Mode & Beauty alle pijlers

Consuminderen met cosmetica (etc)

18-11-2019 21:50 95 berichten
Hebben jullie nog slimme (werkende!) lifehacks/consumindertips voor cosmetica en zo?

Ik wil graag minder afval en troep en het mag ook wel goedkoper. Maar hoe?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-11-2019 22:09
Die ik bedoel ook misschien had ik uitwasbaar ipv herbruikbaar moeten schrijven ;)
0,89 p.st. en gaan heel lang mee en speciaal bedoeld om make-up te verwijderen.
Ah. Ik ken die makeupdoekjes niet.
Jaaaa dat kan niet he VT, medisch advies!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:20
Ik ook niet maar ik zag een groot rafelig festijn voor me, dat valt mee dus?
Valt mee, of ik ben gewoon niet zo kritisch over de looks van mijn vaatdoeken ;-D
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Hm, binnenkort eens even aan de makeupremover beginnen dan maar!
Ik vond mezelf al heel wat met mn zelfgemaakte wasmiddel maar dat valt een beetje in het niet bij jullie :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik kokosolie als gezichts- en lichaamsverzorging.
VlammendeTroela schreef:
18-11-2019 22:26
Valt mee, of ik ben gewoon niet zo kritisch over de looks van mijn vaatdoeken ;-D
Nou de mensen die daar kritisch over zijn die mogen wel een leven gaan zoeken
LadyDay, topic is geïnspireerd door het Ali-topic dus ik vond t wel leuk dat jij als eerste reageerde :D
REDHOTHEAD schreef:
18-11-2019 22:27
Ik gebruik kokosolie als gezichts- en lichaamsverzorging.
Oke ik heb nog iets meer context nodig merk ik. Gebruik je het als bodylotion? Creme? Zo puur erop smeren?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:20
Afwasmiddel? #hoedan

70 gram 3x geconcentreerde soda (gewone soda kan ook, dan 3x zoveel gebruiken natuurlijk ;-) )
1 eetlepel natriumbicarbonaat,
evt wat etherische olie voor de geur (citroen bijvoorbeeld)
en 750ml warm water. Goed schudden, en bij elke afwas een scheutje gebruiken. Het schuimt niet maar de soda ontvet en maakt prima schoon.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:29
Oke ik heb nog iets meer context nodig merk ik. Gebruik je het als bodylotion? Creme? Zo puur erop smeren?
Ja, als bodylotion en als gezichtscreme. Gewoon puur erop.
VlammendeTroela schreef:
18-11-2019 22:30
70 gram 3x geconcentreerde soda (gewone soda kan ook, dan 3x zoveel gebruiken natuurlijk ;-) )
1 eetlepel natriumbicarbonaat,
evt wat etherische olie voor de geur (citroen bijvoorbeeld)
en 750ml warm water. Goed schudden, en bij elke afwas een scheutje gebruiken. Het schuimt niet maar de soda ontvet en maakt prima schoon.
Aha. Dankjewel!
REDHOTHEAD schreef:
18-11-2019 22:31
Ja, als bodylotion en als gezichtscreme. Gewoon puur erop.
Grappig. Ik ga het proberen. Staat hier nog een pot in de keuken die ik daar niet gebruik.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:29
Oke ik heb nog iets meer context nodig merk ik. Gebruik je het als bodylotion? Creme? Zo puur erop smeren?
Je kunt het puur erop smeren.
Bijenwas gemengd met olijfolie is ook fijn. Dan krijg je meer een zalf. (Bijenwas au bain Marie laten smelten en olijfolie erdoor mengen...verhoudingen weet ik even niet uit m'n hoofd maar Google wel. Evt etherische olie naar keuze erdoor voor de geur.)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:27
Ik vond mezelf al heel wat met mn zelfgemaakte wasmiddel maar dat valt een beetje in het niet bij jullie :mrgreen:

Hahaha je hoefte niet gelijk alles te proberen, rustig aan ;-D ben zelf al jaren aan het experimenteren, naast dat ik het milieu, mijn lijf en mijn portemonnee een plezier doe vind ik het ook gewoon leuk. :)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:25
Jaaaa dat kan niet he VT, medisch advies!
Als ik mensen kan inspireren neem ik het risico graag :high5:
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-11-2019 22:28
LadyDay, topic is geïnspireerd door het Ali-topic dus ik vond t wel leuk dat jij als eerste reageerde :D
Ha! Nou moet ik zeggen dat ik de laatste tijd wel aardig wat cosmetica en verzorgingsproducten aangeschaft heb. Ik heb eigenlijk de hele zomer niets gebruikt maar ik merk nu ik ouder word (eind 40) dat ik wel wat hulp kan gebruiken vandaar dat ik wel het een en ander gekocht heb de afgelopen maanden. Niet bij Ali trouwens ;) (Maar geen miskopen!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren lang pure jojoba-olie gebruikt als makeup remover, cleanser en dag/nachtcreme. Als je geen problemen met je huid hebt werkt het perfect.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik:
-gezicht en make up remover: 50/50 jojoba olie/zonnebloemolie met een paar druppels ethirische olie naar keuze
-blok zeep
- voor gezicht wipes gebruik ik een hydrofiel washandje (Hema baby afdeling uit mijn hoofd 3 voor 5 euro)
-shampoo bar (van Lush)
-conditioner appel cider azijn met water 1/3 azijn 2/3 water
-haar masker jojoba olie, 10 min laten intrekken
-jojoba olie gebruik ik ook voor een droge huid als body lotion


Alle bovenstaande tips zijn goedkoop.

Daarnaast maak ik al mijn schoonmaak middelen zelf. Beste beslissing ooit. Zo veel beter dan de dure rommel die ik altijd kocht.

Hetzelfde trouwens voor alle haar/gezichtsverzorging mijn huid en haar heeft er nog nooit zo goed uit gezien. Terwijl ik heel veel minder geld uitgeef.
Alle reacties Link kopieren
roze-roos schreef:
18-11-2019 22:53
Ik gebruik:
-gezicht en make up remover: 50/50 jojoba olie/zonnebloemolie met een paar druppels ethirische olie naar keuze
-blok zeep
- voor gezicht wipes gebruik ik een hydrofiel washandje (Hema baby afdeling uit mijn hoofd 3 voor 5 euro)
-shampoo bar (van Lush)
-conditioner appel cider azijn met water 1/3 azijn 2/3 water
-haar masker jojoba olie, 10 min laten intrekken
-jojoba olie gebruik ik ook voor een droge huid als body lotion


Alle bovenstaande tips zijn goedkoop.

Daarnaast maak ik al mijn schoonmaak middelen zelf. Beste beslissing ooit. Zo veel beter dan de dure rommel die ik altijd kocht.

Hetzelfde trouwens voor alle haar/gezichtsverzorging mijn huid en haar heeft er nog nooit zo goed uit gezien. Terwijl ik heel veel minder geld uitgeef.
Die shampoobars van Lush, zaten daar niet alsnog parabenen e.d. in? Of niet? (Weet het niet zeker meer... Ik gebruik zelf de shampoo- en conditionerblokken van helemaal Shea en daar ben ik erg tevreden over)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Olijfolie is een prima handcreme en gezichtscreme en je krijgt er ook geen puistjes van (het laat de poriën open).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja stop allmaal met hele gezicht in de foundation. Echt niemand knapt daar van op. Al denk je van wel.

Je ziet het, het is nep of lelijk of beiden.

Graag gedaan.
2 tips dames, die best belangrijk zijn bij het consuminderen.
Olijfolie, babyolie of wat voor een olie dan ook niet gebruiken om je oogmake up mee te verwijderen. Het beschadigd je hoornvlies en kan zelfs er voor zorgen dat je hoornvlies los laat. Geen onzinpraatje, vraag maar aan een opticien/oogarts.
Pas op met etherische oliën, het merendeel lost niet zomaar op in water of andere crèmes/vetten/oliën en kan flinke huidirritatie veroorzaken.
REDHOTHEAD schreef:
18-11-2019 22:31
Ja, als bodylotion en als gezichtscreme. Gewoon puur erop.
Pas op hoor, kokosolie is enorm comedogeen, dus veel (lang niet iedereen natuurlijk) mensen krijgen daar op den duur echt puisten en verstopte poriën van. Dus hangt wel een beetje van je aanleg af.
Lucifer2018 schreef:
18-11-2019 23:15
Ja stop allmaal met hele gezicht in de foundation. Echt niemand knapt daar van op. Al denk je van wel.

Je ziet het, het is nep of lelijk of beiden.

Graag gedaan.
Tja, smaken verschillen. Ik vind het vaak wel mooier bij mensen. Of in ieder geval lelijker zonder bij sommigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven