Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand van jullie weleens troebele appelazijn gebruikt?
Mijn haar wil echt niet,enorm veel pluis en veel klitten en droog.
Ben ook echt aan een knipbeurt toe maar die staat pas op 7 dec.
Alle reacties Link kopieren Quote
Curlsmith is binnen. En ik kon natuurlijk weer niet wachten, dus meteen uitgeprobeerd. En wat ruikt dat goddelijk lekker!! Ik doe al heel lang geen cowash meer, maar nu toch maar weer eens eentje besteld (de oranje). Haar is nu heel zacht en ruikt echt heerlijk.
Ik heb ook de styling souffle besteld, maar dat vind ik maar raar glibberig spul. Doet nog niet veel, maar ik was ook wel erg zuinig.
Ik heb ze nu weer in de kast gezet. Eerst andere dingen opmaken, want het past niet meer op het rekje 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
coetje schreef:
21-11-2023 13:26
Iemand van jullie weleens troebele appelazijn gebruikt?
Mijn haar wil echt niet,enorm veel pluis en veel klitten en droog.
Ben ook echt aan een knipbeurt toe maar die staat pas op 7 dec.
Ja, maar ik vind de geur te vreselijk. Dus 1 keer gedaan en nooit meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de styling souffle goed spul maar ik krijg er wel een cast van (als ik voldoende gebruik). Meestal ga ik voor een wat 'wildere' haardos.

En appelazijn... hier ook 1x gebruikt. Verschrikkelijk. Toen het droog was rook ik het niet meer maar na een fikse regenbui dus wel. Nee, niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
coetje schreef:
21-11-2023 13:26
Iemand van jullie weleens troebele appelazijn gebruikt?
Mijn haar wil echt niet,enorm veel pluis en veel klitten en droog.
Ben ook echt aan een knipbeurt toe maar die staat pas op 7 dec.
Als je dat in de verkeerde verhouding gebruikt doet het meer kwaad dan goed.
Het klinkt alsof je haar ofwel teveel ofwel te weinig proteïne heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
21-11-2023 11:18
Ik ben benieuwd hoe ‘trouw’ jullie zijn aan de cg methode.

Ik heb ondertussen redelijk wat geprobeerd en merk dat ik echt een hekel heb aan de sulfaatvrije shampoo’s. Flink prijzig (de goedkopere zitten zo op 40euro de liter in grootverpakkingen), mijn haar wordt er mega klitterig van en je moet 2x wassen voor het schoon wordt. Daarmee sjoemel ik dus. Wel gebruik ik shampoo met coco-sulfaat, dat schijnt de meest milde sulfaat soort te zijn.

Ook merk ik dat mijn kapsel enorm opknapt van een beetje haarlak na de refresh met een beetje gel (gewone elnett haarlak,dus zeker geen cg). Daarvan blijven mijn krullen echt veel beter zitten!

Overigens houd ik me wel aan veel van de andere richtlijnen en heeft mijn haar nog nooit zo goed gezeten :cheer2: :cheer2:
Sulfaatvrije shampoos duur? Nee joh hoe kom je daar bij :) bij de Kruidvat kan je die ook gewoon kopen.
https://www.kruidvat.nl/curly-girl-meth ... sort=score

Wat ik doe is alles wel cg qua type producten (1x in de maand doe ik wel wassen met sulfaat shampoo). En 1x in de week met een masker. Ik kijk wat mijn haar nodig heeft qua proteïne of moisture maar hele routine qua styling doe ik niet altijd.
Ik ben trouwens op zoek naar een lichte leave in conditioner zonder aloe vera en zonder proteïne. Heeft iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag is curlsmith met 40% korting met een code (BF40)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een aantal pretty Curly girl producten besteld, travel size en met korting. Ik ben benieuwd of het fijn werkt.
Bij mijn kapper hebben ze laatst de magical flaxseedgel en de Loving leave-in gebruikt, zat heel mooi een paar dagen lang. Nu heb ik deze besteld plus de peppermint shampoo en een moist masker. Ik heb zonder proteïne gedaan, zit nog steeds te strugglen of ik nu juist wel of geen proteïne moet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Up!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik heb type 2B/2C 'krullen' en ben op zoek naar een goede GC shampoo/ leave-in conditioner. Heeft er iemand tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de up, VP!

Ik heb 2c/3a krullen en heeeeeel veel witte (stugge) haren tussen mijn oorspronkelijk donkerbruine in. Medium elastisch, medium poreus.
Ik wil ook beginnen met CG. Heb nu bij Kruidvat spullen besteld die CG-proof zouden moeten zijn, maar wel budgetvriendelijk. Met de overweging: het kan voor mijn haar prima zijn, en zo niet, dan heb ik niet heel veel geld verspild.
- Yari Naturals Sulfate Free Shampoo
- Yari Green Curls Curl Maker
- Kruidvat Daily Mild Crèmevoeding
- Kruidvat Perfect Curl Haarmasker
- Kruidvat 4 Ultra Strong Styling Mouse
Ze komen pas woensdag binnen, dus kan dan pas aan de slag gaan.
Voor de finale wash heb ik vast nog wel iets simpels op de plank, of koop ik Kruidvat Daily Mild.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Kruidvat masker bevat grote en kleine proteïne en daar zal jouw haar niet blij van worden. Medium poreus haar wordt stug van grote proteïne.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag de eerste CG-sessie gedaan, en ben nu al heel blij met het resultaat! Dat was dan met het Kruidvat masker. Ik zal eens op zoek naar een betaalbaar masker met alleen kleine proteinen, en kijken of dat nog beter werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmmm, ik probeer net de nieuw aangeschafte satijn bonnet op te zetten en men! wat een statische elektriciteit!
Dat snap ik ook wel enigszins, het is kunststof satijn, maar is het dan alsnog nuttig om zo'n bonnet te dragen? Ben bang dat ik morgen met een pluizenbol wakker word....
Maar op de cg websites kom ik niks tegen over dit probleem, ben ik echt de enige? Of is het geen probleem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pozzebok schreef:
30-03-2024 21:37
Hmmm, ik probeer net de nieuw aangeschafte satijn bonnet op te zetten en men! wat een statische elektriciteit!
Dat snap ik ook wel enigszins, het is kunststof satijn, maar is het dan alsnog nuttig om zo'n bonnet te dragen? Ben bang dat ik morgen met een pluizenbol wakker word....
Maar op de cg websites kom ik niks tegen over dit probleem, ben ik echt de enige? Of is het geen probleem?

Ik heb daar nooit last van....
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb nu een pineapple (losse staart bovenop) en dan gaat het wel om in de bonnet te komen. Maar zien hoe ik er morgen uitzie.
Mijn huisgenoten lachen zich nu al rot ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Pozzebok schreef:
30-03-2024 21:46
Heb nu een pineapple (losse staart bovenop) en dan gaat het wel om in de bonnet te komen. Maar zien hoe ik er morgen uitzie.
Mijn huisgenoten lachen zich nu al rot ;-D
Zo slaap ik ook. En mijn dochter ook. Haar vriend zong ooit bij het wakker worden dit... https://youtu.be/5vpSgRtU07Q?si=R4pntPwxPlzD9USa
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha! De kat keek ook al of ik net uit een ufo kwam.
Alle reacties Link kopieren Quote
De H&M heeft online in de premium collectie een bonnet van echt zijde, die werkt voor mij perfect!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een linkje? Ik kan hem zelf niet vinden op de site.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1187687001.html

Ik heb het ooit in. het verleden wel eens geprobeerd maar vond het zo warm. Die van zijde ziet er aanlokkelijk uit.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven