Mode & Beauty alle pijlers

Draag jij tweedehandskleding?

03-10-2018 19:44 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nogal nieuwsgierig, wie van jullie draagt er allemaal tweedehandskleding?
Ben aan het overwegen om hier toch meer gebruik van te gaan maken, maar ik benieuwd naar andermans ervaringen

Groetjes

Ik draag tweedehands kleding

Totaal aantal stemmen: 177

Ja (67%)
Nee (33%)
Nee, waarom zou ik zoveel betalen voor ouda vodden puur omdat retro weer eens hip is. Doe mij maar nieuwe kleren.
Niet van de kringloop, wel van MP.
Nee ik vind het een vies idee al is de kleding schoon. Ik koop het liever nieuw. Ieder zijn meug.
Ik draag heel vaak tweedehands kleding. Woon in Engeland en je hebt hier Charity Shops waar mensen hun afdankertjes naartoe brengen. In goede wijken kun je er echt heel mooie kleding vinden, al worden ze door de populariteit wel steeds wat duurder.
Vind ook best vaak kleding die nog helemaal nieuw is; laatst een broek van Austin Reed met de kaartjes er nog aan gekocht - oorspronkelijk 99 pond - voor 12,95. Ik heb een Karen Millen jurk gevonden voor een feestje waar je echt niet aan kon zien dat hij gedragen was (dus misschien was hij dat niet eens) voor 38 pond. Voor een charity shop veel geld, maar ik heb dezelfde jurk op eBay voor 110 gezien.

Maar ik draag ook échte tweedehandsjes, die ik voor weinig koop.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Nooit.
Vind 't een naar idee, ook al ben ik me ervan bewust dat je in hotels ook in aanraking komt met beddengoed waar anderen in gelegen hebben.
Alleen maar. Alles van Marktplaats en vooral vanwege de prijs.
Nee, ik vind het een vies idee dat een ander al in een shirt heeft lopen zweten, in een broek heeft lopen ruften, is doorgelekt, in zn broek heeft gescheten.. Brr!

Ik ben daarentegen wel dol op uitverkopen en aanbiedingen.
Jahoor :lol: . Koop ook regelmatig iets nieuw maar het liefst in de uitverkoop. Ik kijk regelmatig in de kringloop of rommelmarkt. Het is al twee keer gebeurd dat ik een compliment kreeg over m’n jasje voor 1,00. :yes:
Laatste een rok van Karen Millen, zo goed als nieuw, voor 2,49 in de kringloop gevonden. :)
Precies goed voor de herfst en wat ik zocht.
Ja, ik koop graag in facebookgroepjes. Je weet dan op een bepaald moment van wie de goede dingen komen. Even in de wasmachine en het is perfect.
Ik ga geen 100 euro uitgeven voor een jurk als ik ook een jurk voor 20 euro kan kopen.
Lady_Day schreef:
03-10-2018 20:13
Momenteel niet heel veel, maar toen ik wat minder geld had heel veel. En dan met name het net wat duurdere segment zoals 10 Days, Humanoid, Penn & Ink maar ook Isabel Marant, Maje, Sandro. Van Marktplaats, the Next Closet of Vestiaire Collective.

In de kringloop vind ik eigenlijk nooit mooie kleding.
Ik koop tweedehands op voorwaarde dat ik iets écht goeds vindt. Zelfde als Lady_Day vind ik dat in onze kringloop niet vaak. Ik ken in de buurt wel een leuke tweedehandsboetiek waar ik regelmatig kom en waar ze echt leuke dingen hebben.

De sites waar je duurder segment zoals bovengenoemd vindt, vind ik vaak ook tweedehands enorm overpriced. Ik wil geen 150,- euro uitgeven voor tweedehands gympen, in geen 100 jaar.
Het moet als ik iets tweedehands koop wel én bijzonder én nog mooi én goedkoop zijn. Dat vinden is gaaf, maar lukt niet altijd.
Ja, designer en vintage. Als ik heel veel geld zou hebben zou ik meer nieuwe spullen kopen maar ook nog wel vintage (is soms net zo duur).
Voor de kinderen koop ik de meeste kleding tweedehands. Voor mezelf ook als dat kan. Maar ik heb niet de makkelijkste maat dus kom niet vaak iets tegen wat echt geschikt is.
Ik heb een paar bloesjes uit de kringloop en een leren jack en nog wat dingetjes. Als ik iets zie wat me aan staat voor weinig geld dan wil ik het wel hebben.
Ja hoor, vaak genoeg.
Ik breng regelmatig (kinder)kleding naar de kringloop, ik loop dan ook altijd even binnen. Soms koop ik wat, soms niet.
Ook via Marktplaats koop én verkoop ik regelmatig. Vooral merkspullen die ik nieuw koop verkoop ik graag. Maar ook vind ik de wegwerpmaatschappij waarin we nu leven niet goed, vooral voor het milieu.
Ja, maar alleen van goede bekenden. Tweedehandskleding uit bijvoorbeeld noppes zou ik nooit dragen.
Nee nooit. Ik ga niet lopen zoeken tussen die oude muffe meuk. Bij alieexpress is het nog steeds vel goedkoper.
Alleen het idee al vind ik goor.
Ja en?
MinkeDeWit schreef:
03-10-2018 20:12
Nooit. Bij de Kringloopwinkels waar ik kom hangt echt alleen maar oude zooi, niveau C&A en dan nog afgedragen, vooral grote maten. De kinderen hebben alleen wel eens tweedehands kleding gehad die was doorgegeven door bekenden.
Wat gek, ik heb juist altijd het idee dat vintage kleding allemaal superklein en petite is. Ik ben 1.78m met maat 38, maar vaak is alles iniminie. Schoenen ook. Maar 38 max, terwijl ik schoenmaat 40 heb.
Ja, vind het leuk om te snuffelen. Voor kind vaak via marktplaats de wat duurdere kleding, ik ga zelf geen 50 euro uitgeven voor een pakje maar anderen wel. Iedereen blij dan, mooi toch?
Natte tosti..
Schoenen koop ik echter niet tweedehands.
Meer dan de helft van mijn kast is tweedehands. Dan krijg ik weer een compliment over een “nieuw” kledingstuk en dan heb ik het voor 3 euro bij de kringloop gekocht.

En het zorgt er ook nog voor dat ik meer experimenteer met kleren. Want zo heb ik laatst bijvoorbeeld een kanten grijze broek gekocht, voor de volle prijs had ik echt niet geprobeerd of ik het leuk vind. En ik ben er nu echt fan van.
iones schreef:
03-10-2018 21:04
Schoenen koop ik echter niet tweedehands.
Nee! Ik ook niet.
Ja, voor de kinderen deed ik het eigenlijk al een tijdje. Sommige merkkleding kan namelijk prima nog een ronde mee. Nu heb ik sinds kort de app van United Wardrobe ontdekt en ik heb nu al 5 dingen in huis. Die verkocht werden alsof ze nieuw waren (met prijskaartje). En ik heb echt een gloednieuwe broek met coating voor nog geen 10 euro. En wat het leuke aan deze app is, is dat je zoekopdrachten (net als bij MP) kunt instellen. Dus iedere avond kijk ik mijn zoekopdrachten door. Ik ben fan. Ik beken overigens ook dat ik al een miskoop heb gedaan. Daar heb ik nu iemand anders blij mee gemaakt. Ik koop geen schoenen of lingerie 2e hands.
Nooit. Maar alles wat ik niet meer wil gaat naar een nichtje en alles wat mijn dochter niet meer wil gaat naar haar vriendinnen. Dus alles wat ik koop zie ik naderhand regelmatig terug.

Man draagt kleding totdat het echt niet meer kan. Dus dat gaat dan de kledingcontainer in.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waar ik me ook aan zou storen bij vintage is dat er maar 1 stuk van alles is en dat moet dan nog net in je maat zijn. Lijkt me met mijn maten zoeken naar een speld in een hooiberg en fysiek winkelen vind ik al niet leuk. Doe mij maar gewoon Bonprix, das ook goedkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven