Mode & Beauty alle pijlers

Delor SOS colour remover

31-03-2015 16:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In december 2014 heb ik mijn haar laten verven bij de kapper. Helaas is het niet geworden zoals ik hoopte; het was veel te rood. Toen heeft de kapster er een donkere (met aubergine?) kleuring overheen gedaan om het te veel aan rood te maskeren. Het ergste rood werd inderdaad verdoezeld maar mijn haar was veel donkerder dan gewenst. Sindsdien heb ik het niet meer geverfd in de hoop dat het vanzelf lichter zou worden of zou wennen, maar dat gebeurde niet.

Ik heb op internet opgezocht hoe ik mijn haar weer lichter kan krijgen zonder al te veel schadelijke stoffen, hierdoor stuitte ik op SOS colour remover. Dit zou de pigmenten van de verf laten krimpen en dan kan je ze uitspoelen (?).

Ik heb hier nog nooit van gehoord maar ik lees op internet vooral positieve verhalen. Om extra informatie in te winnen ben ik bij de plaatselijke drogisterij geweest maar de verkoopster kende dit product niet.

Mijn haarkleur nu zit tegen middenbruin aan met een rode ondertoon. Het liefst zou ik (weer) donkerblond zijn. Hebben jullie ervaring met dit product? Weet iemand of ik dit op mijn haar kan gebruiken omdat er nu zoveel verschillende kleuren over elkaar geverfd zijn?

Groeten, Lolalien
Ik heb het gebruikt en was heel enthousiast. Ik had ook heel veel lagen verf over elkaar. Er zijn eerder ook wel topics over geweest en eigenlijk iedereen is enthousiast. Kruidvat verkoopt een gelijkwaardig product. Je moet wel heel erg goed uitspoelen (goed de gebruiksaanwijzing lezen).
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ik zal eens zoeken op het forum. Ik wist niet dat er meerdere topics over waren. Wellicht zit er iets bij wat interessant voor me is.

Fijn om te horen dat het bij jou gewerkt heeft. Ik werd toch een beetje huiverig omdat de verkoopster van de drogisterij het niet kende. Als Kruidvat zoiets verkoopt zal ik daar ook eens binnenlopen. Bedankt voor de tip.
Ik vond het prima werken. Het werd wel wat droger. Kruidvat heeft het inderdaad ook van eigen merk. Die heb ik niet gebruikt. Die sos kan je bij bol.com kopen.
Ik heb het ook gebruikt om een permanente donkere kleur weer uit mijn haar te krijgen.

Werkt perfect, ik kan het zeker aanraden!
Ik ben fan van die van de Kruidvat, ken de andere niet.
Ik heb het ook gebruikt, werkte wel goed. Het resultaat was wel heel licht oranjeachtig haar. Hier kan je gelijk overheen verven. Ik heb helaas geverfd met donkerblond waardoor het dus weer bruin werd

Dus pas op met de kleuring erna.
Fijn dat jullie tevreden zijn. Dat geeft me hoop

In de kleuring daarna ga ik me nog maar eens verdiepen dan want ik wil juist van dat donkere af. Bedankt voor de tip mademoiselle83.
Hier zie je een lijst met de eerdere topics. De zoekfunctie op viva zelf doet het niet zo goed.

lijst met topics
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Bedankt Perzika! Ik ga de andere topics teruglezen daar vind ik vast een hoop antwoorden!
Hier ook een positieve ervaring. Zou alleen willen dat ik toen enorm verkouden was en niks kon ruiken, want vond het wel erg 'bijzonder minder lekker' ruiken. En daarna niet te donker verven en niet iets erin met veel rood/oranje. Ik heb het overgeverfd toen met midden-asblond en toen was het oranje zoals hierboven al gezegd er gelijk ook uit. Daarna wel een poosje wat extra liefde in je lokken stoppen ;)
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Ik heb het twee keer gebruikt op mijn haar wat ik daarvoor eerst rood had en daarna donkerbruin.

Het werkte bij mij bijna niet.

Het was heel iets lichter maar meer ook niet..
Ik heb de vorige topics hierover inmiddels gelezen en ben wel wat wijzer geworden. Inderdaad de stank werd vaak benoemd, maar ook dat het geweldig spul is.

Jammer welcomehome dat het bij jou weinig gedaan heeft. Hopelijk werkt het bij mij wel ondanks de donkere kleur die ik nu heb.

Ik ben wel nieuwsgierig geworden en ga het binnenkort gewoon maar bestellen. Dan doe ik het op een droge dag, dan kan ik de deuren open zetten als het te erg stinkt
Ik vond de geur echt meevallen!
Ik vond het stinken, maar ik heb mijn haar direct erna een uurtje laten trekken in kokosolie, daarna was de geur helemaal weg en het droge gevoel ook.
Ik heb die van het kruidvat gebruikt (als je 500 punten heb met de klantenkaart is het gratis!) en ben heel tevreden. Inderdaad goed de gebruiksaanwijzing lezen. Het spul werkt beter met warmte dus ik deed een witte plastic zak en en handdoek om mijn haar. Het haar was wel wat droger naderhand maar een goed masker loste dat op. De kleur die ik eruit wilde hebben was trouwens een knalrode kleur (de meest rode kleur van 'l oreal). Dit was er echt helemaal uit!

Succes
Als je goed op internet leest, zie je ook dat je moet oppassen met verven met peroxide na het gebruik van de color remover. De remover verwijderd namelijk niet de verfmoleculen, maar maakt ze zodanig klein dat ze niet meer zichtbaar zijn. Op het moment dat je weer gaat verven, hechten de moleculen zich weer aan elkaar, waardoor de kans bestaat dat de donkere kleur weer tevoorschijn komt (donker overheerst namelijk altijd de lichte kleur).

Dus als het niet nodig is, zou ik niet direct opnieuw verven. Mocht de kleur te warm zijn, probeer dan eerst eens met zilverhampoo de kleur te neutraliseren.

En dat je het niet ziet, kan ook komen door je eigen haarkleur. Als je eigen kleur donkerder is, en je je haar altijd donker hebt geverfd, zal het nooit blond worden! Alleen als je in het verleden je haar ontkleurd hebt, kan je haar lichter worden na gebruik, omdat onder alle verf de basis blond is en blond geen kleurpigmenten bevat.
Ik heb de Kruidvat remover afgelopen weekend ook gebruikt. Ik had laag, over laag, over laag en mijn haar zag er bijna zwart uit. Door deze remover 2x te gebruiken is het nu licht/midden bruin geworden. Was compleet in shock door dit geweldige resultaat.

Het enige wat ik nu na 4 dagen merk is dat het langzaamaan toch weer donkerder wordt. Ik had het expres nog niet opnieuw geverfd omdat ik al had gehoord dat het door waterstofperoxide weer donkerder zou worden.

Is er iemand die weet hoe dit kan en of ik er iets aan kan doen?
Love is just love......
Dat komt, doordat de verfmoleculen weer uitzetten. Als je op internet gaat zoeken, kom je meer van dat soort verhalen tegen helaas! Of je er iets tegen kan doen, durf ik niet te zeggen.

Misschien dat toch eens naar de kapper gaan om advies te vragen om je haar op te lichten? Je schijnt wel 'zachtere' methodes te hebben om je haar op te lichten, zonder dat het gelijk drastisch ontkleurd wordt en geel/oranje wordt (sommige doen het zelfs thuis, maar die zijn wel ervaren in thuis verven, en verven alleen met producten uit de kapperswinkel en geen drogisterij verf!). Als je op youtube zoekt, kom je filmpjes tegen hoe ze dat doen en welke producten ze daar voor gebruiken, wil je toch zelf aan de slag.
Ik heb een spoeling gedaan daarna in astint. Neemt oranje weg en omdat het een spoeling is geen waterstofperoxide.
Bedankt voor je reactie Noelle85. Ik was hier voor al bij de kapper geweest en zij hadden me hun ontkleurbehandeling al afgeraden omdat dit te heftig zou zijn voor mijn haar structuur. ik ga het voorlopig maar met antiroos shampoo wassen. Kijken of dat helpt.

Ik ben nu wel al meer dan een jaar bezig met alleen maar mijn uitgroei verven en laat het regelmatig in model knippen. Dan duurt het maar langer, maar komt het ook wel goed.
Love is just love......
Voorheen heb ik highlights gehad door mijn geverfde haren heen. In december zijn er voordat de kleuring er overheen ging ook highlights gezet. Toen ik bij mijn kapper advies ging vragen hoe ik mijn haar weer lichter kan krijgen kreeg ik als advies om steeds highlights te laten zetten. Maar die Colour remover leek me toch een handigere oplossing.

Als er persé een spoeling overheen moet in verband met de peroxide weet ik niet of ik wel voor die Colour remover ga. Spoeling vervaagt toch veel sneller dan verf? Of ben ik in de war?
de loreal casting creme blijft 28 wasbeurten zitten en vind ik erg fijn om te gebruiken.
Oh dat is nog best te overzien om het eens per 28 wasbeurten te kleuren.
L'oreal casting gloss is gewoon verf. De kleur vervaagt sneller, dat klopt. Maar je krijgt zeker wel uitgroei, en dat er geen ammoniak in zit, betekent niet dat er geen peroxide in zit

Pas daarnaast ook op met de casting gloss...de kleuren pakken vaak 1 a 2 tinten donkerder uit (wat overigens dus wel snel weer lichter wordt), dus als je besluit hiervoor te gaan, pak een lichte tint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven