Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode pastel bij bruiloft

30-07-2020 14:24 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een bruiloft. Ik vind het super leuk dat ik ben uitgenodigd, maar "helaas" is de dresscode pastel terwijl ik normaal het liefst zwart, donkerblauw of (als ik een keer gek doe) paars draag. De dresscode is dus totaal uit mijn comfort zone :O

Vandaar mijn vraag of jullie me kunnen/willen helpen.

Ik ben 1.66 m lang en heb iets overgewicht (draag normaal maat 42/44). Qua jurkje zou ik graag een model hebben waar een beetje taille in zit, anders word ik al snel "vierkant", en het liefst tot boven de knie. Bij roze heb ik het gevoel dat ik er zelf heel bleek uit zie, maar een blauw of groen zou ik zeker overwegen!.
Budget is maximaal zo'n 120 euro.

Heel erg bedankt alvast voor het meedenken! En alle input wordt gewaardeerd :-)
Zoals verwacht loopt alles anders
Wici schreef:
04-08-2020 11:55
Bedankt voor de reacties allemaal! Genoeg plekken waar ik kan kijken zie ik :)
Vriend wil ook nog een mooie pastel blouse gaan shoppen, dus dan kunnen we gezellig samen op pastel-jacht. Ik durf het toch niet helemaal aan om iets via internet te bestellen.
Volgens mijn vriend is het ook prima om niet helemaal in pastel te komen, dus als ik ergens een leuk-staand pastel shirt tegen kom, kan ik daar ook altijd nog mijn grijze rok bij aan doen :-D
Zeker! Komt goed. Succes en veel plezier met shoppen. :thumbsup:
Dankjewel!
Zoals verwacht loopt alles anders
Inderdaad, succes!
Succes.
Trouwens als je niet voor het diner uitgenodigd bent, ben je geen daggast. Ceremonie staat er meestal wel gewoon bij, maar is geen verplichting. Ik zou zelf alleen naar het feest gaan, want anders zit je met zo'n gat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Laat Maar
duizel wijzigde dit bericht op 09-08-2020 03:59
98.32% gewijzigd
wat een snobisme zo’n dresscode
Wici schreef:
04-08-2020 11:55
Bedankt voor de reacties allemaal! Genoeg plekken waar ik kan kijken zie ik :)
Vriend wil ook nog een mooie pastel blouse gaan shoppen, dus dan kunnen we gezellig samen op pastel-jacht. Ik durf het toch niet helemaal aan om iets via internet te bestellen.
Zalando is achteraf betalen, gratis verzenden en gratis terugsturen. Heerlijk.
Hier staat soms wel voor 600 euro aan retour in de gang :biggrin:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... ss-in-pink

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... coral-pink

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... pearly-dew

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... lue-floral
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Echt geen donkere kleuren erbij doen hoor. Ik ben helemaal voor jezelf zijn maar donkerblauw of zwart op een bruiloft kan gewoon echt niet. Doe gewoon wat de anderen doen (pastel), ook al staat het je wat minder. Als je als enige uit de toon valt met iets donkers dan voel je je heus niet fijn, ook al staat de kleur je zo goed.
Deze kan je zonder het lint/strik met een ander soort riem ook nog erna dragen:

https://www.zalando.nl/dorothy-perkins- ... ml?size=44

Dit is een lichte kleur die niet uit de toon valt maar niet soft pastel, staat je misschien qua kleur wel, model is ook leuk:

https://www.zalando.nl/hallhuber-cockta ... ml?size=44
S-Meds schreef:
06-08-2020 10:58
wat een snobisme zo’n dresscode
Integendeel, een dresscode is juist fijn voor de gast. Die weet dan wat er verwacht wordt. Zoals tenue de ville of cocktail. Een kleurcode is niet aardig, nee. Zeker omdat pastel bijna niemand goed staat.
Ik zou een nude jurk aantrekken, is ook pastel. Bij foto’s kun je je dan verstoppen achter het behang.
Bellyflop schreef:
07-08-2020 21:36
Integendeel, een dresscode is juist fijn voor de gast. Die weet dan wat er verwacht wordt. Zoals tenue de ville of cocktail. Een kleurcode is niet aardig, nee. Zeker omdat pastel bijna niemand goed staat.
Nee.
Luci_Morgenster schreef:
08-08-2020 00:24
Nee.

Daar is het wel voor bedoeld. Als jij een uitnodiging voor een bruiloft krijgt weet je altijd gelijk wat je aan moet trekken? Ook als je geen idee hebt van wat voor soort bruiloft het is en hoe die familie is, bijvoorbeeld bij een collega?

Als er dan tenue de ville staat weet je precies wat er verwacht wordt, dan weet je dat je niet uit de toon valt, niet underdressed bent (in zomerjurk komt terwijl iedereen in galakledij is) of overdressed. Zo’n dresscode is een richtlijn, je mag natuurlijk best kiezen om er van af te wijken maar dan weet je dus dat je misschien uit de toon valt. Prima toch?

Een dresscode is normaal ook nooit met een kleuren beperking behalve dat wit vaak niet zo gewaardeerd wordt op een bruiloft, want dat draagt de bruid meestal. Je hebt dus genoeg ruimte om binnen ‘de stijl’ van de bruiloft iets te kiezen dat bij jou past. Zo’n kleurenbepeeking zoals bij de TO vind ik asociaal.
dianaf schreef:
05-08-2020 08:48
Succes.
Trouwens als je niet voor het diner uitgenodigd bent, ben je geen daggast. Ceremonie staat er meestal wel gewoon bij, maar is geen verplichting. Ik zou zelf alleen naar het feest gaan, want anders zit je met zo'n gat.
Dit! Sterker nog, als je bij de ceremonie bent, val je waarschijnlijk juist uit de toon, daar zijn meestal alleen de daggasten. Je merkt meteen dat je daar dan een soort ‘niet bij hoort’. Zeker niet heen gaan, gewoon alleen het feest doen. Enne.. voor t feest hoef je je echt niet zo strak aan een dresscode te houden meestal. De bruiloften waar ik geweest ben met dresscode, deden de daggasten daarvoor wel echt hun best, maar de rest koopt er meestal niet iets nieuws voor. Gewoon leuk cocktailjurkje aan en klaar.
Inderdaad juist wel een pastel jurk kiezen bijvoorbeeld lichtroze maar wel stylen met donkerblauwe transparante shawl, schoenen en tas (hoed?)

Als enige in een donkere jurk, ik zou het niet doen.
Ooit meegemaakt dat de fotograaf bij een dresscode huwelijk informeerde bij gasten met afwijkende kleding “wat zij van het bruidspaar waren”. Als uit het antwoord bleek dat ze wat verder van het bruidspaar stonden gingen ze niet op de foto en werd enkele van hen verzocht even “opzij te gaan om ervoor te zorgen dat de foto’s aan de wensen van het bruidspaar voor deze unieke dag zouden voldoen”.
Ik was overigens wel in de juiste kleur gekleed maar bij vertrek wel ff gecheckt of de auto van de fotograaf op de oprijlaan stond om ervoor te zorgen dat ik nooit een opdracht aan deze tactloze kluns zou geven.
De toekomst is niet meer wat het was
Dus.....

Je bent uitgenodigd (gastvrijheid, vriendschap, mooie momenten delen), maar of je dan wel even voor 120 euro kleren wil kopen en een cadeau (tip: enveloppe) (ook nig minsten 50 euro). En hebt daarnaast ook.nog eens het gestress of de uitleg van deze infantflut-dresscode....

Da's geen uitnodiging, da's een strafexpeditie.

Ik zou thuis blijven. Mocht je Netflix al uit hebben Disney+ is ook niet slecht....

(Dresscodes zijn er om duidelijheid te verschaffen oover de stijl van de avond, indien deze op voorhand al voor meer verwarring dan duidelijkheid zorgen is de dresscode dús fout!)

(Bruidsparen die drescodes hanteren als "summer sjiek" "white party" of in dit geval "pastel" zijn de brandstof van de autorit er naar toe nog niet waard.....)
jouw leven is een keuze
[quote=mdh post_id=31744761 time=1596841055 user_id=182673

Ooit meegemaakt dat de fotograaf bij een dresscode huwelijk informeerde bij gasten met afwijkende kleding “wat zij van het bruidspaar waren”. Als uit het antwoord bleek dat ze wat verder van het bruidspaar stonden gingen ze niet op de foto en werd enkele van hen verzocht even “opzij te gaan om ervoor te zorgen dat de foto’s aan de wensen van het bruidspaar voor deze unieke dag zouden voldoen”.
Ik was overigens wel in de juiste kleur gekleed maar bij vertrek wel ff gecheckt of de auto van de fotograaf op de oprijlaan stond om ervoor te zorgen dat ik nooit een opdracht aan deze tactloze kluns zou geven.
[/quote]

Mijn mond valt open..
mdh schreef:
08-08-2020 00:57
Inderdaad juist wel een pastel jurk kiezen bijvoorbeeld lichtroze maar wel stylen met donkerblauwe transparante shawl, schoenen en tas (hoed?)

Die tactloze kluns handelde in opdracht van het nog veel tactlozere bruidspraa! Besef je dat wel. Ik was al lang vertrokken....
jouw leven is een keuze
mdh schreef:

Die mag in het afschuwelijke bruiloften topic.

Het ligt echt aan de dresscode of ik er 100% voor ga of niet. Ik wil die kleding achteraf nog wel een keer kunnen dragen. Voor de laatste 2 bruiloften voor beiden en zwart-wit jurkje gekocht, die ook prima naar kantoor kan. Een pasteljurk zou wel kunnen staan, maar geen idee wanneer ik die weer kan dragen, vind het niet iets voor op kantoor...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
-Rosings- schreef:
30-07-2020 14:47
Nu ken ik TO niet, maar als ik een pastel jurk aan doe zie ik er uit alsof ik zo in mn kist kan stappen. Dat staat me gewoon echt niet. Ik denk dat je prima aan de dresscode kan voldoen zonder je ongelukkig te voelen en zonder uit de toon te vallen
Precies, dit. Ik draag nooit pastel, maar daar heb ik ook een reden voor, zeg maar.
mdh schreef:

Wel grappig dat je hier de fotograaf noemt. Ik heb echt al bij verschillende gelegenheden meegemaakt dat iedereen in het sjiek was en de fotograaf echt in de oudste spijkerbroek + shirt/trui liep die hij / zij kon vinden. Ik snap best dat het voor jou werk is en geen feestdag, maar zorg in ieder geval dat het heel en schoon is. En een béétje representatief mag ook wel.
Lariba schreef:
10-08-2020 10:57
Wel grappig dat je hier de fotograaf noemt. Ik heb echt al bij verschillende gelegenheden meegemaakt dat iedereen in het sjiek was en de fotograaf echt in de oudste spijkerbroek + shirt/trui liep die hij / zij kon vinden. Ik snap best dat het voor jou werk is en geen feestdag, maar zorg in ieder geval dat het heel en schoon is. En een béétje representatief mag ook wel.
Idd. Wat verwacht hij te doen, in de modder rollen? Hoeft natuurlijk niet in pak, maar een nette spijkerbroek (is wel fijn als je op de grond knielt/zit) en een net shirt/polo/bloes lijkt mij wel het minimale.
Al zal niemand hem in zijn oude spullen aanzien als gast.
Als ik pastel aantrek, wil niemand me meer zien op een bruiloft. Echt onmiddellijk een pity party, extreem onflatteus bij mij. Ik wil best proberen om iets lichts te dragen (qua kleur), maar wel in mijn eigen kleurenpalet en dat is diep (oker, mosgroen, evt perzik accenten). Is dat niet voldoende voor het bruidspaar dan weet ik zeker dat zij geen vrienden mij zijn.
Kleuren die mij goed staan: alles dat donker is, behalve bruin. Alle harde kleuren met name pauwkleuren. Bij pastels alles dat bruin/roze/nude is niet, geel is tricky ivm mijn huidskleur. Ik zie er trouwens ook goed uit in Neon, dus doe maar een jaren 80 feestje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven