Mode & Beauty alle pijlers

Dr Martens (Sinclair)

23-10-2021 01:31 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen met Dr Martens Sinclair? Of andere? Hebben jullie je eigen maat? Hoe lang duurde het om in te lopen?
Mocht je hier geen antwoord vinden, op facebook zijn er diverse dr martens " lotgenoten" en verkoop groepen actief waar je je vraag zou kunnen stellen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Jadons met glad leer. Het duurde wel een tijd ja. Ik denk een maand?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter loopt er nu een week op. Wel bewust met ski sokken.. tot nog toe geen blaren of zere voeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze (althans, wat ik zo zie zijn het de ‘gewone’ en dan maakt het niet uit welk printje;). Ik heb gewoon mijn eigen maat en dit keer heb ik heel eventjes blaren op mijn hiel gehad, maar na een weekje sporttape (tip!) was dat wel voorbij. Vroeger had ik echter óveral blaren.
Alle reacties Link kopieren
Te hoge wreef voor Dr Martens. Zo jammer. Ze zijn zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Eigen maat en niet hoeven inlopen. Mijn dochter heeft dezelfde als ik en die zijn juist heel stug. Dochter heeft een halve maat kleiner dan haar gebruikelijke maat.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
23-10-2021 10:15
Te hoge wreef voor Dr Martens. Zo jammer. Ze zijn zo leuk.

Hier ook. Het is mij nooit gelukt op DR Martens te lopen. De vellen hingen letterlijk aan mijn voeten.
Mijn dochter draagt nu het type welke ik 25 jaar geleden ook had.. bij haar gaat het wel goed.
Nu koop ik zelf graag schoenen die meteen goed en lekker zitten. Schoenen van boven de 200 Euro aanschaffen en dan eerst flink pijn moeten lijden... dat is niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
23-10-2021 10:15
Te hoge wreef voor Dr Martens. Zo jammer. Ze zijn zo leuk.
Ik heb ook een hele hoge wreef en het komt goed hoor. Ik weet wel wat je bedoelt, maar zelfs daar heb ik vroeger doorheen kunnen gaan. Het is dun leer en het zijn veterschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
23-10-2021 10:26
Hier ook. Het is mij nooit gelukt op DR Martens te lopen. De vellen hingen letterlijk aan mijn voeten.
Mijn dochter draagt nu het type welke ik 25 jaar geleden ook had.. bij haar gaat het wel goed.
Nu koop ik zelf graag schoenen die meteen goed en lekker zitten. Schoenen van boven de 200 Euro aanschaffen en dan eerst flink pijn moeten lijden... dat is niks voor mij.
Oef zeg, wat pijnlijk...jammer dat je er pas achter kwam na aankoop.

ik had het (gelukkig) in de winkel al door, liep daar al te jodelen...maar blijft jammer, altijd gehoopt dat ze nog eens een modelletje zouden ontwikkelen wat er net zo leuk uitziet, maar wél past. Vind het al jaren de meest leuke schoenen en behalve echte legerkistjes, die er alleen in het zwart zijn, komt niks in de buurt.
Ik liep steeds tot in het bloed, zelfs na een dag ermee in het water te hebben gestaan nog. Wat een nare dingen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-10-2021 10:28
Ik heb ook een hele hoge wreef en het komt goed hoor. Ik weet wel wat je bedoelt, maar zelfs daar heb ik vroeger doorheen kunnen gaan. Het is dun leer en het zijn veterschoenen.
Thnx, dan probeer ik het op de volgende schoenwinkeltrip nog maar weer eens. Vroeger vaker gedaan, want vond ze echt te gek, maar deed daar al altijd zeer. Zelfs weleens de verkoper gevraagd of ik dat met oprekken zou kunnen verhelpen. Zelfs de schoenverkoper dacht van niet. Wel cool dat de man dat eerlijk zei btw...probeerde me dan nog wel een ‘alternatief’ te verkopen...léék er niet eens op hahaha
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
23-10-2021 10:39
Thnx, dan probeer ik het op de volgende schoenwinkeltrip nog maar weer eens. Vroeger vaker gedaan, want vond ze echt te gek, maar deed daar al altijd zeer. Zelfs weleens de verkoper gevraagd of ik dat met oprekken zou kunnen verhelpen. Zelfs de schoenverkoper dacht van niet. Wel cool dat de man dat eerlijk zei btw...probeerde me dan nog wel een ‘alternatief’ te verkopen...léék er niet eens op hahaha
Bij mijn eerste paar dacht ik ook dat ik een gruwelijke miskoop had gedaan, vooral die aanhechting van de lip (of hoe heet dat ding onder je veters?) deed e-norm zeer. Dat was toen ik puber was.

Nu draag ik ze met de veters niet zo vast en gek genoeg heb ik nu dus helemaal geen last gehad van dat punt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
23-10-2021 10:39
Ik liep steeds tot in het bloed, zelfs na een dag ermee in het water te hebben gestaan nog. Wat een nare dingen.
Deed ik ook. Maar als puber was ik nogal een bikkel (turnen, bollenpellen ging ook tot bloedens toe), dat scheelde wel dat ik zomaar doorkreeg dat dat ook weer voorbij gaat.

Mijn blaren gaan sowieso altijd open en bloeden, dus dat vind ik dan weer niet zo heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Niet bang zijn hoor TO. Ik vond het erg meevallen. Gewoon dikke sokken dragen en rustig opbouwen. Dan voor kom je dat je blaren krijgt.
Alle reacties Link kopieren
ik draag al jaren dr Martens. ik heb meer dan 20 paar in de kast staan en draag alleen maar dr Martens.
Veel verschillende modellen (chealseaboots, 1460, 1461) en veel verschillende kleuren en print. En het uitlopen gaat prima. Het ligt ook heel erg aan het soort leer. Je hebt schoenen van wat steviger leer en er zijn modellen van zachter leer.

Dat probleem van de hoge wreef zie ik niet zo. Heb ik ook en juist met bv de 1460 is dat helemaal geen probleem ivm de veters.
Mevrouw75 schreef:
23-10-2021 10:54
Deed ik ook. Maar als puber was ik nogal een bikkel (turnen, bollenpellen ging ook tot bloedens toe), dat scheelde wel dat ik zomaar doorkreeg dat dat ook weer voorbij gaat.

Mijn blaren gaan sowieso altijd open en bloeden, dus dat vind ik dan weer niet zo heel raar.
Elke keer als ik ze weer aantrek is het bloed en zie geen reden om mezelf dat aan te blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Amarilis schreef:
23-10-2021 11:19
ik draag al jaren dr Martens. ik heb meer dan 20 paar in de kast staan en draag alleen maar dr Martens.
Veel verschillende modellen (chealseaboots, 1460, 1461) en veel verschillende kleuren en print. En het uitlopen gaat prima. Het ligt ook heel erg aan het soort leer. Je hebt schoenen van wat steviger leer en er zijn modellen van zachter leer.

Dat probleem van de hoge wreef zie ik niet zo. Heb ik ook en juist met bv de 1460 is dat helemaal geen probleem ivm de veters.
Toentertijd verschillende modellen geprobeerd. Wreef bleef issue. Niet iedere hoge wreef is even hoog natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Haha, mijn dochter wilde graag Dr Martens, en ik dacht: "Dr Martens, martelwerktuigen?" ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
23-10-2021 11:24
Elke keer als ik ze weer aantrek is het bloed en zie geen reden om mezelf dat aan te blijven doen.
Dit inderdaad. Ook ooit geprobeerd, maar nooit kunnen inlopen. Schoenen moeten meteen goed zitten, anders begin ik er niet eens aan. En al helemaal niet voor dat geld inderdaad. Ik ga geen pijn lopen lijden als er genoeg andere leuke schoenen zijn die wel lekker lopen :)
Alle reacties Link kopieren
Hier een groot Dr Martens fan! Nooit problemen met inlopen gehad gelukkig. In het begin los veteren, zooltjes eruit en dikke sokken. Binnen no time zitten ze perfect. Ik heb mijn eigen maat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb de sinclairs besteld in mn eigen maat (of nouja, heb normaal 37,5 maar dat heeft dr martens niet dus ik heb 37 gedaan). Ik ben benieuwd!

Is het ook zo als ze ingelopen zijn, ze dan ook echt fantastisch zitten? Of zijn er mensen hier die dan alsnog zoiets hebben van mweh, geen blaren meer maar niet m'n favoriete schoenen?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb dus de Jadons. Ik vind ze supervet en daarom draga ik ze dagelijks maar ik heb wel eens schoenen gehad die lekkerder zitten. Het is niet vreselijk ofzo maar ze zijn wel zwaar.
Maar een vriendin van mij heeft de Sinclair en zij beschrijft ze als pantoffels.
Amily schreef:
23-10-2021 16:51
Bedankt voor alle reacties! Ik heb de sinclairs besteld in mn eigen maat (of nouja, heb normaal 37,5 maar dat heeft dr martens niet dus ik heb 37 gedaan). Ik ben benieuwd!

Is het ook zo als ze ingelopen zijn, ze dan ook echt fantastisch zitten? Of zijn er mensen hier die dan alsnog zoiets hebben van mweh, geen blaren meer maar niet m'n favoriete schoenen?
Grappig, ik zou bij een halve maat altijd eerder een de halve maat erboven dan eronder nemen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Dit vraag ik me eigenlijk ook af, ik ben blijkbaar nostalgisch naar mijn tienertijd (die overigens vreselijk was dus snap ook niet zo waarom) en zit alweer naar mijn oude vertrouwde Dr Martens te lonken want die liepen altijd zo lekker. Vroeger paste maat 3 perfect maar mijn voeten zijn toch een beetje groter geworden (vroeger 35,5 en nu 36), ga ik dan toch voor de zekerheid voor een maat 4? Of vallen ze groot? Ik heb wel bredere voeten ook maar ik kan me herinneren dat ze altijd wel breed uitvielen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven