Mode & Beauty alle pijlers

echt goede oogschaduw

07-03-2012 16:24 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben niet heel veel met make-up bezig ( lees: ik gebruik geen foundations en allerlei, in mijn ogen, ingewikkelde fratsen) maar waar ik wel veel werk van maak is het opmaken van mijn ogen. Nu ben ik steeds meer ontevreden over de oogschaduw die ik koop (etos, hema, bourjois). Het blijft niet mooi zitten.

Een collega van mij gebruikt make-up van Dior... en een vriendin zweert bij Chanel. En dan vraag ik mij af he, zal ik ook? Want ze zien er prachtig uit. Het zijn allebei echte make-updames die zweren bij dure smeerseltjes dus dat zij hier enthousiast over zijn verbaast mij niet.

Vandaar mijn vraag aan jullie, is het het waard? Want ik vind 60 euro voor een paletje oogschaduw wel echt veel geld... Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat er nog een heel segment tussen zit maar als de ervaring leert dat er echt wel veel kwaliteitsverschil zit tussen bijv een rimmel en dior dan geef ik liever een keertje wat meer uit (dan dat ik weer een half doosje weggooi)
Ik heb oogschaduw van John van G. Gebruik dit merk nu 2 jaar en ben erg tevreden over. Blijft goed zitten en aan het einde van de dag zit mijn oogschaduw er nog steeds goed op.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik ben verslaafd aan MAC.

Maar waarom ben je ontevreden over je andere oogschaduw?

Soms helpt het om er een creme onder te doen, en dan de oogschaduw er over. Blijft het beter zitten.
Ik zweer bij MAC.
Sleek. Ook ongeveer een kwart van de prijs van die dure merken..
Investeer in een goede oogschaduwbasis. Daarop blijft bijna alle oogschaduw goed zitten. Ik zweer bij de goedkope Catrice en Essence bijvoorbeeld.
@vivagirl: de oogschaduw gaat in m'n oogplooien zitten na een tijdje. En aan het eind van de dag is de make-up die ik onder mijn ooglid aanbreng (dun lijntje ipv kohlpotlood) soms echt uitgelopen.

Bij Bourjois merk ik dat ik het aanbrengen al niet prettig vind.
Maar ik begrijp dus dat oogschaduwbasis 'the key' is? Dat is een soort poeder wat je er onder doet? ( ik voel mij echt een ontzettende leek nu!)
Ik vind MAC-oogschaduws erg fijn. En die van Catrice

Ik gebruik als basis altijd een paintpot van MAC.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Mac en Bobbie brown
Een basis is meer een creme. Je kan ook foundation of concealer als basis gebruiken, maar je zegt al dat je dit niet gebruikt. Hema of Kruidvat hebben al basis voor 3 of 4 euro ofzo. Het zit in een vergelijkbare verpakking als een lipgloss. Een basis laat de kleur beter uitkomen en voorkomt dat je oogschaduw in de plooien gaat zitten.
Thanx Isasue! Daar heb ik wat aan. Ik zou dus echt naar een wit poederschijfje hebben gezocht, haha. Maar een vergelijkbare verpakking als lipgloss dus. Dat ken ik wel
Mac!!

En ik gebruik kwasten!

Daar maak je je ogen geweldig mee op..
Ik doe gewoon spuug op m'n ogen zodat m'n bourjois zo'n glans heeft als ik het op m'n ogen doe.

Het blijft bij mij echt heel de dag dekkend zitten.

Ik heb dan weer een ander probleem; mijn kleur is uit de handel ;-(

En dat spul wat je onder je oogmakeup doet werkt bij mij niet. Vandaar spuug.

Lekker goor hè haha.
Geen dank:) ik liep eerst ook met jouw probleem, maar ben op internet filmpjes gaan kijken van meiden die hun ogen opmaakten en het viel me op dat ze er altijd iets onder smeerden. Dat dus:) En dan zal er vast wel veel verschil kunnen zitten tussen een dure en een goedkope oogschaduw, maar ik ben met het laatste best tevreden.

Denk er alleen om dat je maar een heel dun laagje aanbrengt, anders gaat het alsnog 'glijden'.
Mac oogschaduw & kwasten + een paintpot als basis.
mijn lievelingsoogschaduw is van Hema er is geen merk die ertegenop kan. De kleur is prachtig! Maar dat is een potlood, geen poeder. Blijft redelijk zitten en even bijwerken is desnoods geen punt. Maar duur is niet perse beter. Heb ook slechte ervaringen met dure merken. Mijn highlighter is wel van een duur merk en supermooi en goed! Dus ja, is niet algemeen te zeggen. Over MAC las ik dat het bekend was dat mensen irritatie hadden, ook door artsen verteld. (buitenland) Palette zou ik nooit kopen, want dan gebruik ik niet alles. Wil losse kleuren alleen.

Een basis vind ik niet fijn, omdat mijn oogschaduw dan lelijker is.
Ik kan dus inderdaad niet tegen Mac. En Chanel.

Ik vind Lancome fijn.
Chanel heeft altijd veel ingredienten.

Vreselijk naam trouwens, Mac...

Is gewoon van EL, hoor..

ik heb ook een oogschaduw van Lancome.
Ik ga het eerst met de basis en mijn oude spulletjes proberen en anders maar eens een potje van MAC (met basis) proberen. Bedankt allemaal!
Nieuwe van de Hema die je nat aan moet brengen is ook erg fijn, veel kleurtjes en beter dan de oude vind ik
Ik gebruik ook John van G. Diervriendelijk en hele mooie kleuren! Blijft de hele dag zitten.
quote:Ksenija schreef op 07 maart 2012 @ 17:20:

Chanel heeft altijd veel ingredienten.

Vreselijk naam trouwens, Mac...

Is gewoon van EL, hoor..

ik heb ook een oogschaduw van Lancome.Estee Lauder bedoel je? Wist ik niet, grappig.
Ik heb van dior, hartstikke duur en niet beter dan essence.

Inderdaad duur is niet altijd beter, het doosje is mooi de kleurtjes prachtig maar blijft niet mooi zitten.

Met zo een basis heb ik altijd een micht randje tussen mijn wimpers, krijg dat niet mooi op.
Je schrijft dat je geen foundation en allerlei gebruikt maar er moet wel een basis op je oogleden zitten als je oogschaduw aanbrengt, zelfs de duurste oogschaduw houdt niet op droge oogleden, tenzij je vloeibare of crème oogschaduw gebruikt.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven