keuze van meiden die een bvk hebben gedaan. Dus ik denk dat een vriendje alleen maar positief op zoiets zal reageren. Het is jouw lichaam.

Wanneer jij daar klaar voor ben, vertel je dat. Is geen handleiding voor ;)
In Nederland moet je eerst afvallen voor een borstverkleining. In Belgie is dat niet zo. Heeft ook weinig nut. Want als je weer aankomt groeien je borsten ook weer. Is dat nog steeds zo trouwens? Dacht dat het afgeschaft was.
quote:Zoebie schreef op 24 september 2009 @ 23:05:

In Nederland moet je eerst afvallen voor een borstverkleining. In Belgie is dat niet zo. Heeft ook weinig nut. Want als je weer aankomt groeien je borsten ook weer. Is dat nog steeds zo trouwens? Dacht dat het afgeschaft was.

Ik hoefde niet af te vallen hoor in NL(10 jaar geleden alweer), ik was niet de slankste maar had geen zwaar overgewicht.

Daarna ben ik wel wat aangekomen en vervolgens nog meer afgevallen (30kg), borsten werden daar niet mooier op, maar die cup D bleef! (En nu ben ik zwanger en zijn ze HUGE, maar dat komt hopelijk wel weer goed.)

Flapper: Toen ik me liet opereren had ik een vriend, dus hoefte het niet te vertellen.

Later kreeg ik een nieuwe relatie en toen heb ik het vrij snel verteld. (ben er sowieso heel open over, iedereen in mijn omgeving weet het)

Doordat ik het vertelde dacht lief dat heel erg lelijk was met enoooorme littekens, achteraf vond ie het enorm meevallen hihi.

Ik heb trouwens wel meer littekens dan 'normaal gesproken', de boel is mij flink gaan onsteken, dus ik heb vrij dikke, rode randen... mijn tepels zijn ook niet rond, eerder ovaal. Zwaartekracht working denk ik. ben er inmiddels aan gewend.

@Zoebie: MIjn tepels zijn ook gevoelig! Ik kan we een behanaad verdragen, maar heb liever niet dat mijn man eraan zit. Gek he, terwijl je vaak hoort dat het gevoel verdwijnt. Ze zijn juist supergevoelig!
Nee jammer voor mijn man, maar hij mag er niet aanzitten.

Inderdaad supergevoelig. Om gek van te worden soms.
je moet afvallen (als je overgewicht hebt) omdat je in vet niet kunt snijden (denk glibberige speklap) en omdat overgewicht sowieso al extra risico met zich meebrengt tijdens een operatie.
oh en borsten kunnen inderdaad doorgroeien.

en dan kun je een tweede operatie overwegen.
quote:Zoebie schreef op 24 september 2009 @ 23:05:

Ik heb in 2003 een borstverkleining gehad en van afvallen was geen sprake. Was in een NL ziekenhuis.

Ben van F/G cup naar een C cup gegaan, maar omdat ik daarna 10 kilo ben afgevallen heb ik nu een D cup.

Hoe kan dat? Nou simpel, de cupmaat is een afgeleide van de 'verhouding'tussen je borstomvang en je onderbustewijdte. Als die laatste afneemt (doordat je afvalt), maar je borsten min of meer hetzelfde blijven, neemt de verhouding toe. Dus ging ik van een 85C, naar een 80D.

Ben er nog steeds onwijs blij mee, beste beslissing van mijn leven. Ja mijn tepels zijn ook verplaatst en een balconetbeha is geen gezicht, maar gelukkig zijn er nog heel veel andere soorten beha's.
quote:danivo schreef op 25 september 2009 @ 10:26:

je moet afvallen (als je overgewicht hebt) omdat je in vet niet kunt snijden (denk glibberige speklap) en omdat overgewicht sowieso al extra risico met zich meebrengt tijdens een operatie.Maar dan heb je het over, hoe zal ik het zeggen, écht heel veel overgewicht. Niet over 5 of 10 kilo ofzo.
Bedankt allemaal voor de vele reacties.

Ikzelf heb geen last van mijn tepels, ze zijn wel hoog geplaatst, maar met een goede BH heb ik daar geen last van. Wel zijn ze erg gevoelig, maar ik heb ook ingetrokken tepels, pas bij kou of opwinding komen ze uit, en dan zijn ze erg gevoelig.. het gevoel is ook nooit meer goed teruggekomen. Niet dat ik daar problemen mee heb.

Leuk om te lezen dat de meesten over het algemeen heel blij zijn met de operatie. Ik ook nog steeds.. heel fijn dat het zo kan. Wel jammer dat zorgverzekeraars het nog steeds niet door hebben dat afvallen geen zin heeft bij erg grote borsten. Natuurlijk kan het wel een rol spelen als je 50 kilo overgewicht hebt. (bijvoorbeeld) Maar ik had dus 10 kilo overgewicht, en die 10 kilo haalde ik echt niet van mijn borsten..:P

Liefs!
Ik ben pas jaren na de operatie 10 kilo afgevallen, maar dat is dus van mijn kont afgegaan ;-(

In mijn geval had het dus voor geen meter geholpen, afvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven