Dagelijks douchen
woensdag 24 maart 2010 om 17:27
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?
Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).
Dit is toch niet vreemd, of toch?
Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).
Dit is toch niet vreemd, of toch?
woensdag 24 maart 2010 om 17:30
Nou... ik moet er niet aan denken om niet dagelijks te douchen. Heerlijk om weer fris in je kleren te stappen. Ik was mijn haar ook dagelijks....wordt ook snel vet. Als ik het een dag niet was dan kan ik er helemaal niets mee en het voelt ook nog eens vervelend als ik het niet 's ochtends gewassen heb.
woensdag 24 maart 2010 om 17:31
Hier zijn echt al wat topics over geweest. De een vindt het vies om niet elke dag te douchen en de ander niet.
Ik douche niet iedere dag, maar om de dag. Als ik wel elke dag onder een douche ga staan heb ik in notime weer eczeem. Ik was me natuurlijk wel gewoon met een washandje wanneer ik niet douche.
Ik vind ook dat wanneer je een gewone kantoorbaan hebt en niet gesport hebt die dag je dus eigenlijk niet echt vies kunt worden. Tenzij je snel zweet natuurlijk
Ik douche niet iedere dag, maar om de dag. Als ik wel elke dag onder een douche ga staan heb ik in notime weer eczeem. Ik was me natuurlijk wel gewoon met een washandje wanneer ik niet douche.
Ik vind ook dat wanneer je een gewone kantoorbaan hebt en niet gesport hebt die dag je dus eigenlijk niet echt vies kunt worden. Tenzij je snel zweet natuurlijk
woensdag 24 maart 2010 om 17:31
Ik douche ook elke dag, mn haren was ik elke 3 dagen omdat het heeeel langzaam droogt en ik het niet zomaar op kan laten drogen zonder met wax etc in de weer te moeten. Maar als ik me een dag niet douche voel ik me wel een beetje yuk. Raar eigenlijk, want als je je gewoon wast kun je best een dagje zonder toch
woensdag 24 maart 2010 om 17:32
Nee, tegenwoordig doucht bijna iedereen elke dag, en soms zlefs twee keer per dag.
Onnodig als je het mij vraagt. ik douche zelf om de 2 a 3 dagen. Ik was mijn haar eens per week, maar doe er wel bij elke douchebeurt cremespoeling in, anders wordt het touw.
Wassen doe ik wel dagelijks, gewoon even onder de oksels, voeten en van onder met alleen water.
Nooit klachten over stank gehad dus.
Onnodig als je het mij vraagt. ik douche zelf om de 2 a 3 dagen. Ik was mijn haar eens per week, maar doe er wel bij elke douchebeurt cremespoeling in, anders wordt het touw.
Wassen doe ik wel dagelijks, gewoon even onder de oksels, voeten en van onder met alleen water.
Nooit klachten over stank gehad dus.
woensdag 24 maart 2010 om 17:52
Elke dag, eens per 3/4 dagen mijn haren. Ik moet er niet aan denken om "vies" mijn bed in te stappen.
Maar dat mag iedereen lekker zelf weten, zolang ik het maar niet ruik.
Mijn kind douche ik wel om de dag, haar huid droogt anders zo erg uit. En minstens eens per week gaat ze in een lekker oliebad.
Maar dat mag iedereen lekker zelf weten, zolang ik het maar niet ruik.
Mijn kind douche ik wel om de dag, haar huid droogt anders zo erg uit. En minstens eens per week gaat ze in een lekker oliebad.
woensdag 24 maart 2010 om 17:53
woensdag 24 maart 2010 om 17:59
Volgens mij is het douchen zelf niet zo erg, maar de zeep die gebruikt wordt (specifieke huidaandoeningen nagelaten).
Dus net wat Notebook zegt: elke dag douchen zonder zeep te gebruiken, of hele zachte zeep, maar gewoon wassen met een washandje. Ik douche persoonlijk ook elke dag, maar niet altijd met zeep, krijg ik inderdaad droog huidje van.
Dus net wat Notebook zegt: elke dag douchen zonder zeep te gebruiken, of hele zachte zeep, maar gewoon wassen met een washandje. Ik douche persoonlijk ook elke dag, maar niet altijd met zeep, krijg ik inderdaad droog huidje van.
woensdag 24 maart 2010 om 17:59
Ik douche om de dag; anders ook last van eczeem of rode plekken op mijn huid (ook zonder douchegel). Ik heb wel jarenlang elke dag gedoucht, want ik vind het erg fijn! Lekker warm en weer lekker schoon.
Gelukkig heb ik een kantoorbaan (en airco op het werk). Ik zweet niet heel veel en hou m'n oksels en andere plekken wel elke dag bij, natuurlijk.
Elke dag haar wassen is voor mij niet nodig; ik was m'n haarwerk eens per week (da's dan weer een voordeel van alopecia areata
).
Gelukkig heb ik een kantoorbaan (en airco op het werk). Ik zweet niet heel veel en hou m'n oksels en andere plekken wel elke dag bij, natuurlijk.
Elke dag haar wassen is voor mij niet nodig; ik was m'n haarwerk eens per week (da's dan weer een voordeel van alopecia areata
woensdag 24 maart 2010 om 18:13
quote:lichtpuntjes schreef op 24 maart 2010 @ 17:39:
Ik douche me iedere dag en ik was mijn haar ook elke dag. Ik voel me anders echt vies! blehhhhhhhhhhh
Ja dat heb ik ook.
Ik probeer weleens zonder douche maar dan voel ik me ook echt plakkerig, alleen al om het idee .
Alleen op vakantie maak ik weleens een uitzondering, maar dan ben ik toch de hele dag in het water.
Ik douche me iedere dag en ik was mijn haar ook elke dag. Ik voel me anders echt vies! blehhhhhhhhhhh
Ja dat heb ik ook.
Ik probeer weleens zonder douche maar dan voel ik me ook echt plakkerig, alleen al om het idee .
Alleen op vakantie maak ik weleens een uitzondering, maar dan ben ik toch de hele dag in het water.
Viva naar de knoppen.
woensdag 24 maart 2010 om 18:15
quote:Sanmi schreef op 24 maart 2010 @ 17:30:
Nou... ik moet er niet aan denken om niet dagelijks te douchen. Heerlijk om weer fris in je kleren te stappen. Ik was mijn haar ook dagelijks....wordt ook snel vet. Als ik het een dag niet was dan kan ik er helemaal niets mee en het voelt ook nog eens vervelend als ik het niet 's ochtends gewassen heb.
Ja, geen wonder als je het zo vaak wast.....
Heel slecht voor je haar om het zo vaak te wassen.
Ja, geen wonder als je het zo vaak wast.....
Heel slecht voor je haar om het zo vaak te wassen.
Whatever, I do what I want
woensdag 24 maart 2010 om 18:19
[quote]Nastik schreef op 24 maart 2010 @ 17:52:
Elke dag, eens per 3/4 dagen mijn haren. Ik moet er niet aan denken om "vies" mijn bed in te stappen.
quote]
Ik heb het omgekeerde. Vies in bed vind ik niet erg. 's Nachts zweet je toch al, dus vies word je toch wel. Daarom douche ik elke ochtend, even het slaapzweet wegspoelen en lekker wakker worden.
Mijn haren was ik elke dag ivm hoop pluizige krullen, die alleen mooi zitten na een wasbeurt.
quote]
Ik heb het omgekeerde. Vies in bed vind ik niet erg. 's Nachts zweet je toch al, dus vies word je toch wel. Daarom douche ik elke ochtend, even het slaapzweet wegspoelen en lekker wakker worden.
Mijn haren was ik elke dag ivm hoop pluizige krullen, die alleen mooi zitten na een wasbeurt.