Mode & Beauty alle pijlers

Crème voor ogen

16-09-2016 10:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De huid rondom mijn ogen is zo gevoelig, met iedere keer make up eraf halen brand het heel erg. Hebben jullie een goede tip hiervoor? Ik gebruik wel dag en nachtcrème maar niets speciaals voor rond de ogen.
Gebruik je een remover die ook gebruikt mag worden rond de ogen?

Vaak staat dat er wel specifiek bij.
Ik gebruik eigenlijk altijd gezichtsreinigingsdoekjes. Er zit 0% alcohol in maar er staat niet op dat het niet bij je ogen gebruikt mag worden. Voor droge en gevoelige huid
maakt allemaal geen bips (reet) uit. Ik ben 50+ en de zooi rimpelt... so be it
quote:pokkewijf schreef op 16 september 2016 @ 10:15:

maakt allemaal geen bips (reet) uit. Ik ben 50+ en de zooi rimpelt... so be it Het gaat me niet om rimpels ;) maar omdat het zo erg prikt
Dan eerst beginnen met een goede oogmake-up reiniger, die doekjes zijn veel te 'hard' voor de gevoelige huid rond je ogen. Daarnaast smeer ik die huid licht in met vaseline voor het slapen gaan, wel opassen dat het niet in je ogen komt
Het kan ook zijn dat je niet tegen die doekjes kan, qua structuur. Er was laatst een artikel dat die doekjes sowieso slecht voor je zijn. Kan je het niet met een wasbaar zacht doekje met een milde reiniger verwijderen? Lijkt me stuk prettiger
Je make up eraf halen met kokosolie, klein beetje tussen je vingers verwarmen en dan voorzichtig over je ogen wrijven. Met een vochtig wattenschijfje de restjes verwijderen.

Haalt ook heel goed waterproof eraf, kost in verhouding weinig, en is nog verzorgend voor je huid ook.
Andere reiniger voor je ogen gebruiken. Die doekjes zijn de boosdoener denk ik. Ik vind de olie-reiniger (voor oogmake-up) van de Hema fijn.
En zachte wattenschijfjes erbij gebruiken. Ik heb altijd de sensitive wattenschijfjes van Kruidvat.
Inderdaad andere makeup remover proberen. Ik smeer 's avonds uierzalf rond de huid van m'n ogen, misschien kan je dat proberen of vaseline o.i.d.
Minder agressief reinigen en evt na smeren met aloe vera
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor de tips, ik zal dan zoiezo de doekjes niet meer halen. Vond het altijd wel makkelijk haha. Volgens mij heb ik die oliereiniger van de Hema ook nog liggen. Kokosolie is ook een goed idee.

Vaseline ook in huis, ik ga eens wat dingen proberen hiervan
quote:zara88 schreef op 16 september 2016 @ 10:13:

Ik gebruik eigenlijk altijd gezichtsreinigingsdoekjes. Er zit 0% alcohol in maar er staat niet op dat het niet bij je ogen gebruikt mag worden. Voor droge en gevoelige huid

Ken ik wel, ik vind ze verschrikkelijk (maar heb ook hele gevoelige huid).

Ik vind ze veel te ruw, zeker voor ogen. De huid daar is heel teer.

Ik zou echt speciale oogmake up reiniging gebruiken daar, zeker niet die doekjes.

(Haha mosterd zie ik)

Bij de Hema en etos heb je speciale wattenschijfjes daarvoor.

Verder kun je een speciale oogcreme gebruiken, zeker zonder parfum. (Bijv, van Zarqa)

Het was je vraag niet maar ik zou als ik jou was voor mn gezicht over gaan naar de milk en lotion. (Liefst zonder parfum)

Die doekjes zijn makkelijk maar het reinigt niet goed en nogmaals ik vind ze te ruw.
lieverd,gebruik gewoon olijf olie of kokos olie,,
Bepanthen creme. Is het enige wat ik verdraag rond mn ogen. Als ik niets gebruik wordt de huid rood en schilferig en als ik iets anders dan Bepanthen gebruik krijg ik jeuk.
En oogmake-up verdraag ik absoluut niet helaas...
Geen Make up, hoef je het er ook niet af te halen.

En anders beetje babyolie zonder toevoegingen.
Ik gebruik micellair water op een watje, druk dat zachtjes tegen mijn ogen en veeg zo de make up eraf. Daarna met nieuw watje de rest van mijn gezicht. (en vervolgens nog reiniger en toner).Ik zou niet zo snel met olie aan de gang gaan, mijn ogen kunnen daar in ieder geval niet tegen niet goed tegen.
Alleen een lijntje onder de ogen. Met een vochtig wattenstaafje en meestal is het gewoon verdwenen.

Als ik iets om de ogen smeer is het tranen en irritatie doordat het toch in het oog komt.
Als ik die doekjes gebruik, gaat de huid rond mijn ogen ook vreselijk branden. Zoals anderen al schreven: je kunt beter een speciale oog make up remover of olie gebruiken om je oog make up eraf te halen.

Als de huid rondom mijn ogen schraal is, smeer ik die voor het slapen gaan in met creme bioforce van Dr. Vogel of met amandelolie.

Voor overdag gebruik ik altijd oogcreme van Clinique.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven