Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn haar vindt dat Boucleme masker juist heerlijk! En de Nutrifix van Giovanni juist weer niet terwijl velen daar lyrisch over zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zo persoonlijk, al die producten.

Ik heb trouwens na het wassen al zacht haar, geen klitten. Toen ik net CG ging had ik echt conditioner nodig maar nu kan ik ook zonder. Doe meestal een klein beetje in de punten maar verder niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om al die updates te lezen! En idd, het is zó wisselend per persoon wat werkt en wat niet. De gele boucleme gel deed echt niks voor mijn haar bijvoorbeeld. Uiteindelijk heeft mijn man mopperend de fles opgemaakt (nadat ik zei hoe duur het spul was).

Ik gebruik nu:
Shampoo, daar zullen we het maar niet over hebben. Niks waar ik tevreden over ben en geen eczeem van krijg. Ik heb net de cantu shampoo binnen gekregen, die maar eens proberen. Als dat niks is, dan maar weer een andere. Met proteïne, eens kijken wat mijn haar daar van vindt.
Was mijn haar 2x pw met shampoo.

Co-wash: doe ik eigenlijk nooit meer. Mijn haar wordt er veel sneller vet van en dan vind ik het teveel moeite met wassen en stylen. Gooi ik het liever nog een dag in een rommelknot om het daarna met shampoo te wassen.

Deepco: kokosboost masker van andrelon. Weer bij terug gekeerd, bevalt tot nu toe goed.

Leave in: van pretty curly girl. Maar, ben nu aan het uitproberen wat beter zit: leave in of de krullencreme van cantu.

Gel: de flaxseed gel van pretty curly girl. En nu een tube snot om uit te proberen.

Serum: van pretty curly girl, maar daar merk ik eigenlijk nauwelijks verschil mee. Wel handig om de snot-cast eruit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Update over Flora and Curl. Ik kreeg gisteren de travelkit binnen. Shampoo, conditioner, curl activating lotion, gel en hair mist.
Gisterenavond mijn haren gewassen en de lotion en gel gebruikt. Ik vind de conditioner echt heeeeeeel fijn. Mega goede slip.
Vanochtend de hair mist gesprayed en met vochtige handen een erwtje Snot ingekneed.
Heb mooie bouncy krullen dus ik ben blij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmees, vind jij die snot fijner dan de boucleme gel?
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
05-05-2021 19:12
Pimpelmees, vind jij die snot fijner dan de boucleme gel?
Mwah.... niet echt te vergelijken vind ik. Van Boucleme gebruik ik een flinke klodder en verdun ik niet. Das gewoon een echte gel. Snot is zo anders...

Heb nog niet geprobeerd om Snot als enige stylingsproduct te gebruiken... kan ik wel ns doen. Dan kan ik beter vergelijken denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben wel benieuwd waarom het dan zo anders is. Leuk als je nog laat weten als je het verder hebt onderzocht 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Snot is een ontzettend kleverig goedje. Daar durf ik echt geen klodder van te gebruiken. Een erwtje uitwrijven in m'n handen, dan water erbij en dat kneden. En zo'n minibeetje geeft keiharde cast. Daarin zit het grote verschil
Alle reacties Link kopieren Quote
Aha, thanks, dat geeft al een beeld.
Is die cast er wel uit te knijpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
06-05-2021 08:42
Aha, thanks, dat geeft al een beeld.
Is die cast er wel uit te knijpen?
Jawel. Maar echt uitkijken dat je niet teveel gebruikt. Mn dochter had teveel gebruikt en dat was wel ff vervelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er al ervaring met Curlsmith producten? Ik wil de Bond Curl Rehab Salve gaan proberen en als ik dan toch ga bestellen, wil ik de Protein Cream ook en de Curl Activator ook :)
Eigenlijk wil ik ook een masker. Ze hebben net die nieuwe multitasking conditioner maar die lijkt niet verkrijgbaar in Europa, helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dit topic! Ben nu twee maanden bezig denk ik. Ik heb niet echt krullen, zit op 2b/wavy. Mijn zusje heeft jaloersmakend haar dus dacht ergens in de familie zit potentie, toch maar proberen.

Vind het alleen lastig om te zien/merken wat m'n haar fijn vindt. Wil het liefst ook elke dag wat anders proberen, eigenlijk helemaal niet handig. :proud: Heb echt een hele kast al vol producten.

Gebruik nu Hello wave shampoo en conditioner van Noughty, banana masker van garnier of great lengths masker (proteine) van kruidvat. Als styling leave in blueberry bliss of curl activator van Yari green (leave in en activator is teveel voor m'n haar) vaak mix ik yari gel of curl maker met een erwtje snot. Als ik diffuser zit het mooi maar na een nacht slapen is 't al veel minder, zelfs met een satijnen sloop of bonnet. Dus nog genoeg te onderzoeken. M'n haar ziet er wel gezonder en gevoeder uit
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar Koettie, bij mij verdwijnt de krul ook snel. Na het slapen inderdaad, maar ook als ik het even in een knot draag omdat ik sport. Oh well, het is een leuke hobby ;)
Morgen eerste wash day met Curlsmith!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ga ook beginnen met de CG methode, maar ik vroeg me wat af. Ik weet inmiddels mijn haartype: fijn haar, lage dichtheid dus qua dat werden lichte producten (milk/spray) aangeraden.

Mijn porositeit is laag dus vochtinbrengende producten*, elasticiteit ook laag dus geen proteïne.

Oké maar nu? Ik weet ook wat ik moet/wil hebben (shampoo, conditioner, masker, leave in conditioner, styling mousse) maar welke in vredesnaam? Ik heb een hele lijst producten die je bij Kruidvat kan kopen zonder proteïne, maar hoe weet ik nou welke milky/licht/vochtinbrengend is?

Want ik zie dat aan de buitenkant van zo’n fles echt niet af

*toevoeging: uit het ene testje blijkt een lage porositeit en uit andere testje weer hoog. En dan is het advies wel of niet vochtinbrengend ook nog verschillend per blog. Maar m’n haar is heel droog en beschadigd dus denk sowieso dat het vochtinbrengend moet worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch eerst je porositeit uitvogelen. Verf of ontkleur je? Is je haar beschadigd door hitte? Dan heb je toch proteïne nodig.
En als je lichte producten nodig hebt moet je olie en boters vermijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
04-07-2021 11:33
Hoi allemaal,

Ik ga ook beginnen met de CG methode, maar ik vroeg me wat af. Ik weet inmiddels mijn haartype: fijn haar, lage dichtheid dus qua dat werden lichte producten (milk/spray) aangeraden.

Mijn porositeit is laag dus vochtinbrengende producten*, elasticiteit ook laag dus geen proteïne.

Oké maar nu? Ik weet ook wat ik moet/wil hebben (shampoo, conditioner, masker, leave in conditioner, styling mousse) maar welke in vredesnaam? Ik heb een hele lijst producten die je bij Kruidvat kan kopen zonder proteïne, maar hoe weet ik nou welke milky/licht/vochtinbrengend is?

Want ik zie dat aan de buitenkant van zo’n fles echt niet af

*toevoeging: uit het ene testje blijkt een lage porositeit en uit andere testje weer hoog. En dan is het advies wel of niet vochtinbrengend ook nog verschillend per blog. Maar m’n haar is heel droog en beschadigd dus denk sowieso dat het vochtinbrengend moet worden
Beschadigd haar heeft juist ook vaak wel proteïne nodig. Vooral als het is beschadigd door bijvoorbeeld kleuring geloof ik. Ik heb zelf ook fijn haar met een lage dichtheid, maar mijn haar is juist heel weinig beschadigd. Ik heb zelf veel gezocht naar producten, maar ben uiteindelijk uitgekomen bij de lijn van Pretty Curly girl. Niet te koop in de kruidvat, enkel online (wel wat duurder helaas). Per product hebben ze een proteineversie en een niet-proteineversie. Als ik jou was zou ik beginnen met alles zonde proteïne, behalve het masker. Dan kan je eens in de zoveel tijd een proteïnemasker gebruiken om te zien wat proteïne voor je haar doet. Fijn haar is meestal sowieso iets gevoeliger voor proteïne, dus als je dat toevoegt zou ik het eerst doen in producten die je weer uitspoelt (en dus zeker niet in je leave in of mousse). Als je je haar echt moet herstellen kan je ook kijken naar olaplex, daarvan worden van nummer 0 en 3 aangeraden om mee te beginnen. Dit is niet echt iets ter vervanging van een van je andere producten, meer iets 'erbij'. Als je wil weten wat de structuur van een bepaald product is zou ik het altijd van tevoren googelen, meestal kan je wel een review vinden. Heb je Instagram? Dan kan je misschien eens kijken naar charlottecurls, zij heeft fijn haar met een lage dichtheid en hoge porositeit ivm ontkleuring.
Ik krijg net een pop up van deze https://soapybars.nl/products/soapybar? ... zOEALw_wcB

Kent iemand deze? En zit hier iets in dat het haar donkerder maakt.
Volgens de reclame zou het grijs verdwijnen.
Het zal wel je eigen haarkleur oplichten, shampoos hiervoor bestaan nu ook al maar zou dit kunnen werken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken het niet en moet eerlijk zeggen dat ik altijd wat sceptisch ben over dat soort claims.


Ik merk met dit soort weer dat mijn haar zoveel stugger en pluiziger is. Als ik binnen zit niet, maar eenmaal buiten in een miezerbui (of over een paraplu in een regenbui) is het POEF.
Hebben jullie dat nou ook? Of moet ik dan toch weer verder zoeken naar andere producten? Ik doe t nu maar in een rommelige knot en dat is 't dan tot ik het weer was.
Daar heb ik geen last van. Mijn krullen zitten juist in deze tijd van het jaar goed.
Meer in de winter, lage luchtvochtigheid dat het gewoon niet zit.

Ik was het in de avond met een shampoobar (geen stylingproduct erin) en eens in de zoveel weken een shampoo maar heel zelden dat ik dit nog gebruik. Soms die kruidvatshampoo van euroshopper is al voldoende.
Als ik de hele dag thuis ben geweest dan maak ik het alleen nat of een masker erin. Dan wel wat styling , draai het in en zet het vast met klemmetjes.
In de ochtend wat olie in mijn pony en klaar.


Ik vind deze bar (vorige post) ook wat duur om even uit te proberen.
Is er een shampoobar dat je eigen haarkleur wat meer terugbrengt? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de liefhebber, ik heb een cg topic gestart op Viafora.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uperdeup!

Mijn krullen hebben moeite met dit weer.... Ik ben vast de enige niet.

En ik moet wat aan mn inkoopgedrag doen :facepalm:
Vanochtend alweer een postnlmeneer op de stoep met het zoveelste pakje. Nu moet ik zeggen dat ik weinig nieuw koop, maar de verkoopgroep op FB is ook gevaarlijk.
En proefverpakkingen of travelsets kan ik ook moeilijk weerstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn krullen vinden dit weer ook niet helemaal top.

Ik heb gelukkig geen last van koopdrang als het om haarspullen gaat. Bij mijn vriend staan nog wat afdankertjes die ik af en toe daar gebruik. Heel af en toe kan ik dan toch nog enthousiast worden van iets, zoals de Blueberry Bliss.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoelen jullie het warme weer nu, of die buien en het vochtige weer van afgelopen tijd? Dat laatste was ook niet best voor mijn krullen. Nu met de warmte doe ik het toch al vooral in een knot omdat ik het anders te warm vind.
Het moet ook weer geknipt worden merk ik, ga ik mooi nog even doen voor ik op vakantie ga.

Ik heb de curl activator cream van cantu herontdekt. In combinatie met de cantu shampoo en de snot- gel levert dat goeie krullen op.
De blueberry bliss leave-in die ik ook nog had staan deed dan weer heel weinig. Gek blijft dat, voordat ik cg ging doen was ik daar juist enthousiast over.

Ik heb de laatste maanden wel veel complimenten gehad. Door alle lockdowns heb ik mn haar laten groeien (de kapper was dicht en toen heeft het voorbij de lengte kunnen groeien waarop ik normaal zei, de schaar erin) en er zit véél meer krul in dan toen ik 2 jaar geleden startte met cg. En blijkbaar begon dat ineens mensen op te vallen. Leuk, en mag ook el met al t geld dat erin gestoken is ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
De hoge luchtvochtigheid maakt dat mijn haar explodeert. Ik heb ook nog eens een korte bob dus kan het niet in een knot doen. Ik ben sinds december niet meer naar de kapper geweest vanwege de corona-toestanden en knip en kleur het momenteel zelf. Daar wordt het ook niet echt beter op.

Ik ben nu ook 2 jaar bezig en heb eigenlijk net een heel aantal producten moeten vervangen omdat ze op waren. Normaal gesproken houd ik echt van experimenteren en dat heb ik in het begin ook gedaan maar ik heb nu producten besteld waar ik gewoon heel tevreden over ben. Bouclème gel (de gele) en de curl cream en de Kérastase Aura Botanica shampoo en conditioner. Kan ik weer 2 jaar verder (behalve de gel, doe ik een jaar mee).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik sinds een tijdje de flaxseed gel van auntie nog iets. Die is te koop bij Kruidvat. Wat een fijne gel! Ik pak een beetje maak mn handen nat en verdeel het zo door mn haar dat het pluis verdwijnt en de krullen weer samen trekken. Als het opdroogt heeft het geen cast, je hoeft niet te knijpen. Toch zit het haar heel mooi, amper pluis en mooi gedefinieerde krullen. Voorheen kon ik maar max 1 a 2 dagen refreshen. Nu met geluk 4 tot 5 dagen.

Ik kan helaas hier de snot nergens meer vinden. Voor de eerste dag zou ik iets meer cast namelijk wel fijn vinden.
...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven