echt goede oogschaduw
woensdag 7 maart 2012 om 16:24
Hallo allemaal,
Ik ben niet heel veel met make-up bezig ( lees: ik gebruik geen foundations en allerlei, in mijn ogen, ingewikkelde fratsen) maar waar ik wel veel werk van maak is het opmaken van mijn ogen. Nu ben ik steeds meer ontevreden over de oogschaduw die ik koop (etos, hema, bourjois). Het blijft niet mooi zitten.
Een collega van mij gebruikt make-up van Dior... en een vriendin zweert bij Chanel. En dan vraag ik mij af he, zal ik ook? Want ze zien er prachtig uit. Het zijn allebei echte make-updames die zweren bij dure smeerseltjes dus dat zij hier enthousiast over zijn verbaast mij niet.
Vandaar mijn vraag aan jullie, is het het waard? Want ik vind 60 euro voor een paletje oogschaduw wel echt veel geld... Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat er nog een heel segment tussen zit maar als de ervaring leert dat er echt wel veel kwaliteitsverschil zit tussen bijv een rimmel en dior dan geef ik liever een keertje wat meer uit (dan dat ik weer een half doosje weggooi)
Ik ben niet heel veel met make-up bezig ( lees: ik gebruik geen foundations en allerlei, in mijn ogen, ingewikkelde fratsen) maar waar ik wel veel werk van maak is het opmaken van mijn ogen. Nu ben ik steeds meer ontevreden over de oogschaduw die ik koop (etos, hema, bourjois). Het blijft niet mooi zitten.
Een collega van mij gebruikt make-up van Dior... en een vriendin zweert bij Chanel. En dan vraag ik mij af he, zal ik ook? Want ze zien er prachtig uit. Het zijn allebei echte make-updames die zweren bij dure smeerseltjes dus dat zij hier enthousiast over zijn verbaast mij niet.
Vandaar mijn vraag aan jullie, is het het waard? Want ik vind 60 euro voor een paletje oogschaduw wel echt veel geld... Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat er nog een heel segment tussen zit maar als de ervaring leert dat er echt wel veel kwaliteitsverschil zit tussen bijv een rimmel en dior dan geef ik liever een keertje wat meer uit (dan dat ik weer een half doosje weggooi)
woensdag 7 maart 2012 om 16:37
woensdag 7 maart 2012 om 16:42
Een basis is meer een creme. Je kan ook foundation of concealer als basis gebruiken, maar je zegt al dat je dit niet gebruikt. Hema of Kruidvat hebben al basis voor 3 of 4 euro ofzo. Het zit in een vergelijkbare verpakking als een lipgloss. Een basis laat de kleur beter uitkomen en voorkomt dat je oogschaduw in de plooien gaat zitten.
woensdag 7 maart 2012 om 16:50
Ik doe gewoon spuug op m'n ogen zodat m'n bourjois zo'n glans heeft als ik het op m'n ogen doe.
Het blijft bij mij echt heel de dag dekkend zitten.
Ik heb dan weer een ander probleem; mijn kleur is uit de handel ;-(
En dat spul wat je onder je oogmakeup doet werkt bij mij niet. Vandaar spuug.
Lekker goor hè haha.
Het blijft bij mij echt heel de dag dekkend zitten.
Ik heb dan weer een ander probleem; mijn kleur is uit de handel ;-(
En dat spul wat je onder je oogmakeup doet werkt bij mij niet. Vandaar spuug.
Lekker goor hè haha.
woensdag 7 maart 2012 om 16:50
Geen dank:) ik liep eerst ook met jouw probleem, maar ben op internet filmpjes gaan kijken van meiden die hun ogen opmaakten en het viel me op dat ze er altijd iets onder smeerden. Dat dus:) En dan zal er vast wel veel verschil kunnen zitten tussen een dure en een goedkope oogschaduw, maar ik ben met het laatste best tevreden.
Denk er alleen om dat je maar een heel dun laagje aanbrengt, anders gaat het alsnog 'glijden'.
Denk er alleen om dat je maar een heel dun laagje aanbrengt, anders gaat het alsnog 'glijden'.
woensdag 7 maart 2012 om 17:11
mijn lievelingsoogschaduw is van Hema er is geen merk die ertegenop kan. De kleur is prachtig! Maar dat is een potlood, geen poeder. Blijft redelijk zitten en even bijwerken is desnoods geen punt. Maar duur is niet perse beter. Heb ook slechte ervaringen met dure merken. Mijn highlighter is wel van een duur merk en supermooi en goed! Dus ja, is niet algemeen te zeggen. Over MAC las ik dat het bekend was dat mensen irritatie hadden, ook door artsen verteld. (buitenland) Palette zou ik nooit kopen, want dan gebruik ik niet alles. Wil losse kleuren alleen.
Een basis vind ik niet fijn, omdat mijn oogschaduw dan lelijker is.
Een basis vind ik niet fijn, omdat mijn oogschaduw dan lelijker is.

woensdag 7 maart 2012 om 17:44