Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik refresh niet altijd maar áls het nodig is doe ik dat meestal door alleen mijn haren een beetje nat te spuiten (spraybottle met water en drupje leavein). Heel af en toe spoel ik het volledig uit en dan voeg ik wat extra product toe, curl crème en/of gel.
Alle reacties Link kopieren Quote
heytan schreef:
03-08-2020 11:26
Heeft iemand nog tips voor refreshen?
Mijn krullen zijn type 2a-2c en soms een verdwaalde b. Meer wavy dus. Ik heb best een goeie routine inmiddels (wel een luie, dus niet zo perfect als het zou kunnen zijn) alleen dat refreshen krijg ik maar niet onder de knie. Vooral de punten worden vaak slierterig en hard. Volgende week weer naar de kapper, een flink stuk eraf, hopelijk helpt dat ook al bij de punten. Maar alle tips zijn welkom :)
Ik heb ook wavy haar (inmiddels 2c). Ik ben ook niet goed me refreshen. Maar wat bij mij het beste werkt: sprayfles met water en een beetje gel erin (ik gebruik ook de gele boucleme hiervoor). Dan haren een beetje uitkammen met een wijde kam. Ja, ik weet t, dat mag niet, maar zonder wordt het lelijk en klitterig. Daarna spray ik dat water-gel mengsel op mijn handen. En wrijf het met praying hands erin, zodat het eenbeetje vochtig wordt. Dan scrunchen. Dan met de diffuser. Gel uitknijpen als dat nodig is en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook blijvend Curly Girl fan. Bijna een jaar denk ik. Inmiddels is wel de obsessie over en sta ik er niet meer zo bij stil. Ook doe ik een deep co door luiigheid eerder eens per 14 dagen dan per week.

Ik vind Co Wash heerlijk. Gebruik de As I Am (zonder proteïne, kost zo'n 8 euro) en de Eden Bodyworks Coconut (met proteïne, kost een tientje) en het laatste merk ook als deepco met proteïne.

Was het een keer per week met CG shampoo en dan nog 1 a 2 keer per week met co-wash.

Styling is inmiddels een no-brainer: Nivea mousse en gel en dan föhnen.

Refreshen doe ik niet aan. Op al die filmpjes maakten ze hun haar zo zeiknat dat je net zo goed met je kop volledig onder de douche kunt en dat deed ik altijd al en dus nog steeds (met 2 a 3 keer per week wassen en andere dagen alleen spoelen).
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
25-07-2020 15:55
Ik quote mezelf even. Ik las net in een reactie van 1 van de moderators dat de groep idd een paar dagen dichtgegooid was vanwege kinderachtige acties van een aantal leden.
Was dat wellicht na een post over waarom je je twee keer moet bedenken voordat je als witte vlechten wil dragen?
Ja daar kwamen een paar felle reacties op.

Ik was inmiddels wel klaar met off topic discussies en ben eruit gestapt.

Kwam sowieso tot de conclusie dat omdat mijn haar te kapot is het toch voorlopig niet gaat werken.
Eerst maar eens de schade proberen te herstellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga weer eens wat proberen, bij geweldig resultaat houd ik jullie op de hoogte ;)
Ik heb nu de nivea creme en mousse gekocht. En een conditioner met proteine. Gebruik al maanden zonder, dus misschien knapt het daar ook wel weer van op. En dan nog ff naar de kapper dinsdag en dan heb ik al helemaal een ideaalbeeld in mijn hoofd. Kan alleen nog maar tegenvallen haha, maar ik heb goeie moed ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier door de CG methode in anderhalf jaar tijd van Katja S. krullen naar Curlsandblondies- haar gegaan. (Google).
Ik geef gelijk toe dat ik een snob ben qua ideeen over produkten. Okee, ik laat het peperdure segment (Innersense, Ecru etc) links liggen (braaaafffff), maar geloof heilig dat merken zoals Curls, Boucleme, Mane Choice, Giovanni, As I Am etc meer toevoegen aan je haar dan (sorry) de Kruidvat, Andrelon en Nivea meuk. Toen ik, al vrij snel in mijn proces, hiervan af stapte, ging er ineens verandering plaatsvinden.
Ik zag het bij Pimpelmees (hoooooiiiiii) ook met mijn eigen ogengebeuren. Die ging proefjes van fijne spullies bestellen (bijv bij cgproberen.nl) en dat maakt dus wel degelijk verschil.
Refreshen blijft nog steeds n ding. Ik kom een heel eind met de Lavish Moisturizer van Curls (die ik overigens ook als een leave in gebruik), maar vijf dagen van de week gaat het hoofd hier gewoon onder de kraan. Dan zit het gewoon t beste, klaar. Dan maar 10 minuten langer diffusen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wauw Cherry, dat instagramaccount kende in nog niet.
Wat een mooie krullen!! Wat fijn dat je zo ver bent gekomen.

Mijn haar is in een jaar van een laffe 2a naar 2c/3A. M’n kurkentrekkerkrul is weer helemaal terug! Ik doe eens in de paar weken een gelatinemasker en dat werkt heel goed voor m’n haar.

Na een aantal weken camping zal ik weer eentje in m’n haar smeren.
Op de camping heb ik me niet zo bezig gehouden met CG routines.
Was er een goede douche op de camping, dan deed ik nog wassen-conditioner-uitborstelen-leave in, maar als er beperkt warm water was, waste ik alleen en daarna wat leave in erin.

Maar ben heel tevreden over hoe m’n haar tegenwoordig krult!

Refreshen kan ik niet goed en ben ook niet zo’n held met de föhn. Dan pluist het meer dan bij airdryen. Dus als ik refresh, dan met zo min mogelijk water 😄
Very__Cherry schreef:
07-08-2020 12:07
Hier door de CG methode in anderhalf jaar tijd van Katja S. krullen naar Curlsandblondies- haar gegaan. (Google).
Ik geef gelijk toe dat ik een snob ben qua ideeen over produkten. Okee, ik laat het peperdure segment (Innersense, Ecru etc) links liggen (braaaafffff), maar geloof heilig dat merken zoals Curls, Boucleme, Mane Choice, Giovanni, As I Am etc meer toevoegen aan je haar dan (sorry) de Kruidvat, Andrelon en Nivea meuk. Toen ik, al vrij snel in mijn proces, hiervan af stapte, ging er ineens verandering plaatsvinden.
Ik zag het bij Pimpelmees (hoooooiiiiii) ook met mijn eigen ogengebeuren. Die ging proefjes van fijne spullies bestellen (bijv bij cgproberen.nl) en dat maakt dus wel degelijk verschil.
Refreshen blijft nog steeds n ding. Ik kom een heel eind met de Lavish Moisturizer van Curls (die ik overigens ook als een leave in gebruik), maar vijf dagen van de week gaat het hoofd hier gewoon onder de kraan. Dan zit het gewoon t beste, klaar. Dan maar 10 minuten langer diffusen.
Dit verschilt denk ik echt per persoon, ik weet nog vanuit vroeger dat veel Marokkaanse vriendinnen de Kruidvat crème voeding gebruikte, zij hadden prachtig haar! Zelf gebruikte ik ook altijd Andrelon perfect krul en de mousse van L’Oréal Paris en mijn haar zat echt niet veel beter dan nu. Zoals Ali B altijd zegt; ’het maakt niet uit wat ik in mijn haar smeer, als het maar voedend is’. Het ligt er denk ik echt aan of je altijd al (veel) krullen hebt gehad of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch maar weer even een vraag voor advies na al een jaar CG.
Ik heb afgelopen periode deepconditioning afgewisseld: de ene keer met en de andere keer zonder proteine. Ik ben er nog steeds niet over uit welke nu beter werkt. Eigenlijk vind ik het allebei niet zoveel doen.
Maar nu zijn beide producten bijna op en zoek ik dus 2 nieuwe, een met en een zonder proteine. Ik wil alleen graag wat ervaringen van hier, omdat ik weet dat ik daar meer aan heb dan al die ellenlange lijsten.
Ik heb 2b-c wavy, fijn haar. Niet echt droog of pluizig. Wel snel vet en teveel voeding. Kokos is niet fijn en al die boterachtige ingredienten ook niet.
Ik had nu deze:
Afbeelding
En
Afbeelding

Nog goede tips anyone?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady-day wat gebruik jij ook alweer? Aura botanica als deepco?
Jij hebt vaak dezelfde ervaringen als ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die zwarte Novex (zonder proteine) en de Boucleme (met proteine). Ik heb ook het masker van Aura Botanica gebruikt, die vond ik het prettigst maar er staat me bij dat daar geen proteine in zit.

De Novex vind ik niet erg bijzonder overigens. De Boucleme is okay en ik maak het potje op maar ga het niet weer bestellen. Ik gebruik ze omdat dat is wat ik in huis heb. Ik wissel af.

Mijn haar is overigens helemaal niet zo droog meer als een jaar geleden. Toen zeurde ik continu over zo'n droge lok. Geen last meer van.

Als ik een nieuwe deepco zou moeten bestellen dan ga ik voor de Aura Botanica. Ik gebruik daar ook de conditioner en shampoo van. Ik vind het, na een jaar, nog steeds heerlijk spul en ik doe er lang mee.

Overigens ben ik er helemaal niet meer zo obsessief mee bezig. Ik heb heel veel verschillende producten gebruikt en het gros is gewoon okay. Teveel kokos wordt mijn haar ook heel slap van dus dat vermijd ik. Bij mijn vriend heb ik nog een pot As I Am co-wash staan (kokos) en die gebruik ik heel af en toe. Dan is het okay maar zeker niet elke week.

W.b. styling gebruik ik alleen Boucleme curl cream en Boucleme gel (de gele). Aura Botanica heeft een heel fijne sugar spray, eau des vagues heet het geloof ik maar daar zit alcohol in en dus niet CG.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks!
O ja, die lok, dat weet ik nog wel, haha. Die je eraf geknipt had ofzoiets :biggrin:

Boucleme masker ga ik inderdaad toch niet kopen. Ik vind de gele gel heel fijn, maar over de rest ben ik minder enthousiast.

Die aura botanica heeft ook kokos, dus daarom twijfel ik. Die as i am heeft mijn dochter gebruikt en ik heb hem in de zomervakantie opgemaakt toen ik elke dag zwom en het niet uitmaakte dat het slap hing.

Ik ben er trouwens ook nauwelijks meer mee bezig. Ik gebruik vaak alleen een klein beetje leave-in (erwtje) en wat gel (gele boucleme of wella) of mousse (nivea curls). Alles in kletsnat haar. Die nivea werkt vaak nog het beste.
Creme maakt t te zwaar.

Ik ga toch die aura botanica eens overwegen, maar hij is zo duur...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, goedkoop is anders maar ik doe echt heel erg lang met goede spullen. Ik vind het minder erg om 30 euro aan een masker uit te geven als ik er tevreden over ben dan dat ik 5 producten van 6 euro koop die allemaal net niks zijn.

Ik heb ongeveer een jaar geleden een fles AB shampoo gekocht, en die is nu voor de helft leeg (was 1x per week). Een tube AB conditioner doe ik meer dan een half jaar mee (gebruik em ook soms als leave in).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker! Ik vind t ook niet erg hoor, als ik weet dat het fijn werkt voor mijn haar.
Maar dat weet ik pas als ik hem een paar keer gebruikt heb.

Ach ja, in plaats van uit eten koop ik dan maar een masker.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyface97 schreef:
11-08-2020 04:52
Dit verschilt denk ik echt per persoon, ik weet nog vanuit vroeger dat veel Marokkaanse vriendinnen de Kruidvat crème voeding gebruikte, zij hadden prachtig haar! Zelf gebruikte ik ook altijd Andrelon perfect krul en de mousse van L’Oréal Paris en mijn haar zat echt niet veel beter dan nu. Zoals Ali B altijd zegt; ’het maakt niet uit wat ik in mijn haar smeer, als het maar voedend is’. Het ligt er denk ik echt aan of je altijd al (veel) krullen hebt gehad of niet.
Inmiddels weet ik al te veel van alles af, om simpelweg over 'voedend' te spreken. Ieder haar heeft andere behoeftes. Voor Ali is dat wellicht olie en proteine, voor mij is dat moisture en aloe vera, voor je Marokkaanse vriendinnen misschien lanoline of vitamine D.
Ook je krulverleden vind ik minder van belang. Je kan ook ineens krul krijgen na een zwangerschap, een chemokuur of medicijngebruik. Dan geldt het hele CG principe net zo goed als dat je in je wieg al lag te krullen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze week (na anderhalf jaar CG) de Magical Flaxseed Gel van Pretty Curlygirl geprobeerd (travel size), en my oh my, wat n heerlijk spul. Zeldgemaakte flaxseedgel geeft bij mij goede krultekening maar verder geen hold. Deze gel heeft de best of both worlds. En het fantastisch gedefinieerde van flaxseed, én het stevige van een goede gel.
Aanrader!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Very__Cherry schreef:
07-08-2020 12:07
Hier door de CG methode in anderhalf jaar tijd van Katja S. krullen naar Curlsandblondies- haar gegaan. (Google).
Ik geef gelijk toe dat ik een snob ben qua ideeen over produkten. Okee, ik laat het peperdure segment (Innersense, Ecru etc) links liggen (braaaafffff), maar geloof heilig dat merken zoals Curls, Boucleme, Mane Choice, Giovanni, As I Am etc meer toevoegen aan je haar dan (sorry) de Kruidvat, Andrelon en Nivea meuk. Toen ik, al vrij snel in mijn proces, hiervan af stapte, ging er ineens verandering plaatsvinden.
Ik zag het bij Pimpelmees (hoooooiiiiii) ook met mijn eigen ogengebeuren. Die ging proefjes van fijne spullies bestellen (bijv bij cgproberen.nl) en dat maakt dus wel degelijk verschil.
Refreshen blijft nog steeds n ding. Ik kom een heel eind met de Lavish Moisturizer van Curls (die ik overigens ook als een leave in gebruik), maar vijf dagen van de week gaat het hoofd hier gewoon onder de kraan. Dan zit het gewoon t beste, klaar. Dan maar 10 minuten langer diffusen.

Hooooiiii!
Je hebt volkomen gelijk hoor. Hoewel ik soms nog naar de Nivea mousse grijp, da's bést prima spul. En ik hoef tegenwoordig bijna niet meer te refreshen.... zó fijn!
Als deepco vind ik de shea moisture fruit fusion erg fijn!

Ik heb nu goed resultaat met as i am dry & itchy shampoo, love & beauty planet conditioner en style icon gel. Oh en zo af en toe mousse (merk even kwijt, wel bij kruidvat gehaald, en dus de shea moisture fruit fusion deepco)

Als mijn gel op is wil ik de SNOT proberen, waar iedereen lyrisch over lijkt te zijn.
Ik ben er nog niet over uit of ik ook een andere conditioner wil proberen uit een hoger segment als die op is (duurt nog even, nog een volle fles staan).
Is er een specifieke die jullie zouden aanraden? (zonder proteine). Ben dan toch benieuwd of ik nog beter resultaat kan behalen uiteraard :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al eens conditioners van Giovanni geprobeerd? Die zijn echt fijn, boordevol mooie ingredienten, en betaalbaar.
Soms spoel ik hem niet 100% uit zodat hij ook als leave in fungeert. Gaat prima, licht produkt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
15-08-2020 13:30
Inmiddels weet ik al te veel van alles af, om simpelweg over 'voedend' te spreken. Ieder haar heeft andere behoeftes. Voor Ali is dat wellicht olie en proteine, voor mij is dat moisture en aloe vera, voor je Marokkaanse vriendinnen misschien lanoline of vitamine D.
Ook je krulverleden vind ik minder van belang. Je kan ook ineens krul krijgen na een zwangerschap, een chemokuur of medicijngebruik. Dan geldt het hele CG principe net zo goed als dat je in je wieg al lag te krullen.

Toevallig heb ik hier vrijdag met een CG kapper over gesproken en die vertelde dat ze nu met een experiment bezig is en nu alleen producten van Andrelon gebruikt en haar haar zit fantastisch. Wat ik bedoelde is dat bijvoorbeeld ik helemaal niet let op proteïne, aloë Vera of kokos, mijn haar zit met elk product gewoon even goed. Ik kijk niet naar die balans van proteïne, Moisture, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je dan al geweldig haar van jezelf hebt, evenals je kapster :)
Mijn haar zit geweldig, en dan bedoel ik echt dat wildvreemden me op straat aanspreken, met bijv proteine en flaxseed, en ik loop erbij als Rotterdamse Carrie als ik er Nivea of Andrelon in doe.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
16-08-2020 09:43
Heb je al eens conditioners van Giovanni geprobeerd? Die zijn echt fijn, boordevol mooie ingredienten, en betaalbaar.
Soms spoel ik hem niet 100% uit zodat hij ook als leave in fungeert. Gaat prima, licht produkt.
Nee nog niet, dan ga ik die op mijn lijstje zetten!
Moet het inderdaad bij een licht product houden, anders zakken al mijn krullen uit.
Dank voor de tip :)

Wat is het voordeel van een leave - in? Nu twee varianten gebruikt maar ik zie gewoon geen verschil als ik wel/niet gebruik.
Kan nog niet goed vinden wat hier nou een extra voordeel van zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Very__Cherry schreef:
15-08-2020 13:35
Ik heb deze week (na anderhalf jaar CG) de Magical Flaxseed Gel van Pretty Curlygirl geprobeerd (travel size), en my oh my, wat n heerlijk spul. Zeldgemaakte flaxseedgel geeft bij mij goede krultekening maar verder geen hold. Deze gel heeft de best of both worlds. En het fantastisch gedefinieerde van flaxseed, én het stevige van een goede gel.
Aanrader!
Die heb ik toevallig net besteld. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Baileyslife schreef:
16-08-2020 11:49
Nee nog niet, dan ga ik die op mijn lijstje zetten!
Moet het inderdaad bij een licht product houden, anders zakken al mijn krullen uit.
Dank voor de tip :)

Wat is het voordeel van een leave - in? Nu twee varianten gebruikt maar ik zie gewoon geen verschil als ik wel/niet gebruik.
Kan nog niet goed vinden wat hier nou een extra voordeel van zou kunnen zijn.
Ik heb geen droog haar, dus wat dat betreft is een leave-in voor mij niet nodig. Maar ik gebruik toch een ietsie pietsie, omdat ik hoop dat het mijn haar beschermd bij het diffusen. En omdat ik er mooie clumbs van krijg als ik het in kletsnat haar doe, dan scrumch en daarna gel erover. Zonder de leave in zijn de clumbs bij mij minder dik en minder gedefinieerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyface97 schreef:
16-08-2020 10:22
Toevallig heb ik hier vrijdag met een CG kapper over gesproken en die vertelde dat ze nu met een experiment bezig is en nu alleen producten van Andrelon gebruikt en haar haar zit fantastisch. Wat ik bedoelde is dat bijvoorbeeld ik helemaal niet let op proteïne, aloë Vera of kokos, mijn haar zit met elk product gewoon even goed. Ik kijk niet naar die balans van proteïne, Moisture, etc.
I :heart: nog steeds mijn andrelon zen conditioner.
En mijn nivea mousse.

Maar ik heb wel makkelijk haar (weinig pluis enzo).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven