Mode & Beauty alle pijlers

De allerbeste moisturiser

23-02-2010 20:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds op zoek naar een superhydraterende creme,welke is volgens jullie nu echt de allerbeste?
Ben ik wel benieuwd naar, want ook nog zoekende... Mijn huid is erg vochtarm en tegelijk vreselijk gevoelig voor van alles en nog wat. Ik gebruik sinds kort (na 't lezen van positieve berichten hier op 't forum) de vitamine E creme van Jacob Hooy en dat bevalt tot nu toe goed, ondanks dat het meer voor een droge dan voor een vochtarme huid bedoeld is. Wat voor huid heb jij?
Is er dan een verschil tussen een droge en vochtarme huid?

Ik ben zelf erg tevreden van de voedende crème wierook van Neal's yard remedies. Maar voor mijn zoontje van twee ben ik sinds een paar dagen gestart met pure kokosolie, vermengd op aanraden met rode palmolie, omdat er veel vitamine E in zit. De resultaten zouden pas na enkele weken zichtbaar zijn, maar ben wel benieuwd....
Ik ben ook benieuwd. Ik lees mee.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik gebruik Substiane van La Roche-Posay. Heb het flaconnetje opengekniptom de laatste restjes eruit te halen want.... ik kan het niet meer vinden.... Was een dure creme bij de apotheek vandaan, maar was het enige wat hielp na deze drie maanden uitdroging door kou en cv.
ik ben verslaafd aan pcle creme van biodermal, maar ik heb dan ook een droge huid, geen vochtarme....
ik ben erg fan van de producten van lush. Er is een heel forum over (via lush.nl) waar je reviews over de producten kunt lezen. Ook op mode en beauty een heel topic erover. Heb zelf de skindrink en die bevalt me heel goed. Wanneer je bestelt via de UK ben je een stuk goedkoper uit dan op de Nederlandse site. Zelf gebruik ik "skindrink".
quote:natuurlijkemama schreef op 23 februari 2010 @ 20:16:

Is er dan een verschil tussen een droge en vochtarme huid?Ja, absoluut. Een droge huid heeft vet nodig en een vochtarme huid vocht, dus een goede vochtinbrengende creme.
Heb net het serum hydrating booster en de moisturiser hydrating treatment van H2O plus Oasis gekocht vanwege extreem droge huid na de laatste koude weken. Ben er heel erg blij mee, na twee dagen voelde mijn vel al zoveel prettiger! En het voelt niet vet op je huid.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Friezin71 schreef op 23 februari 2010 @ 20:24:

Ik gebruik Substiane van La Roche-Posay. Heb het flaconnetje opengekniptom de laatste restjes eruit te halen want.... ik kan het niet meer vinden.... Was een dure creme bij de apotheek vandaan, maar was het enige wat hielp na deze drie maanden uitdroging door kou en cv.http://www.newpharma.be/a ... K7SuJSaiaACFUGF3godC0WMkw

Flaconnetje staat er niet bij.

Het is wel Belgisch.
@natuurlijkemama - jij weet het verschil niet tussen vochtarm en droog, dus smeert je 2-jarige in met pure olie?? ik zou eens advies vragen aan het consultatiebureau / huisarts...
@littlemissvixen: ik loop al twee jaar van de ene dermatoloog naar de andere, de ene professor allergologie/immunologie na de andere. Een huisarts weet niet meer. Heb het helemaal gehad gezien enkel cortisone werkt tot nu toe... ik smeer voor een eczeem allergie en niet voor een droge of vochtarme huid, hydrateren moet je doen en dat kun je met beide: vet en vocht. Na een lange zoektocht en veel goede recensies op het internet ben ik met de kokosolie begonnen. En hier geldt in elk geval: baadt het niet dan schaadt het niet gezien je kokosolie werkelijk voor alles kunt gebruiken (er zijn mensen die het ook smeren als bodylotion of aftersun).
Volgens mij heb je dit al 200x gevraagd.
Lees je eens uitgebreid in op:

www.makeupalley.com

www.beaute-test.com

Je kunt allerlei filters instellen, zodat je per leeftijd en huidtype alle lyrische en/of afbrand-commentaren kunt lezen per item. Totaal onafhankelijk, dus je wordt niet verleid door commerciële prietpraat.

Hier staat ook nog mega veel informatie op:

http://www.essentialdayspa.com/forum/
quote:Brown_Eyes schreef op 23 februari 2010 @ 20:49:

Volgens mij heb je dit al 200x gevraagd.Eerst dacht ik stel je niet zo aan B.E. Maar even op het vergrootglaasje van TO klikken wijst uit dat TO's wereld inderdaad bestaat uit één grote samenscholing van smeersels, lotionnetjes, cremepjes, en olietjes, van inmiddels ongeveer 285 merken. Ik vraag me af of je hier in dit topic nog wat nieuws gaat lezen of zeggen TO.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Weet niet meer wie het vroeg van de Substiane van La Roche Posay, het staat nog gewoon vermeld op de site, dus in principe moet het nog in Nederland te krijgen zijn:

http://www.laroche-posay.nl/substiane.asp
Helemaal vreemd is het dat Bibi zich voordoet als DE expert op het gebied van huidverzorging. En dan deze vraag.................
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Very Cherry schreef op 23 februari 2010 @ 21:03:

[...]

Eerst dacht ik stel je niet zo aan B.E. Maar even op het vergrootglaasje van TO klikken wijst uit dat TO's wereld inderdaad bestaat uit één grote samenscholing van smeersels, lotionnetjes, cremepjes, en olietjes, van inmiddels ongeveer 285 merken. Ik vraag me af of je hier in dit topic nog wat nieuws gaat lezen of zeggen TO.

Fijn dat je leest, alvorens me aan te vallen.

Ik heb enige tijd geleden op gereageerd, toen ze ook een mening vroeg over een creme en op een ander topic reageerde dat Estee Lauder voor haar super is nadat ze alle merken had geprobeerd.

Heb toen niet meer gekeken of ze reageerde (doet er ook niet toe)

Maar dit is meer een afwijking dan een serieuze vraag, dus bespaar jezelf de moeite.
Snap het effe niet Bibi opent de topic en brown eys reageert geirriteerd. Ben even de weg kwijt
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
@natuurlijkemama - excuses voor een kortzichtig antwoord, en heel veel sterkte met de zoektocht naar een oplossing.
Hoe weet je of je last hebt van een droge huid of een vochtarme huid?
Dat is ook raar Arrasje, gezien je antwoord.

Ach, whatever...
Open een topic Vierkantje, of lees de reacties eens.
Ik heb de reacties gelezen, maar nergens kwam duidelijk naar voren hoe je zelf kan constateren wat voor soort huid je hebt. Kan natuurlijk de linkjes proberen, misschien word ik daar wat wijzer van.
De moisturizer van Ariane Inden is erg fijn (is er in een geparfumeerde en ongeparfumeerde versie). Ook de Aqualia lijn van Vichy heeft een super lekker hydraterende dagcreme. Allebei aanraders voor een droge vochtarme huid (idd te hydrateren met vocht, en niet met vet). Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven