Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
[quote=helena2 post_id=31776735 time=1597474269 user_id=31742]
Toch maar weer even een vraag voor advies na al een jaar CG.
Ik heb afgelopen periode deepconditioning afgewisseld: de ene keer met en de andere keer zonder proteine. Ik ben er nog steeds niet over uit welke nu beter werkt. Eigenlijk vind ik het allebei niet zoveel doen.
Maar nu zijn beide producten bijna op en zoek ik dus 2 nieuwe, een met en een zonder proteine. Ik wil alleen graag wat ervaringen van hier, omdat ik weet dat ik daar meer aan heb dan al die ellenlange lijsten.
Ik heb 2b-c wavy, fijn haar. Niet echt droog of pluizig. Wel snel vet en teveel voeding. Kokos is niet fijn en al die boterachtige ingredienten ook niet.
Ik had nu deze:
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
16-08-2020 14:37
Die heb ik toevallig net besteld. Ben benieuwd!
Issie al binnen?? Zo ja, ben je ook zo enthousiast? :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Very__Cherry schreef:
23-08-2020 16:22
Issie al binnen?? Zo ja, ben je ook zo enthousiast? :)
Ik vind m echt fantastisch! Beetje vreemd geurtje, dat wel.
Maar ik heb maar een klein beetje nodig en het krult als een malle. Ik doe er alleen een beetje leave in in, en dit spul.
Ook weer eens complimenten gekregen van collega’s, die mij elke dag zien. Dus het valt anderen ook op. Leuk weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
23-08-2020 23:05
Ik vind m echt fantastisch! Beetje vreemd geurtje, dat wel.
Maar ik heb maar een klein beetje nodig en het krult als een malle. Ik doe er alleen een beetje leave in in, en dit spul.
Ook weer eens complimenten gekregen van collega’s, die mij elke dag zien. Dus het valt anderen ook op. Leuk weer!
Geweldig!
Ik vind de geur fruitsnoepjesachtig. Perzik, abrikoos oid.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin van mij gaat naar speciale krullenkapper. Ik neem aan dat die je ook alle ins en outs kan vertellen over deze methode
Alle reacties Link kopieren Quote
mabelle schreef:
24-08-2020 00:47
Vriendin van mij gaat naar speciale krullenkapper. Ik neem aan dat die je ook alle ins en outs kan vertellen over deze methode
Niet elke krullenkapper gebruikt Curly Girl approved producten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik overweeg om een keer naar een curlsys kapper te gaan. Ervaringen anyone?
helena2 schreef:
23-08-2020 23:05
Ik vind m echt fantastisch! Beetje vreemd geurtje, dat wel.
Maar ik heb maar een klein beetje nodig en het krult als een malle. Ik doe er alleen een beetje leave in in, en dit spul.
Ook weer eens complimenten gekregen van collega’s, die mij elke dag zien. Dus het valt anderen ook op. Leuk weer!
Nou wil ik m ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
lady_lovelylocks schreef:
24-08-2020 17:43
Nou wil ik m ook!
Je kan ook online proefjes bestellen, even googelen op proefjes CG.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
24-08-2020 17:57
Je kan ook online proefjes bestellen, even googelen op proefjes CG.
Ik ben anti proefjes. Ik vind dat zo zonde van mijn geld. En 30 ml kan ik in de helft van mijn haar smeren (beetje overdreven, bij gel valt het wel mee, maar voor leavin Bijvoorbeeld is het echt te weinig om goed te kunnen testen)

Ik betaal liever het volle pond. Als het niet een droomproduct is kan ik het meestal wel voor refresh ofzo gebruiken
Alle reacties Link kopieren Quote
Very__Cherry schreef:
24-08-2020 00:37
Geweldig!
Ik vind de geur fruitsnoepjesachtig. Perzik, abrikoos oid.
o_o

Ik vraag me af waarom zoveel van die producten zo bijzonder ruiken. Ik houd helemaal niet van dat zoetige. Blueberry bliss, op zich prima product maar die geur... Om over Boucleme maar te zwijgen. Die wc-eend geur neem ik voor lief omdat die gel echt de beste voor mijn haar is maar brrrr...

Ik ben dol op de geuren van de Aveda producten. De Aura Botanica-lijn ruikt ook hemels.

Ben trouwens alsnog wel heel benieuwd naar die flaxseed gel... ik kan nog overstag gaan ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
lady_lovelylocks schreef:
24-08-2020 20:14
Ik ben anti proefjes.
Ik ben niet anti. Er is n markt voor. Mensen met een kleine portemonnee zijn ermee geholpen.
Ik koop zelf ook liever de normale verpakkingen omdat dat relatief voordeliger is. Maar je moet het wel hebben liggen, 30 euro voor n flesje jam :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
24-08-2020 20:37
Ik ben niet anti. Er is n markt voor. Mensen met een kleine portemonnee zijn ermee geholpen.
Ik koop zelf ook liever de normale verpakkingen omdat dat relatief voordeliger is. Maar je moet het wel hebben liggen, 30 euro voor n flesje jam :)
Ik bedoel het ook alleen voor mezelf hoor. Prima als anderen er graag bestellen!
Maar ik gebruik zo veel product dat het voor mij gewoon niet werkt. Ik kan te weinig proberen om echt te weten te komen of iets werkt of niet. Dan zou ik liever sparen om de volle pot te kopen, omdat je dan idd relatief voordeliger uit bent. En dan verder goedkopere producten gebruiken. Of via zo'n verkoopgroep iets kopen of ruilen. Maar ik heb makkelijk praten, ik heb gelukkig de luxe dat ik het kan kopen wanneer ik wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Same here ;-)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week bij de krullenkapper geweest. Dit keer echt een goede uitgezocht, want de laatste keer was een ramp. Was de kapper hele plukken vergeten.

En sjee ik heb weer volume! Het zit nu al 6 dagen mooi en vandaag voor het eerst gerefreshed. Beetje water met cg gel. Ik heb kennelijk low porosity haar, geen wonder dat het zo lang duurt om te drogen.

Ik vond het allemaal wel even duur genoeg, maar wil volgende keer echt de gel van de kapper kopen. Als het daardoor 5 a 6 dagen goed blijft zitten, dan is 30 euro voor een fles ook niet te duur

Ik heb 3b krullen trouwens en heb dit keer van de kapper zeezout spul gekocht om bovenop wat meet volume te creëren.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dender hier ook even tussendoor :). Ik gebruik Soopie (ik weet niet of dat genoemd mag worden hier, maar bij deze. :))

Ik was eens in de twee a drie weken met deze shampoobar, gebruik lijnzaadgel als styling (af en toe) en was m'n haar twee keer per week met enkel water. Ik ben nog niet zo lang bezig (+/- 6 maanden) maar merk dat de vettigheid gelukkig wat langer weg blijft nu.

Ik merk alleen dat m'n haar wat meer voeding nodig heeft.. Ik ben laatst teruggevallen op 'n 'ouderwetse' crèmespoeling van Redken (Curvaceous)

Iemand nog tips om m'n haar wat meer 'CG style' te voeden?
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine snitzel, jij gebruikt eigenlijk nauwelijks voeding. Dus ik snap dat je haar dat nodig heeft. Heb je je al verdiept in de methode? Want dan weet je dat voeden juist superbelangrijk is. En dat kan door bijv, wassen met een cowash, een conditioner gebruiken, een leave-in erna erin doen en eens in de week een masker.
Mogelijkheden genoeg, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niemand ervaring met een curlsys-kapper?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Helena2, ik heb mij zeker verdiept in de methode, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek naar tips van mensen met ervaring. Wie weet lees ik hier ineens dé briljante tip ;).
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren Quote
kleineschnitzel schreef:
26-08-2020 10:57
@Helena2, ik heb mij zeker verdiept in de methode, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek naar tips van mensen met ervaring. Wie weet lees ik hier ineens dé briljante tip ;).
Aha. Dan zou ik eens beginnen met eens per week een masker. Heb je dat al eens gedaan?
Zoek je naar advies over producten zelf, of over hoe je deze kunt gebruiken?

Ik denk eerlijk gezegd dat wassen met alleen water je haar te weinig voedt. Ik lees op die soopie-site dat je daar ook geen cremespoeling bij hoeft te gebruiken. Dus dan gebruik je dat dus nooit?
Mijn haar is erg opgeknapt van cowashen. Dus dat zou je kunnen proberen. Eens per week een cg-proof masker en eens per week wassen met cowash. Die zou ik dan niet op dezelfde dag doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet wat Soopie is maar alleen shampoo doet het em niet voor mijn haar. Ik was mijn haar 1x per week met shampoo (meestal CG en af en toe eentje met sulfaten om build up er uit te krijgen) en daarna doe ik er altijd een masker in. Boucleme of Aura Botanica.

Behalve 1x per week wassen gebruik ik ook nog 1 a 2x per week Aveda Co-wash. De andere dagen spoel ik het uit met water en gebruik ik een beetje conditioner (Aura Botanica) in de punten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het vanavond weer eens gewassen met Soopie en daarna het Garnier Loving Blends Yoghurtmasker aangebracht, in laten trekken en uitgespoeld. Het ruikt heerlijk, ziet er goed uit en voelt erg fijn aan. Ik laat het nu aan de lucht drogen en dan ben ik benieuwd hoe 't er morgen uit ziet (na 'n nacht slapen, haar in een vlecht).

Eens kijken of er dan weer wat krullen in willen :). Dank voor 't advies!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij een curlsys kapper. Ik wil weleens weten wat het gaat opleveren.
Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
kleineschnitzel schreef:
27-08-2020 19:34
Ik heb het vanavond weer eens gewassen met Soopie en daarna het Garnier Loving Blends Yoghurtmasker aangebracht, in laten trekken en uitgespoeld. Het ruikt heerlijk, ziet er goed uit en voelt erg fijn aan. Ik laat het nu aan de lucht drogen en dan ben ik benieuwd hoe 't er morgen uit ziet (na 'n nacht slapen, haar in een vlecht).

Eens kijken of er dan weer wat krullen in willen :). Dank voor 't advies!
Fijn dat het al beter voelt! Gebruik je geen gel of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
27-08-2020 21:09
Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij een curlsys kapper. Ik wil weleens weten wat het gaat opleveren.
Ben benieuwd!
En?

Ik heb eigenlijk de lijnzaadgel ontdekt. En waarom heb ik daarmee zo lang gewacht. Het maken ervan is een eitje en dat spul doet echt wonderen!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven