Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode: Stijlvol met allure

21-10-2010 08:00 31 berichten
Binnenkort een feest en de dresscode is stijlvol met allure.

Maar welke kleding past daar het best bij, hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 26 oktober 2010 @ 01:09:

En een mooi pak? [afbeelding]O, wat saai. Je moet in dit soort pakken altijd uitkijken, dat je niet voor bedienend personeel wordt aangezien.Heb laatst bijna iemand in zo'n pak aangesproken bij de Bijenkorf. Dacht dat ze er werkte, totdat ik zag dat ze bij de kassa stond te wachten.
Ik zou aantrekken waar jij je lekker in voelt. Krijg je vanzelf allure Maar wel netjes natuurlijk. Zwart vind ik altijd heel stijlvol. En zeker met hakken!!
Een zwart jurkje = altijd stijlvol, met daarop een eyecatcher (grote corsage, ketting of iets dergelijks) voor de allure?

Volgens mij zit je dan altijd goed.
Ik zou een kleur kiezen, die jou goed staat. En dat is bij de meeste mensen géén zwart.
Draag gewoon iets leuk, hips , feestelijk of wat dan ook. Ze bedoelen dat je niet in je gewone skinny-jeans met t-shirt en wikkelvestje moet komen.
Sorry, maar dit is een domme uitnodiging waar niemand iets uit kan opmaken. Je schrijft bijvoorbeeld "gala" (=lang voor dames) of wandelkostuum ( = cocktailachtig jurkje voor dames, of mooi broekpak desnoods) of ook: informeel (kun je ook in een slobbertrui komen). "Feestelijke kleding" is ook nog mogelijk, dan weet je dat je niet in je dagelijkse klof komt. Daar is etiquette nu juist zo handig voor. Heeft echt wel zin. Nu laat de gastvrouw iedereen in onzekerheid zitten, niet zo tactvol. Als ik jou was zou ik gewoon even opbellen om te vragen wat er bedoeld is. Je wilt niet over-dressed, maar ook niet under-dressed verschijnen. Tenzij je zoveel zelfvertrouwen en/of prestige hebt dat je je daar helemaal niets van aantrekt.....

Mooi feest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven