Dr. Martens, Timberlands of?
zaterdag 3 november 2018 om 00:41
Ik moet nodig nieuwe schoenen want de schoenen die ik vorig jaar heb gekocht zijn versleten (met name de zolen). En nu twijfel ik om eens voor Dr. Martens of Timberlands te gaan. Wil een leuke, stoere veter schoen van leer (heb kunstleer al een paar keer geprobeerd maar geen succes) met goed profiel in de zool.
Maar wat me tegen houd is de prijs en ik vraag me af hoe hard de zolen slijten en of de binnenzool eruit kan zodat m'n steunzolen erin kunnen.
Waarom zou je juist voor Dr, Martens of Timberlands kiezen? Heeft iemand wellicht een goede tip voor een iets goedkoper merk waar ik wellicht nog niet aan gedacht heb?
Maar wat me tegen houd is de prijs en ik vraag me af hoe hard de zolen slijten en of de binnenzool eruit kan zodat m'n steunzolen erin kunnen.
Waarom zou je juist voor Dr, Martens of Timberlands kiezen? Heeft iemand wellicht een goede tip voor een iets goedkoper merk waar ik wellicht nog niet aan gedacht heb?
zaterdag 3 november 2018 om 00:44
Ik heb toen ik zestien was dr Martens gekocht. Nu ben ik 30 en ik heb ze nog steeds. Af en toe naar de schoenmaker voor nieuwe zolen en verder blijven ze goed. De eerste tijd heb ik veel blaren gehad omdat ik ze nog moest inlopen. Daarna zaten ze als gegoten. Ik heb ze altijd netjes gepoetst en ingevet zodat het leer soepel bleef. Ik ben echt verbaasd dat ze er nog zo goed uit zien na al die jaren!
zaterdag 3 november 2018 om 00:44
Ik heb pas voor de winter nieuwe legerkisten gekocht. Wilde stabiele schoenen met stevig profiel met eventuele gladheid.
Dr. Martens ooit gehad, vond ik niet fijn en Timberlands nooit mooi gevonden.
Legerkisten vind ik nog steeds vet en eenmaal ingelopen echt de fijnste schoenen ever. Mijn puberteit er zo ongeveer fulltime op doorgebracht, heel wat festivals en uren in de fabriek hebben ze gezien. Dus waarom nu niet in de winter dacht ik.
Dr. Martens ooit gehad, vond ik niet fijn en Timberlands nooit mooi gevonden.
Legerkisten vind ik nog steeds vet en eenmaal ingelopen echt de fijnste schoenen ever. Mijn puberteit er zo ongeveer fulltime op doorgebracht, heel wat festivals en uren in de fabriek hebben ze gezien. Dus waarom nu niet in de winter dacht ik.
zaterdag 3 november 2018 om 00:53
Ik heb al een tijd het hoge model (Vonda) van Dr. Martens en heb ze sinds ik ze kocht nog amper uitgetrokken, bij wijze van spreken. Het inlopen viel me erg mee, geen blaren ofzo, maar dit model is dan ook van zacht leer, bij de stuggere uitvoeringen lijkt het inlopen me niet fijn. Ze lopen echt heerlijk, zijn warm, antislip (ook met sneeuw en ijs) ik kan er zelfs heel goed op hardlopen (voor de bus dan bv. he?) en ze zijn prachtig!
De zolen zien er nog uit als nieuw dus die gaan ook lang mee. Ja, het is een aanschaf maar als je ze goed verzorgd dan kun je er jaren mee verder.
En oja, in alle Dr. Martens kunnen steunzolen, heb ik me laten vertellen.
De zolen zien er nog uit als nieuw dus die gaan ook lang mee. Ja, het is een aanschaf maar als je ze goed verzorgd dan kun je er jaren mee verder.
En oja, in alle Dr. Martens kunnen steunzolen, heb ik me laten vertellen.
zaterdag 3 november 2018 om 06:03
zaterdag 3 november 2018 om 06:18
Hier een Timberlands fan. Heb ze in het zwart en in het geel. De zool gaat inmiddels al twee jaar mee. Op mijn zwarte paar was ik niet zo zuinig en ging ik naar festival/ bos en veld. Had ze eigenlijk als verloren beschouwd en ging een geel paar kopen om daar zuiniger mee om te gaan. Maar de verkoopster van de Timberlands winkel heeft ‘t zwarte paar weer helemaal als nieuw op weten te pimpen met zo’n verzorgingsspulletje. Ik ben dus enthousiast. Timberlands gaat trouwens ver met zijn kindermaten. Ik heb beiden paren als kindermaat.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
zaterdag 3 november 2018 om 06:55
Ik zou gaan voor welke je het mooiste vindt. Het zijn allebei schoenen die sterk zijn en lang mee gaan. Ik draag al sinds 1994 Dr. Martens en doe jaren en jaren met een paar, zelfs toen ik ze dagelijks droeg. Ik heb net een nieuw paar erbij gekocht en hoewel het de ouderwetse stugge zijn, heb ik niet heel veel moeite met inlopen. Timberlakes vind ik gewoon heel erg lelijk, dus die zouden bij mij sowieso afvallen.
zaterdag 3 november 2018 om 06:56
Ja klopt, had mijn dochter ook.perzikboom6 schreef: ↑03-11-2018 06:39Bij de Martens kunnen de binnenzolen er zeker uit en steunzolen er in.
zaterdag 3 november 2018 om 07:14
Eventjes een week doorbijten is de truc, dan ben je er wel doorheen.
Ik ben op mijn 14e begonnen met dr. Martens, heb 17 paar in de kast staan.
Mocht je ze voor meerdere jaren willen dragen, dan maakt het niet veel uit, maar voor de eeuwigheid kan ik je english Made aanraden.
Toevoeging: mijn vriend heeft sinds een paar jaar stevige aangemeten steunzolen en dat gaat prima. Wel de schoenen met steunzolen passen natuurlijk.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
zaterdag 3 november 2018 om 07:24
Ik heb dr Martens gehad ooit en vond het drama. Tig keren geprobeerd, maar continu blaren en zere voeten. Ik kreeg die dingen niet ingelopen. Heb ze uiteindelijk zo goed als nieuw in de container gegooid. Voor mij dus nooit meer dr Martens, zonde van het geld.
Timberlands zou ik dan dus doen
die lopen meteen al een stuk fijner. Hoef je niet echt in te lopen en zijn aan de binnenkant sowieso al zachter vind ik.
Timberlands zou ik dan dus doen
zaterdag 3 november 2018 om 07:43
Ik heb dat met Panama Jacks. Veeeeeeeeeel pijn gehad bij het inlopen, blaren, ellende. We hebben ze mijn 'stoute schoenen' gedoopt. Toen ik ze eenmaal ingelopen had, waren ze niet kapot te krijgen. Ik draag ze niet vaak meer, maar heb ze nu al 18 jaar. Grappig was dat na jaren iemand me nog vroeg of ik nieuwe schoenen had
En nu krijg ik zin in Dr Martens, door dit topic. Ik loop veel bij mijn huidige werk. Wat ik wel wil vragen, mijn schoenen mogen absoluut geen geluid maken. Denk aan mensen die een examen zitten te maken en waartussen ik heen en weer loop. Hoe zit dit met Dr Martens (gewoon de platte schoenen/laarzen)? Piepen of kraken ze niet?
En nu krijg ik zin in Dr Martens, door dit topic. Ik loop veel bij mijn huidige werk. Wat ik wel wil vragen, mijn schoenen mogen absoluut geen geluid maken. Denk aan mensen die een examen zitten te maken en waartussen ik heen en weer loop. Hoe zit dit met Dr Martens (gewoon de platte schoenen/laarzen)? Piepen of kraken ze niet?
Je kunt méér.
zaterdag 3 november 2018 om 08:16
Hmz, jammer. En wordt het nog minder na inlopen?pamelacourson schreef: ↑03-11-2018 07:45Mijn nieuwe Dr. Martens maken veel geluid, dus die zou ik niet aanraden.
Ik zag natuurlijk net allemaal leuke schoenen maar dat is dan niet zo handig. Laatst ook al een dag op sokken gewerkt omdat mijn hakken zoveel lawaai maakten.
Je kunt méér.
zaterdag 3 november 2018 om 08:54
zaterdag 3 november 2018 om 08:56
Ik heb 2 paar Docs, die zijn allang ingelopen en zelfs nu maken ze nog geluid tijdens het lopen in zoverre dat mijn collega kan horen dat ik eraan kom zonder om te hoeven draaien. Dus ja, niet zo geschikt helaas..Moon-Alisa schreef: ↑03-11-2018 08:16Hmz, jammer. En wordt het nog minder na inlopen?
Ik zag natuurlijk net allemaal leuke schoenen maar dat is dan niet zo handig. Laatst ook al een dag op sokken gewerkt omdat mijn hakken zoveel lawaai maakten.
zaterdag 3 november 2018 om 08:59
Ik heb jaaaaaren met Dr. Martens gelopen. Inlopen was inderdaad drama, zeker. Maar mijn moeder gaf als tip nat krantenpapier erin, een nachtje, en daarna een volle dag erop lopen. In de avond droge proppen krantenpapier erin en een nacht laten drogen. Daarna ging het meteen een heel stuk beter! Ik had lak-martens, dus die kon je van buitenaf niet bespuiten met een leerspray, bijvoorbeeld.
Timberlands vind ik spuuglelijk, maar ze lopen heerlijk en tegenwoordig heb je wel veel meer keuze dan toen ik 18 jaar was (ben nu ruimschoots het dubbele...).
Maar het allerallerallerfijnste heb ik gelopen op de 'officiele' legerkisten. Inlopen wederom met krantenproppen, wel meerdere dagen achter elkaar, dat kunnen ze prima hebben. En daarna (tot ik bevallen was, want toen opeens een maat grotere voeten) bijna 20 jaar gedragen (16 jaar toen ik ze kocht). Fantastisch!
Timberlands vind ik spuuglelijk, maar ze lopen heerlijk en tegenwoordig heb je wel veel meer keuze dan toen ik 18 jaar was (ben nu ruimschoots het dubbele...).
Maar het allerallerallerfijnste heb ik gelopen op de 'officiele' legerkisten. Inlopen wederom met krantenproppen, wel meerdere dagen achter elkaar, dat kunnen ze prima hebben. En daarna (tot ik bevallen was, want toen opeens een maat grotere voeten) bijna 20 jaar gedragen (16 jaar toen ik ze kocht). Fantastisch!
zaterdag 3 november 2018 om 09:01
Dr. Martens kraken tot in oneindigheid, is mijn ervaring.Moon-Alisa schreef: ↑03-11-2018 07:43Ik heb dat met Panama Jacks. Veeeeeeeeeel pijn gehad bij het inlopen, blaren, ellende. We hebben ze mijn 'stoute schoenen' gedoopt. Toen ik ze eenmaal ingelopen had, waren ze niet kapot te krijgen. Ik draag ze niet vaak meer, maar heb ze nu al 18 jaar. Grappig was dat na jaren iemand me nog vroeg of ik nieuwe schoenen had![]()
Allstars hebben zachte, soepele zolen en zijn tegenwoordig ook in leren versie. Erg leuk, vind ik, maar voor mij helaas te smal voetbed. Zou dat voor jou een optie zijn?
zaterdag 3 november 2018 om 09:02
Ik heb beide.
De zool van mijn timberlands zijn - door een fabrieksfout - ooit 'geknakt', waardoor er tijdens het lopen lucht tussen kwam en het klonk alsof er 'n hele eendenfamilie de hoek om kwam..
Ik heb mijn docs niet uit hoeven lopen, en als je het leer goed invet, blijven ze lang mooi.
Bij mij is het leer op de punt wel overdwars gescheurd na een warm zanderig festival. Had nog nooit van invetten gehoord en de warmte/droogte hebben het leer 'n beetje verpest.. Wel goed invetten dus!
De zool van mijn timberlands zijn - door een fabrieksfout - ooit 'geknakt', waardoor er tijdens het lopen lucht tussen kwam en het klonk alsof er 'n hele eendenfamilie de hoek om kwam..
Ik heb mijn docs niet uit hoeven lopen, en als je het leer goed invet, blijven ze lang mooi.
Bij mij is het leer op de punt wel overdwars gescheurd na een warm zanderig festival. Had nog nooit van invetten gehoord en de warmte/droogte hebben het leer 'n beetje verpest.. Wel goed invetten dus!
zaterdag 3 november 2018 om 09:14
Ik ga eens naar die allstars kijken dan.
Dan geen dr Martens voor mij. Ik heb namelijk al bergen schoenen maar die zijn óf niet heel geschikt om echt een hele dag op te lopen (op werk) of ze hebben hakken die voor onze werkplek gewoon teveel geluid maken. Kraakschoenen kopen is dan niet de oplossing
Dan geen dr Martens voor mij. Ik heb namelijk al bergen schoenen maar die zijn óf niet heel geschikt om echt een hele dag op te lopen (op werk) of ze hebben hakken die voor onze werkplek gewoon teveel geluid maken. Kraakschoenen kopen is dan niet de oplossing
Je kunt méér.