Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop nog steeds te tobben met welke shampoo, vanwege eczeem. De uitslag die ik eind vorig jaar had is nooit 100% verdwenen, maar wel bijna. Tot ik vorige week dry&itchy shampoo gebruikt heb. Mijn hemel. Het is rood, opgezet, vlekkerig, droog, jeukend en brandend. Nu aan de vaseline lanette , en weer aan de neutral shampoo, en misschien toch eens een bezoek aan de huisarts plannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aija schreef:
06-04-2021 16:34
Ik loop nog steeds te tobben met welke shampoo, vanwege eczeem. De uitslag die ik eind vorig jaar had is nooit 100% verdwenen, maar wel bijna. Tot ik vorige week dry&itchy shampoo gebruikt heb. Mijn hemel. Het is rood, opgezet, vlekkerig, droog, jeukend en brandend. Nu aan de vaseline lanette , en weer aan de neutral shampoo, en misschien toch eens een bezoek aan de huisarts plannen.
Daar zou ik zeker mee naar de huisarts gaan ja... niet zelf gaan dokteren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat rot Aija! Mijn dochter heeft van de huisarts een vloeistof gekregen voor plekjes op de hoofdhuid. Ik zou inderdaad toch eens langsgaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb ik ook gedaan, zalf en een shampoo gekregen. Ik heb m maar niet gevraagd of de shampoo wel cg proof is.
Maar goed, ik moet voor als deze ellende weg is wel nog steeds een goede shampoo hebben. Ik had ook een proefje van een shampoo met proteïne, misschien die maar eens gaan proberen over een tijdje
Heeft iemand de producten van de hema geprobeerd? Daarvan zijn er een aantal cg. Of switzal conditioner?
Alle reacties Link kopieren Quote
Roosjebloempje schreef:
16-04-2021 18:09
Heeft iemand de producten van de hema geprobeerd? Daarvan zijn er een aantal cg. Of switzal conditioner?
Geen ervaring mee. Ik lees wisselende ervaringen met de Hema producten.
En babyproducten gebruik ik sowieso niet vanwege de afwijkende phwaarde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand hier al ervaring met olaplex 3? Ik weet dat 4 en 5 niet geschikt zijn. Ik verf mijn haar niet. Ben benieuwd of het echt het haar zo herstelt.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Quaintrelle schreef:
16-04-2021 20:04
Heeft iemand hier al ervaring met olaplex 3? Ik weet dat 4 en 5 niet geschikt zijn. Ik verf mijn haar niet. Ben benieuwd of het echt het haar zo herstelt.
Ik dacht dat olaplex 3 alleen helpt als je 1 en 2 in de salon heb laten doen. 3 is een soort bijhouden van je behandeling. (Dus olaplex 1 en 2.) Anders heeft het volgens mij geen nut.
'How you love yourself is how you teach others to love you.´
Alle reacties Link kopieren Quote
Roosjebloempje schreef:
16-04-2021 18:09
Heeft iemand de producten van de hema geprobeerd? Daarvan zijn er een aantal cg. Of switzal conditioner?
Ik heb een paar jaar geleden de volume shampoo en conditioner gebruikt. Toen kende ik cg nog niet, maar wilde ik wel minder rotzooi gebruiken en een mildere shampoo. Was volgens mij best aardig spul, maar het is te lang geleden om het nog heel goed te weten. Voorde prijs hoef je het iig niet te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even uppen. Zo stil hier!
Jullie ook de cg schappen bij het kruidvat al ontdekt? Ik was er zaterdag even en het schap was klein, maar toch wat producten gekocht. Mn Giovanni conditioner was op, nu voor het eerst de rode Yari om te proberen. Ook het Mielle masker gekocht, ruikt vrijwel hetzelfde als de deepco van Boucleme. En ik ben eindelijk aan de Snot en meteen fan!

Verder ben ik blij met mijn kapsalon. Ben daar al jaren trouwe klant en zij ziet duidelijk verschil nu ik de cg methode gebruik. Ze is zich dus gaan verdiepen in de methode en gaat binnenkort een masterclass krullenknippen volgen. Ze heeft mij en mn dochter als model gevraagd, hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Vivapimpelmees, van die kapsalon.
Mijn kapster is ook onder de indruk en vraagt steeds naar mijn ‘proces’. Dus of ik het nog doe (ja), en hoe.

Ik heb de schappen nog niet ontdekt nee! Ik ben eigenlijk nog een hoop spullen aan het opmaken. Vooral gel en deepco. Dus ik hoop dat ze hier niet zo’n schap hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel eens bij Kruidvat gekeken maar ik trof een heel klein schapje aan. Ook heb ik nu zo'n beetje wel de producten gevonden waar mijn haar het goed op doet.

Volgens mij doe ik nu een jaar of 2 aan CG. Mijn haar krult er niet beter door maar het is echt wel gezonder. Ik merk de laatste tijd dat ik niet eens meer altijd conditioner nodig heb na het wassen. Het voelt heerlijk licht en zacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
29-04-2021 20:27
Wat leuk Vivapimpelmees, van die kapsalon.
Mijn kapster is ook onder de indruk en vraagt steeds naar mijn ‘proces’. Dus of ik het nog doe (ja), en hoe.

Ik heb de schappen nog niet ontdekt nee! Ik ben eigenlijk nog een hoop spullen aan het opmaken. Vooral gel en deepco. Dus ik hoop dat ze hier niet zo’n schap hebben ;-)
Mijn conditioner was op.... dus ik mocht :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk vivapimpelmees! En vooral ook heel handig!

Ik ben nog niet bij het Kruidvat geweest, maar net wel een online bestelling gedaan. Cantu shea butter shampoo en de snot. Die laatste had ik laatst als proefje en geeft mega krul. Wel knoepharde cast.

De shampoo van de huisarts was maar steeds niet leverbaar dus nu heb ik een lotion gehad. Ik moest nu dus dringend nieuwe shampoo :biggrin:
Tvp. Ik ben 3 weken geleden begonnen met de curly girl methode vooral om de gezondheid van mijn haar te verbeteren, maar tot mijn grote verbazing krijg ik elke week meer krul in mijn haar (was eerst steil 1/2a nu 2c en deels 3a). Ik gebruik nu Cantu co-wash en Cantu activator cream als leave-in.
Alle reacties Link kopieren Quote
PhiIae schreef:
01-05-2021 23:00
Tvp. Ik ben 3 weken geleden begonnen met de curly girl methode vooral om de gezondheid van mijn haar te verbeteren, maar tot mijn grote verbazing krijg ik elke week meer krul in mijn haar (was eerst steil 1/2a nu 2c en deels 3a). Ik gebruik nu Cantu co-wash en Cantu activator cream als leave-in.
Leuk Philae! Grappig dat het meteen zo’n groot effect heeft. Gebruik je geen gel of mousse?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik realiseer me eigenlijk net pas dat ik in het begin echt vooral cowash deed en nu eigenlijk nooit meer. Ik gebruik elke keer nu een shampoo. Maar ik heb het idee dat het eerst beter krulde, dus ik ga weer terug naar meer cowash.
Het is ook veel langer, dus het zou kunnen dat het daardoor wat meer uithangt. Maar ik ga maar weer eens experimenteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was mijn haar ongeveer 1x per week met cowash (van Aveda) en 1x per week met shampoo (Aura Botanica). Ik merk niet dat na de een mijn haar beter krult. Het krullen zit em bij mij voornamelijk in hoe ik het laat drogen en de producten die ik gebruik.

Gel met cast en diffuser krijg ik de 'beste' krullen van. Dit duurt me te lang dus doe ik bijna nooit.

Ik heb na 2 jaar wel zo'n beetje mijn routine en producten gevonden. Ik was lange tijd op zoek naar de holy grail maar ondertussen heb ik wel de fijnste producten (voor mij) gevonden.

Shampoo:
- Aura Botanica
- Bumble & Bumble Sunday shampoo (een final wash, gebruik ik 1x per maand of zo)

Cowash: Aveda

Conditioner: Aura Botanica

Masker: Boucleme (niet razend enthousiast over trouwens maar er zit proteine in, ik gebruik het nadat ik het geverfd heb).

Krullencreme: Boucleme

Gel: Boucleme (gele)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn soort van vaste routine:
Shampoo (1 x per week) Giovanni Smooth and Silk
Cowash (1 per week) As i Am of Keracare (proefjes)
Conditioner (na de shampoo en soms wat in m'n punten bij een kletsnatte refresh) sinds vorige week Yari rood, weet nog niet of die echt bevalt
Masker (1 x per week) Boucleme of Mielle of een gelatinemasker
Leave in Direct leave in van Giovanni
Curl cream van Boucleme (gebruik ik niet altijd)
Gel de gele en/of paarse van Boucleme
Heb sinds een week Snot en dat bevalt me goed.

Gisteren travelkits besteld van Ecoslay en Flora & Curl. Ik blijf het leuk vinden om andere producten te testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben nu 1,5 jaar bezig met CG en na een jaar experimenteren ben ik overgestapt op Deheb. Ik was bij een krullenkapster geweest die dat gebruikt en het resultaat was zo fijn en mooi!

mijn routine:
- 2 keer per week shampoo (Deheb) en masker (Deheb conditioner + olie)
- Leave in: Deheb olie en Deheb conditioner

nu met corona doe ik vaak een staart in en laat ik het hier bij. maar als ik een keer een videocall of afspraak heb:

- Camille Rose gel of buttercream, of Boucleme gel
- met diffuser fohnen

Wel fijn om alleen Deheb te gebruiken, ruikt heerlijk en mijn haar knapt er erg van op. Alleen de curl cream vind ik niet super als leave in, dan gebruik ik liever de gewone conditioner die daar ook geschikt voor is.
Camille Rose en Boucleme vind ik ook erg fijn, ik heb nog wat flessen staan met oa gel die ik zo nu en dan gebruik. Ik heb nog een pot Boucleme masker staan maar ook na het verven vindt mijn haar dat echt niet fijn. Ik maak het op en koop het niet weer.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens een nieuwe shampoo geprobeerd:
Lee stafford, for the love of curls.
Ik vind m niet fijn. Ruikt sterk, maar niet lekker (beetje een mannengeur vind ik, terwijl hij in een knalroze verpakking zit). En mijn haar wordt er heel vreemd mushy van als het nat is. Soort van slijmerig lijkt het te voelen, ook na het uitspoelen. Geen idee hoe dat kan, maar ik vind het niks.

Verder heb ik nu 2 producten van noughty. Die zijn wel oke, maar ik heb niet het idee dat het echt iets toevoegt. Maar wel schoon gevoel en prima in model te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb tijdje geleden via een verkoopgroep Imbue producten aangeschaft. Niet echt een succes. Ten eerste reageert mijn haar niet al te goed op kokos, dus als ik de spullen gebruik is het nooit de hele lijn. En het ruikt heerlijk maar ook sterk, zo sterk dat het hoofdpijn triggert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, mental note gemaakt: Geen Imbue kopen.
Thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gruffalo, heb hetzelfde met dat masker van Boucleme. Ik gebruik het eigenlijk alleen omdat het zo duur was. Zonde om weg te gooien maar koop het zeker nooit weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
03-05-2021 16:13
Gruffalo, heb hetzelfde met dat masker van Boucleme. Ik gebruik het eigenlijk alleen omdat het zo duur was. Zonde om weg te gooien maar koop het zeker nooit weer.
haha ja precies dat! na shampoo voelt mijn haar droog en is het heel klitterig. met boucleme wordt dat niet veel beter. maar zo zonde om het weg te gooien!
The past may be in tatters
But today is all that matters

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven