Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode Musical

08-05-2008 10:07 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn verjaardag kaartjes voor Tarzan gekregen. Hasske leuk natuurlijk maar nu weet ik eigenlijk niet wat gebruikelijk/ gewenst is bij zo'n gelegenheid. (naast dat het natuurlijk gewoon leuk is om je een beetje op te dirken voor een avond uit). Kortom: Wat moet ik aan vanavond? :-P
misschicken schreef op 08 mei 2008 @ 15:34:

[...]

Ik vond Les Mis ook tegenvallen, maar dat heeft er mee te maken dat ik de 1e versie van 17 jaar geleden ook gezien heb, en die cast was echt een stuk beter.
Dank je, hahahaha
Was een aantal jaar geleden in de Staatsoper in Wenen bij een balletvoorstelling. De mensen vooraan in de zaal en in de loge (wij arme studenten zaten helemaal in de nok, haha) waren echt op sjiek, allemaal in het lang. En toen de dansers klaar waren, gooiden ze zelfs rozen naar hen toe. Das nog eens iets anders dan hier.

Maar goed, ff terug naar je vraag: volgens mij kun je gewoon aandoen wat jij leuk vindt. Niet te bloot of gekke dingen,. maar goed dat was sowieso je plan al niet volgens mij. Ik doe meestal wel een rokje aan of nette broek, maar wel gewoon een truitje. Maar ik zou ook gerust in mn spijkerbroek naar binnne gaan hoor. Naveltruitjes, ienieminirokjes en hawaishorts met teenslippers is echter een ander verhaal...

Vind de opmerking dat het zo jammer is dat het theater niks speciaals meer is, wel een beetje jammer. Snap de strekking van je punt wel hoor (Fleur toch?!) maar ik vind het eigenlijk juist goed dat het theater die exclusieve sfeer kwijt is. Het is nu veel toegankelijker geworden voor mensen én betaalbaar (althans redelijk; t is nog steeds prijzig hoor). En waarom zou niet iedereen moeten kunnen genieten van een mooi stuk of leuke musical? Ben het eens dat de kwaliteit van een stuk nog weleens in moet aan boeten doordat er veel publiek getrokken 'moet' worden, maar anderzijds zijn er volgens mij ook nog genoeg stukken die wat minder commercieel zijn, maar wel goed betaalbaar. En denk dat Joop vd Ende daar toch wel in postieve zin aan heeft bijgedragen. Toch juist leuk dat nu iedereen 'lekker (semi)cultureel' kan doen??!!!
Als ik de kroeg in duik, doe ik dat geregeld gewoon in mijn spijkerbroekje. Als ik naar de schouwburg ga, dan doe ik dat niet in spijkerbroekje.

Ik vind het leuk om te merken dat mensen moeite doen er net iets 'anders' of 'specialer' uit te zien dan in de kroeg.

Ik vind het zelf ook leuk om er soms wat anders uit te zien dan normaal. Ik vind het zelf wel jammer als je mensen bij een balletvoorstelling o.i.d. gewoon in hun dagelijkse kloffie rondlopen. Tuurlijk, moeten ze zelf weten en zo, maar ik denk dan bij mezelf 'waarom zou je je niet een béétje optrutten voor zo'n leuke avond uit'? Ik vind het leuker om mensen in gala te zien (ook al is dat volgens sommigen hier 'overdressed') dan in een dagelijkse outfit. Ik neem zelf vaak de middenweg. Een rokje, jurkje, of nette broek met leuk shirtje.
Zat jij daar in? X-D
je hebt mij gezien.
Nou leuk! En alsnog mijn complimenten dan hahaha

Dat was mijn eerste musical, en nog in Carré ook, het was prachtig. En mocht je ook op de cd staan van de musical, dan galm ik regelmatig met je mee X-D
wat leuk, ik hoor idd veel om me heen dat mensen die toen geweest zijn nu een beetje teleurgesteld zijn over het surrogaat gehalte,

Maar de musical op zich blijft mooi.

Ik hoor die cd nu ook weer elke keer voorbij komen, dochter galmt hier mee.
De musical is zelf ook niet veel veranderd, de decors zijn volgens mij bijna hetzelfde. Het verschil zit hem echt in de bezetting, de stemmen.

In de eerste versie zaten zoveel klinkende namen met meer passende stemmen.

Ik zat me gek te ergeren aan Suzan Seegers als Cosette.
Ja dat heb ik al meer gehoord, ze schijnt de scene met Marius nogal lacherig te brengen, terwijl dat nerveus moet zijn, het moment dat je oog in oog staat met iemand die je overdonderend vind.

Ik ga niet kijken igg, want als ik de eerste noot vh orkest al hoor, kun je me wegdragen vd heimwee.

maar als ik dan naar mijn kindjes kijk dan ben ik zo weer genezen hoor.

Veel belangrijker.
tangerine schreef op 08 mei 2008 @ 22:44:

Als ik de kroeg in duik, doe ik dat geregeld gewoon in mijn spijkerbroekje. Als ik naar de schouwburg ga, dan doe ik dat niet in spijkerbroekje.

Ik vind het leuk om te merken dat mensen moeite doen er net iets 'anders' of 'specialer' uit te zien dan in de kroeg.

Ik vind het zelf ook leuk om er soms wat anders uit te zien dan normaal. Ik vind het zelf wel jammer als je mensen bij een balletvoorstelling o.i.d. gewoon in hun dagelijkse kloffie rondlopen. Tuurlijk, moeten ze zelf weten en zo, maar ik denk dan bij mezelf 'waarom zou je je niet een béétje optrutten voor zo'n leuke avond uit'? Ik vind het leuker om mensen in gala te zien (ook al is dat volgens sommigen hier 'overdressed') dan in een dagelijkse outfit. Ik neem zelf vaak de middenweg. Een rokje, jurkje, of nette broek met leuk shirtje.
Mee eens....tuurlijk moet je dragen wat je wil maar ik krijg vaak het idee dat het in Nederland vooral is: "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg". Sprokkelman heeft ooit de eer gehad een figurantenrol te mogen spelen in de Opera Il Trovatore. Op de premiere in Ahoy waren ik en mijn ouders aanwezig en netjes gekleed, geen gala ofzo. Echter er verscheen wel een groepje mensen dat wel in gala was, die gingen een paar rijen voor ons zitten. Het geroddel en gegniffel van de mensen om ons heen ten opzichte van dat groepje was niet van de lucht terwijl de mensen die het meeste commentaar hadden er het meest shabby uitzagen en dat vind ik dus nergens op slaan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik weet nog wel dat ik naar Aida ging, het was mijn eerste grote musical en ik dacht; lekker opgedirkt. Nou ik was dus erg overdressed. Ik had een mooie zwarte lange jurk aan, pumps, nou ja best netjes. En vergeleken met de rest wat er rond liep, erg netjes.

Maar ja, ik zou dus weer nooit in een spijkerbroek naar zoiets gaan. Ik vind het leuk om mij op te tutten en wil er niet met een makkelijk spijkerbroekie aankomen. Dan nog liever te netjes.
zo typerend, je schaamte verbergen in gegniffel omdat je je op dat moment gewoon veel minder voelt dan diegene die mooi in Gala loopt.

Zo Nederlands.

Wees gewoon eens blij voor een ander dat ie het naar zijn zin heeft en alles uit een avondje uit haalt.
sarah2ndlife schreef op 09 mei 2008 @ 15:43:

zo typerend, je schaamte verbergen in gegniffel omdat je je op dat moment gewoon veel minder voelt dan diegene die mooi in Gala loopt.

Zo Nederlands.

Wees gewoon eens blij voor een ander dat ie het naar zijn zin heeft en alles uit een avondje uit haalt.

Ja wat dat aangaat kunnen Nederlanders een hoop leren van een volk als de Italianen...men wat zijn die mensen stijlvol zeg...daar zie je echt geen mamabroeken, uitgegroeid haar en a-modische lomperiken met foute shorts....ze zullen er best zijn maar ik heb er geen 1 gezien.

Zou die mensen wel eens willen zien als ze naar de Opera gaan
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nou sprokkelientje, 't hangt er wel vanaf waar je komt. Vooral de jeugdige Italiaansen kunnen (in mijn ogen) behoorlijk sletterig en niet stijvol gekleed gaan. Maar da's misschien meer puberaal gedrag ofzo?

Ik heb deze zomer twee keer een bruiloft in Italië gezien. Zo op het oog van hele normale, doorsnee mensen. Maar inderdaad, iedereen ziet er uit om door een ringetje te halen. 't Was echt een mooi gezicht, al die mannen in goede pakken (met zonnebrillen op, ze leken zo van de maffia te komen :) ) en de vrouwen in mooie jurkjes. En ik heb vorig jaar een bruiloft in Frankrijk gehad (NL-vrouw, FR-man) en ook hier zagen de Fransen er perfect uit. En de Nederlanders... tja, de meeste mannen waren te beroerd geweest om ook maar een pak aan te trekken. Stropdassen heb ik überhaupt niet gezien bij de Nederlandse mannen. (Oh, mijn vriend was de uitzondering op de regel, haha!)
Jammer genoeg heb ik téveel té jonge Italiaanse meisjes met ontzettend grote playboylogo's op hun veel te korte hempjes mogen betrappen ;-)

maar verder ben ik het er helemaal mee eens hoor.

Dat gegniffel vindi k zo ontzettend storend, ik vind het gewoon leuk dat iemand er zoveel moeite voor heeft gedaan. Ik doe het zelf wat minder uitgebreid, durf toch niet goed...
Ik vind casual kleding toch wel wat glans afhalen van een avondje uit. Theater is voor mij een avond uit, tenminste. Dat doe ik zeker niet in een spijkerbroek. Op z'n minst een mooie zwarte broek of een zwarte kokerrok met pumps en een mooi shirtje. Meestal doe ik bij zoiets een broekpak aan, zwart of krijtstreep, met een shirtje met een laag decolleté eronder en wat opvallendere sieraden dan naar mijn werk. En 'complete' make-up. Ik vind mezelf dan niet overdressed, ik vind het spijkerbroekenpubliek dan underdressed. Moeten zij verder weten, maar 'op sjiek gaan' completeert voor mij het feestelijke gevoel van het avondje uit.
Celeone schreef op 08 mei 2008 @ 15:36:

Ik vind het bij Tarzan niet gek dat ze die kaartjes achteraan ook als eerste rang verkopen. Eigenlijk voornamelijk omdat het Circustheater een heel compacte zaal is. Wij zaten op de tweede rij van het lage balkon (eerste rang, boven de loges) en ik kan me nog herinneren dat ik dacht dat achteraan op het balkon eigenlijk ook prima zou zijn geweest. Juist omdat de zaal vrij klein is.
Ik zat daar op rij 5. Vond dat toen ook prima, omdat je zicht hebt over de hele zal. Als je dan vooraan in het middenstuk zit, zit je constant omhoog of achterom te kijken naar wat daar gebeurt. Waar ik zat zie je dat in 1 oogopslag en daar was ik heel erg blij mee :)

Even vraagje voor de mensen die wel netjes gaan : Wat nou als je, zoals ik, van tevoren in scheveningen een dagje gaat boulevard-slenteren enzo? Vind je het dan nog steeds vreemd dat mensen niet in hun kokerrok en op hun pumps aan komen bij het theater? Kijk, het circustheater is natuurlijk weer wat anders dan Carre. Het ligt praktisch op het strand, dus veel mensen maken er dan toch een dagje strand-wandelen van. Zeker als je niet dichtbij woont. Ik vind het daar dus niet zo vreemd dat mensen wat meer casual gekleed zijn. Zelf heb ik me daar niet voor opgedoft, om deze rede dus. Maar een avond cabaret of theater ergens anders doe ik wel altijd een nette broek aan met hakken.
Ivetje schreef op 10 mei 2008 @ 10:58:

Even vraagje voor de mensen die wel netjes gaan : Wat nou als je, zoals ik, van tevoren in scheveningen een dagje gaat boulevard-slenteren enzo? Vind je het dan nog steeds vreemd dat mensen niet in hun kokerrok en op hun pumps aan komen bij het theater?
Heb ik ook weleens gedaan. Dan doe ik bijv een nette zwarte broek aan. Overdag met gympen. En tegen de avond loop ik naar de auto om mijn hakken op te halen. Of ik leg een colbertjasje in de auto. Kleine moeite om je even om te kleden, extra sjaaltje, jasje, ketting... doen soms al wonderen! Even opmaken ergens op een wc en klaar!!!!

Ik vind het altijd zo jammer als mensen er totaal geen moeite voor doen. Gala vind ik erg overdreven, maar netjes vind ik wel leuk (ook leuk om naar te kijken bij anderen!).
Ik snap dat als theater een avondje uit is voor je, dat je het dan leuk vindt om opgetut en in nette kleren te gaan. Voor mij is naar theater gaan geen avondje uit, maar 'normaal' en bovendien onderdeel van mijn werk. Ik ga dus wel in spijkerbroek met een shirtje, en als het warm is ga ik rustig op slippers.

Ik ben het ook wel eens met degene die zei dat het juist fijn is dat het exclusieve van theater af is, en je niet meer raar wordt aangekeken als je niet supernetjes naar een voorstelling gaat. Hoe gewoner het wordt om naar theater te gaan, hoe beter, in mijn ogen. Ik vind de meeste schouwburgen al veel te overdressed van zichzelf. En ik vind het jammer dat veel mensen wel 80 euro neerleggen om naar een ééndimensionale musical te gaan, en geen 20 euro om naar een goede voorstelling te gaan (maar dat is een hele andere discussie ;-) )
wen schreef op 05 juni 2008 @ 17:34:

En ik vind het jammer dat veel mensen wel 80 euro neerleggen om naar een ééndimensionale musical te gaan, en geen 20 euro om naar een goede voorstelling te gaan (maar dat is een hele andere discussie ;-) )
Daar heb je helemaal gelijk in! Persoonlijk vind ik beiden erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven