Mode & Beauty alle pijlers

Botox smile

22-05-2019 21:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag heb ik mezelf een botox behandeling cadeau gedaan. Bij een hele bekende kliniek.
Ik ging aanvankelijk alleen voor mijn gummysmile die heel veel foto's verpest heeft. Maar ik besloot ook wat te laten doen aan mijn mond die na heel veel verdriet van de afgelopen jaren in de permanente sombere stand is blijven staan.
Volgens de arts zou het niet zeker zijn of alleen botox hiervoor afdoende zou zijn. Met fillers wordt meer resultaat bereikt. Maar aan fillers ga ik niet beginnen.
Na 2 tot 4 dagen ga je wat resultaat zien en na 10 dagen is het optimaal. Gisteren dacht ik al te zien dat mijn mond wat rechter was, vanmorgen ontdekte ik dat ik met geen mogelijkheid meer een sombere mond kan trekken. Dus ik blij. Maar vanavond zag ik dat dus bij het minste een glimlach krijg, ook als ik op mijn eten kauw. Mijn gummysmile is ook al bijna weg.
Kortom ik ga vanaf nu lachend door het leven. Misschien is het een eerste reactie op het beginnen te werken van de botox, gisteren tintelde het allemaal, nu niet meer.
Ik zie het natuurlijk vooral zelf, want ik sta de hele dag voor de spiegel om te kijken hoe het wordt. Mijn man weet niet dat ik het gedaan heb en ik durf hem nu bijna niet meer aan te kijken.
Zijn er hier meer die het ook gedaan hebben? En dan vooral je ervaring wil ik graag weten.
Brand los! Negatieve reacties vind ik best, maar ik denk niet dat ik daar echt op in ga. Ik heb het gedaan omdat ik het graag wilde en omdat ik niet meer tevreden was over mijn spiegelbeeld, wat ook slecht was voor mijn zelfbeeld. En tenslotte is het maar tijdelijk, niet permanent.
Waarom wel botox en geen filler? Die zijn volgens mij minder heftig dan botox.
En waarom vertel je je man niet dat je dit gedaan hebt, vind ik best raar.

Ik heb een paar jaar geleden fillers laten zetten en dit gewoon gedeeld met mensen om mij heen. En een hele goed ervaring dus met fillers. Botox doe ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Botox werkt na drie maanden alweer uit...
Alle reacties Link kopieren
Nou fillers hoor en zie ik hele enge verhalen over.
Fijn dat je er blij mee bent. Hopelijk krijg je geen slecht nieuws te horen de komende tijd, staat zo raar als je dat lachend ontvangt ;)
Alle reacties Link kopieren
Fillers zijn toch echt heftiger met veel meer kans op effecten die je niet wil. Botox is vrijwel risicoloos. Dit is ook wat artsen erover zeggen. En het feit dat het sneller uitgewerkt is, is ook een voordeel als het resultaat niet is wat je wil.
Bovendien kan je een gummysmile ook niet met een filler behandelen.
Voor wie het niet weet, bij een gummysmile zie je heel veel tandvlees als je lacht, omdat je bovenlip te ver omhoog gaat.
En dat ik het niet tegen mijn man wil zeggen is mijn zaak, en dat doet er ook helemaal niet toe.
Waarom geheim houden voor je man?
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
22-05-2019 22:20
Hopelijk krijg je geen slecht nieuws te horen de komende tijd, staat zo raar als je dat lachend ontvangt ;)
:-D
Alle reacties Link kopieren
En je man vindt het niet raar dat je hem niet meer aankijkt?
I.c.m. Jouw nickname dacht ik dat dit over Bunnielines ging nu je lacht met je Botox erin maar ik ben blij dat dat niet het geval is ......
;)
Dit dus:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
22-05-2019 22:32
I.c.m. Jouw nickname dacht ik dat dit over Bunnielines ging nu je lacht met je Botox erin maar ik ben blij dat dat niet het geval is ......
;)
Ik heb ook die lijntjes als ik lach en zeer zeker geen botox (of fillers of andere ingrepen). Ik vind ze zelf heel schattig staan :biggrin:

TO fijn dat je er blij mee bent! Lijkt me superspannend hoe het uitpakt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Je man zal het verschil toch wel zien ??
Ik heb fillers (niet in lip) dus geen botox ervaring ,ben wel benieuwd hoe lang het bij jou blijft
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik heb fillers gehad (in mijn lippen) en het verschil was zeker te zien, maar vond het snel uitgewerkt (of ik zag het zelf niet meer ;) ) En omdat het verschil niet zo drastisch was, vond ik het de moeite en het geld niet meer waard om het nog eens te doen.

Ik dacht eigenlijk dat botox permanent was en fillers tijdelijk. Maar is dus allebei tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
22-05-2019 22:55
Ik heb fillers gehad (in mijn lippen) en het verschil was zeker te zien, maar vond het snel uitgewerkt (of ik zag het zelf niet meer ;) ) En omdat het verschil niet zo drastisch was, vond ik het de moeite en het geld niet meer waard om het nog eens te doen.

Ik dacht eigenlijk dat botox permanent was en fillers tijdelijk. Maar is dus allebei tijdelijk.

Ik heb wel fillers in mijn bovenlip overwogen, maar dat begint bij 350 euro. En dat moet dan ook weer herhaald worden na anderhalf jaar ofzo. En ik ben bang dat ik het niet mooi vind en de kans dat ik er misschien last van krijg. Wat ik wel wil gaan doen is een permanente lipliner. Dat is ook maar voor een aantal jaar maar wel wat langer dan een filler.
De meeste vrouwen lijken net een soort eend als ze hun lippen laten vullen (in mijn optiek dan). Natuurlijk vind ik mooier. Maar ik hoop wel dat het jou meer zelfvertrouwen geeft TO. Dat je met plezier in de spiegel kijken mag...
Met Botox ontspannen de spieren die de mondhoeken omlaag trekken als je wat ouder wordt. Dan gaan ook de marionettenlijnen weg die daardoor ontstaan. Dat werkt beter dan eventuele fillers.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
22-05-2019 23:38
Met Botox ontspannen de spieren die de mondhoeken omlaag trekken als je wat ouder wordt. Dan gaan ook de marionettenlijnen weg die daardoor ontstaan. Dat werkt beter dan eventuele fillers.
Marionetlijnen en neus-lippenplooilijnen ontstaan door huidverslapping (zwaartekracht) en verlies van vetweefsel in de wangen. Als je die ‘groeven’ weg wil werken heb je drie opties: de boel laten insnijden en ophijsen, opvullen met fillers of je schouders ophalen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Kan je zeggen maar klopt niet. Bij een sterke contractie van de spier aan de mondhoeken kan je ook die plooien krijgen. Zeker als je wat jonger bent.
Kijk hier maar: https://davidnjoo.nl/botox/marionetlijnen-botox/
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
22-05-2019 23:54
Kan je zeggen maar klopt niet. Bij een sterke contractie van de spier aan de mondhoeken kan je ook die plooien krijgen. Zeker als je wat jonger bent.
Je schrijft het zelf al. Ook. Merendeel van de mensen met die plooien zijn de 40 al (ruim) gepasseerd. Dan is het gewoon ordinaire huidveroudering en volumeverlies.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Heb je überhaupt de link bekeken. Natuurlijk helpt huidverslapping niet mee, maar je kan al hele mooie resultaten verkrijgen door alleen Botox met eventueel een minimale filler voor de final touch. Vaak is dat amper nodig.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
23-05-2019 00:11
Heb je überhaupt de link bekeken. Natuurlijk helpt huidverslapping niet mee, maar je kan al hele mooie resultaten verkrijgen door alleen Botox met eventueel een minimale filler voor de final touch. Vaak is dat amper nodig.

Die twee foto's zijn toch fake? Op foto links trekt ze duidelijk zelf haar mondhoeken bewust naar beneden. Op foto rechts doet ze dat niet.
Maar ik zie daar echt niet aan dat er botox bij is komen kijken...
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Wat 'bijzonder ' dat je dit niet deelt met je man O_o Valt het hem niet op dat je de hele dag voor de spiegel staat?
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
23-05-2019 00:11
Heb je überhaupt de link bekeken. Natuurlijk helpt huidverslapping niet mee, maar je kan al hele mooie resultaten verkrijgen door alleen Botox met eventueel een minimale filler voor de final touch. Vaak is dat amper nodig.
Heb je zelf die link wel goed bekeken?

Van dezelfde ‘wij van wc-eend adviseren wc-eend’ site van jou:


De behandeling
De marionetlijnen, ook wel marionetplooien genoemd, zijn vaak goed te behandelen met Hyaluronzuur of Radiesse. Afhankelijk van de huidstructuur, diepte en vorm kan er door de behandelaar een keuze worden gemaakt tussen deze twee producten. Wanneer er naast de marionetlijnen ook nog sprake is van afgezakte mondhoeken, moeten deze ook behandeld worden om een optimaal resultaat te behalen. De afgezakte mondhoeken kunnen behandeld worden met Botox. De spieren die de afgezakte mondhoeken veroorzaken worden dan minder actief gemaakt door de Botox.

Wat zijn marionetlijnen?
Marionetlijnen zijn de lijnen die ontstaan in de mondhoeken en soms geheel doorlopen naar de onderzijde van de kin. Zij zorgen ervoor dat de mondhoeken gaan zakken waardoor de persoon een verdrietige en een vroege verouderde blik krijgt. Het hebben van marionetlijnen is een symbool van het ouder wordend gezicht. Vandaar dat steeds meer vrouwen en mannen hun marionetlijnen met fillers willen laten behandelen.

Wat is het effect van fillers bij marionetlijnen?
Met behulp van fillers is het mogelijk om marionetlijnen minder zichtbaar te maken en om tevens de mondhoeken weer rechter te maken. Het effect houdt tussen de 9 en 12 maanden aan.

Filler behandeling gecombineerd met botox behandeling
Wanneer ook de mondhoekspier (depressor anguli oris) hyperactief is verdient het aanbeveling om ook deze spiertjes te ontspannen met een botox behandeling. Hierdoor wordt het resultaat van de behandeling verder verbeterd.


Je ziet nota bene op de door jou geplaatste foto zelfs dat de plooien ook zijn opgevuld met filler!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
23-05-2019 00:56
Die twee foto's zijn toch fake? Op foto links trekt ze duidelijk zelf haar mondhoeken bewust naar beneden. Op foto rechts doet ze dat niet.
Maar ik zie daar echt niet aan dat er botox bij is komen kijken...
Met botox krijg je het echt niet meer voor elkaar om je mondhoeken naar beneden te trekken, die spier doet het niet meer. Zo op een foto kan je niet zien of er botox is toegepast omdat het alleen maar spieren stil legt.
Die marionetlijn ontstaat niet alleen door zakken van wangvet, ook doordat die mondhoek naar beneden getrokken wordt door een spier. Door die spier uit te schakelen is de spanning weg. Ik zie dit nu al bij mijzelf dat die plooi nu ook een stuk minder is. En doordat de huid daar dan gladder ligt vervaagt de rimpel uiteindelijk door je normale huidvernieuwing die er iedere 4 tot 6 weken is. Maar dat zie je pas na een paar huidvernieuwingen, dus ongeveer na 3 maanden. Om er dan voor te zorgen dat die rimpel niet terug komt moet je wel een nieuwe botox injectie hebben. Want zodra die spanning terugkeert ontstaat er weer een diepe plooi. Dus met botox bereik je ook resultaat, aleen duurt het langer dan met een filler. En de plooi moet ook niet te diep zijn, want dan helpt alleen botox niet. Ik vind het tot nu toe bij mijzelf al een stuk beter dan het was. En een helemaal glad gezicht is heel mooi, maar ik ben 54 en heb er geen probleem mee dat daar ook een rimpeltjes of plooitje bij hoort.
Wat mij echt stoorde was die gummysmile en mijn permante huilmond. En dat is nu weg.

Mijn man ziet echt niet dat ik steeds in de spiegel kijk, daar zorg ik wel voor. En ik vertel hem nog niets omdat ik wil kijken of het hem opvalt. Hij zei de laatste tijd vaak tegen mij dat ik somber kijk. Ik ben gewoon benieuwd of hij dat nu niet meer doet. Als het goed is geeft botox een subtiele verandering. In mijn geval dus geen sombere blik meer. Alleen weet ik niet of het opvalt dat ik sneller glimlach, ook op momenten dat ik dat eigenlijk niet zou doen. Maar misschien zie ik dat dus alleen maar zelf. Ik heb ook het idee dat mijn andere gezichts spieren nu nog een beetje verkrampen door de nieuwe "stand" van mijn mond. Dus dat dat wel weer wat minder wordt.
En dat ik het mijn man (nog) niet vertel heeft ook met de kosten te maken. Voor de schijnheiligen onder ons, nooit gezegd dat je een kledingstuk of schoenen al laaaaang had? En dat iets in werkelijkheid eigenlijk veel duurder was dan je vertelt aan hem?
Dus als ik het vertel zeg ik echt niet dat ik 200 per keer moet betalen, en ook niet dat het regelmatig herhaald moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven