Mode & Beauty alle pijlers

Donshaar bleken

11-04-2017 23:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat donkere donshaar in mijn hals. Ik zou het graag willen bleken. Maar ik lees verschillende dingen op internet. Er word zelfs beweerd dat het gebleekte haar dikker wordt en dat de haargroei gestimuleerd wordt. Iemand hier ervaring mee?
Goede vraag. Ik begin wat opvallendere haartjes op mijn bovenlip te krijgen en was me ook aan het afvragen wat ik daar het beste mee kan doen, bleken, waxen of ontharingscrème.

Geen ervaring nog dus...
Ik heb in mijn puberteit mijn armhaar en snor gebleekt. Ellende en een hoop huidirritatie iedere keer, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik er niet tegen kon.

Ik herinner me dat het door het blonderen een glans kreeg waardoor het in mijn ogen nog meer opviel.

Een vriendin van mij zweert bij de snor harsen. Ik laat em staan. Valt alleen soms een beetje op in bepaald licht. Anderen schijnen het niet te zien. Maar boeien joh het is maar donshaar
Weglaseren een optie?
Nee helaas niet. Ze zijn te dun om te laseren.
Natuurlijk wordt het niet dikker en stimuleert het ook geen haargroei. Was het maar waar, dan had ik nu een weelderige haardos op mijn hoofd.

Probeer het gewoon dan weet je het.
Heb ik ook.

Ik haal er gewoon een scheermesje overheen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ja ik vond het ook al raar dat door bleken de haargroei wordt gestimuleerd. Maar ik heb het wel op verschillende fora gelezen.
Harsen is ook een goede optie vind ik, dan ben je er een poosje vanaf
Dat is ook wel weer zo. Groeit het niet dikker terug?
quote:-anoniem- schreef op 12 april 2017 @ 11:23:

Dat is ook wel weer zo. Groeit het niet dikker terug?

Bij harsen zeker niet, wordt juist minder na verloop van tijd (tenminste dat wordt beweerd, heb het zelf nog niet echt gemerkt dat het minder wordt)

De haartjes worden iig niet dikker, juist zachter vind ik
quote:Ginerva schreef op 12 april 2017 @ 11:25:

[...]

Bij harsen zeker niet, wordt juist minder na verloop van tijd (tenminste dat wordt beweerd, heb het zelf nog niet echt gemerkt dat het minder wordt)

De haartjes worden iig niet dikker, juist zachter vind ikToevallig geen ervaring met bleken?
quote:-anoniem- schreef op 12 april 2017 @ 11:37:

[...]

Toevallig geen ervaring met bleken?Nee daar heb ik geen ervaring mee, maar ik zou daar zelf nooit voor kiezen
Mag ik weten waarom niet?
Ik heb wel ervaring met bleken. Het stimuleert de haar groei niet, dat kan ook niet (het is gewoon waterstofperoxide waar je mee bleekt). Al lang niet meer gedaan (deed het op mijn buik) maar je huid bleekt ook mee, duurt even voor dat dat herstelt. Is niet goed voor je huid, ik zou het nu niet meer doen om dat mijn huid veel gevoeliger is geworden met de jaren.

Scheren is ook een optie en stuk sneller.
quote:-anoniem- schreef op 12 april 2017 @ 11:39:

Mag ik weten waarom niet?Ja dat mag, ik denk dat het niet mooi is aangezien je de haartjes dan nog steeds ziet in de zon. En om nou de hele zomer in de schaduw te lopen en fietsen is niet echt leuk lijkt mij
quote:strikjemetstippels schreef op 12 april 2017 @ 11:40:

Ik heb wel ervaring met bleken. Het stimuleert de haar groei niet, dat kan ook niet (het is gewoon waterstofperoxide waar je mee bleekt). Al lang niet meer gedaan (deed het op mijn buik) maar je huid bleekt ook mee, duurt even voor dat dat herstelt. Is niet goed voor je huid, ik zou het nu niet meer doen om dat mijn huid veel gevoeliger is geworden met de jaren.

Scheren is ook een optie en stuk sneller.Ja ik dacht ook al dat dat onmogelijk is. Maar ik las dat waterstofperoxide ontstekingsremmend werkt, waardoor de huid gezonder word en zo dus de haargroei bevorderd. Ik was benieuwd of dit klopt
quote:-anoniem- schreef op 12 april 2017 @ 11:43:

[...]

Ja ik dacht ook al dat dat onmogelijk is. Maar ik las dat waterstofperoxide ontstekingsremmend werkt, waardoor de huid gezonder word en zo dus de haargroei bevorderd. Ik was benieuwd of dit kloptWaterstofperoxide is anti bacterieel maar je haar groeit in een zakje onder je huid, dus dat heeft er niets mee te maken.
quote:strikjemetstippels schreef op 12 april 2017 @ 11:46:

[...]

Waterstofperoxide is anti bacterieel maar je haar groeit in een zakje onder je huid, dus dat heeft er niets mee te maken.Klopt helemaal wat je zegt
quote:strikjemetstippels schreef op 12 april 2017 @ 11:46:

[...]

Waterstofperoxide is anti bacterieel maar je haar groeit in een zakje onder je huid, dus dat heeft er niets mee te maken.Oh zoo. Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat ik donkere donshaar in Mn hals heb. Weet jij misschien of het ook door de zwangerschap kan komen? Aangezien ik 35 weken zwanger ben
Één keer gedaan, maar vond het geen succes. Het werd een soort van geel blond en viel alleen maar meer op in mijn idee

Toen maar overgegaan op af en toe harsen, geeft toch het beste resultaat. Doe ik niet vaak, want meestal stoort het me niet eens.
quote:-anoniem- schreef op 12 april 2017 @ 11:49:

[...]

Oh zoo. Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat ik donkere donshaar in Mn hals heb. Weet jij misschien of het ook door de zwangerschap kan komen? Aangezien ik 35 weken zwanger benJa dat kan je hormoonhuishouding is anders als je zwanger bent
quote:Ginerva schreef op 12 april 2017 @ 11:54:

[...]

Ja dat kan je hormoonhuishouding is anders als je zwanger bentJa daar heb je gelijk in
quote:-anoniem- schreef op 12 april 2017 @ 12:04:

[...]

Ja daar heb je gelijk inGefeliciteerd trouwens
quote:Ginerva schreef op 12 april 2017 @ 12:06:

[...]

Gefeliciteerd trouwens Jaaa dankjewel Haha! Vind het wel spannend hoor nu ik maar paar weekjes te gaan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven