Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens

09-10-2022 00:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vallen die groot of klein? En hoe zit het qua voetbed?

En is het echt zo dat het inlopen vervelend is en wel een tijd kan duren voordat ze fijn lopen? En wat is een tijd? Paar dagen?
Ik heb jaren geprobeerd om mijn lak Dr Martens in te lopen. Dat is nooit echt goed gelukt. Ook heb ik pumps van Dr Martens gehad die ik eigenlijk in een te kleine maat had gekocht onder het motto even inlopen. Ook nooit gelukt.
Nu heb ik soepele 1460 Vonda schoenen en die zaten gelijk geweldig.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
LuciFee2022 schreef:
09-10-2022 08:30
Ze zijn om de zoveel jaar weer hip, dat is nooit anders geweest toch?
Klopt. Ik had ze toen ik 16 was, toen waren ze ook in de mode.

Ik heb ze nu niet meer, maar mijn dochter heeft ze wel en die vallen wat kleiner, we moesten daar een maat groter van bestellen. Dat was de 1460 Patent I, maat 34.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Maan schreef:
09-10-2022 11:20
Dat schrijf ik toch helemaal niet? Misschien moet je even goed lezen voordat begint te proesten.

Ik schrijf dat je steeds minder ‘groepjes’ hebt omdat de maatschappij steeds inclusiever wordt. Vroeger had je de kakkers en de gabbers en de alto’s. Kakkers droegen Gaastra en Alto’s Dr. Martens.

Juist de groepen waren leuk. Je mag je toch onderscheiden? Dat is niet wat men nastreeft met inclusiviteit hoor, een eenheidsworst.
eva-luna schreef:
09-10-2022 10:04

@IrregularChoice:
Ook na jaren in de kast had je ze nog leuk kunnen verkopen is mijn ervaring. Heb je gewoon geld in de kliko gegooid. :O
dit was ergens begin jaren ‘00. Toen was marktplaats nog niet zo normaal als nu en internet ook niet :mrgreen: geen idee hoe ik ze had moeten verkopen destijds, dus tja…de kliko. Het waren ook nog eens de Union Jack versie die nu voor ruim €300,- te koop zijn 🤦🏼‍♀️
Eidde schreef:
09-10-2022 09:31
Ik had leger kisten. En heb ze nog, al 30 jaar. Met TT of een festival komen ze nog uit de schuur en worden liefdevol gepoetst. Als nieuw zijn ze dan. Heel wat kilometers op gelopen en gedanst.

Maar moesten ook ingelopen worden.
Ik ook. En al ingelopen door mijn broertje en een maat of twee te groot, maar wat zaten die lekker :D
eva-luna schreef:
09-10-2022 11:51
Juist de groepen waren leuk. Je mag je toch onderscheiden? Dat is niet wat men nastreeft met inclusiviteit hoor, een eenheidsworst.
Natuurlijk mag je je onderscheiden. Lukt je dus alleen niet meer met Dr. Martens :mrgreen:
Maan schreef:
09-10-2022 13:27
Natuurlijk mag je je onderscheiden. Lukt je dus alleen niet meer met Dr. Martens :mrgreen:
Zat andere manieren, make up en de rest van de outfit, kan je nog steeds de mensen uit wat de wat minder algemenere groepen eruit vissen.
Maan schreef:
09-10-2022 11:20
Dat schrijf ik toch helemaal niet? Misschien moet je even goed lezen voordat begint te proesten.

Ik schrijf dat je steeds minder ‘groepjes’ hebt omdat de maatschappij steeds inclusiever wordt. Vroeger had je de kakkers en de gabbers en de alto’s. Kakkers droegen Gaastra en Alto’s Dr. Martens.
Het wordt eerder meer (commerciële) eenheidsworst. Ik vind dat juist helemaal geen leuke ontwikkeling.
Daveotion schreef:
09-10-2022 13:39
Het wordt eerder meer (commerciële) eenheidsworst. Ik vind dat juist helemaal geen leuke ontwikkeling.
Och schei uit. In mijn schooltijd was het pas commercieel gedreven wat je droeg. Het was dat ene merk en anders zat je compleet fout.

Terwijl ik nu juist veel jeugd zie die lekker rondshoppen bij de kringloop en verschillende stijlen verkennen. Vind ik leuk.
Maan schreef:
09-10-2022 13:49
Och schei uit. In mijn schooltijd was het pas commercieel gedreven wat je droeg. Het was dat ene merk en anders zat je compleet fout.

Terwijl ik nu juist veel jeugd zie die lekker rondshoppen bij de kringloop en verschillende stijlen verkennen. Vind ik leuk.
Inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
eva-luna schreef:
09-10-2022 11:51
Dat vond ik nou juist ook zo leuk.
Die groepen zijn er nog steeds. Ik denk alleen dat jullie te boomer zijn om de verschillen te zien ;)
petronella72 schreef:
09-10-2022 09:14
Ik leerde ze kennen in 1990 via een voormalig new wave-huisgenoot. Sindsdien kun je me erin uittekenen. Inlopen duurde bij mij altijd hooguit 2 dagen. De kwaliteit is helaas nu niet meer zo dat je er 10 jaar mee kan doen, ze worden nu in China gemaakt. De laatste jaren heb ik de betere lookalikes gekocht via Ali Express, waar ik zo'n 3 jaar mee doe, met intensief gebruik.
Ik zie heel veel look-a- like Dr Martens op Alie Express. Vallen ze op maat? En heb jij een specifieke verkoper waarvan je weet dat ze goed zijn? Ik vind ze er goed uitzien maar het kan ook wel eens vies tegenvallen.
Dreuzel84 schreef:
09-10-2022 15:50
Ik zie heel veel look-a- like Dr Martens op Alie Express. Vallen ze op maat? En heb jij een specifieke verkoper waarvan je weet dat ze goed zijn? Ik vind ze er goed uitzien maar het kan ook wel eens vies tegenvallen.
Ook ik zou een tip qua verkoper erg waarderen :-D
Niet alle reacties gelezen maar mijn advies: begin er niet aan.
En dan bedoel ik het principe 'pijn lijden hoort bij het inlopen'

Ik heb er nog klachten van. Deze man heeft meerdere video's van d'r martins in 2en gesneden. Je ziet duidelijk verschil tussen modellen en de jaren dat ze uitkwamen.

https://youtu.be/qH8R4EPdsSE
Edit: verkeerde link, dit is de juiste:
https://youtu.be/DOVPuA4qZ68
Wat schattig, ik heb de dr. Martins opgezocht en ze lijken op de Clarks uit mijn kleutertijd :D
Donkerblauwe DM's leken mij wel mooi, eventjes opgezocht; 202 euro :(
@Dreuzel84 en gonniegijsje: Ik heb even teruggezocht, maar het model wat ik nu heb én de winkel op Ali waar ik ze vandaan heb zijn er niet meer, helaas, het verandert voortdurend. :nooo:
Mijn tip is om goed te kijken naar de specificaties (materiaal) en de recenties van andere klanten. Bekijk ook de maattabel en ga daarbij uit van je voetlengte. Chinese schoenen vallen eerder klein dan groot dus neem bij twijfel een maatje meer.
Hè, nu heb ik door dit topic zin om nieuwe Dr. Martens te kopen 😆
Moiren schreef:
09-10-2022 15:48
Die groepen zijn er nog steeds. Ik denk alleen dat jullie te boomer zijn om de verschillen te zien ;)
Precies.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven