Mode & Beauty alle pijlers

Buik 50+

18-06-2012 21:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 54 jaar, ben 1.74 en weeg 66 kilo, maar heb een buik. Vooral sinds de overgang heb ik een soort van zwemband. Heeft iemand goede oefeningen of andere tips?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Nope. Het mes erin.
Ja en?
Sorry

Een goeie sportschool misschien?
Ja en?
Niet om lullig te doen maar je bent 54 en je hebt een prima gewicht. Misschien jezelf wat meer accepteren?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dr Frank dieet schijnt te helpen.
Ik krijg er een punthoofd van!
Saaaaaar81

Juist omdat ik een prima geicht heb valt het zo op. Ik heb maat 36 maar dan die buik over mijn broekband.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
corrigerend ondergoed kan helpen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Lipo
Helaas bestaat plaatselijke vetverbranding niet dus het enige wat zou kunnen helpen is lipo.

Als je goed op let zal je zien dat er meer vrouwen van jouw leeftijd die in de overgang zitten een buikje hebben terwijl het gewicht prima is.

Wat wel de moeite waard is om te proberen is minder kh's te eten, meer bewegen en goed gevarieerd eten.
een vrouw zonder buik is als een verkoopster zonder toonbank
Geen idee, maar zoek eens op van die DVD's van actrices zoals Jane Fonda. Ik geloof dat zij en anderen er speciale voor gemaakt hebben.

Ze maakt nu nog steeds reclame voor huidproducten.

Misschien iets van Yoga en dan voor vrouwen in de overgang?

Daar zijn speciale dvd's en boeken over. Even in de bieb binnen lopen en daar even boeken bekijken en doorbladeren.

Op yogaonline.nl staan ook series, maar heb geen ervaring daarmee. Heb wel een aantal andere oefeningen gedaan en zijn best wel zwaar en hebben effect.
Mijn buik heeft ook de neiging om buiten proporties te groeien en ik ben ´pas´ halverwege de 40. Koolhydraten en vooral alcohol ! maken het erger.
.
Oestrogeen zorgt voor vet op heupen en bovenbenen. Na de overgang heb je dat minder, en wordt je vetverdeling anders. Op de buik, helaas, ook door de grotere invloed van testosteron (daarom hebben mannen meestal een buik en geen dikke kont).

Ook veel stresshormoon (cortisol) zorgt voor meer buikvet. Vermijd langdurige trainingen (hou het op een gevarieerde (kracht)training van niet langer dan 45 minuten).

Slaap voldoende. Vermijd alcohol (helaas :-)).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven