De juiste knot
maandag 10 september 2012 om 18:35
Hoi,
Hoe maak je de juiste knot?
Het is mezelf vroeger al nooit gelukt en later bij mijn dochter heb ik het ook wel eens geprobeerd maar ik kwam nooit verder dan de paardestaart maar te wikkelen en om het elastiekje draaien en vast zetten.
Zelfs met een soort van pannesponsje met een gat in het midden lukt het me niet.
Ik wil het nu wel eens weten
Ballerinaknot
Hoe maak je de juiste knot?
Het is mezelf vroeger al nooit gelukt en later bij mijn dochter heb ik het ook wel eens geprobeerd maar ik kwam nooit verder dan de paardestaart maar te wikkelen en om het elastiekje draaien en vast zetten.
Zelfs met een soort van pannesponsje met een gat in het midden lukt het me niet.
Ik wil het nu wel eens weten
Ballerinaknot
maandag 10 september 2012 om 18:38
Ik kan de link niet openen, maar ik denk dat je een grote ronde knot bedoeld.
Je kan daarvoor een 'donut' kopen. Daar doe je het haar overheen en vastzetten met een elastiek of speldjes. Kan je kopen bij de Primark en haarwinkels(wat ik weet)
Laatst had mijn nichtje het online gevonden met een sok opengeknipt.. Even googlen dus!
Je kan daarvoor een 'donut' kopen. Daar doe je het haar overheen en vastzetten met een elastiek of speldjes. Kan je kopen bij de Primark en haarwinkels(wat ik weet)
Laatst had mijn nichtje het online gevonden met een sok opengeknipt.. Even googlen dus!
maandag 10 september 2012 om 18:51
maandag 10 september 2012 om 18:51
1. Strakke paardenstaart maken.
2. Ronde 'donut' er over heen.
3. Haar in het rond netjes over de donut kammen.
4. Met een elastiekje het haar plus donut vastbinden.
5. Overgebleven haaruiteinden rond/onder de donut 'verstoppen'.
6. Een bredere elastiek om de donut heen om de verstopte haaruiteinden te verbergen.
6. Een bredere elastiek om de donut heen om de verstopte haaruiteinden te verbergen.
maandag 10 september 2012 om 18:53
Met de donut gaat dat het beste. Is ook te koop bij H&M overigens. Haar in een staart doen, donut er omheen. Vervolgens met je hoofd naar voren gaan hangen en het haar netjes om de donut heen verdelen. Dan vastzetten met een elastiekje, eventueel resterend haar draai ik om de knot heen.
Het kan ook met de sokmethode, zie YouTube, dan rol je het haar op met de sok.
Het kan ook met de sokmethode, zie YouTube, dan rol je het haar op met de sok.
maandag 10 september 2012 om 18:53
http://www.beautyblog.nl/how-to-donut-knot/0612/
Met stap voor stap uitleg! Ziet er heel simpel uit...
Met stap voor stap uitleg! Ziet er heel simpel uit...
maandag 10 september 2012 om 18:55
quote:Mieomij schreef op 10 september 2012 @ 18:51:
6. Een bredere elastiek om de donut heen om de verstopte haaruiteinden te verbergen. zo dus, this even oefenen, maar geloof me op een gegeven moment kun je het blindelings..
6. Een bredere elastiek om de donut heen om de verstopte haaruiteinden te verbergen. zo dus, this even oefenen, maar geloof me op een gegeven moment kun je het blindelings..
maandag 10 september 2012 om 19:03
quote:Bergje65 schreef op 10 september 2012 @ 18:42:
Haar in een paardenstaart binden. Uiterste punt pakken en rondom het elastiek draaien. Dan vastzetten met pinnetjes.
Zo dus.
Ik maak ze met mijn ogen dicht.
Honderden per jaar.
Majorettes
Ik pleit dit haar voor hoedjes want ik kan geen knot meer zien.
Gelukkig heb ik goed geoefend in de bejaardenzorg.
Haar in een paardenstaart binden. Uiterste punt pakken en rondom het elastiek draaien. Dan vastzetten met pinnetjes.
Zo dus.
Ik maak ze met mijn ogen dicht.
Honderden per jaar.
Majorettes
Ik pleit dit haar voor hoedjes want ik kan geen knot meer zien.
Gelukkig heb ik goed geoefend in de bejaardenzorg.
maandag 10 september 2012 om 19:25
maandag 10 september 2012 om 19:46
quote:bammetjebamie schreef op 10 september 2012 @ 19:25:
[...]
Nee hoor, is een heuse ballerinaknot.
Bij dun haar frummel ik er nog wel eens een pantysok of twee in maar meestal gewoon zo.
Werkelijk?
Ik maakte vroeger (toen ik heel lang lastig haar had) wel eens zo'n knot en die zette ik dan vast met een potlood (bij huiswerk enz.)
Dus dan maakte ik een staart en draaide dat tot een streng, dan om de aanzet wikkelen en dan potlood er doorheen. Maar dat werd dan geen ballerinaknot.
Ik ga die methode van jou en Bergje maar eventjes beter lezen
[...]
Nee hoor, is een heuse ballerinaknot.
Bij dun haar frummel ik er nog wel eens een pantysok of twee in maar meestal gewoon zo.
Werkelijk?
Ik maakte vroeger (toen ik heel lang lastig haar had) wel eens zo'n knot en die zette ik dan vast met een potlood (bij huiswerk enz.)
Dus dan maakte ik een staart en draaide dat tot een streng, dan om de aanzet wikkelen en dan potlood er doorheen. Maar dat werd dan geen ballerinaknot.
Ik ga die methode van jou en Bergje maar eventjes beter lezen
maandag 10 september 2012 om 19:56
maandag 10 september 2012 om 20:18
Op de site van The Beauty Department staan ook veel handige tips en variaties, http://thebeautydepartment.com/hair/
Succes!
Succes!