Mode & Beauty alle pijlers

Draag jij tweedehandskleding?

03-10-2018 19:44 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nogal nieuwsgierig, wie van jullie draagt er allemaal tweedehandskleding?
Ben aan het overwegen om hier toch meer gebruik van te gaan maken, maar ik benieuwd naar andermans ervaringen

Groetjes

Ik draag tweedehands kleding

Totaal aantal stemmen: 177

Ja (67%)
Nee (33%)
Nooit
En dat is zo'n prangende vraag dat je het topic 2x opent, op 2 verschillende pijlers? :wtf:

Ik draag het (vrijwel) niet, ik koop niets in een kringloopwinkel maar krijg wel heel af en toe iets wat een ander niet meer past
Ik ruil alleen wel eens kleding met vrienden. Verder nooit.
Absoluut ja!
Voorheen nooit. Inmiddels een adresje ontdekt waar ik lyrisch over ben. Kind roept al op een afstand........mama’s lievelingswinkel! :heart:
Ja, ga regelmatig naar de kringloop en af en toe op marktplaats als ik specifiek merk zoek.
Uit milieu-overwegingen voornamelijk, geld ook wel beetje.
En zoeken in kringloop is altijd leuk wat voor juweeltjes je tegen kan komen zeg.
Leuk onderzoekje TO.
Ja hoor ik draag weleens tweedehands kleding..als ik toevalligheid leuks tegenkom of mag overnemen van iemand.
Vaak, vooral vanwege het milieu
.
Weinig. Maar ik heb een paar tweedehands designer jasjes. Ik verkoop wel veel kleding tweedehands op marktplaats.

Succes met je onderzoek.
Ja. Eigenlijk altijd al gedaan. Ik heb er niet echt een reden voor, waarom niet is het voor mij meer. Ik doe regelmatig kleding naar een tweedehands winkel om er nog wat voor te krijgen en dan kijk ik meteen of er nog iets voor mij tussen zit (en vaak is dat zo). Maar soms ga ik ook naar ruilbeurzen, of ik ruil met vriendinnen. Of ik kijk op een rommelmarkt ofzo. Er is zoveel kleding die nog een ronde mee kan, zonde om weg te gooien.
Ja. Ik ken wat leuke tweedehands winkels waar ik graag ga snuffelen. Soms vintagedingen die ik combineer met gewone kleding en soms zie ik gewone kleding die er nog netjes uitziet voor een paar euro. Daar moet ik tegenaan lopen en dan neem ik het mee.
Schoenen nog nooit gevonden, meestal vind ik ze te afgetrapt. De paar leuke die ik zie zijn dan niet mijn maat.
Ik koop ook veel servies, tijdschriften, speelgoed bij de kringloop. Maak ik echt een uitje van lekker snuffelen en thuis alles schoonmaken voor de kindjes.
Alleen maar eigenlijk, vooral kostentechnisch. Kinderen ook grotendeels, man niet maar die doet tien jaar met een broek
Ja hoor, ik draag ook tweedehands kleding. Als ik iets leuks tegen kom neem ik het mee, of het nou bij de kringloop of een winkel met nieuwe kleding ( mits betaalbaar ;))
Nope.

Ik ben blijkbaar te moeilijk, want vind nooit iets naar mijn smaak.
Ik koop eigenlijk alles tweedehands. Alleen ondergoed bh's en sokken niet. Ik schrik me ook een ongeluk van de prijzen als ik in een normale winkel kom.
Ja, vind t leuk om naar dingen te speuren voor een fractie van de prijs in de winkel.
Nu weer van MP een leuk panterbloesje voor 10 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb er niets tegen, alleen kom ik nooit van die mooie pareltjes tegen.

Hier in de stad zit een tweedehandswinkel met best mooie kleding, ze zijn kritisch op wat ze aannemen. Leuk gepresenteerd ook. Maar als ik alsnog 40 euro voor een truitje of broek moet betalen dan koop toch ik liever nieuw. Het is nou ook weer geen topdesign.

Op marktplaats kijk ik af en toe maar ook daar vind ik nooit wat leuks. Jammer, want ik wil best tweedehands kopen vanwege de milieuvoordelen.
nee.. onze kringloop is zo prijzig dat ik net zo lief nieuw koop
Best veel eigenlijk! Vooral uit milieu-oogpunt en vanwege de productie-omstandigheden. Dat het geld scheelt is een leuke bijkomstigheid, daarentegen kost het mij wel meer tijd. Hier geen leuke vintage-winkeltjes in de buurt, en de kringloop verkoopt alleen echt afgetrapte ouwe zooi, daar word je al treurig als je binnenkomt. Kortom ik moet naar een andere stad of ik moet online op zoek.

Voor mezelf vooral jurken van een aantal merken waarvan ik precies weet welk model in welke maat ik moet hebben. Iets als broeken of schoenen is hopeloos, daar slaag ik nieuw al amper voor vanwege rare pasvorm en steunzolen.

Voor de kinderen koop ik best veel tweedehands. En wat ik nieuw koop verkoop ik ook weer als het te klein is. Ik probeer een beetje circulair te werk te gaan.
Nooit. Bij de Kringloopwinkels waar ik kom hangt echt alleen maar oude zooi, niveau C&A en dan nog afgedragen, vooral grote maten. De kinderen hebben alleen wel eens tweedehands kleding gehad die was doorgegeven door bekenden.
Momenteel niet heel veel, maar toen ik wat minder geld had heel veel. En dan met name het net wat duurdere segment zoals 10 Days, Humanoid, Penn & Ink maar ook Isabel Marant, Maje, Sandro. Van Marktplaats, the Next Closet of Vestiaire Collective.

In de kringloop vind ik eigenlijk nooit mooie kleding.
Onze kringloop wordt steeds duurder, dan kan ik het net zo goed nieuw kopen. Zie er zelden iets waarvan ik denk; wat een koopje.
Sansa_ schreef:
03-10-2018 20:15
Onze kringloop wordt steeds duurder, dan kan ik het net zo goed nieuw kopen. Zie er zelden iets waarvan ik denk; wat een koopje.
Ja, je merkt dat ze er meer kijk op krijgen, of zo. Ook qua meubels. Het gros is oude zooi, van die grenen kasten die in de jaren ‘90 eigenlijk al niet meer konden. Als er dan eens een leuk item staat, is dat gelijk 350 euro. Ook niet duur, maar zeker geen buitenkansje. Dan kun je beter naar een antiekhandel en daar iets mooi gerestaureerds kopen.
Mijn zus gaat voor haar retro servies allerlei kringloopwinkels en marktplaats af. Gewoon hoofdprijzen zijn dat, 4 euro voor een schaaltje en zo.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 20:26
11.66% gewijzigd
Ja, lekker snuffelen. Vanwege milieu etc. ooit mee begonnen en aangenaam verrast.

Het verschilt wel erg per kringloop.
Die waar ik meestal kom selecteert gelukkig streng (nette kleding zonder gaten of vlekken) en heeft een snelle doorlooptijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven