Mode & Beauty alle pijlers

Cryosauna

22-09-2012 20:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatste tijd hoor ik steeds meer over de cryosauna. Je gaat hier hooguit 3 minuten in bij -150. Schijnt goed te zijn voor veel organen en andere dingen. IEmand hier ervaring mee? Ik kan op internet weinig ervaringen vinden.
Nooit van gehoord
dat kan toch nooit goed zijn zo'n superlage temperatuur?
Wordt gebruikt bij de behandeling van bepaalde soorten rheuma, heb ik wel eens op televisie gezien. Voor gezonde mensen lijkt het me overbodig, vooral als het normaal gezien in het ziekenhuis als behandeling wordt ingezet.
quote:Chadidja schreef op 22 september 2012 @ 20:17:

Wordt gebruikt bij de behandeling van bepaalde soorten rheuma, heb ik wel eens op televisie gezien. Voor gezonde mensen lijkt het me overbodig, vooral als het normaal gezien in het ziekenhuis als behandeling wordt ingezet.Nu dus ook in wellnesscentra omdat het dus juist ook heel goed is voor een gezond lichaam en bijvoorbeeld sprters.
-150C ???

Man, als je eruit komt val je in honderd stukjes uitelkaar?!
Welkom op de site van Cryodoc !!!!

Een sensationele innovatie op het gebied van Fitness & Beauty:

Koudesauna...... bij -150 °C

De doeltreffende schoonheidstherapie wordt in de Cryocabine 3 minuten lang bij

– 130 °C tot – 150 °C gedaan.

Omdat de lucht in de Cryocabine droog is en er geen luchtvochtigheid aanwezig is, wordt de lage temperatuur als zeer aangenaam beschouwd.

De koudetherapie heeft een rechtstreekse positieve invloed op het gehele lichaam, in het bijzonder :

- Verjongt en regenereert de huid, versterkt het immuunsysteem, werkt tegen stress en chronische vermoeidheid en stimuleert de stofwisseling.

- Tegen overgewicht en Cellulitis.

- Vermindert pijnklachten en lijdt tot een algehele goede gezondheid

Deze innovatie wordt reeds zeer succesvol ingezet in Fitnesscentra tot bevordering van prestatieverhoging van sporters, evenals in Spa-centra en Hotels.
Ik vraag me af hoe dat gaat, praktisch gezien...

Je kunt er niet gaan zitten, want dan loop je het risico dat je ergens aan vast vriest?! Dus moet je blijven staan.

Je kunt er vast ook niet in met blote voeten, dus op slippers?

Mogen mensen met contactlenzen in naar binnen; risico dat die vastvriezen op je oogbol? Metalen oorbellen, piercings en ringen af vooraf?
Mwah, lijkt me helegaar niks.
Ja en?
Volgens mij is -72 graden het laagst wat een mens kan hebben, Bij lager bevriezen bv je ogen (heb ik weleens op tv gezien)

Maar toch lijkt het mij heerlijk! Ik heb een hekel aan de gewone sauna, véél te warm. Dus ik zou het graag willen proberen!
quote:tof schreef op 22 september 2012 @ 21:13:

Ik vraag me af hoe dat gaat, praktisch gezien...

Je kunt er niet gaan zitten, want dan loop je het risico dat je ergens aan vast vriest?! Dus moet je blijven staan.

Je kunt er vast ook niet in met blote voeten, dus op slippers?

Mogen mensen met contactlenzen in naar binnen; risico dat die vastvriezen op je oogbol? Metalen oorbellen, piercings en ringen af vooraf?Je staat, maar dit is dus hooguit 3 minuten. En je hebt schijnbaar sokken aan.
Lijkt me een hele aparte ervaring, ik zou het graag een keer proberen.

De eerste keer dat je een sauna van 95 graden ingaat (en daarin dan liefst ook zo'n man met wapperende handdoek-ervaring beleeft), is ook best heftig.

Bij -150 is het koud, maar waarschijnlijk koel je in die 3 minuten vooral perifeer, dus opwarmen daarna zal redelijk snel gaan. Lucht van die temperatuur inademen, dat zal heftig zijn. Het gevoel dat je snot in je neus bevriest...
Zou er iemand met beschermende kleding mee naar binnen gaan/continu naast de deur beschikbaar staan, om te helpen mocht er iemand tegen de vlakte gaan? Je moet er niet aan denken, onderuitgaan, met je muts de vloer raken en dan vastvriezen met je kruis aan de vloer
Het is nu bij Life for you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven