Mode & Beauty alle pijlers

Colbertje te klein?

27-02-2013 18:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een colbertje gekocht van jersey / sweatstof. Hij lijkt goed te passen, maar als ik hem draag met de knoop dicht ( heeft 1 knoop) gaan de randen (onder de knoop zeg maar) wat naar buiten / rechtop staan. Betekent dat dat het te klein is?
Waarom moet die dicht? tegen de kou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In principe moet een colbert mooi aansluitend dicht kunnen om echt goed te passen, maar dan vind ik hem op de rug vaak te groot, dus ik koop ook rustig een jasje dat mooier open dan dicht staat, aangezien ik hem dan nooit dicht zal gaan dragen.
Daarom heb ik juist een jasje gekocht dat meerekt ;), ik koop sowieos geen colbertjes die dat niet doen (zie topic over grote cupmaat en jurkjes). Ik heb nu een M, maar maat L was weer te groot en te lange mouwen.
Er was laatst op tv dat een colbert jasje met 1 knoop open hoort. Met 2 knopen doe je alleen de bovenste dicht.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb er ook 1 van jersey. Was eerst ook te strak, maar naarmate je het een dag of langer aan hebt loopt het iets uit. Tenminste, in mijn geval.
Deze heeft maar 1 knoop ;). Is van 95 procent katoen en 5 procent elastaan, dat rekt dus nog uit?
Ook die van mij rekte uit.
quote:woepsie schreef op 27 februari 2013 @ 19:04:

Er was laatst op tv dat een colbert jasje met 1 knoop open hoort. Met 2 knopen doe je alleen de bovenste dicht.Volgens mij geld deze regel alleen voor mannen.
Ik heb mn colbertjes altijd open aan. Ik koop deze dan ook altijd "te klein", als ik de knoop wel dicht zou kunnen doen valt ie los niet mooi.
Draag dat jasje dan open....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven