Mode & Beauty alle pijlers

De gemiddelde vrouw heeft 103 kledingstukken

16-10-2020 19:58 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kwam een artikel hierover tegen en ben tot de conclusie gekomen dat ik dus geen gemiddelde vrouw ben haha ( wist ik wel al :hyper: )
Ik heb heel veel meer moet ik tot mijn schaamte toegeven. Zeker 130 zonder de bak op zolder met kleren die ik nier meer draag of zomerkleding. En elk najaar begint het weer te kriebelen ( zomerkleding zegt me minder)
Willen jullie eens tellen wat jullie zoal hebben? Dan voel ik me misschien wat beter en minder "oppervlakkig "...
Vaak stel ik me de vraag WAAROM... niemand maalt erover hoe ik eruit zie En op mijn werk is het mega koud...

Uit het hoofd hier
2 losse broeken
5 jeans
1 losse zwart broek
15 a 20 tal truitjes en speciale vestjes ( king louie en co)
10 tal lange basic vesten in meerder kleuren
10 tal blouses
4 leren jasjes
3 King louie winterjassen
2 blazers
1 praktische donsjas
( heb een zwak voor jassen)
4 speciale vesten
5 tal jurken
10 tal rokken
Stapel korte mouw t shirts (deel op zolder )
Topjes die ik als ondergoed draag
2 paar zwarte laarsjes
1 paar sneakers
1 paar bruine laarsjes
2 paar hoge laarzen van 10 jaar oud
2 paar sandalen
Hele stapel cardigans in verschillende kleuren die ik nog amper draag maar voorlopig bewaar


En ik ben niet blij... voel de periodieke shopdrang weer opkomen :-$
Gelukkig nu vooral winkelmandjes gevuld en weinig gekocht :yes:
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Lady_Day schreef:
20-10-2020 17:53
Ik heb een aantal websites waar ik altijd shop. Een aantal van deze hebben ook een fysieke winkel (waar ik nooit kom) dus het is niet dat als ik een zwarte coltrui zoek dat ik 5000 opties krijg. Bij Zalando bestel ik ook wel eens maar daar zoek ik vaak op merk. Ik heb een stuk of 10 merken die ik graag draag. Daar zoek ik dan vaak ook op.


Dat is ook een goeie optie, vooral je favoriete merken kijken. Dan verzuip je ook niet in de mogelijkheden.

KamilleT heb je niet een bepaald merk waar je wat meer van in je kast hebt hangen? Zodat je gericht daar kunt kijken?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
20-10-2020 16:06
Waar vinden jullie dan zoveel leuke kleding? Als ik iets nodig heb, ga ik zoeken. Toevallig vorige week een nieuw broek en nieuwe trui. Als ik dan 3000 opties op Zalando heb doorgespit, vind ik per soort twee items die ik leuk vind (ik zoek maar tot 100 euro). Ik moet eigenlijk ook een nieuwe blouse hebben omdat er laatst twee uit elkaar zijn gevallen door slijtage. Gewoon niet te doen. Ik zie lelijke kragen, rare mouwen, te getailleerd, te lang, en toppunt van lelijkheid een zakje op een van de voorpanden. Gek word ik ervan. Het is nooit mijn hobby geweest, kleding kopen. Vroeger was ik er te petite voor, en nu zie ik gewoon nooit leuke betaalbare dingen.
Leuk hè, modetrends... :roll:
Ik ken je frustratie. Voordat corona uitbrak shopte ik vooral in vintage-winkels, ook omdat ik veel trendy kleren niet mooi vind (zeker die Scandinavische oversized-meuk niet) en juist wel hou van de meer aansluitende stijlen van vroeger. Tegenwoordig zit ik ook uren op Zalando e.d. te zoeken tot er een keer iets tussen staat. Ik vind die blouses met gekke mouwen en kragen dan juist wel weer leuk (want geïnspireerd op vintage). Het borstzakje vind ik ook een gruwel. Is er iemand die dat wél leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Zalando vind ik een ramp. Te veel keuze en de kleding wordt lelijk gepresenteerd vaak lelijke modellen vind ik...
Ik kijk er wel eens Maar koop alleen als ik iets specifiek zoek zoals een tijdje geleden een zwarte bootcut broek ( overal alleen skinny te vinden).
De huidige kleding gaat wel maar de zomer mode vond ik echt heel lelijk.

Ik koop ook geregeld in de kringloop en heb nu een paar dingen op vinted besteld, hopelijk passen ze.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
20-10-2020 21:59
Leuk hè, modetrends... :roll:
Ik ken je frustratie. Voordat corona uitbrak shopte ik vooral in vintage-winkels, ook omdat ik veel trendy kleren niet mooi vind (zeker die Scandinavische oversized-meuk niet) en juist wel hou van de meer aansluitende stijlen van vroeger. Tegenwoordig zit ik ook uren op Zalando e.d. te zoeken tot er een keer iets tussen staat. Ik vind die blouses met gekke mouwen en kragen dan juist wel weer leuk (want geïnspireerd op vintage). Het borstzakje vind ik ook een gruwel. Is er iemand die dat wél leuk vindt?
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in het antwoord op die vraag.
Wie vindt zo’n borstzakje niet lelijk, of zelfs wel nuttig/mooi?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
20-10-2020 23:05
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in het antwoord op die vraag.
Wie vindt zo’n borstzakje niet lelijk, of zelfs wel nuttig/mooi?
Borstzakjes zag je vroeger hooguit op een matrozenbloes voor pubers (die meestal nog niet veel borstomvang hadden). De tailleurs voor dames waren zelden of nooit voorzien van een borstzakje, hooguit een korte tijd in de jaren '30 toen damesblazers nog grotendeels kopieën waren van mannenblazers (zoals Marlene Dietrich ze droeg, bijvoorbeeld, met een herenpantalon eronder, compleet met omslagen onder aan de pijpen). Maar Marlene Dietrich droeg dan ook een herenoverhemd met stropdas eronder...

Damesblouses zijn normaliter zonder borstzakje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 80 en ik vind het teveel.
.
Tellen daar begin ik echt niet aan. Alleen aan paren schoenen (die ik ook daadwerkelijk draag!) heb ik het veelvuldige van TO.

En ik geef ook veel geld uit aan kleding, dus het is ook niet zo dat ik allemaal goedkope troep koop. Ik gooi alleen weinig weg.
Liebeskind² schreef:
16-10-2020 21:10
Wat is een losse broek?


Vroeg ik me ook af.

Ik denk dat ze gewoon een broek bedoelt die geen spijkerbroek is.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2020 19:23
Borstzakjes zag je vroeger hooguit op een matrozenbloes voor pubers (die meestal nog niet veel borstomvang hadden). De tailleurs voor dames waren zelden of nooit voorzien van een borstzakje, hooguit een korte tijd in de jaren '30 toen damesblazers nog grotendeels kopieën waren van mannenblazers (zoals Marlene Dietrich ze droeg, bijvoorbeeld, met een herenpantalon eronder, compleet met omslagen onder aan de pijpen). Maar Marlene Dietrich droeg dan ook een herenoverhemd met stropdas eronder...

Damesblouses zijn normaliter zonder borstzakje.
De afgelopen jaren helaas niet meer.
Voor een mannenoverhemd zie ik trouwens ook liever geen borstzak, tenzij je misschien buschauffeur bent of in de beveiliging werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven