Mode & Beauty alle pijlers

De waan van de dag...

07-11-2015 19:09 30 berichten
Vanmorgen had ik geen zin om veel make-up op te smeren, dus ik hield het bij cover stick en poeder. Mijn dochter (10) heeft nogal eens de neiging om naar de bekende weg te vragen, dus ze vroeg wat dat voor spul was dat ik opsmeerde 'want ik zie geen verschil'. Vervolgens vroeg ze waarom ik dan die camouflage opsmeerde, 'zodat je mijn pukkels niet ziet', antwoordde ze 'maar je hebt helemaal geen pukkels'.

Toen ik mezelf nog eens goed bekeek in de spiegel zag ik dat ze inderdaad gelijk had En toch sta ik elke ochtend make-up te smeren op onbestaande pukkels (waar er ooit wel een heeft gezeten, want helemaal vlekkeloos ben ik niet), om me beter te voelen. Ik noem het ook wel 'zelfvertrouwen uit een potje'. Toen ik vanmiddag over de markt liep viel me op dat er maar weinig mensen helemaal vlekke- en pukkeloos zijn, terwijl ik normaal gesproken vind dat ik er maar sneu vanaf kom qua huid.

Hebben jullie ook zo'n wisselend gevoel bij je uiterlijk? En stem je daar je make-up of de hoeveelheid werk die je erin steekt op af?
Ik doe een dagcreme op mijn gezicht en verder niks. Mijn ogen maak ik elke dag op en ik stift mijn lippen.
quote:lemoos2 schreef op 07 november 2015 @ 22:43:

Tot mijn 30e had ik wel een wisselend gevoel bij mijn uiterlijk. Na mijn 30e heb ik mijn plain Jane zijn volledig omarmd.

Ik vind het wel belangrijk om er verzorgd uit te zien (als in: je kunt zien dat ik s'ochtends de moeite heb genomen om mijzelf op te frissen en mijn spiegelbeeld heb gezien). Dus als het echt heel erg is dan gooi ik er een knalrode lippenstift tegenaan. Dat je als voorbijganger dan kunt denken "ach, ze heeft het tenminste geprobeerd".

Ik gebruik nu om de dag zo'n reinigingsborstel en heb door mijn leeftijd een wat grovere huid. Helpt echt.

Eergister naar mijn werk cc crème op (bij de Hema precies mijn tint) en mensen vragen of ik op vakantie was geweest.

Gister vrij en geen make up op en dezelfde vraag.

Ik vind mijn teint mooier en gelijkmatiger met cc crème, dat wel.

Maar idd een goede lipstick doet ook al wonderen. Hoeft niet eens fel rood, ik heb ook van die neutralere met een glimmertje erin die je desnoods zonder spiegel kunt opsmeren.

Ik vind rood wat bewerkelijk, zelfs de meest fantieke longlast overleeft mijn gesnaai de hele dag niet. Loop je weer met zo'n vlekkerige toestand rond.
quote:vruchtgebruik schreef op 08 november 2015 @ 10:50:

[...]

Ik gebruik nu om de dag zo'n reinigingsborstel en heb door mijn leeftijd een wat grovere huid. Helpt echt.

Eergister naar mijn werk cc crème op (bij de Hema precies mijn tint) en mensen vragen of ik op vakantie was geweest.

Maar idd een goede lipstick doet ook al wonderen. Hoeft niet eens fel rood, ik heb ook van die neutralere met een glimmertje erin die je desnoods zonder spiegel kunt opsmeren.

Ik vind rood wat bewerkelijk, zelfs de meest fantieke longlast overleeft mijn gesnaai de hele dag niet. Loop je weer met zo'n vlekkerige toestand rond.Je kan ook er voor kiezen om eerst lipliner aan te brengen en dan een matterende lipstick erover heen. Dat vlekt niet. Of je kan de lipstick met glimmertjes aanbrengen en dan afpoederen blijft het ook zitten.
Alle reacties Link kopieren

[...]

Ik vind rood wat bewerkelijk, zelfs de meest fantieke longlast overleeft mijn gesnaai de hele dag niet. Loop je weer met zo'n vlekkerige toestand rond.

Bedoel je zo een electrische reinigingsborstel?

Is het wat? Wordt je huid er echt egaler van?

Ik heb een beetje bang dat het toch wat te agressief is voor mijn huid

[...]

Ik vind rood wat bewerkelijk, zelfs de meest fantieke longlast overleeft mijn gesnaai de hele dag niet. Loop je weer met zo'n vlekkerige toestand rond.Het is meer een lipstain dan een stift. Twee lagen, laten drogen. Dan dat spul van die infallible erover heen (alleen het 'seal' gedoe), presto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven