Mode & Beauty alle pijlers

Bruiningspray cabines. Ervaringen?

04-03-2010 20:00 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... ben er weer zo klaar mee !!

Voel je je wel lekker, ben je ziek, wat zie je pips.

Wil weer een lekker kleurtje ! Bruiningscreme is het niet voor mij, zonnebank vind ik te schadelijk (op den duur). Nu had iemand het over zo'n cabine waar je een bruiningsnevel over je heen krijgt. Het blijft max een week zitten. Opzich oke voor de periodes dat je even enorm baalt van je witte lijf en snoetje, maar.....

Wie heeft ervaringen ?

1. Is het schadelijk qua stoffen

2. waar kan je het laten doen

3. blijft het echt maar zo kort zitten

4. hoeveel kost het gemiddeld

5. is het wel een natuurlijk bruin kleurtje of....?
Oh,ik ben ook benieuwd.

Weet dat er in Zwolle ook ergens zo'n cabine is.

Als het een beetje betaalbaar is en een poos blijft zitten is het wel een goede oplossing.
Ik heb het wel eens gedaan en het is wel goed. Je moet alleen zorgen dat je huid niet droog is op sommige plaatsen omdat het dan wel eens verkeerd (lees oranje) uit kan pakken. Vooral je handen, knieen en ellebogen zijn hier gevoeliger voor.

Het was mooi, het resultaat was prima. Maar ik heb het daarna nooit meer gedaan. Bruin zonder zon uit een tube werkt ook goed. Ik gebruik Lancome.
Het was toen ca 25,- en in de buurt van Amsterdam
Oh, ik heb opeens zin om die aflevering van Friends te kijken waar Ross zo'n cabine in gaat

Algemene tip: als je het doet: vooraf goed scrubben en een dun laagje dagcreme bij je haargrens en wenkbrauwen aanbrengen. (Doe ik bij zelfbruiner altijd).

En niet je handpalmen en je voetzolen insmeren.

In antwoord op je vragen:

1. Is het schadelijk qua stoffen: nee, want anders zou het niet in Nederland mogen.

2. waar kan je het laten doen: ff googlen op spray cabine en je woonplaats.

3. blijft het echt maar zo kort zitten: yep je kleurt je opperhuid en die vervelt.

4. hoeveel kost het gemiddeld: geen idee

5. is het wel een natuurlijk bruin kleurtje of....?: je kan kiezen uit verschillende kleuren, neem liever te licht dan te donker
Bij mij bleef het toch wel 2 weken zitten (ligt eraan hoe vaak je onder de douche springt...en nee ik trok inmiddels geen vliegen aan). Eerst was ik een soort pindanootje maar dat werd steeds lichter.

Ik heb het kleurtje laten aanmeten door de "madam" van de spraycabine. Zij smeerde de grij uit over m'n lijf. Ook gaf ze duidelijk instructie over het z.g. dansje. Je schrikt je een bult als dat koude bruinsel op je afgevuurd wordt. Maar....het zag er mooi uit.
Hiero ook 25 euro.
Dit vond ik net (op de site van de cabine waar ik denk ik morgen nog heen ga als er een plekje voor me is )

En het kost daar Eur 20,00

WELKE VOORBEREIDING WORDT AANGERADEN?

Het beste resultaat krijgt men als de huid 1 dag van tevoren gescrubd (peeling) is. Ik adviseer u op de behandelingsdag uw lichaam niet in te smeren met een bobylotion of dagcrèmes. Ook adviseer ik u geen make-up te dragen en voor de behandeling ook geen geparfumeerde deodorants, parfums of eau de toilette te gebruiken. Het scheren van een bikinilijn moet een dag van te voren gedaan worden zodat de porien kunnen sluiten.

HOE VERLOOPT EEN BEHANDELING?

Met behulp van het airbrush apparaat wordt een tanning-lotion over de huid geneveld. Na de behandeling, die afhankelijk van de zone 10 à 20 minuten duurt, moet de lotion nog eens 10 minuten opdrogen.Hierna kan men de kleding weer aantrekken. Uiteraad is deze behandeling volkomen pijnloos.

MAG MEN ZICH AAN UV-STRALING (ZONNEBANK) OF ZON BLOOTSTELLEN?

Ja, zonder twijfel. Alleen langdurige en warme baden verminderen de levensduur van de bruine tint.

WAT IS DE HOUDBAARHEID?

Het resultaat blijft ongeveer 7 à 11 dagen zichtbaar, daarna zal het geleidelijk en egaal vervagen en moet de behandeling herhaald worden.

IS DE BEHANDELING VEILIG?

Ja, het is absoluut veilig en heeft geen bijwerkingen. De tanning-lotion is goedgekeurd door de FDA (federale keuringsdienst van voedsel, geneesmiddelen, cosmetica en medische apparaten in Amerika). De actieve component in de lotion is DHA (dihydroxiacetone). Dit is een stof die pigment opwekt en dieper in de huid komt, waardoor je langer bruin blijft. De mate daarvan hangt af van de hoeveelheid pigment die in de huid aanwezig is.

IS NABEHANDELING NOODZAKELIJK?

Na afloop van en tot ongeveer 4 à 5 uren na de behandeling wordt geadviseerd loszittende donkere kleding te dragen, aangezien de kans bestaat dat eventuele sporen van de bruiningslotion worden afgezet.

HOE ONTWIKKELT DE BRUINING?

Airbrushtanning heeft ongeveer 4 a 5 uur nodig om zich helemaal te ontwikkelen tot een maximale kleursterkte.

Baden, douchen, zwemmen en sporten moet de eerste 4 à 5 uur vermeden worden.

DE BRUINE TINT VERZORGEN?

Door een regelmatige verzorging met een vochtherstellende bodylotion of creme houdt de kleur het langst.

BESCHERMING TEGEN DE ZON?

Airbrushtanning geeft GEEN bescherming in de zon. Een zonnebeschermingsfactor en regelmatig de huid insmeren wanneer u gaat zonnen is belangrijk.

AAN WIE WORDT AIRBRUSHTANNING AFGERADEN?

Het bruinen wordt niet aanbevolen voor mensen met psoriasis, exceem, snij- en schaafwonden en gedurende zwangerschap. Normaal gezien kan het product geen allergieën geven. Het gebruik van het product zou juist een positieve reactie veroorzaken door zonneallergieën te verminderen.
Hier is Ross in de tanning

http://www.youtube.com/watch?v=rOLCwaHVtWs
Ross

Hoe lang blijft het zitten?
@2Italy: gelijke tijd.

@Biebelie; Goeie infomatie.
HOE ONTWIKKELT DE BRUINING?

Airbrushtanning heeft ongeveer 4 a 5 uur nodig om zich helemaal te ontwikkelen tot een maximale kleursterkte.

Baden, douchen, zwemmen en sporten moet de eerste 4 à 5 uur vermeden worden

Yup klopt!!!

Tip: doe het 's avonds, dan kun je 's nachts lekker "doorgaren". 's Morgens onder de douche (alwaar je een bruine poel onder je voetjes maakt) en je ziet er uit alsof je 3 weken cote d'azur achter de rug hebt.
quote:kiki_twee schreef op 04 maart 2010 @ 21:20:

@2Italy: gelijke tijd.

@Biebelie; Goeie infomatie.Ik voelde al een zekere vibe.
quote:2Italy2 schreef op 04 maart 2010 @ 21:21:

[...]

Ik voelde al een zekere vibe. Ik niet, maar ik heb hem gekeken. Hij blijft leuk!
6x aan 1 kant
Ik zoek er eentje in omg Nijmegen maar kan niet vinden.....
Toevallig zat ik net vandaag te bedenken ook eens zo'n cabine te proberen!

Vroeg me nog wel af of je er helemaal naakt in gaat of dat je bv een string moet aanhouden?

Wel trouwens nog een gedoe erna zeg:

Na de sessie:

Gebruik uw haarkapje als een soort handschoen om de plekken onder uw borsten, oksels en de onderkant van uw billen in te smeren. Dit voorkomt zogenaamde `smily's `.

Veeg met de handdoek zachtjes uw gehele lichaam droog. Het beste is om niet te deppen.

Maak met de witte doekjes uw handpalmen, nagels vinger-knokkels, voetzolen, teennagels en teenknokkels grondig schoon.
quote:bosje2010 schreef op 04 maart 2010 @ 22:27:

Ik zoek er eentje in omg Nijmegen maar kan niet vinden.....Weet niet zeker of dit er een is, maar Cuijk is niet zo ver van Nijmegen. Spraycabine Cuijk gewoon via google op "spraycabine nijmegen"
Doe het zelf spray. Maar of dat wat is?

EDIT: nee dus, want de button bestellen geeft een fatal error.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 23:34
Reden: EDIT
% gewijzigd
In Utrecht blijkt er ook geen te bestaan

Zag er nog wel in een Den Bosch maar die is niet in een cabine maar een airbrush en dat is 40 euro en bikini aanhouden
quote:Bindi schreef op 04 maart 2010 @ 23:22:

Toevallig zat ik net vandaag te bedenken ook eens zo'n cabine te proberen!

Vroeg me nog wel af of je er helemaal naakt in gaat of dat je bv een string moet aanhouden?

Wel trouwens nog een gedoe erna zeg:

Na de sessie:

Gebruik uw haarkapje als een soort handschoen om de plekken onder uw borsten, oksels en de onderkant van uw billen in te smeren. Dit voorkomt zogenaamde `smily's `.

Veeg met de handdoek zachtjes uw gehele lichaam droog. Het beste is om niet te deppen.

Maak met de witte doekjes uw handpalmen, nagels vinger-knokkels, voetzolen, teennagels en teenknokkels grondig schoon.Volgens de cabine in Cuijk "Wij vragen u wel tijdens de 1e spraysessie een broekje aan te houden. Dit mag een string zijn. Let op dit broekje word ook bruin gesprayd, maar kan uitgewassen worden. Neem ook nog een extra broekje mee om aan te doen na het sprayen. " Waarschijnlijk voor de begeleider die de 1e keer uitleg geeft.
Voor thuis op Marktplaats...

..of iets meer handwerk.

Rotterdam via linkje.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 04-03-2010 23:56
Reden: link toegevoegd
% gewijzigd
@Biebelie: Waar is dat? Niet te duur ook !
Cuijk ligt wel een stukje van Nijmegen af. Het is het proberen waard.... jammer dat er niet iets dichterbij is.

Hier moet toch markt voor kunnen zijn. En dan op zo weinig plaatsen....
En.....al bruin???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven