Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode negeren aso?

17-08-2016 23:46 182 berichten
Beste forummers!

Zaterdag heb ik een bruiloft waarvoor ik een mooi jurkje dat voldeed aan de eisen van de dresscode had uitgezocht.

Helaas kan en wil ik dat jurkje op dit moment niet aan. Door een IVF-behandeling en punctie vanmorgen heb ik een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben opeens, door het vasthouden van vocht en de grote follikels die extra ruimte innemen. Los van dat het echt niet mooi staat in mijn strakke cocktailjurkje, heb ik ook geen zin in felicitaties omdat mijn buik opeens zo dik is voor mijn doen.

Corrigerend ondergoed wil ik ook niet, want m'n eierstokken zijn gevoelig en ik krijg zaterdagochtend een embryootje teruggeplaatst dat ik niet wil platdrukken.

Ik wil dus mijn jurk niet meer aan, maar de bruiloft is al bijna en ik voel me niet lekker (pijn bij lopen) en ook helemaaaal niet mooi of fijn in mijn lijf op dit moment, dus het allerlaatste waar ik op zit te wachten is proberen in korte tijd iets geschikts te vinden.

Dus mijn vraag is: hoe aso is het om me niet aan de dresscode te houden? Is dat echt niet oké of kan dat wel in deze situatie? En moet ik dat dan van tevoren aangeven of is dat overdreven? Ik wil dan een wijde zomerjurk aan (maar eigenlijk te casual voor de dresscode en heb er geen in de juiste kleur). De bruid is mijn vriendin en ervaar ik niet als een bridezilla
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog allerlei accessoires en een koraal kleurige bolero van ook een bruiloft met die thema kleur. Je zou het zo mogen lenen!
Oeps... Dresscode verkeerd gelezen. Via Bo

n prix kan je ook kiezen voor de 48 uur service:

http://www.bonprix.nl/pro ... anje-gedessineerd-932592/

http://www.bonprix.nl/pro ... anje-gedessineerd-932592/

http://www.bonprix.nl/product/avondjurk ... od-930279/

http://www.bonprix.nl/product/jurk-koraal-912453/

http://www.bonprix.nl/product/jurk-rood-934175/
anoniem_64901eeecf1a8 wijzigde dit bericht op 18-08-2016 08:09
Reden: Spelfout
% gewijzigd
quote:Nijevelt schreef op 18 augustus 2016 @ 07:35:

Verder: ik zou die wijde zomerjurk die je hebt inderdaad opleuken met rode/oranje accessoires.

(...)

Als ik je vriendin was zou ik trouwens ook helemaal niet willen dat je je nu zo druk maakt om die dresscode.

Dit en dit. Ze was geen Bridezilla, toch? Als ik een vriendin met verse terugplaatsing op mijn bruiloft had, ging ik echt niet lopen miepen over een niet-oranje element en dat het allemaal over mij, eh, ons ging vandaag. En wellicht is een flinke sjaal, ketting, riem oid in themakleur voldoende om vragen/blikken af te weren van anderen.

Lux, heel veel succes met de terugplaatsing zaterdag. Ik duim voor jullie!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Zoveel reacties haha waarvoor dank, en ook dank voor de succeswensen! Wij hopen natuurlijk ook heel erg dat het na praktisch 2 jaar nu eindelijk zover is iig al heel bijzonder om zaterdag een potentieel kindje in mijn buik te hebben

Ik heb wel accessoires in de juiste kleuren (schoenen, tas, nagellak, lippenstift) inderdaad, maar omdat er colorful cocktail staat had ik het gevoel dat het rood/oranje echt op de jurk slaat.

Bedankt voor alle zoektochten naar jurkjes, ik heb ze allemaal bekeken en er zitten wel een paar leuke tussen (tweede van nr.zoveel en eerste en derde van resp blauwe emmer en konijntje). Ik zal die van Wehkamp iig bestellen (en nog 2 die ik daar tussen zag) en ik kan wel even naar de h&m rijden voor de suggestie van stokske, maar ik geloof dat ik niet verder ga dan dat.

Natuurlijk draait de bruiloft van deze vriendin niet om mij, maar om haar. En ik vind het normaal gesproken ook leuk om me aan dresscodes te houden, vandaar dat ik ook wat had (en daar m'n best op had gedaan). Maar ik heb gewoon echt pijn met lopen en ga dus niet uren de stad in, dus als die 4 jurkjes niet goed voelen dan ga ik voor de colorful accessories denk ik.

Thanks iig voor het meedenken, hoop dat de jurkjes wat opleveren
En misschien kun je je eigen jurkje gewoon aan, je hebt immers nog een paar dagen!
Hoop dat je een jurkje vindt waar je je helemaal feestelijk en relaxed in voelt, zodat je kan genieten van het moment

In ieder geval heel erg veel plezier op de bruiloft!
quote:sssssst schreef op 18 augustus 2016 @ 08:39:

En misschien kun je je eigen jurkje gewoon aan, je hebt immers nog een paar dagen!Ja maybe, maar ik reken er maar even niet op
Als ik de bruid zou zijn en jij mijn vriendin dan had je wat mij betreft lekker in je joggingbroek mogen komen.

Veel sterkte met het hele traject! En
Als bruid zou ik het allang leuk vinden dat je er bij bent, al kom je in je pyjama. Maar ik zou dan ook sowieso al geen dresscode bedenken, dus misschien zegt dat niet zo veel.

Als je een zomerjurkje draagt met accessoires die bij de dresscode passen, heb je al duidelijk je best gedaan, vind ik. Leuk als je nog een beter passend jurkje vind, maar anders lijkt me dit ook prima.

Ik zou het wel nog even zeggen tegen de bruid, op een luchtige manier. Dat je zo'n leuk jurkje had, maar dat nu helaas niet aan kan. Vooral voor jezelf, dat je je niet bezwaard voelt tijdens de bruiloft. Dat zal ze echt wel begrijpen. Aso is het zeker niet.
Lux je lijkt mij een redelijk mens dus kom even tot je positieven.

Je wil niet dat het teruggeplaatste embryootje wordt platgedrukt??

Dat is godsonmogelijk. Dat kan echt niet.

Trek gewoon de jurk aan die je had uitgezocht. Jij bent nu gefocust op je buik maar een ander let daar echt niet op. Hooguit denken ze dat je wat dikker bent geworden.

Dat is minder erg dan uit de toon vallen door af te wijken van de dresscode.
Eigenlijk zegt tante jo precies wat ik bedoel, maar die heeft er wat minder woorden voor nodig
quote:sugarmiss schreef op 18 augustus 2016 @ 08:49:

Trek gewoon de jurk aan die je had uitgezocht. Jij bent nu gefocust op je buik maar een ander let daar echt niet op. Hooguit denken ze dat je wat dikker bent geworden.

Dat is minder erg dan uit de toon vallen door af te wijken van de dresscode.Jij weet hoe haar buik nu voelt? Het embryo platdrukken kan niet, maar je hele buik platdrukken met corrigerend ondergoed voelt echt vreselijk omdat van binnen alles een soort van beurs en opgezwollen aanvoelt.

Natuurlijk weet ik dat dat niet kan. Maar toch voelt het niet goed. Je bloedsomloop wordt afgekneld, die zwelling van mijn eierstokken drukt door het strakke ondergoed nog meer op mijn baarmoeder (want ze zijn al zo zwaar dat ze er bovenop gezakt zijn door de vele eitjes) en het doet ook gewoon pijn op dit moment.

Dus dan maar even niet nuchter maar dat zie ik even echt niet zitten.

En het ziet er gewoon echt niet mooi uit op dit moment, de jurk. Heb 'm aan gehad en het staat echt alsof ik er niet in pas

Dat van dat embryootje snapt ze zelf denk ik ook wel.

Maar als je in een lang traject zit om zwanger te worden (het lukt dus al jaren niet), je hebt pijn, je voelt je niet 100% en je ziet er dus dikker uit én mensen gaan dan vragen of je zwanger bent...

Ik snap wel dat ze dat wil vermijden.

En er bestaan gewoon lompe boeren die bij 2 extra kilo's al vragen hoe lang je nog moet.

Dat is gewoon confronterend als het niet lukt.
App je vriendin even; ze weet van je traject af en als je mijn vriendin was geweest dan had je nog in je joggingpak mogen komen.

Ennuh niet de stad in, niet te veel hobbelen, rust, rust, rust. Het is niet normaal dat je nu nog zoveel pijn hebt, in het ivf topic lees ik dat je ook behoorlijk bent aangekomen. Kortom dat kan echt duiden op beginnende overstimulatie en dat wil je gewoon echt niet. Zaterdag zal al een behoorlijke aanslag zijn op je lijf.

Kortom lekker bestellen online en zit er niets tussen dan maar dat zomerjurkje met wat accessoires die bij het thema passen.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
quote:vitamined schreef op 18 augustus 2016 @ 09:09:

[...]

Dat van dat embryootje snapt ze zelf denk ik ook wel.

Maar als je in een lang traject zit om zwanger te worden (het lukt dus al jaren niet), je hebt pijn, je voelt je niet 100% en je ziet er dus dikker uit én mensen gaan dan vragen of je zwanger bent...

Ik snap wel dat ze dat wil vermijden.

En er bestaan gewoon lompe boeren die bij 2 extra kilo's al vragen hoe lang je nog moet.

Dat is gewoon confronterend als het niet lukt.

Ja dat is het precies. Als je 2 jaar getrouwd bent en er is nog geen kind in aantocht krijg je toch al de hele tijd toespelingen. Laatst op een feest werd ik gefeliciteerd met de jarige en daardoor dacht iemand dat ik zwanger was (jij ook gefeliciteerd hè (met de jarige dus)! Ooooo is het zover?! Wat een heerlijk nieuws, geniet ervan!) en vervolgens werd ik 30 keer gefeliciteerd met mijn niet-bestaande zwangerschap en mocht ik elke keer vertellen dat ik niet zwanger was.

Dat wil ik écht niet nog een keer. En ik voel me gewoon niet mooi, onzeker, beurs en rot na een maand lang elke dag hormonen spuiten, aankomen van de behandeling en het leeg halen van mijn eierstokken via mijn vagina met een gigantische naald. Dus een strak jurkje maakt me vooral diep ongelukkig nu. Als dat aanstellerij is, dan is dat maar zo.
quote:itsi_us schreef op 18 augustus 2016 @ 09:15:

App je vriendin even; ze weet van je traject af en als je mijn vriendin was geweest dan had je nog in je joggingpak mogen komen.

Ennuh niet de stad in, niet te veel hobbelen, rust, rust, rust. Het is niet normaal dat je nu nog zoveel pijn hebt, in het ivf topic lees ik dat je ook behoorlijk bent aangekomen. Kortom dat kan echt duiden op beginnende overstimulatie en dat wil je gewoon echt niet. Zaterdag zal al een behoorlijke aanslag zijn op je lijf.

Kortom lekker bestellen online en zit er niets tussen dan maar dat zomerjurkje met wat accessoires die bij het thema passen.Klopt, ik mag ook niet verder aankomen anders mag ik überhaupt geen terugplaatsing. Vanochtend was er gelukkig niets bij maar moet elke dag even aan het zkh rapporteren dus ze houden het in de gaten, wordt goed voor me gezorgd
Ik zou ontheffing vragen aan de bruid, met toelichting omdat het je vriendin is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zie allemaal reacties om via een webwinkel te bestellen want sommige leveren als binnen 24 uur. Misschien een hele gekke opmerking hoor, maar waarom (als het zaterdag al is) even naar een gewone winkel waarvandaan je het vandaag al in huis kunt hebben? Als je nu via een webwinkels besteld en het past niet of er gaat iets met de bezorging fout zit je morgen in de stress.
quote:viva1966 schreef op 18 augustus 2016 @ 09:31:

Ik zie allemaal reacties om via een webwinkel te bestellen want sommige leveren als binnen 24 uur. Misschien een hele gekke opmerking hoor, maar waarom (als het zaterdag al is) even naar een gewone winkel waarvandaan je het vandaag al in huis kunt hebben? Als je nu via een webwinkels besteld en het past niet of er gaat iets met de bezorging fout zit je morgen in de stress.Omdat ze aangeeft dat ze zich niet lekker voelt en pijn heeft bij lopen?
Ik vind het in deze situatie helemaal niet asociaal om je niet aan de dresscode te houden en je vriendin snapt het ook echt wel, maar toch zou ik als ik jou was proberen nog iets te vinden dat wel redelijk bij de dresscode past, juist om niet te veel op te vallen en vragen van andere gasten te voorkomen. Hopelijk heb je dus nog succes met een van de jurkjes die hier worden aangedragen, en anders flink los met accessoires die bij het thema kleuren. En heel erg veel succes met de terugplaatsing, kan me voorstellen dat het zaterdag sowieso een zware dag wordt!
Lux, wat naar dat je je zo slecht voelt!

Maar wat spannend ook dat het zaterdag zover is!

Ik lees al een tijdje hier op het forum dat je hier zo naar toe aan het leven bent!

Ik ga voor je duimen de komende tijd!

Verder zou ik inderdaad gewoon even wat jurkjes bestellen die morgen in huis zijn. Zit het fijn, dan ga je daarvoor. Zit er niks fijns bij, dan bel/app je je vriendin even en zeg je dat het allemaal niet gaat lukken met de dresscode, dat snapt ze best. Dan ga je gewoon voor de accessoires. Waarschijnlijk vind ze het al fantastisch dat je je best doet!
quote:blauwe_emmer schreef op 18 augustus 2016 @ 07:22:

Deze heeft een mooi laagje net ter hoogte van je buikje

https://www.zalando.nl/na ... mboise-na521c0cc-j11.htmlDeze verbergt het beste
quote:Habbekratz schreef op 18 augustus 2016 @ 10:05:

[...]

Deze verbergt het besteMaar is nooit op tijd binnen...
quote:lux. schreef op 18 augustus 2016 @ 09:16:

[...]

Ja dat is het precies. Als je 2 jaar getrouwd bent en er is nog geen kind in aantocht krijg je toch al de hele tijd toespelingen. Laatst op een feest werd ik gefeliciteerd met de jarige en daardoor dacht iemand dat ik zwanger was (jij ook gefeliciteerd hè (met de jarige dus)! Ooooo is het zover?! Wat een heerlijk nieuws, geniet ervan!) en vervolgens werd ik 30 keer gefeliciteerd met mijn niet-bestaande zwangerschap en mocht ik elke keer vertellen dat ik niet zwanger was.

Dat wil ik écht niet nog een keer. En ik voel me gewoon niet mooi, onzeker, beurs en rot na een maand lang elke dag hormonen spuiten, aankomen van de behandeling en het leeg halen van mijn eierstokken via mijn vagina met een gigantische naald. Dus een strak jurkje maakt me vooral diep ongelukkig nu. Als dat aanstellerij is, dan is dat maar zo.

Absoluut niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven