Mode & Beauty alle pijlers

Bruidsmake-up DRAMA

12-05-2012 15:17 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit eerder ben ik gespot op deze pijler volgens mij, maar ik heb een mega-make-up-drama.

Ik ga trouwen en had het fenomenale plan opgevat om zelf mijn make-up te doen. Oude make-up weggedonderd (want gebruik ik nooit) en nieuwe gekocht. (Waarom nu wel make-up gebruiken? Heb een slechte huid gehad en ik wil mooi egaal op de foto)

Op internet filmpjes gezocht met de juiste stijl en uitgebreide uitleg. Vandaag maar eens een proefmake-up gedaan bij mezelf.....

OMG ik lijk wel een hoertje!!!! Niks geen subtiele, natuurlijke look, zwoele ogen, blozende wangen en stralende teint..... Ik zie eruit als een kind die vor het eerst de make-up van moeder ontdekt)

Ik heb alleen geen idee hoe ik het moet verbeteren. Hoe krijg ik die moie balans tussen natuurlijk en plamuur?????
Wat is trouwens je budget om makeup mee te kopen Artio?
quote:kettle schreef op 12 mei 2012 @ 16:31:

[...]

Voor de pannekoek-look?
quote:kettle schreef op 12 mei 2012 @ 16:31:

[...]

Voor de pannekoek-look?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waar staat BB voor?
quote:Artio schreef op 12 mei 2012 @ 16:00:

De lippenstift is roze met een beetje glitterachtig spul diamond pink oid. Hij is me te roze.

Ik ga zeker binnenkort eens de stad in om advies in te winnen! Dat is denk ik de beste tip so far. Verder blijf ik maar filmpjes kijken en proberen. stap voor stap aanpassen werkt denk ik het best. Dus eerst het foundation issues tackelen denk ik.

Hema Radiant Finish foundation.

Is 6 euro, dus budget en dekt niet erg dus het blijft er "natuurlijk" uitzien. Er staan testers in de winkel, dus neem een proefje mee.

Mijn mooiste oogschaduw komt van de Hema, is een potlood.

Romige en prachtige kleur. Er zijn een aantal kleuren, ik heb zelf de bruine, iets glitterig maar subtiel. Kun je niet verkeerd opdoen!

En als je verder amper make-up draagt zou ik het nu ook niet veel doen, dan ben je jezelf niet meer. Lipstick gewoon niet doen, hoe f je je ook niet druk te maken om bijwerken of vieze tanden.

Een transparant glosje is makkelijker en altijd goed.

Een bb creme is gewoon een dagcreme met tint. (blemish balm)

je zou ook eens de body shop kunnen bezoeken in je centrum.
Blijven oefenen.

Als je nooit make up op doet of bijna nooit, dan vind je al gauw dat je er goedkoop uitziet. Het is echt een kwestie van oefenen.

Scrub je gezicht vandaag of morgen :-)

Vroeger deed ik alleen oogschaduw en mascara op. De eerste paar keren toen ik ook oogpotlood en eyeliner ging gebruiken voelde ik me ook een hoertje. Ondanks alle complimenten die ik kreeg.

Nu ben ik op zoek naar een goede foundation en concealer, deze mis ik nog. Maar ik weet zeker dat ik me de eerste paar keren echt ongemakkelijk ga voelen, alsof ik me heel overdreven dik heb opgemaakt.

Dus nogmaals; blijf oefenen, zoek filmpjes op youtube hoe je je op moet maken. En kijk naar het eindresultaat voordat je mee gaat doen. Straks vind je het eindresultaat van het filmpje niks en dan vind je je eigen eindresultaat waarschijnlijk ook niks
No way.

Als je zelf geen ervaring hebt met het aanbrengen van make-up zou ik zeker niet zelf je make up gaan doen voor de bruiloft.

Je kunt nog zoveel geld uitgeven aan dure MAC makeup, als je zelf geen ervaring hebt met een mooie basis make up, waar begin je dan aan? Voor je bruiloft nota bene!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Niet langer zelf prutsen, maar ga het gauw leren, laat het je (schoon)moeder/zus/vriendin doen of huur iemand in.

Foundation is trouwens niet bedoeld om een kleurtje te krijgen.
Ik had het gewoon zelf gedaan...
quote:fiftiesdarling schreef op 12 mei 2012 @ 17:46:

Ik had het gewoon zelf gedaan...sowieso, je weet ook niet hoe dat mens het doet.
Bb staat voor blemish balm, oftewel pukkel balsem t is oorspronkelijk gemaakt om huidjes na een dermatologische behandeling snel tot rust krijgen. Inmiddels is het populair als vervanging van foundation.

Ik was altijd een foundation junkie, maar sinds een maand of 4 gebruik ik BB cream. Laatst wilde in voor een feestje wat meer dekking, en greep ik naar mijn oude foundation, en ik heb t er snel maar weer afgehaald, wat een verschil! Bb cream smelt in je huid, is redelijk grijs als je het net opbrengt, en kleurt na een paar minuten bij omdat ie oxideerd (in aaraking komt met lucht) en dan wordt kleur warmer en matcht ie eigenlijk met de meeste blanke huidskleuren. Daarna wel even afpoederen met transparante poeder, want net als de meeste vloeibare foundation blijft t een beetje plakkerig, en met poeder wordt je huid zijdezacht en fixeer de tegelijkertijd de bb cream zodat ie langer blijft zitten en niet meer afgeeft. Daar overheen kun je bv nog blush gebruiken om wat kleur terug te brengen in je gezicht

Artio, als je me een foto mailt dan wil ik je wel lange afstandsadvies geven over de mail laat maar weten dan post ik zo mijn emailadres
quote:Ksenija schreef op 12 mei 2012 @ 17:49:

[...]

sowieso, je weet ook niet hoe dat mens het doet.Ik bedoelde op mijn bruiloft 5 weken geleden, heb ik het zelf gedaan haha.... maar ik wilde ook echt een hele naturelle look, ik zie er snel hoerig uit met zwaardere make-up
Zou het gewoon basic houden. Ik heb op mijn bruiloft ook weinig make-up gebruikt.

Had een foundation met wat poeder eroverheen om de vlekken wat weg te werken. Een rustige lippenstift die iets donkerder was dan mijn eigen lippen en mascara.

Dat was het , ik draag in het dagelijk leven niet veel meer dan een dagcreme en vond het tijdens mijn bruiloft wel zo lekker om op mezelf te lijken.
quote:fiftiesdarling schreef op 12 mei 2012 @ 17:57:

[...]

Ik bedoelde op mijn bruiloft 5 weken geleden, heb ik het zelf gedaan haha.... maar ik wilde ook echt een hele naturelle look, ik zie er snel hoerig uit met zwaardere make-up

gefeliciteerd!

Naturel is best zelf te doen, misschien zelfs beter dan zo'n ingehuurde miep. Ook makkelijker op de dag zelf...
BB cream (the oriental gold Skin79) of BB nude magique van L'oreal en al je problemen zijn weg. Ik gebruik ze.samen, laatste eerst.
Deze lippenstift is erg mooi en naturel: Blushing nude van Clinique.

Zelf ben ik naar een visagist geweest (onbekende en zonder proef-makeup want ver weg getrouwd) en vond het toch wel de moeite waard. Hij was klein half uurtje bezig en het zag er de hele dag en op de foto's heel mooi naturel uit
quote:Ksenija schreef op 12 mei 2012 @ 18:29:

[...]

gefeliciteerd!

Naturel is best zelf te doen, misschien zelfs beter dan zo'n ingehuurde miep. Ook makkelijker op de dag zelf...Dank ik had het wel geoefend de dag er voor. Maar goed, ik had al goede basic make-up dus dat kon ik doorvoeren met wat nuances... dat scheelt ook wel
quote:fiftiesdarling schreef op 12 mei 2012 @ 19:42:

[...]

Dank ik had het wel geoefend de dag er voor. Maar goed, ik had al goede basic make-up dus dat kon ik doorvoeren met wat nuances... dat scheelt ook wel

Dat is wel handig.

Ze heeft nog een maand, dus ook nog even tijd.

Ik vind het ook schoner om het zelf te doen en niet die spullen die op andere gebruikt zijn.
Ik heb voor de bruiloft van mn zus en broer een afspraak

gemaakt bij een visagiste van de Douglas, voor 25 euro.

Ze gebruiken alles uit de winkel, je gezicht wordt eerst goed gereinigd, en met allerlei kwastjes en sponsjes werd ik opgemaakt. concealer, eyeliner, oogschaduw, lippestift etc.

Ze waren vriendelijk, luisterden naar wat ik wilde, gaven zelf ook advies etc. Een nadeel is dat het wel in de winkel wordt gedaan en dat er niet echt een aparte ruimte is. Maar ja, het is maar 25 euro met merken die je zelf mag kiezen.

Oh, ik kreeg ook veel complimentjes, ondanks dat ik me ook een beetje als een dame van lichte zeden voelde..
Nou, mijn visagiste bracht alles met schone kwasten op hoor. Daar was niks vies aan. Ik kan mijzelf best wel goed opmaken, maar wou op die dag niet de stress dat het misschien niet zou lukken of ik zou smeren met mascara zodat ik weer moest poetsen, etc etc. Ik heb 10 euro extra betaald voor een proefmake-up, zo wist ik dat ze het wel kon.
quote:Ksenija schreef op 12 mei 2012 @ 17:08:

Hema Radiant Finish foundation.

Is 6 euro, dus budget en dekt niet erg dus het blijft er "natuurlijk" uitzien. Er staan testers in de winkel, dus neem een proefje

Die Hema Radiant Finish Foundation is inderdaad heel goed! Geen plamuurlaag, maar wel egaal. Daarna idd wel even afpoederen!

Ze hebben bij de Hema ook mooie creme achtige oogschaduw met glitter in allerlei kleuren. Ik gebruik dat nu een week (daarvoor ook nooit zo'n make-up gebruikster geweest) maar ik heb aan de lopende band complimentjes over mijn make-up! Ik breng het met een kwastje op waardoor je het mooi in elkaar kan laten overlopen.

Succes!
quote:koekkie schreef op 12 mei 2012 @ 20:44:

[...]

Die Hema Radiant Finish Foundation is inderdaad heel goed! Geen plamuurlaag, maar wel egaal. Daarna idd wel even afpoederen!

Ze hebben bij de Hema ook mooie creme achtige oogschaduw met glitter in allerlei kleuren. Ik gebruik dat nu een week (daarvoor ook nooit zo'n make-up gebruikster geweest) maar ik heb aan de lopende band complimentjes over mijn make-up! Ik breng het met een kwastje op waardoor je het mooi in elkaar kan laten overlopen.

Succes!

afpoederen hoeft niet, juist mooi zonder.

Maar ik heb dan ook een droge huid voor poeder.

Misschien als je een vette huid hebt.

Die dikke potloden bedoel je?

Daar kan geen merk tegenop!
quote:Eva82 schreef op 12 mei 2012 @ 20:29:

Nou, mijn visagiste bracht alles met schone kwasten op hoor. Daar was niks vies aan. Ik kan mijzelf best wel goed opmaken, maar wou op die dag niet de stress dat het misschien niet zou lukken of ik zou smeren met mascara zodat ik weer moest poetsen, etc etc. Ik heb 10 euro extra betaald voor een proefmake-up, zo wist ik dat ze het wel kon.

tussendoor dipt ze van poeder op oog en weer in de make-up.

Daar bedank ik voor...

Net als een mascara...

Moet er niet aan denken!
Kun je je niet een keer op laten maken bij de Douglas of Bijenkorf ofzo en goed opletten hoe zij het doen?
Kesenjia,

Nee niet de potloden.....de oogschaduwcreme zit in transparant ronde doosjes.

Ik doe wel wat bronzing poeder op na het aanbrengen van de foundation.

En voor de foundation wat concealer onder de ogen en naast de ooghoek aan neuszijde aanbrengen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven