Dr. Martens
zondag 9 oktober 2022 om 08:52
Ik heb meerdere paren en van geen 1 paar blaren gehad. Heb 2 paar van virginia leer die hoef je niet tot nauwelijks in te lopen. 1 paar lage van stug leer, daar was ik wel wat bang voor inlopen maar ook met die geen blaren gehad. En nog een paar met wintervachtje. Ook geen probleem. Wel zou ik aanraden te gaan passen in een winkel. Het ene paar is het andere niet
zondag 9 oktober 2022 om 08:58
Ze zijn zeker niet allemaal €200, ik heb onlangs een paar voor nog geen €130 gescoord. En dat is een prima prijs voor de kwaliteit.MariaDeJong schreef: ↑09-10-2022 08:41Mijn hemel, meer dan €200 voor schoenen waar dus niet op te lopen valt de eerste maand.
En zoals je leest zijn er mensen die er zo op weglopen. Dus waar die verbazing voor nodig is snap ik niet zo. Is dat een stukje ‘de jeugd van tegenwoordig’?
zondag 9 oktober 2022 om 09:03
Nou idd... en ik vind het het geld meer dan waard. Want ookal kan he even pijnlijk zijn voordat ze goed zitten. Daarna zijn ze zo goed gevorm om je voeten dat ze zitten als pantoffels. Dat is voor mij het inlopen meer dan waard!Maan schreef: ↑09-10-2022 08:58Ze zijn zeker niet allemaal €200, ik heb onlangs een paar voor nog geen €130 gescoord. En dat is een prima prijs voor de kwaliteit.
En zoals je leest zijn er mensen die er zo op weglopen. Dus waar die verbazing voor nodig is snap ik niet zo. Is dat een stukje ‘de jeugd van tegenwoordig’?
zondag 9 oktober 2022 om 09:12
Ik heb die 1460 mono smooth die je op het oog hebt, draag ze regelmatig en ben er superblij mee! Ook geen problemen gehad met inlopen.. ik heb echter ook de witte variant ervan, maar iets hoger, die lopen echt vreselijk! Heb wel nog de hoop ze ooit eens in te lopen, maar ik denk dat die wat kortere laarsjes lekkerder lopen dan de hogere. Overigens zijn en blijven die 1460's stug, daar moet je wel rekening mee houden.
De 1460 mono valt trouwens niet groot is mijn ervaring, ik heb normaal maat 40,5, maar 41 met beide laarsjes.
Nog een tip voor als je ze te duur vindt om de gok te nemen: ik heb mijn zwarte 1460's van vinted, waren nog als nieuw, 80 of 90 euro voor betaald.
De 1460 mono valt trouwens niet groot is mijn ervaring, ik heb normaal maat 40,5, maar 41 met beide laarsjes.
Nog een tip voor als je ze te duur vindt om de gok te nemen: ik heb mijn zwarte 1460's van vinted, waren nog als nieuw, 80 of 90 euro voor betaald.
marshmallowfluff wijzigde dit bericht op 09-10-2022 09:15
8.73% gewijzigd
Verbaas u niet, verwonder u slechts
zondag 9 oktober 2022 om 09:14
Ik leerde ze kennen in 1990 via een voormalig new wave-huisgenoot. Sindsdien kun je me erin uittekenen. Inlopen duurde bij mij altijd hooguit 2 dagen. De kwaliteit is helaas nu niet meer zo dat je er 10 jaar mee kan doen, ze worden nu in China gemaakt. De laatste jaren heb ik de betere lookalikes gekocht via Ali Express, waar ik zo'n 3 jaar mee doe, met intensief gebruik.
zondag 9 oktober 2022 om 09:26
Ecco en Dr. Martens zitten echt aan het andere eind van het spectrum. De enige overeenkomst is dat het allebei schoenen zijn.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 09-10-2022 09:30
0.37% gewijzigd
zondag 9 oktober 2022 om 09:29
Ik zou even gaan passen in de winkel. Ik heb modellen gepast die ik amper aankreeg en anderen waren weer te groot. Ik koop ze trouwens 1 maat groter dan bijv. laarzen en leg er een dikker zooltje in voor comfort en meer "bounce" in het voetbed.
De leren variant in dat zachte zijn binnen 1 dag wel ingelopen. De vegans heb ik na 1 jaar + oprekken/vermaken bij de schoenmaker nog steeds niet helemaal optimaal.
De leren variant in dat zachte zijn binnen 1 dag wel ingelopen. De vegans heb ik na 1 jaar + oprekken/vermaken bij de schoenmaker nog steeds niet helemaal optimaal.
zondag 9 oktober 2022 om 09:31
zondag 9 oktober 2022 om 09:35
Die liggen er pas sinds dit jaar in omdat ze toch wel erg groot waren. Maar ik heb ze al minstens 6 jaar en droeg ze altijd zonder. Zaten ze ook geweldig anders had ik er wel eerder een zooltje in geknald.
zondag 9 oktober 2022 om 10:02
Ik heb 1 paar teddy gevoerde docs waar ik al meer dan 15 jaar mee doe. De lak/verf is nu helemaal van de neuzen dus dat is wel erg lelijk. Maar ze zitten nog steeds lekker en er is nog genoeg zool over.
Daarvoor droeg ik legerkisten. De docs zijn vergeleken daarmee erg comfortabel en warm. Maar het inlopen was alsnog een pijnlijk proces met veel pleisters.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt mooi vind, maar ook kocht vanwege het alternatieve imago. Speciaal voor gespaard en in een alto winkel gekocht.
Nu koop ik net zo lief andere (gevoerde) boots. Ik denk niet dat ik nog nieuwe docs zal kopen. Geweest is geweest.
Daarvoor droeg ik legerkisten. De docs zijn vergeleken daarmee erg comfortabel en warm. Maar het inlopen was alsnog een pijnlijk proces met veel pleisters.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze echt mooi vind, maar ook kocht vanwege het alternatieve imago. Speciaal voor gespaard en in een alto winkel gekocht.
Nu koop ik net zo lief andere (gevoerde) boots. Ik denk niet dat ik nog nieuwe docs zal kopen. Geweest is geweest.
zondag 9 oktober 2022 om 10:04
Maan schreef: ↑09-10-2022 08:25Zo gaat dat met trends, die mag iedereen volgen![]()
Ik weet nog uit mijn basisschooltijd in de jaren 90 dat vooral de alternatieve mensen ze droegen, net als Vans.
Nu bestaat die groep niet echt meer geloof ik. Het is een stuk inclusiever en trends gaan door alle groepen heen. Fijne ontwikkeling vind ik.
En allemaal aan de hanenkam nu, het mág!
@IrregularChoice:
Ook na jaren in de kast had je ze nog leuk kunnen verkopen is mijn ervaring. Heb je gewoon geld in de kliko gegooid.
zondag 9 oktober 2022 om 10:12
Eenmaal ingelopen zitten ze echt heerlijk maar ik doe het niet meer.
Een paar kreeg ik niet ingelopen: een paar mary janes van stug wit leer. Met sokken was geen gezicht dus met blote voeten erin. Een bloedbad en wit leer is geen goede combi.
Thuis probeerde ik ze wel met sokken in te lopen maar ja, je moet echt kilometers maken.
Een paar kreeg ik niet ingelopen: een paar mary janes van stug wit leer. Met sokken was geen gezicht dus met blote voeten erin. Een bloedbad en wit leer is geen goede combi.
Thuis probeerde ik ze wel met sokken in te lopen maar ja, je moet echt kilometers maken.
zondag 9 oktober 2022 om 10:14
Zeker qua imago absoluut elkaars tegenpool, idd.Lorem_Ipsum schreef: ↑09-10-2022 09:26Ecco en Dr. Martens zitten echt aan het andere eind van het spectrum. De enige overeenkomst is dat het allebei schoenen zijn.
zondag 9 oktober 2022 om 10:17
Ik draag ze ook al sinds mijn alternatieve tienerjaren. Dat je ze nu overal in het straatbeeld ziet en makkelijk kan kopen vind ik alleen maar leuk! Ze worden wel steeds duurder, maar goed wat niet? Kwaliteit is wel minder dan vroeger.
Vind het altijd per paar verschillend of ze pijn (blijven) doen of niet. Als ze na een tijdje nog steeds pijn doen verkoop ik ze meestal weer en op de andere kan je jaren lopen. De soepele leer variant is wel de beste als je geen blaren wil bij inlopen!
Vind het altijd per paar verschillend of ze pijn (blijven) doen of niet. Als ze na een tijdje nog steeds pijn doen verkoop ik ze meestal weer en op de andere kan je jaren lopen. De soepele leer variant is wel de beste als je geen blaren wil bij inlopen!
zondag 9 oktober 2022 om 10:47
Ja en daarna zitten ze heerlijk en kun je er jaren op lopen. Ik ben fan.MariaDeJong schreef: ↑09-10-2022 08:41Mijn hemel, meer dan €200 voor schoenen waar dus niet op te lopen valt de eerste maand.
zondag 9 oktober 2022 om 11:15
Die 1460’s die ik heb lopen prima, maar zeker niet als sloffen. Ik heb een paar van zachter leer die gevoerd zijn met van dat teddy spul en die lopen wel echt als sloffen. Als ik echt ver moet lopen of iets anders ga doen waar ik heel lekker zittende schoenen aan wil, draag ik altijd die. Maar de 1460 vind ik wel veel mooier.
zondag 9 oktober 2022 om 11:20
Dat schrijf ik toch helemaal niet? Misschien moet je even goed lezen voordat begint te proesten.eva-luna schreef: ↑09-10-2022 10:04Alsof het vroegah voor andere groepen verboden was Dr Martens te dragen. Dat je hier überhaupt een woord als inclusie bij betrekt, het is een schoen potdorie
![]()
En allemaal aan de hanenkam nu, het mág!
@IrregularChoice:
Ook na jaren in de kast had je ze nog leuk kunnen verkopen is mijn ervaring. Heb je gewoon geld in de kliko gegooid.![]()
Ik schrijf dat je steeds minder ‘groepjes’ hebt omdat de maatschappij steeds inclusiever wordt. Vroeger had je de kakkers en de gabbers en de alto’s. Kakkers droegen Gaastra en Alto’s Dr. Martens.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in