Draag jij tweedehandskleding?
woensdag 3 oktober 2018 om 19:51
Ja. Eigenlijk altijd al gedaan. Ik heb er niet echt een reden voor, waarom niet is het voor mij meer. Ik doe regelmatig kleding naar een tweedehands winkel om er nog wat voor te krijgen en dan kijk ik meteen of er nog iets voor mij tussen zit (en vaak is dat zo). Maar soms ga ik ook naar ruilbeurzen, of ik ruil met vriendinnen. Of ik kijk op een rommelmarkt ofzo. Er is zoveel kleding die nog een ronde mee kan, zonde om weg te gooien.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:51
Ja. Ik ken wat leuke tweedehands winkels waar ik graag ga snuffelen. Soms vintagedingen die ik combineer met gewone kleding en soms zie ik gewone kleding die er nog netjes uitziet voor een paar euro. Daar moet ik tegenaan lopen en dan neem ik het mee.
Schoenen nog nooit gevonden, meestal vind ik ze te afgetrapt. De paar leuke die ik zie zijn dan niet mijn maat.
Ik koop ook veel servies, tijdschriften, speelgoed bij de kringloop. Maak ik echt een uitje van lekker snuffelen en thuis alles schoonmaken voor de kindjes.
Schoenen nog nooit gevonden, meestal vind ik ze te afgetrapt. De paar leuke die ik zie zijn dan niet mijn maat.
Ik koop ook veel servies, tijdschriften, speelgoed bij de kringloop. Maak ik echt een uitje van lekker snuffelen en thuis alles schoonmaken voor de kindjes.
woensdag 3 oktober 2018 om 20:06
Ik heb er niets tegen, alleen kom ik nooit van die mooie pareltjes tegen.
Hier in de stad zit een tweedehandswinkel met best mooie kleding, ze zijn kritisch op wat ze aannemen. Leuk gepresenteerd ook. Maar als ik alsnog 40 euro voor een truitje of broek moet betalen dan koop toch ik liever nieuw. Het is nou ook weer geen topdesign.
Op marktplaats kijk ik af en toe maar ook daar vind ik nooit wat leuks. Jammer, want ik wil best tweedehands kopen vanwege de milieuvoordelen.
Hier in de stad zit een tweedehandswinkel met best mooie kleding, ze zijn kritisch op wat ze aannemen. Leuk gepresenteerd ook. Maar als ik alsnog 40 euro voor een truitje of broek moet betalen dan koop toch ik liever nieuw. Het is nou ook weer geen topdesign.
Op marktplaats kijk ik af en toe maar ook daar vind ik nooit wat leuks. Jammer, want ik wil best tweedehands kopen vanwege de milieuvoordelen.
woensdag 3 oktober 2018 om 20:09
Best veel eigenlijk! Vooral uit milieu-oogpunt en vanwege de productie-omstandigheden. Dat het geld scheelt is een leuke bijkomstigheid, daarentegen kost het mij wel meer tijd. Hier geen leuke vintage-winkeltjes in de buurt, en de kringloop verkoopt alleen echt afgetrapte ouwe zooi, daar word je al treurig als je binnenkomt. Kortom ik moet naar een andere stad of ik moet online op zoek.
Voor mezelf vooral jurken van een aantal merken waarvan ik precies weet welk model in welke maat ik moet hebben. Iets als broeken of schoenen is hopeloos, daar slaag ik nieuw al amper voor vanwege rare pasvorm en steunzolen.
Voor de kinderen koop ik best veel tweedehands. En wat ik nieuw koop verkoop ik ook weer als het te klein is. Ik probeer een beetje circulair te werk te gaan.
Voor mezelf vooral jurken van een aantal merken waarvan ik precies weet welk model in welke maat ik moet hebben. Iets als broeken of schoenen is hopeloos, daar slaag ik nieuw al amper voor vanwege rare pasvorm en steunzolen.
Voor de kinderen koop ik best veel tweedehands. En wat ik nieuw koop verkoop ik ook weer als het te klein is. Ik probeer een beetje circulair te werk te gaan.
woensdag 3 oktober 2018 om 20:13
Momenteel niet heel veel, maar toen ik wat minder geld had heel veel. En dan met name het net wat duurdere segment zoals 10 Days, Humanoid, Penn & Ink maar ook Isabel Marant, Maje, Sandro. Van Marktplaats, the Next Closet of Vestiaire Collective.
In de kringloop vind ik eigenlijk nooit mooie kleding.
In de kringloop vind ik eigenlijk nooit mooie kleding.
woensdag 3 oktober 2018 om 20:24
Ja, je merkt dat ze er meer kijk op krijgen, of zo. Ook qua meubels. Het gros is oude zooi, van die grenen kasten die in de jaren ‘90 eigenlijk al niet meer konden. Als er dan eens een leuk item staat, is dat gelijk 350 euro. Ook niet duur, maar zeker geen buitenkansje. Dan kun je beter naar een antiekhandel en daar iets mooi gerestaureerds kopen.
Mijn zus gaat voor haar retro servies allerlei kringloopwinkels en marktplaats af. Gewoon hoofdprijzen zijn dat, 4 euro voor een schaaltje en zo.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 20:26
11.66% gewijzigd