Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
channtal95 schreef:
01-07-2020 22:33
Wow top!
Ik heb van mezelf heel lang haar, en vraag me ook af hoe het zit met borstelen/kammen? Helemaal schrappen?
Alleen borstelen met deepco of conditioner erin. Als je haar kletsnat is dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank! Heb me nu ook aangemeld bij de facebookgroep. Staat ook heeel veel in ;) Ik ga het eens proberen!
Ik ben sinds een aantal weken ook gestart met de cgm en al heel blij met het resultaat!
Een aantal producten van de Kruidvat en wat producten van Shea moisture en as i am. Over alles tot nu toe aardig tevreden, alleen iedere keer als ik nieuwe dingen zie op Facebook wil ik die stiekem ook proberen.
De Facebook is wel een echte aanrader, daar wordt ontzettend veel Info gedeeld en tips gegeven aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het begin kocht ik ook vanalles. Dus die facebook groep daar ben ik maar niet aan begonnen! Het was al duur zat. Wel veel filmpjes op Youtube gekeken. Veel van geleerd!
Nu heb ik al maanden dezelfde spullen en dat gaat eigenlijk prima. Ik maak eerst mn zooi op. Ik gebruik nu veel minder, omdat het gewoon meer krult van zichzelf. Dus hoef ik ook minder erin te doen. Nu zit het prima met alleen de nivea krul-mousse. En soms een beetje leave-in. Verder niks!
Het wordt steeds makkelijker.
Ook leuk om te horen dat mijn kapper zoveel verschil ziet steeds. Meer krul en al dat nieuwe haar valt haar natuurlijk ook op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rustig hier. Dus up!

Ik heb klein experiment vandaag. Vanavond een natte refresh gedaan. Wat Only Curls conditioner in de punten gekneed en uitgespoeld. En in plaats van de 'dure' producten die ik de laatste tijd gebruik, nu Nivea mousse en Salon gel gebruikt. De oude producten moeten ook op tenslotte. Laat het aan de lucht drogen dus ben benieuwd hoe het morgen zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat ie nog steeds goed. Alleen een natte refresh werkt echt niet bij mij. Ik spoel meestal elke dag mijn haar uit. Als ik daar geen zin in heb dan moet ik met badmuts onder de douche. klein druppeltje gel er in en dan zit het wel goed.

Mijn haar is zo lang... vanwege corona niet naar de kapper geweest en inmiddels ben ik verhuisd en heb hier geen kapper. Ik laat het nog maar een tijdje groeien. Ik kan het inmiddels al weer in een staart (had bob).
Mijn krullen vielen de laatste twee weken niet; veel pluis , haar net als touw, nat zag je veel krullen maar droogde niet goed op. Ik snapte er niets van, want de eerste weken zat het zo goed. Tuurlijk, mooier kan altijd maar mocht echt niet klagen.
Nu bedacht ik me dat ik na wat tips op Facebook was gestart om alle producten op druipend nat haar aan te brengen na het douchen, wat ik in het begin niet deed.
Dus vanochtend na het wassen eerst mijn haar goed uitgeknepen, 5 minuten ploppen tijdens het aankleden en daarna pas styling erin. Tot slot nog kwartiertje ploppen en de rest laten drogen aan de lucht. En wat denk je; mooie krullen zijn terug!
Wat een klein verschil in routine al niet kan doen hè
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is het zo'n zoektocht. Wat de ene keer wel werkt, werkt een week later niet. Maar ik merk dat ik steeds beter word in mijn haren 'lezen'. En er zijn ook dagen dat ik geen zin heb in de hele routine en het houd bij leave in of crème. Dan heb ik nog steeds krullen maar minder definitie.
Ja dat is herkenbaar, ben dan ook nog zoekende welke producten juist wel of niet fijn zijn. Op werkdagen besteed ik echt niet meer dan 10 minuten s ochtends aan mijn haar hoor, even nat sprayen en beetje gel of mousse erin en gaan!
Op wasdagen vind ik het wel fijn om er wat tijd aan te besteden, zeker als ik een masker laat intrekken voor een uurtje.
Alle reacties Link kopieren Quote
De fb pagina ligt al een paar dagen stil... jammer. Zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.
vivapimpelmees schreef:
24-07-2020 14:58
De fb pagina ligt al een paar dagen stil... jammer. Zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.
Bij mij niet. Ik zie een bericht dat 9 minuten geleden is gepost
vivapimpelmees schreef:
24-07-2020 14:58
De fb pagina ligt al een paar dagen stil... jammer. Zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.

Bij mij heeft ie ook niet stilgelegen?
Alle reacties Link kopieren Quote
lady_lovelylocks schreef:
24-07-2020 18:02
Bij mij niet. Ik zie een bericht dat 9 minuten geleden is gepost
Klopt. Uur later werkte het weer. Maar er kon een dag of 3 niks geplaatst worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook kort in het eerste topic gezeten een jaar geleden. Toen ben ik gestart met CG. Mijn krullen zijn nu zo veel mooier en gezonder!

Het is wel even doorzetten en kijken wat voor je werkt. Je kan van een aantal merken ook reissetjes of proefjes bestellen, dan kan je het eerst uitproberen. Vaak zijn de duurdere merken veel fijner, maar dat is wel een investering. Aan de andere kant doe ik daar wel veel langer mee. In het begin trouwens niet, want toen moest mijn haar nog wennen.

Je hebt ook een eco CG FB groep, die hebben nog mildere producten en dat werkt nog beter. Ik koop mijn spullen bij krullenspulle.nl is de website van krullenkapper Purelou. Die geven ook heel goed advies als je vragen hebt.
Ik zie zoveel gemengde reacties op de kappers dat ik niet zo goed weet wat te doen; ik heb sinds december mijn haar niet meer geknipt en twijfel om naar een krullenkapper te gaan. Enerzijds zie ik mooie resultaten, maar ben anderzijds bang dat mn krullen niet meer mooi willen vallen en mijn sporadische pijpenkrullen (waar ik toch wel aan gehecht ben) verdwijnen... hebben jullie weleens een knipbeurt gehad bij krullenkapper? En beviel dat goed?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
24-07-2020 20:52
Klopt. Uur later werkte het weer. Maar er kon een dag of 3 niks geplaatst worden.
Ik quote mezelf even. Ik las net in een reactie van 1 van de moderators dat de groep idd een paar dagen dichtgegooid was vanwege kinderachtige acties van een aantal leden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn haar is er zeker op vooruit gegaan, maar ik heb sinds ik begonnen heb wel erge last van droge hoofdhuid met schilfers. Ben nu dus steeds meer de eco kant aan het opgaan, dus in plaats van wassen met shampoo was ik vaak met wat verdunde appelazijn. Daarnaast gebruik ik nu ook vaak een klein beetje glijmiddel om m'n haar wat meer in toom te houden. Wat betreft goedkope producten kan ik, mits je in de buurt van Duitsland woont, aanraden om daar eens naar de drogist te gaan. Daar hebben ze bijvoorbeeld van HIP (babymerk) hele fijne goedkope shampoo, goedkope conditioners en andere spullen.
vivapimpelmees schreef:
25-07-2020 15:55
Ik quote mezelf even. Ik las net in een reactie van 1 van de moderators dat de groep idd een paar dagen dichtgegooid was vanwege kinderachtige acties van een aantal leden.
Het viel me wel op dat ik vooral oudere berichten zag, maar verder heb ik er niks van gemerkt 😂 :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Even TVP, zo midden in de nacht :-)
Nu ongeveer een jaar CG aan het volgen. De laatste maanden zijn mijn krullen echt een niveautje omhoog gegaan: ik heb telkens meer 3A krullen en het is veel sneller in model.

De beste CG-tips vind ik glijmiddel en zelfgemaakte lijnzaadgel. Eerst dacht ik: ik ga toch niet zelf gel staan koken? Maar ik ben om! Mijn krullen zijn er bouncy van, en het kost amper wat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer doe je dat glijmiddel er dan in?
helena2 schreef:
01-08-2020 16:29
Wanneer doe je dat glijmiddel er dan in?
Als je haar pluist
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe Glijmiddel na leave in, voor de gel in m’n haar. En als het tussendoor pluist. Dan op droog haar, vermengt met een beetje water.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah oké, dat ga ik eens proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand nog tips voor refreshen?
Mijn krullen zijn type 2a-2c en soms een verdwaalde b. Meer wavy dus. Ik heb best een goeie routine inmiddels (wel een luie, dus niet zo perfect als het zou kunnen zijn) alleen dat refreshen krijg ik maar niet onder de knie. Vooral de punten worden vaak slierterig en hard. Volgende week weer naar de kapper, een flink stuk eraf, hopelijk helpt dat ook al bij de punten. Maar alle tips zijn welkom :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik mijn haar niet (co)was, spoel ik het bijna altijd uit met water. Als ik wel een 'refresh' doe, doe ik dat altijd alleen met een beetje Boucleme gel. Verder niet vochtig maken want dan krijg ik of pluis, of harde punten, of beiden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven