Mode & Beauty alle pijlers

De juiste beha

03-06-2012 21:54 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zorgen jullie ervoor dat je een mooie en goed passende beha koopt en draagt? Het wil mij maar niet lukken! Nu weer, van de week een hele mooi beha gekocht en vandaag de hele dag aan die bandjes lopen sjorren want ze zakken constant af. Ook valt me op dat aan de voorkant het iets uitsteekt aan de binnenkant van de cups, lijkt te groot maar als ik een cupmaat kleiner aandoe puilt het eruit:( Vrouw van de hunkemoller gevraagd me te helpen en zij heeft ook mijn behamaat opgemeten maar heb nu dus nog het idee dat het niet goed is. Heb echt nog maar een enkele keer een goede beha gehad en wordt er zo moe van!

Ook heel lelijk, heb de juiste omvangsmaat volgens de verkoopster maar het vet avn mijn rug puilt eruit, ziet er dus werkelijk niet uit in een shirtje!:(

Jullie een ultieme tip? Ben moe van afzakkende schouderbandjes, uitpuilend vet en cups die uitstaan waardoor het lijkt alsof beha te groot is:(
quote:jewelll schreef op 03 juni 2012 @ 22:24:

ZIen jullie nog verschil tussen livera en hunkemoller? Bij die eerste kom ik eigenlijk nooit omdat die vrouwen die hier werken altijd in de 'klant negeer stand' staan, vandaar vaste hunkemoller bezoeker.Ik zie wel een verschil, Livera heeft veel meer te bieden voor de grotere cup, qua service vind ik ze eender. Daarom ga ik voor de speciaalzaken. Een dure beha kost bij Livera net zoveel als bij een speciaalzaak maar de service bij een speciaalzaak is vaak heel heel heel erg veel beter.
Vlinder: Volgens mij is Fantasie onderdeel van Freya, misschien kun je daarop zoeken.
Ik heb lastige borsten, en een hekel aan shoppen. Daarom ga ik naar LinCherie. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
quote:jewelll schreef op 03 juni 2012 @ 22:11:

En bedankt voor de tip van het schudden! Merk het ook wel met een avondje iets te heftig dansen, borsten zitten dan op een gegeven moment onder de beha, beha is naar boven gekropen en bandjes zijn afgezakt, charming!:SVery charming Als dit gebeurt is de omvang van je bh niet goed, die is te groot.
quote:Vl43inder schreef op 03 juni 2012 @ 22:35:

[...]

Ik zie wel een verschil, Livera heeft veel meer te bieden voor de grotere cup, qua service vind ik ze eender. Hier niet meer, ze hebben de Freya bh's uit de collectie gehaald. Niet dat ik ze ook kocht bij livera, maar toch.
Als je grote borsten hebt dan moet je gewoon goede bh's kopen. Gewone zaken als hunkemoler en livera zijn eigenlijk de c&a's onder de lingeriezaken. Niks mis mee, maar als meer nodig hebt dan volstaat dat gewoon niet.
Ik had eigenlijk altijd bh's van saph..

Maar sinds na mn bevalling zit het allemaal niet meer helemaal perfect.

Ben toevallig dit weekend in een bh speciaal zaak geweest, met idd allemaal oudere dames!

Jeetje wat een service!

Ze meten je op, komen kijken of de maat goed is, halen nieuwe bh's, stellen de bandjes!

Echt top!

Uiteindelijk (nog) niks gekocht,

Maar zeker de moeite waard om een x heen te gaan!
Klinkt als te brede omvang, dat kun je zien als de achterband van je beha hoger zit dan de voorkant. Een beha moet steun geven, dus aan de strakke kant is beter dan dat je ruim kan inademen, zeg maar.

Beha's pas je op het meest losse haakje, dan kun je hem evt straker zetten mocht hij iets rekken na een aantal keer wassen.

Ik heb me laten meten bij een lingeriezaakje, nu eindelijk geen miskopen meer en gratis een cupmaat erbij (want maatje strakker). Erg blij mee!
Een bezoek aan een lingeriezaak is een investering die je er zeker uithaalt. Ik ben er drie jaar geleden geweest en dan leer je ook meteen zien en voelen wat goed zit en wat niet. Nu haal ik mijn Freya bh's in de uitverkoop in Engeland voor een prikkie.
Hier ook een klein budget, en kleine borsten: prima gecombineerd

Pas een bh van de Hema gekocht voor 5 euro. Meer in het kader van 'Kan 't eens proberen...'. En die zit perfect! Ze hebben ze in verschillende kleuren, maar zijn vrij basic. Wat ik prima vind, trouwens. Het is zo'n 'speciale vaste prijs' artikel.

Ook leuk als het eens meezit. 5 euro kost je de kop niet, bovendien kan je 'em makkelijk terug brengen, toch?
Fantasie ken ik Vlinder, geen onderdeel van Freya btw, ik heb er mijn bikini en badpakken van, erg fijn.

BH's nog niet ontdekt hier.

In UK bestellen is idd erg voordelig maar integenstelling tot bikini's die ik wel gewoon zo koop, moet ik een BH echt passen, maar die bestel ik dan evt extra in de UK, scheelt echt.
quote:Oh_life schreef op 03 juni 2012 @ 22:45:

Hier ook een klein budget, en kleine borsten: prima gecombineerd

Pas een bh van de Hema gekocht voor 5 euro. Meer in het kader van 'Kan 't eens proberen...'. En die zit perfect! Ze hebben ze in verschillende kleuren, maar zijn vrij basic. Wat ik prima vind, trouwens. Het is zo'n 'speciale vaste prijs' artikel.

Ook leuk als het eens meezit. 5 euro kost je de kop niet, bovendien kan je 'em makkelijk terug brengen, toch?Maar ik zou eerst naar een lingeriewinkel gaan. Veel mensen weten niet wat hun maat is, kijk maar op straat. Als ik een euro kreeg voor elke vrouw met een verkeerde bh, dan ging ik nu direct naar de Librije
quote:_lupine_ schreef op 03 juni 2012 @ 22:38:

Als je grote borsten hebt dan moet je gewoon goede bh's kopen. Gewone zaken als hunkemoler en livera zijn eigenlijk de c&a's onder de lingeriezaken. Niks mis mee, maar als meer nodig hebt dan volstaat dat gewoon niet.livera de c&a onder de lingeriewinkels? Welnee, ze verkopen gewoon goede en dure merken. Dezelfde beha's als de speciaalzaak verderop in het dorp btw.
quote:kimmynmgn schreef op 03 juni 2012 @ 22:41:

Ik had eigenlijk altijd bh's van saph..

Maar sinds na mn bevalling zit het allemaal niet meer helemaal perfect.

Ben toevallig dit weekend in een bh speciaal zaak geweest, met idd allemaal oudere dames!

Jeetje wat een service!

Ze meten je op, komen kijken of de maat goed is, halen nieuwe bh's, stellen de bandjes!

Echt top!

Uiteindelijk (nog) niks gekocht,

Maar zeker de moeite waard om een x heen te gaan!Fijn hè. Voor mij is het echt een uitje. Ik ga daarheen en geniet van de tijd en service daar, en dan kom ik thuis met een hele goede bh. Omdat het toch redelijk duur is, voelt het ook zo. Een shirtje ofzo koop ik nog wel eens snel, maar een bh is echt soort project.
quote:zusenzoo schreef op 03 juni 2012 @ 22:47:

In UK bestellen is idd erg voordelig maar integenstelling tot bikini's die ik wel gewoon zo koop, moet ik een BH echt passen, maar die bestel ik dan evt extra in de UK, scheelt echt.Ik heb vorige zomer een setje gekocht voor 11 pond. En toen kwam ik aan het einde van de herfst bij Livera en daar was de bh in de opruiming voor ¤ 25
Idd een speciaalzaak. Heb een paar week geleden al mijn ouwetjes weggemikt en een aantal mooie nieuwe gekocht. Een Marie Jo, die onwijs duur was, maar supermooi zat, twee Sapphs en een van Daphne Deckers. Achteraf zit die van Daphne me niet zo mooi als ik dacht, die viel mij tegen en zal ik niet weer kopen.

Hunkemoller wilde niemand me helpen, ze stonden met een stel achterin de winkel te kletsen en negeerden me. Jammer joh, ik kwam veel geld uitgeven. Er hingen bovendien meest bikini's en badpakken en kleine cupmaten, waar mijn E niet in past.

Livera had weinig keus, maar ook in die zaak werken dames die me altijd graag en goed helpen. Die dames werken er ook al 100 jaar, dus die weten wel van wanten.

Idd, alsof het een uitje is! Zoveel aandacht en zorg die sommige verkoopsters hebben. De vrouw die mij nu geholpen heeft in de speciaalzaak nam ook alle tijd, heeft overal nog gezocht naar mijn maat en deed veel moeite, zonder dat het teveel was. Heel fijn!
quote:Starshine schreef op 03 juni 2012 @ 22:48:

[...]

livera de c&a onder de lingeriewinkels? Welnee, ze verkopen gewoon goede en dure merken. Dezelfde beha's als de speciaalzaak verderop in het dorp btw.Gaat om de service Star, die is meestal erg belabberd, misschien bij jouw Livera niet, maar over het algemeen wel.
quote:Starshine schreef op 03 juni 2012 @ 22:48:

[...]

livera de c&a onder de lingeriewinkels? Welnee, ze verkopen gewoon goede en dure merken. Dezelfde beha's als de speciaalzaak verderop in het dorp btw.

Dan wonen wij ver van elkaar, want ik ken mijn omgeving goed wat lingerie betreft en weet goed wat ze waar verkopen. De Beijenkorf heeft ook wel wat ik zoek, maar 'gewone' lingeriewinkels niet hoor.

Af en toe kijk ik wel en dan vraag ik ook advies. Welke maat draagt u dan? '70G' zeg ik dan. Dat geloven ze vaak al niet ofzo, dus dan proberen ze me in een 75 nog wat te proppen en dat zit eigenlijk nooit goed. Uiteindelijk is de conclusie altijd dat ik niet slaag slaag daar.
nou dan prijs ik mij gelukkig met een goede Livera, dat scheelt me weer een end omrijden.
Welke b.h speciaalzaken bedoelen jullie dan?
Gewoon van die speciaalzaken die in elke stad zitten. Zaken die niet bij een keten horen.
Ik kocht altijd 85 c, na opmeting liep ik al jaren met de verkeerde maat. Ik heb 75F

Dus laat het goed opmeten. Ik ben zoveel meer tevreden met deze bha;s
Ik ga ook eens zoeken. Kan ook nooit slagen in o.a livera.

Zoiets als LinCherie?
Grappig hoe de meningen kunnen verschillen.

Ik heb zelf een 70D en vind juist dat Sapph een van de betere is, in ieder geval onder de goedkopere BHs.
quote:LunaSter schreef op 04 juni 2012 @ 09:48:

Ik ga ook eens zoeken. Kan ook nooit slagen in o.a livera.

Zoiets als LinCherie?Bijvoorbeeld ja. In welke regio zoek je iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven