Mode & Beauty alle pijlers

De gemiddelde vrouw heeft 103 kledingstukken

16-10-2020 19:58 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kwam een artikel hierover tegen en ben tot de conclusie gekomen dat ik dus geen gemiddelde vrouw ben haha ( wist ik wel al :hyper: )
Ik heb heel veel meer moet ik tot mijn schaamte toegeven. Zeker 130 zonder de bak op zolder met kleren die ik nier meer draag of zomerkleding. En elk najaar begint het weer te kriebelen ( zomerkleding zegt me minder)
Willen jullie eens tellen wat jullie zoal hebben? Dan voel ik me misschien wat beter en minder "oppervlakkig "...
Vaak stel ik me de vraag WAAROM... niemand maalt erover hoe ik eruit zie En op mijn werk is het mega koud...

Uit het hoofd hier
2 losse broeken
5 jeans
1 losse zwart broek
15 a 20 tal truitjes en speciale vestjes ( king louie en co)
10 tal lange basic vesten in meerder kleuren
10 tal blouses
4 leren jasjes
3 King louie winterjassen
2 blazers
1 praktische donsjas
( heb een zwak voor jassen)
4 speciale vesten
5 tal jurken
10 tal rokken
Stapel korte mouw t shirts (deel op zolder )
Topjes die ik als ondergoed draag
2 paar zwarte laarsjes
1 paar sneakers
1 paar bruine laarsjes
2 paar hoge laarzen van 10 jaar oud
2 paar sandalen
Hele stapel cardigans in verschillende kleuren die ik nog amper draag maar voorlopig bewaar


En ik ben niet blij... voel de periodieke shopdrang weer opkomen :-$
Gelukkig nu vooral winkelmandjes gevuld en weinig gekocht :yes:
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
17-10-2020 18:46
PJK zal je collega maar zijn :nut:
Geen last van me, voor mijn part trek je een clownspak aan naar je werk, meer dan een opgetrokken wenkbrauw zal het niet opleveren. Neemt niet weg dat ik het wel waarneem en er mijn ideeën over heb, maar die houd ik dan voor mezelf. Maar ik ben dan ook wel zo eerlijk dat ik niet ga zeggen "Meid, wat zie je er leuk uit"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gewone 2 deurs kledingkast, maar merk dat het aantal kledingstukken dan al richting het gemiddelde gaat. Toch valt het mee wat ik koop omdat ik veel kleding lang draag. Er zijn vestjes en jurken die ik 20 jaar heb. Ik heb ook altijd wel iets om aan te trekken voor de gelegenheid en het weer.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-10-2020 18:39
Je kan beter een paar goede en kwalitatief mooie kledingstukken hebben die je onderling kan combineren dan een kast vol ramsj.

Ook gewoon even opletten of het kledingstuk bij het seizoen past. Vorige week kwam een collega van me op het werk in een flodderjurkje (dunne stof, niet gevoerd) dat wellicht aardig zou zijn voor een middagje op een terras in de zomer, maar niet echt passend bij het seizoen nu. Het contrast werd nog vergroot doordat ze er een (nep)leren jasje op droeg, dus dan draag je in feite een zomerkledingstuk met een najaarskledingstuk er overheen, dat staat gewoon raar.
Maar waarom betiteld je dat jurkje als zomer kledingstuk? Zoals ik het lees is het een multifunctioneel kledingstuk: in de zomer prima zo te dragen, in de herfst mooi te combineren met een leren jasje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt veel te weinig kleding. Zolang ik me herinner is kleding kopen al een crime. Ik vind dat niks me staat, het zit niet lekker en ik vind veel niet mooi. Geeft altijd veel stress want voor gelegenheden moet ik altijd shoppen en ik háát winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
17-10-2020 18:18
En nu is de grote vraag natuurlijk: hebben jullie altijd iets om aan te trekken? Want het schijnt dat de gemiddelde garderobe een ratjetoe is van kledingstukken en -stijlen die niet goed samengaan.

Ik heb zelf maar twee setjes die ik echt veel draag in de herfst/winter: 1 jurkje dat ik met verschillende vesten en schoenen kan combineren, en 1 broek die goed samengaat met allerlei bloezen en truitjes. Al mijn andere kleren combineren helaas minder goed waardoor ik ze ook beduidend minder draag.
Jazeker. Ik heb eigenlijk maar 1 stijl en dat is een redelijk minimalistische. Ik houd niet van prints en kleur is ook heel beperkt. Eigenlijk kan ik zo'n beetje alles met elkaar combineren. Zwart, grijs, wit, creme, bruin en deze winter heb ik een paar dingen in een rood/roze/bruine tint. Ik heb nu iets van 30 kledingstukken aan mijn rek hangen en daar kan ik maanden mee uit de voeten zonder dat het me verveelt.
Leuk topic!
Wil een nieuwe winterjas maar heb nog een goede, voel me nu stuk minder "schuldig"


Dit zijn mijn najaars/winterkleding:

* 6 jurkjes
* 5 blouses/ longsleeves
* 10 truien/ vesten
* 3 blazers
* 3 paar coated skinnys van only (die draag ik het liefst, vind ik fijner zitten dan spijkerbroek)
* 6 spijkerbroeken (draag ik niet vaak)
* 10 spaghetti bandjes topjes
* 3 paar schoenen: laarsjes

Voor de zomer, schatting want ligt op zolder:

* 20 shirts/ topjes
* 6 korte broeken
* 6 jurkjes
* 1 paar toms, 3 paar sandalen, 1 paar slippers
* 2 zomerjasjes

Ondergoed en panty's/ leggings en sportkleding niet meegerekend .

Valt mee, kan nog wel winterjas bij toch. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 103 niet echt veel hoor, heb niet geteld, maar alles: dus zomer, winter, feestjurk, extra warme jas enzovoort dan ga ik daar ook wel overheen

heb, zo uit mijn hoofd, al een stuk of 15 broeken: nette broeken, spijker, 3kwart, korte, jogging.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-10-2020 21:00
Jazeker. Ik heb eigenlijk maar 1 stijl en dat is een redelijk minimalistische. Ik houd niet van prints en kleur is ook heel beperkt. Eigenlijk kan ik zo'n beetje alles met elkaar combineren. Zwart, grijs, wit, creme, bruin en deze winter heb ik een paar dingen in een rood/roze/bruine tint. Ik heb nu iets van 30 kledingstukken aan mijn rek hangen en daar kan ik maanden mee uit de voeten zonder dat het me verveelt.
Ik heb ook goed te combineren kleding en minder dan gemiddeld. Niet alles met alles, maar een rode jurk kan prima met een grijs vest en een zwarte jurk ook.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Maar ik heb bijvoorbeeld 7 winterjassen en de enige reden dat het er niet meer zijn, komt omdat ik er geen plek voor heb.

Meer dan 60 paar schoenen/laarzen.

Ik schat 40-50 jurken.

Ik heb altijd iets leuks om aan te trekken. Ik heb ook geen enkele neiging om het uit te dunnen. Het eet geen brood.

Nu met corona draag ik het allemaal niet, dat neemt gelukkig wel de lust tot shoppen wat weg.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-10-2020 09:58
Ik heb ook goed te combineren kleding en minder dan gemiddeld. Niet alles met alles, maar een rode jurk kan prima met een grijs vest en een zwarte jurk ook.
Ja dat vond ik ook altijd, maar tegenwoordig vind ik dat soort combinaties minder, het oogt (bij mij althans) wat minder verzorgd. Ik hou meer van het combineren van kleuren die wat dichter bij elkaar liggen. Dus rood gecombineerd met oudroze of bordeaux, bijvoorbeeld. Bovendien moet het ook nog 'kloppen' qua stijl/silhouet. Niet iedere blouse past boven iedere broek, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
18-10-2020 10:43
Ja dat vond ik ook altijd, maar tegenwoordig vind ik dat soort combinaties minder, het oogt (bij mij althans) wat minder verzorgd. Ik hou meer van het combineren van kleuren die wat dichter bij elkaar liggen. Dus rood gecombineerd met oudroze of bordeaux, bijvoorbeeld. Bovendien moet het ook nog 'kloppen' qua stijl/silhouet. Niet iedere blouse past boven iedere broek, zeg maar.
Ja, ton-sur-ton vind ik ook heel mooi en is eigenlijk de reden dat ik maar weinig kleur in mijn garderobe heb. Ik vind rood bijvoorbeeld niet mooi met zwart maar alleen met andere roodachtige tinten.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso al 50 T-shirts, absurd. Ik heb echt geen zin om verder te tellen, heb echt veel te veel.

Dus van de OP schrik ik niet.
Such fun!1
Ik las laatst trouwens over een ander onderzoek, waaruit bleek dat we gemiddeld 46 kledingstukken per jaar kopen. Doet iedereen bijna de helft van zijn garderobe dan weg ieder jaar?
Even dat onderzoek opgezocht, en daar komen andere getallen uit dan die in de OP:
https://nos.nl/op3/artikel/2239261-hoev ... r-weg.html
Wereldwijd kopen we steeds meer kleren en we dragen ze steeds minder vaak voordat we ze weggooien. De gemiddelde Nederlander koopt nu jaarlijks 46 stukken kleding en doet er 40 weg.In de kledingkast van de gemiddelde Nederlander vind je 173 kledingstukken, staat in een onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam. Maar van die 173 kleren liggen gemiddeld 50 stuks al meer dan een jaar ongebruikt in de kast.
Marana schreef:
18-10-2020 11:00
Ik las laatst trouwens over een ander onderzoek, waaruit bleek dat we gemiddeld 46 kledingstukken per jaar kopen. Doet iedereen bijna de helft van zijn garderobe dan weg ieder jaar?
Volgens mij een combinatie vam wegdoen en kledingstukken die opgedragen (welke reden dan ook) maar in de kast blijveb hangen of liggen.
Ik hanteer een systeem waarbij ik schone kleding uit de was rechts jn dr kast hang of bovenop een stapel leg. Alles dat na een seizoen uiterst links hangt of onderop ligt is dus het minst gebruikt. Probeer ieder jaar dan te kijken wat de reden daarvan is en of het weg mag. Ik doe jaarlijks denk ik ca 5 kledingstukken de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Zeker heb ik meer dan 103 stuks in mijn kast. Ben bang dat het meer dan het dubbele is.
Ik heb meer dan 16 broeken hangen.
Voor mijn werk draag ik een bepaalde stijl die in mijn werkcultuur past.
Privé draag ik graag kleur.
Mijn plan van aanpak is : niet meer kopen en eerst opdragen wat ik heb.
De kwaliteit is prima, de pasvorm is goed en de kleding tijdloos.
Waarom zou ik dan iets wegdoen, als ik er niet op uit gekeken ben?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
18-10-2020 08:52
Leuk topic!
Wil een nieuwe winterjas maar heb nog een goede, voel me nu stuk minder "schuldig"


Dit zijn mijn najaars/winterkleding:

* 6 jurkjes
* 5 blouses/ longsleeves
* 10 truien/ vesten
* 3 blazers
* 3 paar coated skinnys van only (die draag ik het liefst, vind ik fijner zitten dan spijkerbroek)
* 6 spijkerbroeken (draag ik niet vaak)
* 10 spaghetti bandjes topjes
* 3 paar schoenen: laarsjes

Voor de zomer, schatting want ligt op zolder:

* 20 shirts/ topjes
* 6 korte broeken
* 6 jurkjes
* 1 paar toms, 3 paar sandalen, 1 paar slippers
* 2 zomerjasjes

Ondergoed en panty's/ leggings en sportkleding niet meegerekend .

Valt mee, kan nog wel winterjas bij toch. :mrgreen:
Weet je dit zo uit je hoofd of heb je moeten tellen voor deze post?
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
17-10-2020 20:52
Ik heb echt veel te weinig kleding. Zolang ik me herinner is kleding kopen al een crime. Ik vind dat niks me staat, het zit niet lekker en ik vind veel niet mooi. Geeft altijd veel stress want voor gelegenheden moet ik altijd shoppen en ik háát winkelen.

Ik dacht dat ik hierin de enige was .... en het ergste is, het komt ieder jaar weer terug. Ik ben al heel erg blij als ik met één nieuw shirt, broek of wat dan ook thuiskom. Aan de andere kant gaat er dan gelijk iets in de kledingcontainer wat ik al tijden zat was, maar liet hangen omdat er al bijna niks hing. Dus per saldo schiet ik er qua hoeveelheid niks mee op.

Het lijkt me heerlijk om een goedgevulde kledingkast te hebben met kleding waarin ik me lekker voel. In wat ik nu heb, voel ik me maar zo-zo. In de pubertijd was het al een ramp om kleding te kopen. Dan gaf mijn moeder me een paar honderd gulden mee en ik bracht het zo mee terug. Het lijkt wel of het ieder jaar moeilijker wordt.

Zo'n shopsessie met iemand die er kijk op heeft is ook niks voor mij want ook al zou diegene het me misschien geweldig vinden staan, ik vind de mode vaak verschrikkelijk en ik voel me er niet prettig in. Als ik denk aan de modepolitie die bij mensen thuis de kledingkast induikt en van alles op de stapel weg doen gooit, ben ik bang dat er misschien nog maar 3 of 4 dingen blijven hangen van de 20.
Alle reacties Link kopieren
4 meter pax voor mij alleen, denk dat ik wel aan 103 kom
20 jurken lange en korte mouw
15 rokken
7 jeans
4 pantalons
20 truien
5 vestjes
30 t-shirts korte mouw
Singlets/hoog zomer zit nu in 4 bed boxen
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
20-10-2020 15:37
4 meter pax voor mij alleen, denk dat ik wel aan 103 kom
20 jurken lange en korte mouw
15 rokken
7 jeans
4 pantalons
20 truien
5 vestjes
30 t-shirts korte mouw
Singlets/hoog zomer zit nu in 4 bed boxen
1 meter pax zijn alleen maar jassen
Alle reacties Link kopieren
Waar vinden jullie dan zoveel leuke kleding? Als ik iets nodig heb, ga ik zoeken. Toevallig vorige week een nieuw broek en nieuwe trui. Als ik dan 3000 opties op Zalando heb doorgespit, vind ik per soort twee items die ik leuk vind (ik zoek maar tot 100 euro). Ik moet eigenlijk ook een nieuwe blouse hebben omdat er laatst twee uit elkaar zijn gevallen door slijtage. Gewoon niet te doen. Ik zie lelijke kragen, rare mouwen, te getailleerd, te lang, en toppunt van lelijkheid een zakje op een van de voorpanden. Gek word ik ervan. Het is nooit mijn hobby geweest, kleding kopen. Vroeger was ik er te petite voor, en nu zie ik gewoon nooit leuke betaalbare dingen.
Ik hou niet van online winkelen. En ik zie die leuke dingen dus in de winkel hangen.

Het verschil tussen online winkelen en in de stad winkelen is volgens mij dat online erg goed werkt als je op zoek bent naar iets specifieks. Bijvoorbeeld een top in een bepaalde kleur met die ene vorm hals. Als je daarvoor in de stad gaat kijken moet je tig winkels langs, terwijl je bij Zalando de filters zo kunt instellen dat je alleen maar tops in die kleur ziet.
Ben je niet specifiek naar iets op zoek, maar zoek je gewoon een leuke jurk, zonder dat je weet welke kleur, welk model, welke lengte, dan krijg je online teveel opties die je moet doorwerken op maat en kwaliteit, en in de stad zie je zo of je de kleuren mooi vindt, of de lengte goed is en of de stof mooi valt.
Ik ga liever niet teveel winkels in. Het liefst winkel ik in 1 of 2 goeie winkels waar ze veel hebben in mijn smaak, en dan loop ik die winkel(s) uit met een stapel kleding.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
20-10-2020 16:06
Waar vinden jullie dan zoveel leuke kleding? Als ik iets nodig heb, ga ik zoeken. Toevallig vorige week een nieuw broek en nieuwe trui. Als ik dan 3000 opties op Zalando heb doorgespit, vind ik per soort twee items die ik leuk vind (ik zoek maar tot 100 euro). Ik moet eigenlijk ook een nieuwe blouse hebben omdat er laatst twee uit elkaar zijn gevallen door slijtage. Gewoon niet te doen. Ik zie lelijke kragen, rare mouwen, te getailleerd, te lang, en toppunt van lelijkheid een zakje op een van de voorpanden. Gek word ik ervan. Het is nooit mijn hobby geweest, kleding kopen. Vroeger was ik er te petite voor, en nu zie ik gewoon nooit leuke betaalbare dingen.
Ik heb een aantal websites waar ik altijd shop. Een aantal van deze hebben ook een fysieke winkel (waar ik nooit kom) dus het is niet dat als ik een zwarte coltrui zoek dat ik 5000 opties krijg. Bij Zalando bestel ik ook wel eens maar daar zoek ik vaak op merk. Ik heb een stuk of 10 merken die ik graag draag. Daar zoek ik dan vaak ook op.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop heel veel maar geen dure merken, omdat ik het na 1-2 seizoenen zat ben, en weggooi, dus vooral
Hm CA bonprix zalando wehkamp
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer tegenwoordig goedkope, dubieus geproduceerde kleding links te laten liggen en alleen nog duurzame, duurdere kleding te kopen. Betekent dat ik minder kan kopen en dat is prima.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven