Echt echt echt warme winterjas
donderdag 30 september 2021 om 07:05
Ik wil een warme winterjas . Zo eentje waar bij jullie vanzelf al het zweet uitbreekt als jullie hem zien. Ik heb vorig jaar een warme jas gekocht dacht ik maar ik heb hem vanochtend al met binnenjas gedragen en had het nog fris.
Ik ben echt een koukleum. Ik heb hem nodig bij wandelen en fietsen.
Wie heeft tips?
Ik ben echt een koukleum. Ik heb hem nodig bij wandelen en fietsen.
Wie heeft tips?
donderdag 30 september 2021 om 09:33
donderdag 30 september 2021 om 09:38
donderdag 30 september 2021 om 09:39
Verder nog een tip voor je; draag wollen onderkleden, ook hierin heb ik een jaar of 3 geleden een investering in gedaan en wol absorbeert je transportatie echt heel goed, het zijn allemaal diepte investeringen maar je doet met de kwaliteitskleding echt heel lang. De wollen shirts zijn nog steeds niet versleten en ik draag ze echt heel erg veel.
Ik heb van het merk Icebreaker de lange mouwen shirts en nog een extra dikke voor als er ijs ligt. De dikte wordt aangegeven.
Ik heb van het merk Icebreaker de lange mouwen shirts en nog een extra dikke voor als er ijs ligt. De dikte wordt aangegeven.
donderdag 30 september 2021 om 09:44
Snap ik hoor, de jas zal warm zijn ik ken mensen die ze hebben maar ik zeg wat ik van het merk vind, dat doen mensen op een forum.
Ik ken vooral jongeren met dergelijke jassen, en vanwege het herkenbare label voelen ze zich ook niet altijd veilig, en hebben ze bv weer een andere jas nodig voor uitgaan.
donderdag 30 september 2021 om 09:47
Klopt heel erg duur, ik doe er nu wel al 3 jaar mee en ben nog niet uitgekeken op de jas én de jas is nog erg goed, geen slijtage. Mijn dure jas gaat echt nog wel een paar jaar mee, en dan is het verdeeld over de jaren niet meer zo prijzig. Althans vind ik.
Wachten op de uitverkoop is natuurlijk ook een optie scheelt enorm.
donderdag 30 september 2021 om 09:50
Het is wel zo dat een beetje diervriendelijke warme jas veel moeilijker te vinden is dan zomaar een warme jas. Maar ze zijn er wel degelijk, alleen moet je dan je best doen, en dat willen veel mensen blijkbaar dan toch niet ofzo.
Een merk dat echt bont gebruikt wil ik sowieso niet spekken door een variant zonder bont te kopen, ik gun ze gewoon geen cent. Maar goed, dat zal ze een zorg zijn, als zoveel mensen die jassen wel kopen.
Een merk dat echt bont gebruikt wil ik sowieso niet spekken door een variant zonder bont te kopen, ik gun ze gewoon geen cent. Maar goed, dat zal ze een zorg zijn, als zoveel mensen die jassen wel kopen.
donderdag 30 september 2021 om 09:54
donderdag 30 september 2021 om 09:55
Deze heb ik ook 4 of 5 geleden gekocht. Niet in de sale, en ik vond het extreem veel geld voor een jas. Maar hij is inderdaad heerlijk warm. Heb het nog nooit koud gehad in deze jas. Wat betreft een aanrader!katkaatje schreef: ↑30-09-2021 07:23Ik heb een jaar of 5 geleden deze gekocht (in de sale, toen was ie nog ‘maar’ 400 €): https://arcteryx.com/nl/en/shop/womens/patera-parka
Hij is fantastisch, je kunt er bij wijze van spreken midden in de winter buiten in wonen. Zo warm is ie. Winddicht, waterdicht, heerlijk gewatteerd. Is echt mijn allerbeste aankoop van de afgelopen jaren geweest.
donderdag 30 september 2021 om 09:56
Ik heb nog een tip. Voor jassen die die niet erg warm zijn, maar ik toch wel eens aan wil in de winter, daar heb een dun dons jasje voor, misschien heb je zoiets wel al gewoon in je kast liggen, dan werk je met een extra laag en dat werkt heel erg goed, zo kan ik toch als ik er zin in heb op koude dagen een wollen trenchcoat dragen.
donderdag 30 september 2021 om 10:03
De kans dat jij dit typt in kleding waar de productie zo milieuvervuilend van is dat er dieren door sterven (op een hele nare manier), lokale bevolking vergiftigd wordt, enz. is extreem groot.Irregular_Choice schreef: ↑30-09-2021 09:54Dan nog zou ik geen merk gaan sponsoren waar ze het gebruik van wildklemmen om coyotes te vangen promoten.
Maar Canada Goose is een hoge boom.
donderdag 30 september 2021 om 10:06
donderdag 30 september 2021 om 10:15
Ach welnee. Die gaan gewoon naar H&M of nog erger Primark. Ik ken genoeg van dat soort figuren die de mond vol hebben over het een en vervolgens het andere doen.Lebow schreef: ↑30-09-2021 10:06Zo kun je alles wel goedpraten natuurlijk± ik blijf gewoon een kutmerk kopen omdat andere merken misschien ook wel nare dingen doen.
Zo komen we nooit ergens. Bovendien is de kans groot dat mensen die op dierenleed letten bij het kopen van kleding ook letten op andere zaken.
Heeft ook niets met goedpraten te maken. CG gebruikt bont functioneel. Daar mag je tegen zijn van mij, maar net doen alsof het een zeer amoreel bedrijf is lijkt mij wat overdreven.
donderdag 30 september 2021 om 10:32
Dan nog, geen reden om deze jassen te kopen, of dat bedrijf een cent te gunnen op welke manier dan ook.
Daarbij, niet iedereen is ervan op de hoogte, en wil misschien wél weten wat ze kopen.
Mocht je toch willen zien waar je in ieder geval aan meewerkt als je een jas van dat merk koopt kan dat hier: https://www.peta.nl/blog/na-het-zien-v ... k-retour/
NB let op, bevat nare foto´s!
Daarbij, niet iedereen is ervan op de hoogte, en wil misschien wél weten wat ze kopen.
Mocht je toch willen zien waar je in ieder geval aan meewerkt als je een jas van dat merk koopt kan dat hier: https://www.peta.nl/blog/na-het-zien-v ... k-retour/
NB let op, bevat nare foto´s!
donderdag 30 september 2021 om 10:33
Ik vind het een lastige. Ik heb een dure jas van Fjällraven, die geschikt zou moeten zijn voor -30 graden. Dat red ik er niet mee. Blijf ik in beweging, dan gaat het goed, maar sta ik stil, dan heb ik het in deze jas evengoed nog koud, ook bij temperaturen rond het vriespunt. Hij is wel winddicht, dat is fijn.
Wat ik dus hiermee wel zeggen: als je echt een koukleum bent, dan is een jas niet altijd de oplossing. Op de fiets is deze jas wel haal warm (bijna te warm), vooral omdat hij absoluut niet door waait.
Wat ik dus hiermee wel zeggen: als je echt een koukleum bent, dan is een jas niet altijd de oplossing. Op de fiets is deze jas wel haal warm (bijna te warm), vooral omdat hij absoluut niet door waait.
donderdag 30 september 2021 om 10:47
Ik heb een jas van Naketano. Binnenin zit een soort van fleece voering. Deze draag ik alleen als het echt echt koud is. Anders zweet ik me kapot.
Maar Naketano is er mee gestopt.. misschien dat je nog ergens bij een outlet iets kunt vinden? Het is in ieder geval niet met bont of dons.
En budget vriendelijker dan Canada Goose.
ANWB heeft ook wel eens parka's, is dat niets?
Maar Naketano is er mee gestopt.. misschien dat je nog ergens bij een outlet iets kunt vinden? Het is in ieder geval niet met bont of dons.
En budget vriendelijker dan Canada Goose.
ANWB heeft ook wel eens parka's, is dat niets?
donderdag 30 september 2021 om 10:59
Airforce jassen zijn idd zwaar.Tęssa44- schreef: ↑30-09-2021 09:26Ik heb 3 jaar geleden een jas van https://arcteryx.com/nl/en/
De parka daar zijn twee soorten van een hele warme en een wat minder warme. Ik heb uiteindelijk voor nl voor de minder warme gekozen. Ik overweeg om de warme er uiteindelijk ook nog bij te kopen. Het zijn prachtige jassen. En ja duur maar ik vind het meeeeeeer dan zijn geld waard ik had nog nooit zoveel geld uitgeven aan een jas en had er lang over nagedacht. Echt zo geen spijt van.
Het voordeel van deze jas is dat hij licht is, ik vind dat fijn met dragen. Ik heb ook een airforce jas = ook erg warm maar zo zwaar dat ik het om die reden geen fijne jas vind.
De parka is heel fashionable heeft een slanke snit en ik krijg waanzinnig veel complimenten als ik de jas aan heb. Juist omdat hij zo mooi slank valt. Echt heel blij mee!
Volgens mij heb ik de jas ook gevonden via een topic als deze, want het merk is verder niet heel bekend in nl. Het is wel te koop hier in nl hoor. Ik ben ook eerst in een winkel gaan kijken en toen heb ik de jas uiteindelijk online gekocht omdat mijn maat en kleur toen niet in die winkel aanwezig was.
Is deze waterdicht? Niet alle warme, dure winterjassen die hier genoemd zijn zijn dat. En als coach, in de winter in de stromende ijsregen, heb ik dat soms echt nodig.
donderdag 30 september 2021 om 11:03
Waterdicht (of een soort van) is voor mij wel een must. Net als winddicht. Ik heb een jas die ook heel warm is, maar niet goed winddicht, waardoor ik het alsnog koud heb.aardbeienslof schreef: ↑30-09-2021 10:59Airforce jassen zijn idd zwaar.
Is deze waterdicht? Niet alle warme, dure winterjassen die hier genoemd zijn zijn dat. En als coach, in de winter in de stromende ijsregen, heb ik dat soms echt nodig.