Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 762 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorelai schreef:
01-02-2021 11:42
Wat is het verschil?

Ik hou juist wel van cast, ik scrunch ‘m er zelfs soms niet helemaal uit omdat ik dan zo blij ben met de definitie:)

Hier blijft het zoeken naar de goede mix van producten, mijn haar heeft zowel proteïne als moisture nodig, ja en wat dan in welke stap he. De Ecoslay Ricepudding doet helaas niet veel voor me. Ik zit te loeren naar Curlssmith, dat lijken me fijne producten. Iemand ervaring?
In conditioner zitten voedende producten. In cremespoeling niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
01-02-2021 12:22
In conditioner zitten voedende producten. In cremespoeling niet.
Ik heb dit serieus nooit geweten. Ben er altijd vanuit gegaan dat conditioner gewoon de Engelse term is voor cremespoeling.
vivapimpelmees schreef:
28-01-2021 20:09
Cremespoeling is wat anders dan een conditioner...
Crèmespoeling is het Nederlanfdse woord voor conditioner en het is dus hetzelfde. Ik denk dat je leave- in conditioner bedoelt, dit is inderdaad iets anders.
Dreamer schreef:
01-02-2021 11:34
Goedemorgen,ik val weer eens binnen.

Naar aanleiding van het vorige topic heb ik Oil en Rescue van Kruitvat gekocht. Is bovenstaande een vervanging hiervan? Oil & Rescue hebben ze namelijk niet meer en dat beviel juist zo goed.

Ik gebruik tegenwoordig shampoobars en dat bevalt heel goed, alleen moet ik af en toe een shampoo gebruiken tegen jeukende/kapotte hoofdhuid en daarna was die O&R heel fijn. Nu is alleen de shampoobar niet genoeg, helaas en vooral het haar aan de voor/bovenkant is weer droog.

Vanwege allergie heb ik liever geen leave ins.
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar anders de As I am Dry & Itchy shampoo proberen, deze werkt heel goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
happyface97 schreef:
01-02-2021 16:59
Crèmespoeling is het Nederlanfdse woord voor conditioner en het is dus hetzelfde. Ik denk dat je leave- in conditioner bedoelt, dit is inderdaad iets anders.
Nee hoor.
https://www.amikappers.nl/blog/het-vers ... -leave-in/
Alle reacties Link kopieren Quote
happyface97 schreef:
01-02-2021 17:01
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar anders de As I am Dry & Itchy shampoo proberen, deze werkt heel goed!

Ik zoek geen shampoo, echt alleen een vervanging voor de Oil&Rescue. Dat is een masker. Verder gebruik ik shampoobars. (blokken zeep dus :) en als ik m'n medicinale shampoo niet nodig heb, wat soms een paar maanden kan zijn, is dat ook genoeg.
Later is nu
Het ging toch over het woord cremespoeling?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyface97 schreef:
01-02-2021 20:59
Het ging toch over het woord cremespoeling?
Dat staat toch ook gewoon in het artikel? Cremespoeling legt een laagje om het haar. Conditioner voedt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie ook ervaring met een buff voor ‘snachts trouwens? Ik denk erover om er 1 aan te schaffen.
Hallo curly girls!

Ik ben vandaag begonnen met de methode. Ik had alleen nog geen idee wat voor gel/mousse ik kon gebruiken, dus heb nu even die van man gepikt om te proberen.
Voor de leave-in had ik mijn vertrouwde argan-olie van de Tuinen gebruikt.

Is die olie geschikt als leave-in en wat voor gel gebruiken jullie?


Wel al heel enthousiast, haren zijn nog nat maar wat een bos krullen al!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorelai schreef:
05-02-2021 22:24
Hebben jullie ook ervaring met een buff voor ‘snachts trouwens? Ik denk erover om er 1 aan te schaffen.
Nee, sorry.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amy_Santiago schreef:
07-02-2021 15:55
Hallo curly girls!

Ik ben vandaag begonnen met de methode. Ik had alleen nog geen idee wat voor gel/mousse ik kon gebruiken, dus heb nu even die van man gepikt om te proberen.
Voor de leave-in had ik mijn vertrouwde argan-olie van de Tuinen gebruikt.

Is die olie geschikt als leave-in en wat voor gel gebruiken jullie?

Wel al heel enthousiast, haren zijn nog nat maar wat een bos krullen al!

Ik zou een echte leave in aanschaffen. Olie alleen gebruiken om moisture te sealen of om de cast uit je haren te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal! Ik volg graag.
Sinds een maand of twee doe ik ook de curly girl methode. Ik heb alleen helemaal niet meer of mooiere krullen gekregen. Mijn haar lijkt bijna zelfs steiler en slapper. Wat ik doe:
- 2x per week wassen met koud water (shampoo van dr organic)
- de rest conditioner, ook hiervan
- alle hete dingen vermijden

Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je ook een final wash gedaan?
Wat gebruik je als versteviging?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames! Ik schrijf ook graag mee. Mijn haar kan zowel wat proteïne als moisture gebruiken. Het is 3b, blond en dun. op sommige plekken een beetje kroezig. Ben meer op zoek naar volume, dan naar definitie.

Ik let al een jaar of 2 op mijn haar producten, maar ben recent echt meer gaan letten op proteïne en vocht balans. Ik gebruik nu nog alles van innersense (vraag maar raak!) maar heb het gevoel dat dat misschien niet genoeg vochtinbrengend voor me is. Mijn haar voelt vrij droog en stroef als ik uit de douche kom, dus ik denk dat ik in ieder geval op zoek moet naar een andere conditioner (maar gek genoeg hoor ik wel vocht als ik er in knijp dan).

Wat voor type product zouden jullie aanraden te wijzigen/toe te voegen bij een structureel vocht tekort? Of hebben jullie misschien een advies voor een product? Ik zat zelf te denken aan een andere conditioner of een masker. Leave in gebruik ik alleen als hij heel licht is, omdat ik altijd wat bang ben volume kwijt te raken..

Heeft iemand toevallig ervaring met curl smith of rahua?
Hi Deleintje,

Ik zou voor deze twee producten gaan:

https://www.lookfantastic.nl/shea-moist ... Selected=Y

https://www.lookfantastic.nl/shea-moist ... ?rctxt=fbt

Hier zit een klein beetje proteïne in maar wel met veel Moisture!

Ze hebben ook een masker, helaas gaat deze lijn er wel uit.. het masker kan je op Amazon bestellen:

https://www.amazon.fr/SHEA-MOISTURE-Fus ... 807&sr=8-1

Wel wat duurder maar ik vind het het geld echt waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken deze producten niet happy face, maar ik heb ook fijn haar en mijn haar doet het niet goed op kokos.
Wordt slap en slierterig.
Vind jij deze wel fijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook fijn haar en ik gebruik maar heel af en toe iets met kokos. Mijn haar wordt er ook slap van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben weer aan het experimenteren met kokos. Toen ik net cg was vonden mijn haren de kokosboost van Andrelon niet fijn. Dat was in de tijd dat ik alleen nog maar drogisterijproducten gebruikte.

Ik heb via een verkoopgroep nu wat producten van Imbue gekocht en daar zit kokosolie in. Als ik in 1 wasbeurt alleen maar deze producten gebruik krijg ik inderdaad weer last van flash drying. Maar als ik het combineer met andere producten gaat het goed.
Beetje uitproberen dus nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb pas weer eens as i am gekocht, omdat mijn haar wat droog voelde. Als ik t af en toe gebruik, of het niet erg vind dat t wat slapper is, dan is t fijn spul. Dus als ik weet dat een knot ook prima is, mocht t niet willen, dan gebruik ik t wat vaker. Helpt wel tegen droog haar.
Ik heb de Jessicurl shampoo gekocht voor dunner, golvend haar (gentle lather shampoo). Valt wat tegen. Toch te veel strippend voor mijn haar. Wordt dan snel een stroeve knoedel haar, wat pas weer ontspant als ik er conditioner met veel slip indoe.
Ik koop t niet nog eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de Kerastase Aura Botanica shampoo en Aveda co-wash. Geen last meer van droog haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
14-02-2021 19:29
Ik gebruik de Kerastase Aura Botanica shampoo en Aveda co-wash. Geen last meer van droog haar.
Wordt t ook niet slap hiervan?
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
14-02-2021 19:55
Wordt t ook niet slap hiervan?
Nee, totaal geen last van. Ik was mijn haar 1x per week met de Aura en 1x per week met de Aveda.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even uppen. Zag een vraag over shampoo zonder SLS en dan kan dit topic handig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog steeds tevreden met Aura Botanica. Net weer een nieuwe fles besteld. Ik doe er gewoon een jaar mee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven