Bril van de DA Drogist
vrijdag 17 februari 2012 om 11:22
Gisteren liep ik bij de DA naar binnen en zag daar een wand vol brillen. Dacht dat het leesbrilletjes waren, maar het waren losse monturen. Als je je bestaande bril daar in een apparaat stopt, kan dat apparaat je bril "lezen" en kun je daar een nieuwe bril voor 49 euro bestellen (incl. ontspiegelde glazen) en voor 99 zelfs varifocus.
Vond het wel erg goedkoop. Gelukkig hoef ik zelf geen bril meer op (alleen leesbrilletje), maar het scheelt wel enorm met de prijs van de opticien. 1 ontspiegeld glas voor mijn zoon z'n bril kost al zowat het dubbele daar.
Heeft iemand van jullie zo'n bril wel eens geprobeerd?
Vond het wel erg goedkoop. Gelukkig hoef ik zelf geen bril meer op (alleen leesbrilletje), maar het scheelt wel enorm met de prijs van de opticien. 1 ontspiegeld glas voor mijn zoon z'n bril kost al zowat het dubbele daar.
Heeft iemand van jullie zo'n bril wel eens geprobeerd?
vrijdag 17 februari 2012 om 22:55
Ach, ik heb ook ooit een reservebril gekocht bij Hans Anders en dat was niet goed. Die jongen bleef volhouden dat het wel goed was. Bij een ander filiaal waar een meer ervaren man stond ben ik toen gegaan en die zei meteen dat het glas links en rechts waren verwisseld. Hij draaide ze om (waren exact gelijk) en heeft gratis nieuwe besteld. Het kan dus ook goed gaan. Het ligt ook aan het personeel. Dat wordt steeds slechter... en onbeschoft zijn ze soms ook. Gaan ze gewoon door met kletsen, terwijl je staat te wachten en er helemaal geen andere klanten zijn. Dan ben ik na 5 minuten weg, maar dat vinden de mannekes ook niet erg. Verdienen te weinig, vinden ze. Het zal wel werkoverleg geweest zijn. Jammer dat hun voorganger met pensioen is gegaan. Die wist altijd precies de juiste monturen te pakken die wel pasten.
zaterdag 18 februari 2012 om 01:37
Ik bestel mijn lenzen al jaren via internet. Een keer in de zo veel jaren laat ik mijn ogen checken. Maar goed ook, want mijn ogen waren laatst 0.5 minder slecht geworden. Voordeeltje van het ouder worden, zei de opticien. Ook heb ik net een bril besteld via internet voor ongeveer 120 euro, inclusief cylinder in het glas en dunne glazen. De bril voor mijn huidige was verkeerd ingesteld: ik heb drie jaar met een verkeerde pd-stand (dat is het aantal mm afstand tussen het middenpunt van je pupillen) gelopen, dus in een opticien heb ik ook niet zo maar alle vertrouwen... Overigens draag ik altijd lenzen; alleen als ik 's ochtends opsta en eventjes brood smeer voor de kids, en als ik nog in bed wil lezen.
zaterdag 18 februari 2012 om 08:35
Als reserve bril misschien als ik hele weinig sterkte zou hebben. Maar een hele gewone bril zonder toetsen en bellen is bij een opticien niet duur.
Maar met mijn sterkte van -10 met cilinder en -11 en verdund glas gaat dit niet lukken en zou ik ook niet willen.
Ik zie trouwens dat hier meer mensen zijn met grote sterktes. Overdag draag ik trouwens lenzen en s'avonds een bril.
Maar met mijn sterkte van -10 met cilinder en -11 en verdund glas gaat dit niet lukken en zou ik ook niet willen.
Ik zie trouwens dat hier meer mensen zijn met grote sterktes. Overdag draag ik trouwens lenzen en s'avonds een bril.
zaterdag 18 februari 2012 om 13:33
"Bij SpecSavers hebben ze alleen glas. Dat kan je wel extra dun nemen, maar zij zullen dat wel niet hebben. De brildrager weet dat gewoon glas in die sterkte veel te zwaar wordt. Heb zelf een 2e bril met kleinere glazen en minder dan de helft van die sterkte en die glijdt. "
Dat is niet waar, specsavers heeft ook kunststof glazen!!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
zaterdag 18 februari 2012 om 14:27
quote:mali30 schreef op 18 februari 2012 @ 13:33:
"Bij SpecSavers hebben ze alleen glas. Dat kan je wel extra dun nemen, maar zij zullen dat wel niet hebben. De brildrager weet dat gewoon glas in die sterkte veel te zwaar wordt. Heb zelf een 2e bril met kleinere glazen en minder dan de helft van die sterkte en die glijdt. "
Ja, maar de standaard gratis glazen dat is een beperkte uitvoerig. Extra opties kosten extra en dan is het ook niet meer zo goedkoop. Bij Specsavers moet je namelijk nog extra betalen zodat ze een zonnebril van maken.
Voor minder kan ik een volledige zonnebril bij Eyes + More nemen.
Ik heb ook een offerte gevraagd bij Specsavers en dan komen ze nog met extra kosten die erbij zouden komen. Maar dat was wel een nieuwe kracht en ik had al afspraken (via offerte.) Ik had namelijk geen zin in 100 euro extra betalen. Uiteindelijk had ik helemaal geen zin meer om daarna bij die winkel nog een bril te kopen. Heb dat dus ook niet meer gedaan. Ben wel tevreden met de bril die ik er gekocht heb, maar ik moest steeds de oudere werknemer die er ook stond bij halen om te voorkomen dat er toch extra kosten werden gerekend. De 2e bril is geen zonnebril geworden, maar een gewone bril.
Een zonnebril kon alleen maar met 2x zo dun als normaal glas.
Afhankelijk van degene die het filiaal beheert worden er ook afwijkende en speciale zaken verkocht. Ik ken ook een Pearl die design-monturen en andere speciale zaken verkoopt, maar dat is echt afhankelijk van degene die de bedrijfsvoering doet. Niet iedere Pearl heeft dat in het assortiment. Die beheerder koopt ze speciaal in voor een aantal klanten op speciale bestelling. Alleen die monturen kosten al 250 euro.
Dus kan wel waar zijn dat ze kunststof hebben, maar ik vind het niet prettig om gelokt te worden met wat gratis is zonder duidelijke prijsopgave vooraf. Ze hebben mij dus niet gezegd dat zonnebril ook met kunststof zou kunnen.
Ik zou dus ook nooit bij DA zo´n bril nemen, omdat je daar geen garantie hebt. Daardoor is het goedkoper.
Ja, maar de standaard gratis glazen dat is een beperkte uitvoerig. Extra opties kosten extra en dan is het ook niet meer zo goedkoop. Bij Specsavers moet je namelijk nog extra betalen zodat ze een zonnebril van maken.
Voor minder kan ik een volledige zonnebril bij Eyes + More nemen.
Ik heb ook een offerte gevraagd bij Specsavers en dan komen ze nog met extra kosten die erbij zouden komen. Maar dat was wel een nieuwe kracht en ik had al afspraken (via offerte.) Ik had namelijk geen zin in 100 euro extra betalen. Uiteindelijk had ik helemaal geen zin meer om daarna bij die winkel nog een bril te kopen. Heb dat dus ook niet meer gedaan. Ben wel tevreden met de bril die ik er gekocht heb, maar ik moest steeds de oudere werknemer die er ook stond bij halen om te voorkomen dat er toch extra kosten werden gerekend. De 2e bril is geen zonnebril geworden, maar een gewone bril.
Een zonnebril kon alleen maar met 2x zo dun als normaal glas.
Afhankelijk van degene die het filiaal beheert worden er ook afwijkende en speciale zaken verkocht. Ik ken ook een Pearl die design-monturen en andere speciale zaken verkoopt, maar dat is echt afhankelijk van degene die de bedrijfsvoering doet. Niet iedere Pearl heeft dat in het assortiment. Die beheerder koopt ze speciaal in voor een aantal klanten op speciale bestelling. Alleen die monturen kosten al 250 euro.
Dus kan wel waar zijn dat ze kunststof hebben, maar ik vind het niet prettig om gelokt te worden met wat gratis is zonder duidelijke prijsopgave vooraf. Ze hebben mij dus niet gezegd dat zonnebril ook met kunststof zou kunnen.
Ik zou dus ook nooit bij DA zo´n bril nemen, omdat je daar geen garantie hebt. Daardoor is het goedkoper.