Mode & Beauty alle pijlers

Dikke kuiten

29-12-2010 09:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn lijf is in proportie, al ben ik de laatste jaren wel voller geworden. Het probleem zit'm in mijn kuiten. Ik draag graag laarzen tot aan de knie. Doordat mijn kuiten op die manier bedekt zijn vallen ze minder op. Nu wil ik ook wel eens een keer iets anders aantrekken, maar wat? Pumps met dunne of juist dikke panty's / kousen?
Hey Sabbelaar

Ik ben ook gezegend met een paar beste kuiten. Trek gewoon een panty/dikke pantylegging aan pump eronder et voila. Een mooi stel benen.

Ik heb ook jaren gebaald van mijn kuiten, maar eigenlijk vind ik ze nu wel mooi. Liever gespierde kuiten/benen dan van die satéprikkers
Zolang je nog laarzen aan kunt, zijn je kuiten nog niet zo dik.

Waarom geen lange broek met gewone schoenen er onder?
beenwarmers tot net onder je kuiten, pumps eronder. Ik heb ook flinke kuiten, ik heb er een grote tattoo op laten zetten, optisch meteen half zo flink. Maar als dat je ding niet is, is dat wel wat heftige oplossing, haha. Opvallend gekleurde schoenen helpt ook.
Ik heb ook dikke kuiten. Vaak kan ik gewone laarzen niet aan en heb ik een breedte maat nodig. Of laat ik er een stukje tussen zetten bij de schoenmaker. Ik draag alle soorten schoenen maar wel onder een lange broek. Alle rokken en jurken tot knielengte probeer ik te vermijden omdat ik anders de kuiten van Gregory van der Wiel heb. Vaak draag ik een rokje of jurkje boven de knie omdat benen dan lannger lijken.

Verder zijn de benen bedekt met een donkere legging. Alleen als het zomer is en de kuiten hebben een acceptabel kleurtje zijn ze bloot. Ik baal dr af en toe van, maar goed een vriendin van mij heeft zulke dunne kuiten dat elke laars afzakt en een andere vriendin heeft zulke harige benen dat beenwarmers overbodig zijn. Mijn punt is: het is altijd wat!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Goeie tip, een tattoo. Maar ik blijf liever inktvrij, over 20 jaar ben ik heeeeel apart denk ik zo

Mijn kuiten zijn ook niet extreem dik (al moet ik wel laarzen met een brede schacht kopen). Het is meer de verhouding.

Als ik dan voor panty"s ga weet ik niet wat optisch beter is, dik of dun. Doordat ik al mijn hele leven flinke onderdanen heb zal mijn beeld ook best vertekend zijn. Ik kan het natuurlijk ook omdraaien: mijn kuiten zijn perfect, ik heb alleen van die dunne enkels......

En ik ben het wel helemaal eens met Lucifer 1983, liever dit dan spillepootjes
Panty's en mailloits met een werkje kunnen ook. Geen verticale lijnen, want die worden dan in de breedte uitgerekt bij je kuiten en komen bij elkaar bij je enkels. Je kunt je voorstellen dat dat je kuiten juist rond maakt. Maar andere patronen maken vaak slanker.

Matte panty's schelen ook t.o.v. glanzende.

Opvallende pumps en alle schoenen met brede hakken maken slanker.

Rokken kan je dragen tot 10-15 centimeter boven je knie. Dan zie je meer lengte dan breedte.

Een wijd model laarzen tot net boven het breedste punt kan ook en dan een maillot in dezelfde tint of één tint donkerder eronder. Bij strakke laarzen staan wijde rokken mooi, dat contrast maakt slanker.

Vermijd bandjes om je enkel bij pumps. Als je been optisch doorloopt in je voet, lijkt het langer en dus slanker. Enkelbandjes en dergelijke zijn om dezelfde reden geen goed idee.
@ MereldeMus

Daar verschillen we al: Ik probeer juist extra op te letten dat rokken en jurken tot net onder de knie komen. Ik dacht dat het dan lijkt alsof mijn hele been flink is. Ik weet het niet, ik heb dit geloof ik liever dan een knokige knie, smalle enkel en dan zo'n dikke massa ertussen.

Mijn benen lijken wel wat op schaatsersbenen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Bij zwarte panty's zijn dikke, matte het beste want die zijn donkerder. Dunne panty's niet onder laarzen dragen, zorg ervoor dat het been slanker lijkt dan de laars.
Hee Honingmeloen,

Ik zie voor me wat je bedoelt.

Ik heb nu platte laarzen/ shoenen of er zit een stilettohak onder. Bredere hakken heb ik nooit geprobeerd. Ik kan me inderdaad voorstellen dat er dan een andere balans is, waardoor een en ander anders oogt.

Donkere matte panty's is ook een idee. Als ik nu panty's draag zijn het van die 15 denier gevallen met zijdeglans.

Thanks.
heej, ik verbaas over de tip (van Honing meloen) om geen schoenen met bandje om je enkel te kopen, ik heb ook "nederlandse benen" en ik vind juist pumps met een extra bandje om je enkel veel leuker staan dan gewone pumps!

maar misschien is dat omdat ik geen echte smalle enkels heb, alles loopt redelijk breed door en met zo'n bandje krijg je dan wat meer vorm.
Misschien maakt dat wel verschil, of je smallere of bredere enkels hebt. Weer wat geleerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven