Mode & Beauty alle pijlers

De gemiddelde vrouw heeft 103 kledingstukken

16-10-2020 19:58 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kwam een artikel hierover tegen en ben tot de conclusie gekomen dat ik dus geen gemiddelde vrouw ben haha ( wist ik wel al :hyper: )
Ik heb heel veel meer moet ik tot mijn schaamte toegeven. Zeker 130 zonder de bak op zolder met kleren die ik nier meer draag of zomerkleding. En elk najaar begint het weer te kriebelen ( zomerkleding zegt me minder)
Willen jullie eens tellen wat jullie zoal hebben? Dan voel ik me misschien wat beter en minder "oppervlakkig "...
Vaak stel ik me de vraag WAAROM... niemand maalt erover hoe ik eruit zie En op mijn werk is het mega koud...

Uit het hoofd hier
2 losse broeken
5 jeans
1 losse zwart broek
15 a 20 tal truitjes en speciale vestjes ( king louie en co)
10 tal lange basic vesten in meerder kleuren
10 tal blouses
4 leren jasjes
3 King louie winterjassen
2 blazers
1 praktische donsjas
( heb een zwak voor jassen)
4 speciale vesten
5 tal jurken
10 tal rokken
Stapel korte mouw t shirts (deel op zolder )
Topjes die ik als ondergoed draag
2 paar zwarte laarsjes
1 paar sneakers
1 paar bruine laarsjes
2 paar hoge laarzen van 10 jaar oud
2 paar sandalen
Hele stapel cardigans in verschillende kleuren die ik nog amper draag maar voorlopig bewaar

En ik ben niet blij... voel de periodieke shopdrang weer opkomen :-$
Gelukkig nu vooral winkelmandjes gevuld en weinig gekocht :yes:
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Ik heb in februari geteld en dat toen in het jaar-geen-kleding-kopen-topic gepost. Ik heb inmiddels minder, want niets meer gekocht en wel wat weggedaan. Work in Progress. Komende februari ga ik weer tellen, en voor die tijd ga ik geen kleding kopen.

Ik heb geen shopdrang. Ik ben geen funshopper, ik ga slechts 2-4x per jaar de stad in (en vind online kopen niks). Ik ben gewoon zuinig op mijn kleding. Ik ontdekte deze zomer dat 1 van mijn jurken al 13 jaar oud is. En nog draag ik die jurk ieder jaar een paar keer.

Voor PJK: al mijn kleding past. Ik schommel niet zoveel in gewicht dat ik verschillende maten in de kast heb.

Dit was de score afgelopen februari:
7 jassen
13 broeken
18 truien
10 vesten
30 jurken
20 longsleeves
20 t-shirts
16 hemdjes
4 korte broeken
16 rokken
20 tops/tunieken
11 jasjes
= Ongeveer 190 kledingstukken, exclusief sjaaltjes, ondergoed, sokken, panty's, leggings, sportkleding.

3 paar laarzen
3 paar enkellaarsjes
3 paar hoge schoenen
6 paar sneakers
4 paar sandalen
10 paar pumps
5 paar slippers
= 34 paar schoenen
Inmiddels dus wat uitgedund, nu iets van 23 jurken en 7 broeken bijvoorbeeld.

Dus je valt wel mee TO!
Ik heb wel echt eerlijk in de kast geteld, want uit mijn hoofd zou het aantal veel lager uitkomen.
Ik schrik echt van de hoeveelheid kleren. Waar laten jullie dat? Ik heb daar helemaal geen plek voor.
Nou dat vind ik nog meevallen ik heb zeker het dubbele..
Slecht in weggooien😢
pejeka schreef:
16-10-2020 20:21
En hoeveel van die 103 kledingstukken hebben de juiste maat? Zie tenminste vaak vrouwen die "wat voller" zijn die zich niettemin proppen in t-shirts en blouses en topjes die gewoon 2 maten te klein zijn, dat je achter ze loopt en er aan alle kanten kwabben afgetekend staan en je echt denkt: Leuk topje, maar als je het 2 maten groter zou hebben gekocht, had het je écht goed gestaan, nu zie je eruit als een gestopte worst...
waarom dit nu? Altijd zoon negatieve draai meteen. Misschien draagt ze wel maat xs en is ze constant in haar gewicht. Maar daar gaat het hier nu niet over.
ExodusRedux schreef:
16-10-2020 22:05
Ik schrik echt van de hoeveelheid kleren. Waar laten jullie dat? Ik heb daar helemaal geen plek voor.

Ik heb hele grote inbouwkasten, eigenlijk een soort inloopkast-nis in de slaapkamer. Er zijn nog lege planken. En mijn vriends kleding ligt en hangt ook nog ergens in diezelfde kasten. Een meter hang voor mijn jasjes, tops en rokken, een meter hang voor mij jurken, een meter hang voor zijn overhemden en pakken, en dan ieder nog 6 ligplanken. Schoenen staan in een opslagruimte, waar bijv ook de strijkplank en de wasmand staan.
Gemiddelde vrouw waar?
pejeka schreef:
16-10-2020 20:21
En hoeveel van die 103 kledingstukken hebben de juiste maat? Zie tenminste vaak vrouwen die "wat voller" zijn die zich niettemin proppen in t-shirts en blouses en topjes die gewoon 2 maten te klein zijn, dat je achter ze loopt en er aan alle kanten kwabben afgetekend staan en je echt denkt: Leuk topje, maar als je het 2 maten groter zou hebben gekocht, had het je écht goed gestaan, nu zie je eruit als een gestopte worst...
Propte jij maar al je kledingstukken toch eens in je klep. Komt er niet meer zulk dom geleuter uit. :rofl:
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 22:32
0.08% gewijzigd
Direct een nieuwe reclame bovenaan dit forum (ondanks add-blocker): Fred van Leer, Alles uit de Kast :proud:
Geneigd om meteen te roepen dat ik echt veel minder heb, maar zou het moeten natellen om te kijken of dat echt zo is. Misschien zit je er ook wel zo aan. Ik heb in elk geval weinig kledingstukken in mijn kast die ik nooit draag.
Ik heb heel veel meer dan dat, ga het ook niet tellen. Tja ik vind kleding gewoon leuk.
2 spijkerbroeken
8 jurken
2 truien
4. blouses
4 shirts
1 vest
3 korte broeken
Zwarte dichte schoenen
Zwarte pumps
Instapschoenen plat
Sneakers
Dat was het wel qua kleding die ik draag. Ik heb ook nog twee broeken die niet lekker zitten en eentje waarvan mijn omgeving altijd vraagt of ik houthakker ben. Ik ben nog op zoek naar goede truien en gewone (niet spijker-) broeken. Erg lastig met een kort gedrongen postuur.
Liebeskind² schreef:
16-10-2020 21:10
Wat is een losse broek?
Een broek die niet strak zit óf een broek die buitengesloten is van de garderobe.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Tot afgelopen zomer was ik blijkbaar bovengemiddeld. Berging, schuur en kasten vol, terwijl ik de afgelopen 2 jaar maar 4 stuks heb gekocht.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
16-10-2020 22:50
Een broek die niet strak zit óf een broek die buitengesloten is van de garderobe.
Hahahah ik denk het laatste, wat zielig😂
Mikla schreef:
16-10-2020 23:13
Hahahah ik denk het laatste, wat zielig😂
Ja, sneu hè? Aan de andere kant: die broek wordt wss wèl gedragen, er liggen ook broeken en rokken die de kast niet uit komen. Das pas zielig eigenlijk ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
Dan kan je nog eens wat anders dragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik geef er ontzettend weinig om wat voor kleur lappen de mensen om zich heen dragen.

Toegegeven: er bestaan hinderlijke kleuren, maar zolang ze lekker warm zijn knijp ik wel een oogje dicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben ook geen gemiddelde vrouw. Ik heb een capsule wardrobe.
Ik ga mijn kleding niet tellen, maar ik heb een kast van 150x2m met 5 planken. Op 1 plank staan boeken, op 1 plank liggen gordijnen, boeken en schoenen die ik vrijwel nooit aanheb en op 3 planken dus kleding wv op 1 plank voor een deel sportkleding/zwemzooi.
Ik kan wel schommelen in gewicht dus er ligt ook kleding in verschillende maten en er ligt ook kleding van 20jr oud in. Shoppen heb ik echt een pleurishekel aan en doe ik vrijwel nooit. Ik heb eigenlijk altijd redelijk dezelfde kleding aan, wel zo overzichtelijk en op mijn werk operatiekleding, ik hoef dus ook geen representatieve kleding te hebben. :-D
En nu is de grote vraag natuurlijk: hebben jullie altijd iets om aan te trekken? Want het schijnt dat de gemiddelde garderobe een ratjetoe is van kledingstukken en -stijlen die niet goed samengaan.

Ik heb zelf maar twee setjes die ik echt veel draag in de herfst/winter: 1 jurkje dat ik met verschillende vesten en schoenen kan combineren, en 1 broek die goed samengaat met allerlei bloezen en truitjes. Al mijn andere kleren combineren helaas minder goed waardoor ik ze ook beduidend minder draag.
Ik heb ook een capsule wardrobe maar die stel ik samen uit een (veel) groter geheel. Vandaag ben ik nogmaals even de dozen in mijn berging door gegaan en ik heb toch nog wel meer dan ik dacht. En ook wel weer een paar dingen herontdekt waardoor ik twijfel of ik dingen nou wel of niet naar de kringloop moet brengen. Ik heb een grote berging waar verder bijna niets in staat dus het staat niet in de weg.
Iets in de zestig stuks heb ik. Toch ook nog wel best veel.
Daveotion schreef:
17-10-2020 18:18
En nu is de grote vraag natuurlijk: hebben jullie altijd iets om aan te trekken? Want het schijnt dat de gemiddelde garderobe een ratjetoe is van kledingstukken en -stijlen die niet goed samengaan.

Ik heb zelf maar twee setjes die ik echt veel draag in de herfst/winter: 1 jurkje dat ik met verschillende vesten en schoenen kan combineren, en 1 broek die goed samengaat met allerlei bloezen en truitjes. Al mijn andere kleren combineren helaas minder goed waardoor ik ze ook beduidend minder draag.
Je kan beter een paar goede en kwalitatief mooie kledingstukken hebben die je onderling kan combineren dan een kast vol ramsj.

Ook gewoon even opletten of het kledingstuk bij het seizoen past. Vorige week kwam een collega van me op het werk in een flodderjurkje (dunne stof, niet gevoerd) dat wellicht aardig zou zijn voor een middagje op een terras in de zomer, maar niet echt passend bij het seizoen nu. Het contrast werd nog vergroot doordat ze er een (nep)leren jasje op droeg, dus dan draag je in feite een zomerkledingstuk met een najaarskledingstuk er overheen, dat staat gewoon raar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
PJK zal je collega maar zijn :nut:
Such fun!1
Ik herken wel dat Lady Day zegt. Ik heb van alles op zolder en af en toe wissel ik wat dingen om.

In de zomer draag ik sommige dingen maar een paar keer. En voor de winter heb ik een paar leuke jurken die ik zelden draag, maar ik ga niet elk jaar voor kerst wat nieuws kopen. Dan pak ik weer één van die jurken. Zelfde met begrafenissen, ik heb gewoon wat stijlvolle dingen liggen en dan combineer ik dat zodat ik het bij de gelegenheid vind passen.

Dus ik heb best veel, maar eigenlijk niks wat ik niet draag omdat ik het niet meer mooi vind. Kom wel over die 103 heen als ik alles op zolder mee tel.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven