Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, jurk, nr 334

28-05-2014 12:51 47 berichten
Ook ik zoek alweer een jurk voor alweer een bruiloft. Nou loop ik een beetje vast. Misschien dat ik hier nog tips kan krijgen.

Ik heb een moeilijke maat, namelijk 32/34. Dus topvintage, steps, wehkamp, bonprix vallen af.

Verder heb ik een kleine voorgevel. Had een prachtig jurkje van zalando, maar die was dus boven te ruim. Strapless en V-halzen vallen dus ook af.

Lengte graag net boven/op/net onder de knie. In elk geval niet die verschrikkelijk korte dingen die nu in zijn, en die vooral Esprit nu heeft. Esprit valt dus ook af.

Een tripje Bijenkorf staat al op de agenda.

Uit het buitenland bestel ik liever niet ivm verzendrisico en kosten, maar heb bij asos nog een optie gezien, maar die is misschien weer te wit?

Asos jurk

Ik heb m'n budget noodgedwongen al opgeschroefd naar max 200 euro. Iemand hier nog tips voor (web)winkels waar ik kan kijken?

Oh, kleuren zijn ook wel handig. Ik een zomertype, dus lichte huid, blond haar, blauwe ogen. Zwart, oranje, geel, veel roodtinten en bruin vallen af.
Alle reacties Link kopieren

http://static.zara.net/ph ... g?timestamp=1396282975198

Let op, tis niet wit.

Die zalmroze: Oei, lelijk! Sluit beroerd achter en voor hebben ze een stukje vergeten.
Ook een Asos jurk

Deze is ook een optie.

@merano: topvintage valt heel ruim, ook al is het officieel maat xs. Lees ik af uit hun maattabel met cm erbij. Maxijurk lijkt mij ook tof, maar ben dan echt mega-overdressed.

@Suze: ik was al fan

Net als van Ted Baker trouwens. Jammer van die prijskaartjes...

@Ikhier: als je het erbij moet zetten dat het géén wit is, is het te wit voor een bruiloft. Is mijn regel.
http://www.heine-shop.nl/ ... s/Mode/sh44102998/HeineNL

Heine heeft ook leuke jurken.
Ted Baker: jaaaa!

Maar inderdaad alleen soms
Dat topvintage geblokte tafelkleed kan echt niet voor een bruiloft.
Die paarse Asos: mooi!
Deze:

http://www.debijenkorf.nl/karen-millen- ... 8686030888

En deze:

http://www.debijenkorf.nl/claudia-strae ... 2207124757

En deze:

Ted Baker

Ok, ik heb gewoon een dure smaak.
quote:Suze02 schreef op 28 mei 2014 @ 13:46:

Dat topvintage geblokte tafelkleed kan echt niet voor een bruiloft.

Ik moest lachen

In zoiets lijk ik al gauw een, euhm, Duits melkmeisje (of Pools )
quote:lechatrose schreef op 28 mei 2014 @ 13:53:

Ik moest lachen

In zoiets lijk ik al gauw een, euhm, Duits melkmeisje (of Pools )

Niet alleen jij hoor

Ik begrijp echt niet dat iedereen hier ineens zo wild is van Top Vintage.

De jurk uit je OP vind ik leuk, en die in je laatste post ook. Behalve die van Ted Baker.
Die van Claudia is ook leuk inderdaad!
Supermooie jurk, die uit de openingspost. Doen!
www.succubus.nl/hr-retro- ... g-dress.html#.U4XfskMazCQ

www.succubus.nl/lindy-bop ... s-blauw.html#.U4XfA2UazCQ

Ook leuk vind ik dan hè
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Ja, ook echt eens bij Karen Millen gaan kijken, superfeestjurken en echt ook in kleine maatjes, daar ga jij nog dingen tegenkomen die je te krap zijn Trouwens ook goed online, er is een outletstore ook.
quote:slekire schreef op 28 mei 2014 @ 15:31:

Ja, ook echt eens bij Karen Millen gaan kijken, superfeestjurken en echt ook in kleine maatjes, daar ga jij nog dingen tegenkomen die je te krap zijn Trouwens ook goed online, er is een outletstore ook.Heb je betrouwbare adressen? Als ik googel kom ik er een hoop tegen, vast veel oplichters gezien de prijzen en populariteit van het merk.
quote:Kirikou schreef op 28 mei 2014 @ 14:01:

[...]

Niet alleen jij hoor

Ik begrijp echt niet dat iedereen hier ineens zo wild is van Top Vintage.

Omdat we de laatste tijd veel TO's hebben gehad die iets feestelijks zoeken en dan A-lijn, rok tot op de knie, iets grotere maat/moet flatteren en die topvintage jurken met de nadruk op de taille zijn vaak wel lang genoeg en flatterend.
Ik weet niet of dat mag, eigenlijk? Ze zitten in elk geval met een echte winkel in de Leidsestraat in Amsterdam, daar ken ik ze van. Oh ik heb even gekeken, ik geloof dat ik gewoon de outlet-afdeling van de officiële site heb bekeken, maar die is er helaas niet altijd...sorry, dooie mus. Aan de andere kant: misschien is de uitverkoop in de winkel wel al begonnen?

En je moet er wel een type voor zijn, maar er valt uitstekend af te dingen in die winkel, zij het dan in het Engels! (oei wat zullen ze nu niet blij met mij zijn! )
Ah, er is hier een shop-in-shop in de Bijenkorf. Bedenk me net dat ik ook nog even kan kijken bij de V&D bij Jane Norman. Zag ik op de site ook een paar mooie jurken en net wat betaalbaarder.
Je kunt ook naar een echte jurkjeswinkel gaan. Ik weet niet waar je woont, maar in Utrecht heb je bijvoorbeeld Le Cocon. Een winkel met een waardeloze website helaas, maar als je in de buurt bent wel de moeite waard om binnen te lopen. Ze hebben daar feestjurken in alle stijlen, maten en prijsklassen. Mijn ervaring is dat de verkoopsters enorm behulpzaam zijn en ik meen me te herinneren dat je een aankoop zelfs gratis iets kunt laten innemen of inkorten als het niet helemaal goed valt. Maar dat weet ik niet zeker meer, ik pas altijd precies in een confectiemaat dus heb zo'n verstelservice nooit nodig gehad.

Vergelijkbare winkeltjes met heel veel keuze in jurkjes heb je beslist in andere steden ook.
Dankjewel voor je reactie Miranda. Heb even op de site gekeken, maar de gewone collectie is niet echt mijn stijl. En wat ik wel mooi vind is 300 euro, dat is boven budget. Ik kan het budget stretchen tot 200 euro, maar dan is de rek er wel uit.

Maar ik duik straks de stad in. Eerst een rondje V&D, dan de Bijenkorf. Met Asos en de rokcombi als back-up.
Karen Millen! In de Bijenkorf zijn er al artikelen met 30 of 50% korting (dan is het nog steeds niet goedkoop, maar wel onder de ¤200) en vaak hebben ze de kleine maten nog wel! Dus ik zou daar inderdaad voor kijken als ik jou was, het valt ook niet groot. Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in het zuiden van Limburg wonen (toevallig) dan is het ook wel een bezoekje aan Maasmechelen waard. Daar hebben ze zowel Karen Millen als Ted Baker in de outlet.

Bij de Bijenkorf hebben ze ook French Connection, ook in kleinere maten, zitten ook mooie jurken tussen en die vallen ook binnen je prijsmarge.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven