Mode & Beauty alle pijlers

Echt goede sokken, waar vind ik die ?

30-11-2013 17:28 73 berichten
Ik koop sokken bij Hema/V&D maar na 2x dragen zitten er al gaten in !

Niet alleen bij mij maar ook bij man en kinderen.

Het scheelt wel wassen als ze iedere keer in de prullenbak verdwijnen maar ik zou ze liever vaker dragen.

We lopen al op pantoffels op de stenen vloer om ze nog enigzins te sparen.

Wie vertelt mij waar ik goede duurzame sokken kan kopen ?
Falke sokken! Ik doe al 22 jaar met een paar walkies. Zelfs de kleur is goed gebleven.
Die vd Hema gingen bij mij ook snel kapot. Nu heb ik laatst een aantal sokken bij V&D en de H&M gekocht. Deze zijn prima en hebben nog geen slijtage
quote:ReinRoef schreef op 30 november 2013 @ 18:02:

Ik heb sokken van hennes. Gaan jaren mee!Ik ook en ze gaan idd heel lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier probeer ik wel vaak verschillende soorten sokken te kopen, teveel net verschillende maten en teveel personen. Mijn dochter en ik hebben vaak gewone katoenen, met een net verschillende print of kleur. De heren (3, met dezelfde maat) willen toch graag zwarte badstof, en dan zorg ik voor een 'eigen' merkje, anders wordt ik horendol van het uitzoeken. Meestal haal ik ze action en dan niet de allergoedkoopste, maar de middenmoot. Bij de katoenen goedkoopste gaat vaak snel de rek eruit.
Happy Socks en Falke. De eerste gezellig, de tweede duurzaam.
Ik vind de sokken van AH ook goed. Falke sokken en Manfield herensokken zijn ook prima.

Weet niet wat de hema mankeert maar de sokken en pyama's zijn erg slecht van kwaliteit vergeleken met een paar jaar geleden.
Die happy socks zijn leuk! Maar wat een rare maatvoering ze gaan van 36-40 of 41-46. Ik heb 41/42 van schoenmaat, maar tot 46 is dan echt veel te groot. En de kleine maat zal te klein zijn gok ik zo. Jammer!
Bonnie Doon bevalt me goed. Leuke kleuren en blijft lang goed. Koop ze vaak in de aanbieding bij Jambelle.
Bonnie Doon had ik vroeger altijd knie- of over the knee kousen van! Bleven goed zitten idd!
De markt!
Ja, die Falke, daar doe ik al tien jaar mee ofzo. En gewoon op 60 graden in de wasmachine. Prettig.

Ik heb bij de Primark ook een multipak korte sokjes gekocht maar die kruipen op, richting tenen. Dat zit niet lekker.

Nu gaan die onder de Falke.
Ik ga van de week maar eens langs de Zeeman/Action en de markt om wat sokken te scoren. Als ik weer eens wat bestel bij H&M zal ik sokken meebestellen, die zit hier namelijk niet in de buurt.

Bedankt voor de tips !
Pas nog een hele lading kniekousen bij hema gekocht en geen enkel probleem. Ook niet met de korte ecologische sokken. Die draag ik in de lente en zomer altijd. Ik koop altijd maat 39-42 terwijl ik krap maat 39 heb, de sokken zitten dan goed, niet te strak. Zeker na het wassen worden ze wat kleiner. Misschien scheelt het dat ik geen droger heb dus de sokken altijd aan de lijn droog. Kan me voorstellen dat stof dan veel minder slijt. Wassen doe ik ze vaak op 60 graden en soms ook wel op 40.Mijn dochter dragen ook altijd mailots en sokken van hema maar doen er ook ellenlang mee. H&m heeft ook goede kwaliteit sokken en ondergoed. Ik let erop dat ze voor zeker 80% van katoen zijn tegen het transpireren.
die van s.oliver!

te koop bij o.a. de otto

Ik heb overigens ook altijd sokmaat 35/38 terwijl ik schoenmaat 40 heb

Van welk merk dan ook
Gewone sokken van Bonnie Doon, kniekousen van Falke want daar zit lekker veel rek in
Ik heb eens schoenen gehad, daar zaten aan de binnenkant bij het teenstuk hapertjes...duurde een paar weken voordat ik doorhad hoe ik toch steeds aan de gaten in mijn sokken kwam :S
Sylphide, ik had vroeger ook altijd Hema sokken en die gingen nooit kapot !

Ik was ze op 40 graden en dan aan de lijn. Het is niet alleen bij mij ook bij man en kinderen die zitten ook met sokken vol gaten. Vanmorgen weer een sok in de kliko gegooid. Ik hou er geen 1 meer over zo.
Sokken van de Wibra blijven ook goed. Die van de Action krimpen in de droger.
Nou, ik ben vanmiddag naar Zeeman geweest en heb een stapel sokken meegenomen daar lusten de honden geen brood van. En het mooie was dat ik maar 17 euro hoefde af te rekenen

Ik heb direct een paar aangetrokken en ben benieuwd hoelang ze mee gaan, wordt vervolgd....
Las net dat je zeeman sokken ook al het loodje gelegd hebben? Ik heb vorige week ook sokken gehaald daar, maar die doen het prima. Heb ze nu al 3 keer aangehad en nergens last van.

En heb een paar happy socks gehaald! Wat word ik daar toch blij van
Haha dat klopt DH ! Wat een slechte sokken zeg ! Niet alleen bij mij maar ook had zoon in een middag een ineens slobkousen, heel zijn voet erdoor na een middagje buitenspelen !

Ik weet het niet meer, mijn voeten zijn helemaal glad, keurig geknipte teennagels

Ik heb mijn schoenen ook al gecheckt of daar wat scherps ergens inzit ofzo maar noppes.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-11-2014 12:19
Reden: spam
% gewijzigd
beter warme sokken, dan koude voeten
Heel goede ervaringen met het merk Bonnie Doon. Blijven lang mooi en zitten goed. Doe er al jaren mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven