Mode & Beauty alle pijlers

Donkerblond haar verven

27-09-2021 07:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kort donkerblond haar met uitgegroeide highlights van de kapper. Mijn haar wordt helaas ook wat grijs inmiddels. Ik wil van de highlights af en zelf mijn haar gaan verven. Goedkoper en gaat sneller. Punt is dat ik niet zo goed durf en niet weet welke kleur of merk verf ik moet kiezen. Ik neig er naar om te beginnen met een kleur die bijna overeen komt met mijn eigen haarkleur dan kan er niet veel misgaan toch? Iemand nog tips, aanmoedigingen 😬?
Bezint eer je begint. Ik ben bijna 54 en zit tegenwoordig elke 4/5 weken bij de kapper om mijn uitgroei bij te werken.
Ik lees mee. Ik heb nu highlights met een toner (?) die uitgewassen is. Ik wil graag zelf verven of een toner erin zetten, want dat vind ik leuk, maar mijn kapster zegt dat zij niet meewerkt met dat soort diy

En ik snap dat deels, maar nu moet ik het zelf uitvogelen en dan ben ik toch bang mijn haar te verpesten. Ik heb al sinds mijn 15e geverfd haar, dus dat ik moet blijven verven vind ik geen ramp.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
vivapimpelmees schreef:
27-09-2021 07:39
Bezint eer je begint. Ik ben bijna 54 en zit tegenwoordig elke 4/5 weken bij de kapper om mijn uitgroei bij te werken.
Dit inderdaad. Na 2 weken was mijn uitgroei al weer zichtbaar en na 3 a 4 weken kon ik in de weer met verf. En dit 20 jaar lang.
Ik heb een tijd (paar jaar) mijn haar zelf geverfd. Ook donkerblond, maar lang en nog niet grijs. Ik deed dat met verf uit de kapperswinkel, niet van de drogist. Altijd goed gegaan, gebruikte licht tot later chocoladebruin. Alleen lukte het me niet zelf om alleen de uitgroei te verven, dus deed ik meestal m'n hele haar. Dat vond ik op een gegeven moment zonde voor m'n haar en de verf. En ik miste wat kleur nuance, vond bij mijn lange haar 1 kleur te saai en ook hard. Ben daarom weer bij de kapper gaan verven (met highlights en toner), maar het verven op zichzelf ging prima en vond ik leuk!
Ik verf het al jaren zelf. Iedere maand met zo’n pakje van de drogist die regelmatig 2 voor €22 zijn, dus prima te betalen.
Ik ben tevreden met m’n kleur en heel vaak denken mensen dat het mijn natuurlijke kleur is dus kennelijk loop ik niet voor schut.
Mee begonnen toen ik kort haar had met het idee: als het niet goed uitpakt is het rap uitgegroeid.

Enige waar ik rekening mee hou is dat ik de kleur direct na het verven altijd net iets te intens vind. Dus als ik het voor een bepaalde gelegenheid op z’n mooist wil hebben zorg ik dat ik een week ervoor verf. Dan na een paar keer wassen is het perfect.

Ik doe eerst ongeveer de helft van de verf in de uitgroei en laat dat 20 a 25 minuten intrekken. Dan meng ik de andere helft van de verf met conditioner, masseer dat door mijn gehele haar en laat het nog eens 15 a 20 minuten intrekken
Ik heb het laatst voor het eerst in tijden zelf geverfd met de verf van Wecolour. Het pakte alleen tint donkerder uit dan ik hoopte. Daarna las ik pas het gedeelte op de site dat je bij poreus haar beter tint lichter kan pakken. Dat ga ik volgende keer doen.

Ik wil ook terug naar mijn natuurlijke kleur nadat ik het afgelopen jaar 2 keer rood heb geverfd.
Ik zou niet gelijk beginnen met permanente verf. Kies iets wat met een paar maanden weer vervaagt.
arcobaleno schreef:
27-09-2021 08:12
Ik heb een tijd (paar jaar) mijn haar zelf geverfd. Ook donkerblond, maar lang en nog niet grijs. Ik deed dat met verf uit de kapperswinkel, niet van de drogist. Altijd goed gegaan, gebruikte licht tot later chocoladebruin. Alleen lukte het me niet zelf om alleen de uitgroei te verven, dus deed ik meestal m'n hele haar. Dat vond ik op een gegeven moment zonde voor m'n haar en de verf. En ik miste wat kleur nuance, vond bij mijn lange haar 1 kleur te saai en ook hard. Ben daarom weer bij de kapper gaan verven (met highlights en toner), maar het verven op zichzelf ging prima en vond ik leuk!
Het nadeel van je hele haar doen ipv alleen de uitgroei, is dat het in de lengtes en punten op gaat hopen. Je riskeert dat de kleur daardoor steeds donkerder wordt, behalve op je uitgroei. Dan zit je uiteindelijk met lengtes en punten die bomvol opgestapeld pigment hebben, mogelijk nog ongelijkmatig ook, waar een kapper het heel moeilijk mee zal krijgen. De enige mogelijkheid om dat weer recht te trekken is blonderen en weer inkleuren, met alle gevolgen van dien.
Dus ik zou het absoluut afraden om je hele haar te doen. Bij erg kort haar is dat iets minder relevant omdat de punten geknipt worden voor het zich echt op kan stapelen.
Als je je haar verft met een kleur die dicht bij je eigen kleur zit en 6% waterstofperoxide kan er inderdaad niet zo veel mis gaan.
Kleurshampoo, ik ben eindelijk van dat geverf af, ik gebruik wel kleurshampoo.

Maar ik ben niet heel grijs nog, bij mij was verven juist voor de leuk 25 jaar lang. Alle kleuren gehad en nu weer terug naar midden asblond met een kleurshampoo, nu de herfst komt ga ik voor een warme tint.

Maar was er zo zat van elke zoveel weken moeten verven, weet alleen niet of er uitwasbare tinten zijn die ook grijs goed dekken?
FeeLucifer01 schreef:
27-09-2021 08:54

Maar ik ben niet heel grijs nog, bij mij was verven juist voor de leuk 25 jaar lang. Alle kleuren gehad en nu weer terug naar midden asblond met een kleurshampoo, nu de herfst komt ga ik voor een warme tint.

Maar was er zo zat van elke zoveel weken moeten verven, weet alleen niet of er uitwasbare tinten zijn die ook grijs goed dekken?
Kleurshampoo, kleurmousse en andere uitwasbare kleuringen dekken grijs haar afhankelijk van het product van ongeveer 10% tot 30%.
Dus als to nog niet heel grijs is, kan dat zeker een optie zijn.
FeeLucifer01 schreef:
27-09-2021 08:54

welke kleurshampoo gebruik je dan?
Ik verf mijn haar met henna kastanjebruin.
Heb zelf ook donkerblond haar.
Doe achter niet want daar niet grijs+ ik kan er moeilijk bij.
Zitten wel verschillende tinten in mijn haar, maar niet storend.
Jufjoke schreef:
27-09-2021 08:50
Het nadeel van je hele haar doen ipv alleen de uitgroei, is dat het in de lengtes en punten op gaat hopen. Je riskeert dat de kleur daardoor steeds donkerder wordt, behalve op je uitgroei. Dan zit je uiteindelijk met lengtes en punten die bomvol opgestapeld pigment hebben, mogelijk nog ongelijkmatig ook, waar een kapper het heel moeilijk mee zal krijgen. De enige mogelijkheid om dat weer recht te trekken is blonderen en weer inkleuren, met alle gevolgen van dien.
Dus ik zou het absoluut afraden om je hele haar te doen. Bij erg kort haar is dat iets minder relevant omdat de punten geknipt worden voor het zich echt op kan stapelen.
Dankje voor de uitleg! Bevestigt voor mij dat het een goede keuze was om m'n haar weer bij de kapper te laten verven. Gelukkig geen zichtbare ongelijkmatigheid gekregen en ook geen gedoe bij de kapper. Maar klinkt als een risico dat je ook liever niet loopt (bij lang haar)...
Ik heb nu op advies van een vriendin Garnier olia nr 7 gekocht. Ik ga volgende week naar de kapper voor een knipbeurt en daarna thuis in de verf 😬. We gaan het zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven