Mode & Beauty alle pijlers

Botox voorhoofd : angstig

13-01-2022 19:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Vanmiddag op consult geweest om mijn ogen te laten bekijken. De wenkbrauwen staan bij mij wat laag en drukken een beetje op de buitenkant van de oogleden.

De plastisch chirurg raadde aan: botox. Ik ben nog vrij jong en ooglid is verder nog goed zichtbaar. Dan zou je een litteken zien waar het nog niet zou hoeven. In geval van een ooglidcorrectie.

Dus botox. Ik geloof de arts wel. Maar hij wou meteen prikken en dat durfde ik, in de stoel, toch niet aan. Ik wil me altijd iets meer voorbereiden vooraleer ik iets doe. Dus ik heb het niet gedaan (nog niet).

Ik wil er niet strakgetrokken uit komen te zien. Wie heeft ervaring ( goede en slechte) hoe voelde het na die tijd enzovoorts. Had je bijwerkingen o.i.d. elders in het lichaam? En: was je blij met t resultaat?
dalarna wijzigde dit bericht op 13-01-2022 19:19
3.31% gewijzigd
Gewoon niet doen dus
Ik heb mijn voorhoofd laten doen en veel vrouwen in mijn omgeving laten botox zetten. Het is absoluut niet strak of zonder mimiek, je oogt gewoon wat frisser en uitgerust. Mijn grootste probleem is dat het bij mij snel uitgewerkt is en dan vind ik het te prijzig om bij te houden.
Heb het twee keer laten doen, deed geen pijn maar ik had er net zo goed water in kunnen laten spuiten. Er gebeurde helemaal niets. Na een extra prik kon ik drie dagen niet fronsen, toen was ook dat over.
Ooklidcorrectie gehad en daar is geen enkel litteken meer van te zien. Nog steeds zooo blij mee.
Ik heb een ooglidcorrectie laten doen , maar ik heb totaal geen litteken ervan?

Wat wil je bereiken met botox? Wenkbrauwlift?
Ik krijg om medische redenen elke drie maanden 31 injecties, waaronder in mijn voorhoofd. Die prikjes zelf stellen echt helemaal niets voor en voel je amper. Het naaldje is heel kort en er word vlak onder de huid ingespoten.

Het heeft bij mij het beoogde effect, dus daar ben ik erg blij om. Het feit dat ik bepaalde gezichtsspieren dus niet of nauwelijks meer kan gebruiken (fronsen, wenkbrauwen goed optrekken etc.) vind ik wel vervelend. Gelukkig is het voor de buitenwereld niet echt te zien, maar ik zou het dus nooit om cosmetische redenen laten doen.

Ik ken een aantal mensen die een ooglidcorrectie hebben laten doen en het resultaat daarvan was echt heel mooi en zonder zichtbaar litteken. Botox werkt max. drie maanden, een ooglidcorrectie hoef je maar één keer te doen.
Je schrijft "De wenkbrauwen staan bij mij wat laag en drukken een beetje op de buitenkant van de oogleden."

Ik lees "wat" en "een beetje", klinkt niet echt als een drama. Is het dan echt nodig om een ingreep te laten doen? Die arts zei dat botox beter is dan een ooglidcorrectie, maar heeft hij/zij ook gezegd of het echt nodig is? Dat moet je toch zelf beslissen. Wil je dan altijd botox blijven doen? Hoe ga je dat betalen? Als je nog vrij jong bent, is het dan niet mogelijk om gewoon te accepteren dat je er zo uit ziet?

Ik weet het niet he, ik heb verder geen info. Wie weet heb je een supergoede reden en is niks doen geen optie.

Als je liever een ervaring hoort: mijn moeder heeft een ooglidcorrectie laten doen (op oma-leeftijd). Je ziet er geen litteken van, en bij haar staat het prima. Ik zou zeggen: het was echt niet nodig, maar ze wilde het heel graag en kon het betalen, dus moet ze zelf weten. Als je haar nu ziet, zou je niet zeggen dat ze iets heeft 'laten doen', ziet er natuurlijk uit.
Botox is gruwelijk lelijk, vind ik. Ik zie het altijd meteen. Ook bij vrouwen die er zeker van zijn dat ze er natuurlijk uitzien.
Ooglidcorrectie daarentegen, heeft nagenoeg altijd een mooi resultaat. En dan niet, dat je zo strak staat als bijv Gerard Joling, maar gewoon normaal.
Echt, ik dacht dat ik elke vorm van plastische chirurgie haatte, maar mijn schoonzus, en verschillende andere mensen, zijn er echt van opgeknapt.
Van een paar prikjes met kleine dosis ga je er echt niet strak getrokken uitzien hoor. Eigenlijk zie je er niets van, gewoon alsof je goed geslapen hebt. Ik heb er heel goede ervaringen mee :)

Het werkt vrij snel uit, dus je kunt het een keer proberen. Voor een correctie gaan kan altijd nog.
Saivash schreef:
13-01-2022 20:35
Botox is gruwelijk lelijk, vind ik. Ik zie het altijd meteen. Ook bij vrouwen die er zeker van zijn dat ze er natuurlijk uitzien.
Ooglidcorrectie daarentegen, heeft nagenoeg altijd een mooi resultaat. En dan niet, dat je zo strak staat als bijv Gerard Joling, maar gewoon normaal.
Echt, ik dacht dat ik elke vorm van plastische chirurgie haatte, maar mijn schoonzus, en verschillende andere mensen, zijn er echt van opgeknapt.
Dat ben ik met je eens. Bij mensen die Botox hebben gebruikt, raak ik tijdens een gesprek altijd in een soort trance, waardoor ik niet hoor wat er gezegd wordt, omdat mijn brein blijkbaar iets ziet wat niet klopt, wat verwarring veroorzaakt, en naderhand weet ik dan ineens: Botox!

Een ooglidcorrectie valt nauwelijks op, en zie je vooral bij vrouwen die graag zichzelf willen blijven, maar dan iets frisser, zonder dat ze er raar uitzien. Een heel glad voorhoofd IS gewoon raar, tenzij je verder ook rimpelloos bent. Bovendien maakt een glad voorhoofd je niet jonger, en een uitgeslapen blik wel.
samarinde schreef:
13-01-2022 20:48
Dat ben ik met je eens. Bij mensen die Botox hebben gebruikt, raak ik tijdens een gesprek altijd in een soort trance, waardoor ik niet hoor wat er gezegd wordt, omdat mijn brein blijkbaar iets ziet wat niet klopt, wat verwarring veroorzaakt, en naderhand weet ik dan ineens: Botox!

Een ooglidcorrectie valt nauwelijks op, en zie je vooral bij vrouwen die graag zichzelf willen blijven, maar dan iets frisser, zonder dat ze er raar uitzien. Een heel glad voorhoofd IS gewoon raar, tenzij je verder ook rimpelloos bent. Bovendien maakt een glad voorhoofd je niet jonger, en een uitgeslapen blik wel.
Botox maakt je voorhoofd niet glad, dat moet je combineren met fillers als je dat wil bereiken. Je hebt gewoon je rimpels, maar niet van die chagrijnige diepe groeven die vrouwen boven de 40 krijgen. Een uitgeruste happy look.
Stroopwafeltje1979 schreef:
13-01-2022 20:52
Botox maakt je voorhoofd niet glad, dat moet je combineren met fillers als je dat wil bereiken. Je hebt gewoon je rimpels, maar niet van die chagrijnige diepe groeven die vrouwen boven de 40 krijgen. Een uitgeruste happy look.
Wat voor jou niet glad is, is het voor een ander mss wel. Zeker voor mensen die geen botox of fillers gebruiken.
Ik herken nl ook niet de “chagrijnige diepe groeven” waar je het over hebt. Zelfs niet bij vrouwen boven de 60.
Wat Samarinde bedoelt is, dat het gewoon onnatuurlijk staat.
Wat ik heb begrepen kun je als je eenmaal bent begonnen met botox, niet meer stoppen. Want je spieren worden lamgelegd en verslappen. En dan verlies je uiteindelijk volume in je gezicht. Maar je kunt er ook een standbeeldgezicht van krijgen. Veel mensen die het gebruiken zijn er lyrisch over. Prima hoor. Maar om nou te zeggen dat je het niet ziet dat iemand het gebruikt vind ik een fabel. Echt wel. Dat jouw plastisch chirurg bij het eerste consult meteen wilde prikken vind ik een alarmbel. Ik hoor de kassa al rinkelen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
SweetFirefly schreef:
13-01-2022 21:05
Wat ik heb begrepen kun je als je eenmaal bent begonnen met botox, niet meer stoppen. Want je spieren worden lamgelegd en verslappen. En dan verlies je uiteindelijk volume in je gezicht. Maar je kunt er ook een standbeeldgezicht van krijgen. Veel mensen die het gebruiken zijn er lyrisch over. Prima hoor. Maar om nou te zeggen dat je het niet ziet dat iemand het gebruikt vind ik een fabel. Echt wel. Dat jouw plastisch chirurg bij het eerste consult meteen wilde prikken vind ik een alarmbel. Ik hoor de kassa al rinkelen.
Haha, ja echt? Dus Kylie Jenner kan nooit meer terug naar normaal? Wat een vreselijke armoe :'(.
Was dat een plastisch chirurg in het ziekenhuis? Vast niet. Botox doet nl. niks voor je wenkbrauwen. Als je echt resultaat wilt, zal je een wenkbrauwlift moeten doen eventueel samen met een ooglidcorrectie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
13-01-2022 21:15
Was dat een plastisch chirurg in het ziekenhuis? Vast niet. Botox doet nl. niks voor je wenkbrauwen. Als je echt resultaat wilt, zal je een wenkbrauwlift moeten doen eventueel samen met een ooglidcorrectie.
Nee, kan ook met botox, dan worden er meerdere prikjes in een V vorm gespoten in het midden van de voorhoofd --> ergens.
SweetFirefly schreef:
13-01-2022 21:05
Dat jouw plastisch chirurg bijhet eerste consult meteen wilde prikken vind ik een alarmbel. Ik hoor de kassa al rinkelen.

Nou inderdaad. Onethisch vind ik dat. Uit principe zou ik daar dus niet terugkomen. (Al heb ik nog nooit iets laten doen.)
samarinde schreef:
13-01-2022 20:48

Het is echt niet waar dat je het altijd ziet. Ik heb het een paar maanden geleden laten doen en echt niemand (vriend, ouders, vriendinnen) heeft het opgemerkt. Misschien wel als je groeven wil wegwerken hoor, maar de dosis die je krijgt tegen hoofdpijn oid is minimaal.
apppie schreef:
13-01-2022 21:29
Het is echt niet waar dat je het altijd ziet. Ik heb het een paar maanden geleden laten doen en echt niemand (vriend, ouders, vriendinnen) heeft het opgemerkt. Misschien wel als je groeven wil wegwerken hoor, maar de dosis die je krijgt tegen hoofdpijn oid is minimaal.
Ja maar, als niemand iets opmerkt, waarom zou je het dan doen?
Verschilt idd per persoon of je het ziet of niet, de ene laat maar subtiel wat botox doen terwijl de andere alles glad wil en er zeer onnatuurlijk uitziet
Ik heb ervaring met een wenkbrauwlift via botox. Je krijgt er geen onnatuurlijk glad hoofd van. Men prikt alleen in bepaalde spieren, waardoor de spier boven de wenkbrauw harder gaat werken. Dit lift de wenkbrauw.

Ik vind het best mooi, maar heb het niet opnieuw gedaan omdat ik het gevoel van niet meer kunnen aansturen van alle spieren niet fijn vond. Het werkt vanzelf uit.

TO, je bent geen platgespoten BN-er wanneer je 1x botox probeert in 1 kleine regio. Het is aan jou wat je ermee doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wolkje75 schreef:
13-01-2022 19:32
Ik heb een ooglidcorrectie laten doen , maar ik heb totaal geen litteken ervan?

Wat wil je bereiken met botox? Wenkbrauwlift?

Mijn beide ouders hebben destijds een ooglidcorrectie laten doen. Behalve dat ze er de eerste dagen na de correctie, uitzagen als Rico verhoeven na een wedstrijdje, is het resultaat echt super. Geen littekens te zien! Mocht het ooit nodig zijn, zal ik het ook gerust bij mezelf laten doen.
Botox absoluut niet!
Je blijft aan de gang en ik vind het niet zonder risico.
Ik denk dat TO bij een arts is geweest die de procedure ooglift zelf niet uitvoert, maar die wel een paar prikjes kan zetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Saivash schreef:
13-01-2022 21:33
Ja maar, als niemand iets opmerkt, waarom zou je het dan doen?
Tegen de hoofdpijn zoals ze tikt?
Stroopwafeltje1979 schreef:
13-01-2022 20:52
Maar je ziet het aan de huidstructuur. De huid glimt, alsof er een waslaagje op zit. Dat wordt natuurlijk erger als iemand het vaak laat doen; ooit zat ik in een schemerig restaurant naast Connie Breukhoven, en zij verlichtte met haar was-achtige gezicht de hele ruimte, leek het. Twee vriendinnen van mij gebruiken ook Botox (denk ik? Kunnen ook fillers zijn, geen idee of die ook in een voorhoofd worden gebruikt?) en dat ziet er echt wel raar uit, hoor. Glimmende spiegeltjes, vreemd rimpelloos voor vrouwen van eind 40. Ik denk sowieso dat het niet zozeer de rimpels zijn die ouder maken als wel de verzakking van de gezichtsspieren, dus minder strakke lijnen en ik neem aan dat fillers dan de oplossing zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven