Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens, Timberlands of?

03-11-2018 00:41 48 berichten
Ik moet nodig nieuwe schoenen want de schoenen die ik vorig jaar heb gekocht zijn versleten (met name de zolen). En nu twijfel ik om eens voor Dr. Martens of Timberlands te gaan. Wil een leuke, stoere veter schoen van leer (heb kunstleer al een paar keer geprobeerd maar geen succes) met goed profiel in de zool.

Maar wat me tegen houd is de prijs en ik vraag me af hoe hard de zolen slijten en of de binnenzool eruit kan zodat m'n steunzolen erin kunnen.

Waarom zou je juist voor Dr, Martens of Timberlands kiezen? Heeft iemand wellicht een goede tip voor een iets goedkoper merk waar ik wellicht nog niet aan gedacht heb?
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
03-11-2018 09:14
Ik ga eens naar die allstars kijken dan.

Dan geen dr Martens voor mij. Ik heb namelijk al bergen schoenen maar die zijn óf niet heel geschikt om echt een hele dag op te lopen (op werk) of ze hebben hakken die voor onze werkplek gewoon teveel geluid maken. Kraakschoenen kopen is dan niet de oplossing ;-)
Tussen Allstars en dr Martens/Timberlands zit wel een enorm verschil natuurlijk.
Ik zweer bij Blundstones.
Ik heb een jaar of zeven op mijn Timberlands gelopen voor ze versleten, en ik had ze vrijwel altijd aan.

Wat ik wel een nadeel vind van zowel DrMartens als Timberlands als Palladiums is dat ze slecht scoren op duurzaamheid en eerlijke productie, volgens de site Rankabrand die tot voor kort nog in de lucht was. Maar dat geldt voor heel veel schoenen.

En Allstars is een heel ander soort schoen. Veel smaller, kouder, en ik zou niet denken dat die geschikt is voor steunzolen.
Ik heb een Dr.Martens-look-a-like van het merk Bullboxer (Schuurman heeft vaak dezelfde schoenen, maar dan met eigen naam Visions).

Zaten direct goed, mooi leer, geen slijtage na drie jaar en waren €90.00.
Model dat ik heb is net wat smaller en eleganter dan de standaard Dr. Martens.
Inlopen heeft bij mij nog nooit gewerkt. Schoenen moeten meteen goed zitten en als dat niet het geval is blijft het ellende, heb ik diverse malen ondervonden.
pamelacourson schreef:
03-11-2018 09:31
Tussen Allstars en dr Martens/Timberlands zit wel een enorm verschil natuurlijk.
Ik vond ze ook niet zo mooi dus valt meteen af X-D
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
03-11-2018 10:35
Ik vond ze ook niet zo mooi dus valt meteen af X-D
Ik hoor er goede verhalen over, en ik heb vroeger wel eens allstars gehad en daar kon je echt mee sluipen, vandaar.
(edit: had geschreven dat ik ze niet mooi vind, maar had eerder wel gezegd: erg leuk. Dat voelt wat krom, maar sloeg ook op het feit dát er uberhaupt leren allstars waren. Maar goed, even gewijzigd voor de duidelijkheid)
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 11:38
34.24% gewijzigd
Zalando Lounge heeft vaak acties met dr. Martens. Ik heb die van mij gekocht voor 99 euro ipv 160.
Bevallen heel goed. Inderdaad wel even inlopen maar daarna wil je niks anders meer aan.
JonathanStrange schreef:
03-11-2018 11:22
Ik hoor er goede verhalen over, en ik heb vroeger wel eens allstars gehad en daar kon je echt mee sluipen, vandaar.
(edit: had geschreven dat ik ze niet mooi vind, maar had eerder wel gezegd: erg leuk. Dat voelt wat krom, maar sloeg ook op het feit dát er uberhaupt leren allstars waren. Maar goed, even gewijzigd voor de duidelijkheid)
Dank je. In het verleden met 'zitbanen' vooral leuke schoenen gekocht, met de voorwaarde dat ik ermee van het station naar kantoor kon lopen. Nu met hele dagen lopen draag ik tot nu toe oude sneakers maar t moet ook nog een beetje representatief zijn. Dus nu overweeg ik om iig één paar goede platte schoenen te kopen en daarbij niet op een paar tientjes te kijken.
Allstars zijn niet echt wat ik zoek, qua stijl. Zie nu leuke boots van Sascha, misschien vanmiddag even passen in de winkel.

Eens kijken of het de collega's opvalt als ik niet meer op oude sneakers loop :proud:
Je kunt méér.
Ik vind Allstars echt het geld niet waard achteraf gezien. Ik had die een paar jaar geleden gekocht, na jaren regelmatig op neppers te hebben gelopen, maar na een jaar was de zool al lek terwijl ik ze niet eens intensief heb gebruikt . Ze zien er nog als nieuw uit maar de zool laat bij de randen los omdat het daar wat meer afgeschaafd is of de lijm los gelaten heeft. Ik snap dus niet hoe mensen daar jaren op kunnen lopen.

Maar Dr. Martens piepen en kraken dus heel erg? Ojee dan vallen zeer waarschijnlijk af want daar kan ik echt niet tegen. Een beetje is niet erg maar heb ooit schoenen gehad die heel erg kraakten waardoor ik helemaal gek werd van mezelf en ze soms dus gewoon heb uitgedaan.

Zal de andere merken die genoemd zijn eens bekijken.
pamelacourson schreef:
03-11-2018 06:56
Ja klopt, had mijn dochter ook.

Niet in alle modellen, ik heb laatst een paar gekocht waar de binnenzool verlijmd is. Niet het standaardmodel, dus daar kan ik niks over zeggen. Ze vallen wel heel ruim, dus ik leg er alsnog een zooltje in zodat ze wat beter aansluiten om mijn voet. En dan lopen ze heerlijk.
Panama Jacks.. zitten heerlijk. Echt bizar goed gewoon, ik paste ze voor de grap omdat ik ze eigenlijk echt te duur vond. Maar was meteen om.

Ik heb ook veterlaarzen van sacha die net wat ‘netter’ zijn. Maar dit is nu de tweede winter dat ik ze heb en de zool mag eigenlijk wel al vervangen worden.
JonathanStrange schreef:
03-11-2018 08:59
Maar het allerallerallerfijnste heb ik gelopen op de 'officiele' legerkisten.
:D een medestander!

Doc Martens zijn mijn smaak nooit echt geweest, ooit een paar kniehoge gehad maar kon er niet op lopen, liep er ook helemaal scheef op. En pijn dat die krengen inderdaad deden, het stuk bij de hiel was ook heel stug.
Leren Palladiums. Leren Converse 'boots', of All Stars...
Ook Diesel en gStar maken coole boots...
Nehemah schreef:
03-11-2018 14:39
:D een medestander!

Doc Martens zijn mijn smaak nooit echt geweest, ooit een paar kniehoge gehad maar kon er niet op lopen, liep er ook helemaal scheef op. En pijn dat die krengen inderdaad deden, het stuk bij de hiel was ook heel stug.
Het oude Bata-model :heart:
Dr. Martens inlopen is de absolute hel maar ik heb een redelijk effectieve methode bedacht. Wattenschijfjes op je hielen, pleisters er overheen. Dan een dunne sok en een tweede paar sokken, de buitenste sok vangt dan de wrijving op terwijl de sok om je voet blijft zitten. Het is eigenlijk belachelijk dat ik dit voor een paar schoenen overhad, maar inmiddels zitten ze heerlijk zonder al die onzin. Het leer moet zich echt eerst vormen naar je voet.
Daarna slijten ze overigens nauwelijks, dat maakt het inloopproces nog enigszins de moeite waard.
Bij Dr Martens kun je, als je niet te grote voeten hebt, ook eens kijken bij het kindermodel. Er zit een rits in en ze lopen meteen heerlijk. Mijn dochter heeft ze in maat 38 en ze zien er hetzelfde uit als mijn volwassen versie, die rits valt niet op.
JonathanStrange schreef:
03-11-2018 15:56
Het oude Bata-model :heart:
Ja inderdaad, Bata Industrials :heart:
Dr Martens heeft speciale sokken om het inlopen makkelijker te maken, met dikkere stukken op plekken waar het zeer kan doen. Maar het blijft een kwestie van doorzetten. Het helpt ook wel om ze vaak te poetsen, daar wordt het leer soepeler van (en ze gaan mooi glimmen). De mijne maken trouwens geen geluid.
Ecco shape 25.
Ik heb ze beide (gehad) en zijn beide redelijk onverwoestbaar en lopen na even inlopen heel lekker. Overigens doe ik ze beide niet echt strak dicht, dat vind ik niet zo lekker zitten. Overblijfsel van de puberteit denk ik ;)

Bij dr. Martens maakt het overigens wel uit van welk leer ze zijn of ze kraken. Mijn laatste paar (een beetje "hard" leer) blijft kraken, ondanks dat ik ze al een paar jaar heb.

Ik sluit me trouwens ook aan bij de Panama Jacks, lopen ook heerlijk en die hoef je niet echt in te lopen. Ze slijten daarentegen wel meer is mijn ervaring.
Hier 2 paar Dr. Martens, en geen gepiep of gekraak. Ook heb ik ze niet hoeven in te lopen. Ik vind ze geweldig!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ik loop al een paar jaar op de woestijnversie van de legerkisten. wel even moeten inlopen maar nu heerlijk!
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven