Mode & Beauty alle pijlers

De trends en mode herfst en winter 2017/2018

07-08-2017 09:27 1211 berichten
Dat wat we zomer moeten noemen loopt qua trends en mode alweer op z'n eind en de eerste herfstitems liggen alweer in de winkel.

Dit is een topic voor betaalbare en draagbare mode en ik nodig alle modefreaks uit om veel te posten ter inspiratie en onoverkomelijke kooplust.

Dit zijn de kleuren die ik op heb kunnen diepen voor het komende seizoen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van Didi zag ik een vest in de kleuren van pauwenveren.
De lengte en het materiaal zag er uit alsof het mooi valt.

Maar ik vraag me af of het vest niet te druk is en na een tijdje verveelt.
Een ander vest (effen in meerdere kleuren) is niet warm genoeg voor dit weer.

Wie interesse heeft kan dat vrij zelf eenvoudig opzoeken.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 29-11-2017 01:01
5.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welke bedoel je pumps? Kan je eens een link posten?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Afbeelding
Ik ga gelijk kijken of er nog meer en in andere kleuren staan.
Het model vind ik wel leuk, maar kan verschillen.
Deze jas is vanaf deze week bij de Aldi te koop:

Afbeelding

Vond het wel een mooi model. Iemand ervaring met kleding van de Aldi toevallig? Kom daar werkelijk nooit omdat het niet heel erg in de buurt zit.
Nee, geen idee.
Ik weet wel wat het huismerk van bepaalde ketens is.

Maar ik zag toevallig door de trui van @Cateautje dat er van datzelfde merk wel erg mooie jassen staan. Jammer genoeg alleen (nog) in de onderste en bovenste maten.

Plakken heeft dus weinig zin.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 04-12-2017 18:54
Reden: Tekst is misschien gelezen en is daarom weg gehaald. Is even iets teveel verwarrende activiteit op het forum gaande.
42.76% gewijzigd
Trijntje84 schreef:
04-12-2017 12:04
Deze jas is vanaf deze week bij de Aldi te koop:

Afbeelding

Vond het wel een mooi model. Iemand ervaring met kleding van de Aldi toevallig? Kom daar werkelijk nooit omdat het niet heel erg in de buurt zit.
Kleding van de Aldi komt allemaal uit Duitsland en dat staat bekend om zijn grundlichkeit.
Toch nog even gekeken en het was zonde van mijn tijd. Er staat bijna niets.
Gelukkig wel iets anders voor mezelf gevonden. Dat ga ik niet plakken.

EDIT: Is waarschijnlijk ook niet meer beschikbaar anders dan via retouren en dan is het niet handig om het nog te koop aan te bieden bij al voldoende getoonde belangstelling.
Ik mis toch bepaalde ketens.
De sale komt er aan. De jas is mislukt, want de maat is niet terug gekomen.

Afbeelding Deze kleur is uitverkocht. maar in zwart afgeprijsd. Is van Clarks.

Ook deze vest van Only is uitverkocht. Was er ook zonder rood, uitverkocht.
Afbeelding

De jurk is van Tramontana.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 08-12-2017 22:25
32.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even met mijn schoonmoeder geshopt en heb mijn kerstoutfit nu compleet gelukkig!
Ben na een enorm lange zoektocht eindelijk geslaagd voor een jasje/blazer waarvan ik vond dat hij me niet enorm breed maakte of me juist heel klein liet lijken.
Heb hem in het blauw gekocht omdat ik een zwarte jumpsuit heb voor kerst en wilde geen zwart op zwart (doe ook zwarte schoenen aan). Maar misschien dat ik hem ook nog wel in het zwart ga halen, want dat past natuurlijk ook goed bij veel andere kleding.

https://www.vila.com/nl/nl/vl/shop-pr.- ... talEclipse
Afbeelding
Bij Hema en andere winkels een paar leuke feest en eenvoudige fluwelen tops gezien die zo snel online niet zie staan.
Ik heb zelf nog wat an Sandwich liggen dat er op lijkt. Geen idee van de pasvorm uit de winkel.
AfbeeldingHEMA
AfbeeldingAfbeelding Online niet echt zien staan, wel in de winkel zien hangen. Met een rok kan dit heel feestelijk zijn. In een Only winkel, maar is ander merk EDIT: JACQUELINE DE YOUNG.

Het vest met de rode rand niet gezien. (Maar ik heb langere tijd niet meer gekeken wegens tijdgebrek. Dan wordt even rond kijken wel een stuk leuker. Maar misschien begint de verkoop van de feestkleding in de vakantie pas echt. Ik vond het magertjes.
Maar wel andere leuke vesten bij Hema gezien, maar die andere past beter als uitbreiding.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 16-12-2017 21:26
Reden: EDIT merken
24.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die kleur groen van dat shirt op de tweede en derde foto is mooi! Is dat nou dan die top van de Only?
Merk had ik al eerder toegevoegd.

Maar heeft niemand iets leuks gekocht of gezien.
De truien met Noors Jaquard van een stukje teug waren er niet meer in de winkel.

Op TV zag ik wel een presentatrice met okergele blouse en groen vest erover.
Elders een topic waarin om combinaties werd gevraagd. Niet gekeken door tijdsgebrek. Ik typ dit ook snel. Moet nu weg.

Ik kwam net van een ander topic waarbij een missende Cateautje werd vermeld.
Dus hierbij even een UP. Dan kunnen hier de groeten en wensen achterlaten voor @Cateautje. Plaatjes plakken van iets leuks of wat er op lijkt? Is ook (nog meer) leuk. :)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 23-12-2017 14:39
Reden: Hoe meer leuk, hoe meer vreugd.
0.00% gewijzigd
Die groene tops vind ik mooier, maar ik had al zoiets.
Er is niet zoveel wat ik echt helemaal leuk vind. Daarom maar 3 items die ik misschien wel zou willen proberen (maar het niet doe.)
Eigen merk Wehkamp, didi en cassis (allemaal die site.) Ik zocht iets anders, maar stond er niet bij.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
https://www.michaelkors.eu/en_NL/santor ... 31H8GSNT9W
Via ander topic op gekomen. Ik heb het nog niet verleerd om een van de duurste (490 euro) tassen er uit te halen. Alleen door ze mooi te vinden. Dit is nog maar de eerste die ik bekijk.

Afbeelding

Ik zoek een tas met de kwaliteit van Bosboom leer. Dat was de reden om Michael Kors te bekijken of daar een tas staat van vergelijkbare kwaliteit leer. Het formaat A3 moet het zijn. Ik heb nu zo'n tas waar zonder problemen 4 tot 5 kg in kan. Zwart zacht en glad leer met klein binnenvak.
Iemand een idee?
Ooo. Het kan nog duurder en dit komt in de buurt. De mijne kostte 400 euro.
Deze kost 990 euro.
AfbeeldingAfbeelding
Alleen heb ik dus een vintage (nog steeds goed leer) en groot formaat.
Afbeelding Deze zwart wit kost 790 euro en ik zoek toch een meer neutrale kleur. Voor 200 - 290 euro is daar meer in te vinden. Meeste zijn kleiner dan A3 formaat. Het klein vak boven in is groot genoeg om als ingebouwde handtas te dienen.

Afbeelding Deze heeft de kwaliteit leer, maar model dat ik zoek is meer akte. Dit is shopper.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-12-2017 22:38
Reden: Iemand leuke eenvoudige tas goed leer (kalfsleer) en meet tijdloos model?
40.09% gewijzigd
Pumps_italiaans schreef:
28-12-2017 22:15

Afbeelding
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ken verder geen alternatieven voor zo'n tas, maar als je voor eentje van Michael Kors wil gaan kan ik dat alleen aanraden. Heb er zelf eentje sinds juni en heb hem sindsdien eigenlijk elke dag wel gebruikt en ondanks het vele gebruik (en het volproppen soms...) is er nog geen krasje of andere beschadiging op te zien en is hij nog in perfecte vorm. En dat zonder enige vorm van onderhoud (ben natuurlijk wel voorzichtig, maar heb geen bijzondere onderhoudsrituelen). Zit er zelfs aan te denken om er nog eentje bij te kopen in een andere kleur als ik een mooie tegen kom.

Heb vandaag een nieuw jurkje besteld, in de winkel hadden ze hem niet meer in mijn maat. Kan niet wachten tot hij binnen is!
Afbeelding
https://www.costesfashion.com/nl-nl/jur ... aux-306673
dubbel weg gehaald. Per ongeluk quote i.p.v. wijziging
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:13
92.96% gewijzigd
Ja, ik heb dus een meer eenvoudig model van een ander merk. Na 15 jaar nog steeds goed leer. Via zo'n site zal ik het nooit bestellen. (Heb er nog twee andere gekocht, maar die hangen nog steeds. Eentje geeft af, maar was goedkoop. De andere is van een minder neutrale kleur.)
In de sale stond meer neutraal en meer betaalbaar. Maar er ging iets mis en ik kon niet meer bladeren. Kan dat niet plakken.
Maar bedankt voor de reactie. Komt het weer zinvol en gaat het lopen zoals in de titel moet het nog 2018 worden. :)

Als het nog lukt om die ene tas te plakken dan volgt dat ene plaatje.
Een goedkoper alternatief vind ik ook prima. (Zo heb ik ook mijn horloge gevonden. De duurste vond ik het mooist en de juwelier kwam op verzoek met een goedkopere die er op leek. Kan ik gerichter zoeken.)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-12-2017 22:59
Reden: Mooi jurkje ook
4.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tassen van Fabienne Chapot mooi.
Ze heeft er nu een heleboel in de sale. Misschien zit daar iets bij.
Of Fred de la Bretoniere. Ook prachtig en goede kwaliteit.
Oeps. Die is groter dan ik dacht. (Er staat nog een andere.)
Kan je een grote hond of je kind in doen. :biggrin:

Afbeelding

Ik zoek 3A formaat. De helft dus.
Iemand merken waar dat meer kans heeft om die te vinden?

Afbeelding
Deze is ook mooi, maar duur en past niet overal bij. Ik zoek meer business.
De laatste is van 1290 voor 645 euro afgeprijsd. Het formaat is wel goed. Gebruiksgemak niet. Is made in Italy. Daar hebben ze (net als Nederlandse makelij) verstand van leer. Nederlands is alleen degelijker en tijdlozer.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-12-2017 23:19
Reden: Specificaties.
16.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tassen van guess vaak ook mooi! Zijn vaak ook wat strakkere modellen (en in mijn ogen dus ook wat tijdlozer). Vind Furla vaak ook wel mooie tassen hebben (wel duurder), al heb ik daar vooral naar de kleinere tassen van gezien. Maar ze zullen ook vast wel grotere modellen hebben.
Al heb ik zelf ook een mooie tas van Esprit eigen merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven