Mode & Beauty alle pijlers

Botox voorhoofd : angstig

13-01-2022 19:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Vanmiddag op consult geweest om mijn ogen te laten bekijken. De wenkbrauwen staan bij mij wat laag en drukken een beetje op de buitenkant van de oogleden.

De plastisch chirurg raadde aan: botox. Ik ben nog vrij jong en ooglid is verder nog goed zichtbaar. Dan zou je een litteken zien waar het nog niet zou hoeven. In geval van een ooglidcorrectie.

Dus botox. Ik geloof de arts wel. Maar hij wou meteen prikken en dat durfde ik, in de stoel, toch niet aan. Ik wil me altijd iets meer voorbereiden vooraleer ik iets doe. Dus ik heb het niet gedaan (nog niet).

Ik wil er niet strakgetrokken uit komen te zien. Wie heeft ervaring ( goede en slechte) hoe voelde het na die tijd enzovoorts. Had je bijwerkingen o.i.d. elders in het lichaam? En: was je blij met t resultaat?
dalarna wijzigde dit bericht op 13-01-2022 19:19
3.31% gewijzigd
Saivash schreef:
13-01-2022 21:33
Ja maar, als niemand iets opmerkt, waarom zou je het dan doen?
Ik had chronische pijn in mijn kop, dus het was toch wel de moeite waard ;)
Botox is een van de meest dodelijke gifstoffen op aarde. Doe met deze informatie wat je wil.

Clostridium botulinum is a bacterium that produces dangerous toxins (botulinum toxins) under low-oxygen conditions. Botulinum toxins are one of the most lethal substances known. Botulinum toxins block nerve functions and can lead to respiratory and muscular paralysis.

https://www.who.int/news-room/fact-shee ... l/botulism
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
RoamingZombie schreef:
14-01-2022 12:10
Botox is een van de meest dodelijke gifstoffen op aarde. Doe met deze informatie wat je wil.

Clostridium botulinum is a bacterium that produces dangerous toxins (botulinum toxins) under low-oxygen conditions. Botulinum toxins are one of the most lethal substances known. Botulinum toxins block nerve functions and can lead to respiratory and muscular paralysis.

https://www.who.int/news-room/fact-shee ... l/botulism
Oja, die ken ik. Das waar al die arme eenden en vissen steeds aan overlijden, als er blauwalg in het water zit.
apppie schreef:
14-01-2022 10:32
Ik had chronische pijn in mijn kop, dus het was toch wel de moeite waard ;)
In dat geval dus fijn dat je het niet zag. Was dat migraine? Klinkt echt heftig :@@:.
Saivash schreef:
14-01-2022 12:38
In dat geval dus fijn dat je het niet zag. Was dat migraine? Klinkt echt heftig :@@:.
Ja, klopt :) Het is niet helemaal weg, maar het zit in mijn hoofd en achter mijn ogen en dat laatste is opgelost. Het was echt een marteling, dus ik ben héél blij met botox.
Sommigen vragen wat ik dan beoog met een behandeling. Hieronder een foto van hoe mijn oog er een beetje uit ziet (is dus niet mijn oog maar het lijkt erop). Mijn wenkbrauw is ietwat aan de lage kant voor een vrouw (aldus plastisch chirurg), maar niet té laag.

[url=https://postimg.cc/9rR7xCnf]
Pindakaasjes schreef:
14-01-2022 08:56
Mijn beide ouders hebben destijds een ooglidcorrectie laten doen. Behalve dat ze er de eerste dagen na de correctie, uitzagen als Rico verhoeven na een wedstrijdje, is het resultaat echt super. Geen littekens te zien! Mocht het ooit nodig zijn, zal ik het ook gerust bij mezelf laten doen.
Botox absoluut niet!
Je blijft aan de gang en ik vind het niet zonder risico.
Welk risico dan?
Dalarna schreef:
14-01-2022 14:34
Sommigen vragen wat ik dan beoog met een behandeling. Hieronder een foto van hoe mijn oog er een beetje uit ziet (is dus niet mijn oog maar het lijkt erop). Mijn wenkbrauw is ietwat aan de lage kant voor een vrouw (aldus plastisch chirurg), maar niet té laag.

Een plastisch chirurg heeft maar een doel en dat is geld aan jou verdienen. Ik zou hem nou niet echt als betrouwbare graadmeter neer zetten voor hoe een vrouw er uit hoort te zien. En wat die foto betreft, ik ken zat mensen die dat hebben. Daar is serieus niets mis mee. Het klinkt meer alsof je je hebt laten aanpraten dat het niet 'hoort'. Tenzij je echt fysieke hinder ondervindt maar dan lijkt botox me sowieso geen handige oplossing omdat het dan een lapmiddel is.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Dalarna schreef:
14-01-2022 14:34

Geen idee wat ik voor een raars moet zien, ik zie een gewoon oog en wenkbrauw

Lekker zo laten.
Oh zulke ogen heb ik en ik gebruik ook botox (frons en voorhoofd). Alleen die botox werkt voor geen meter voor mijn enigzins hangende oogleden/hooded eyes. Het is gewoon omdat ik de rimpels in mijn voorhoofd niet mooi vind en mijn makeup teveel in die lijntjes gaat zitten. Ik ben overigens 31.
Dalarna het boven ooglid rust op het onderste ooglid, wanneer jij daar last van hebt dan kan je denk ik beter een correctie laten uitvoeren. Het littekentje past namelijk prima in de plooi en ziet dan helemaal niemand.

Ik vraag mij af ben je bij een cosmetisch arts geweest of echt bij een cosmetisch chirurg.

Ik vermoed namelijk het eerste.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
14-01-2022 16:33
Dalarna het boven ooglid rust op het onderste ooglid, wanneer jij daar last van hebt dan kan je denk ik beter een correctie laten uitvoeren. Het littekentje past namelijk prima in de plooi en ziet dan helemaal niemand.

Ik vraag mij af ben je bij een cosmetisch arts geweest of echt bij een cosmetisch chirurg.

Ik vermoed namelijk het eerste.
Bij een plastisch chirurg ben ik geweest...
Dalarna schreef:
14-01-2022 17:19
Ik heb best wat vriendinnen die een ooglidcorrectie hebben laten doen en volgens mij is dat wat jij bedoelt: door de zwaartekracht zakt de huid tussen wenkbrauw en ooglid omlaag, wat een vermoeide uitstraling geeft (en soms ís het ook echt vermoeiend, omdat die overtollige huid op je oogleden drukt). Bij een correctie wordt het overtollige vel weggesneden (even niet visualiseren :) ) zodat alles weer in de oude (jeugdige) staat wordt hersteld. Ziet er mooi uit bij de mensen die ik ken, en de ingreep schijnt erg mee te vallen, al is het een griezelig idee.
Dalarna schreef:
14-01-2022 17:19
Een goede of een slechte?

En met welk doel ben je daar heen gegaan?

To, wanneer je overal zo bang voor bent, dan laat het toch zo. Ik bedoel je hebt geen ongeneselijke aandoening ofzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Edit: O, je was helemaal niet op zoek naar ervaringen. Wees dan eerlijk.
klaproos wijzigde dit bericht op 14-01-2022 21:44
88.55% gewijzigd
Throw it back with no chaser, with no trouble
Poppin' that Moët, baby, let's make some bubbles
samarinde schreef:
14-01-2022 09:34
Maar je ziet het aan de huidstructuur. De huid glimt, alsof er een waslaagje op zit. Dat wordt natuurlijk erger als iemand het vaak laat doen; ooit zat ik in een schemerig restaurant naast Connie Breukhoven, en zij verlichtte met haar was-achtige gezicht de hele ruimte, leek het. Twee vriendinnen van mij gebruiken ook Botox (denk ik? Kunnen ook fillers zijn, geen idee of die ook in een voorhoofd worden gebruikt?) en dat ziet er echt wel raar uit, hoor. Glimmende spiegeltjes, vreemd rimpelloos voor vrouwen van eind 40. Ik denk sowieso dat het niet zozeer de rimpels zijn die ouder maken als wel de verzakking van de gezichtsspieren, dus minder strakke lijnen en ik neem aan dat fillers dan de oplossing zijn.
Eens, ik denk ook dat je het vaker wel dan niet kunt zien, zeker wanneer je iemands gezicht en mimiek goed kent.
En die ene keer dat je het niet ziet kun je je afvragen hoe zinvol het is om überhaupt iets te plaatsen.
Het paradoxale is dat het effect beoogd wordt dat het gezicht er frisser/jonger uitziet dan voorheen, maar ondertussen mag de buitenwereld vooral niet opmerken dat er iets 'anders' aan het gezicht is. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Er is óf een verandering zichtbaar óf er is niks zichtbaar en dan heb je je geld weggegooid.
viva-amber schreef:
14-01-2022 18:03
Een goede of een slechte?

En met welk doel ben je daar heen gegaan?

To, wanneer je overal zo bang voor bent, dan laat het toch zo. Ik bedoel je hebt geen ongeneselijke aandoening ofzo.
Ik wou de mogelijkheden weten. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik banger ben voor botox dan voor een operatie.

Ik ging naar een goed aangeschreven iemand, heb me vantevoren ingelezen. Dat zegt echter niet zo veel, merk ik nu.
samarinde schreef:
14-01-2022 09:34
Maar je ziet het aan de huidstructuur. De huid glimt, alsof er een waslaagje op zit. Dat wordt natuurlijk erger als iemand het vaak laat doen; ooit zat ik in een schemerig restaurant naast Connie Breukhoven, en zij verlichtte met haar was-achtige gezicht de hele ruimte, leek het. Twee vriendinnen van mij gebruiken ook Botox (denk ik? Kunnen ook fillers zijn, geen idee of die ook in een voorhoofd worden gebruikt?) en dat ziet er echt wel raar uit, hoor. Glimmende spiegeltjes, vreemd rimpelloos voor vrouwen van eind 40. Ik denk sowieso dat het niet zozeer de rimpels zijn die ouder maken als wel de verzakking van de gezichtsspieren, dus minder strakke lijnen en ik neem aan dat fillers dan de oplossing zijn.
De huid gaat niet glimmen van botox.
apppie schreef:
14-01-2022 14:16
Ja, klopt :) Het is niet helemaal weg, maar het zit in mijn hoofd en achter mijn ogen en dat laatste is opgelost. Het was echt een marteling, dus ik ben héél blij met botox.
Ik ook. Van. 15 aanvallen per maand naar hooguit twee of drie. Een verademing!
Ik laat sinds 2 jaar botox spuiten tegen mijn lelijke fronsrimpel, dus die verticale tussen mijn ogen. Dat zorgt ervoor dat mijn wenkbrauwen iets gelift worden, heel subtiel maat super blij mee. Die vouwen van de fronsrimpels zie je nog maar die hebben geen diepte meer. Ik lijk dus niet strakgetrokken of zo, dat effect krijg je pas als je te jong begint en de lijntjes zich nooit hebben kunnen vormen.
Er heeft nog nooit een kat iets opgemerkt dus het is niet altijd zichtbaar.
Mijn horizontale rimpels op mijn voorhoofd laat ik nooit doen, dus dat beweegt nog gewoon allemaal.
Ik ben echt een angsthaas maar het valt reuze mee, het is snel voorbij.
Ik heb ook ook een jaar getwijfeld en stond de eerste keer doodsangsten uit :P

Botox wordt al járen gebruikt in de medische wereld, zelfs bij kinderen. Ik heb er wel vertrouwen in. Een avondje doorzakken en daarna een paracetamol nemen richt meer schade aan. Maar dat is meer aanvaard hé ;)
Dalarna schreef:
14-01-2022 20:41
Ik wou de mogelijkheden weten. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik banger ben voor botox dan voor een operatie.

Ik ging naar een goed aangeschreven iemand, heb me vantevoren ingelezen. Dat zegt echter niet zo veel, merk ik nu.
Ik zou in jouw geval toch liever voor een operatie kiezen. Dat is een veel definitievere en ook nog eens een veel goedkopere oplossing. Met botox of fillers moet je iedere keer terug en de kosten lopen zo aardig in de papieren.
RoamingZombie schreef:
14-01-2022 15:02
Een plastisch chirurg heeft maar een doel en dat is geld aan jou verdienen. Ik zou hem nou niet echt als betrouwbare graadmeter neer zetten voor hoe een vrouw er uit hoort te zien. En wat die foto betreft, ik ken zat mensen die dat hebben. Daar is serieus niets mis mee. Het klinkt meer alsof je je hebt laten aanpraten dat het niet 'hoort'. Tenzij je echt fysieke hinder ondervindt maar dan lijkt botox me sowieso geen handige oplossing omdat het dan een lapmiddel is.
Ze zullen natuurlijk geld willen verdienen, maar om dat nu als het enigste doel van plastisch chirurg te omschrijven. Ik denk ook wel dat er goede tussen zitten die naast het geld verdienen ook plastisch chirurg zijn geworden om de mensen te helpen met hun 'wensen'.
wolkje75 schreef:
16-01-2022 12:57
Ze zullen natuurlijk geld willen verdienen, maar om dat nu als het enigste doel van plastisch chirurg te omschrijven. Ik denk ook wel dat er goede tussen zitten die naast het geld verdienen ook plastisch chirurg zijn geworden om de mensen te helpen met hun 'wensen'.
Dat is ook zo hoor. Ik vind al die heel erge anti-reacties best raar, want dan heb je er duidelijk geen ervaring mee.

Mijn arts zei gewoon eerlijk dat ze nog een belangrijk hoofdpijn-spiertje kon pakken (en factureren dus), maar dat je dat wel zou kunnen gaan zien. En ze wist dat ik dat niet wil, dus hebben we het zo gelaten.
apppie schreef:
16-01-2022 13:46
Dat is ook zo hoor. Ik vind al die heel erge anti-reacties best raar, want dan heb je er duidelijk geen ervaring mee.

Mijn arts zei gewoon eerlijk dat ze nog een belangrijk hoofdpijn-spiertje kon pakken (en factureren dus), maar dat je dat wel zou kunnen gaan zien. En ze wist dat ik dat niet wil, dus hebben we het zo gelaten.
Mooi, dat ze zo eerlijk was!
Wou ooit eens iets aan die wallen onder mijn ogen laten doen, volgens plastisch chirurg viel het super mee en was het zeker nog niet nodig bij mij. Heb het dus ook niet laten doen op basis van zijn advies. Dus nee niet alle plastische chirurgen zijn zo dat ze alleen maar geld willen verdienen...
Daveotion schreef:
14-01-2022 18:33
Eens, ik denk ook dat je het vaker wel dan niet kunt zien, zeker wanneer je iemands gezicht en mimiek goed kent.
En die ene keer dat je het niet ziet kun je je afvragen hoe zinvol het is om überhaupt iets te plaatsen.
Het paradoxale is dat het effect beoogd wordt dat het gezicht er frisser/jonger uitziet dan voorheen, maar ondertussen mag de buitenwereld vooral niet opmerken dat er iets 'anders' aan het gezicht is. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Er is óf een verandering zichtbaar óf er is niks zichtbaar en dan heb je je geld weggegooid.
Toch ken ik iemand, toevallig een man, die er waanzinnig veel jonger en meer uitgerust uitziet, maar hij gebruikt fillers. En hij heeft een heel goede cosmetische arts, kennelijk. Ik zag hem een keer en zei meteen: wat zie jij er goed uit, ben je vier maanden met vakantie geweest of wat is je geheim? Hij moest lachen en vertelde over de fillers. Daar had ik dus geen seconde aan gedacht, niet eens omdat hij een man is, maar gewoon omdat het er zo naturel en goed uitzag. Het klópte, hij was gewoon jonger maar verder volledig zoals hij altijd was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven