Mode & Beauty alle pijlers

Echt warme snowboots

19-01-2022 11:26 30 berichten
Ja ik kan googlen, maar ben op zoek naar persoonlijke ervaringen aangezien fabrikanten wel eens vaker iets beweren :mrgreen:

Iemand ervaring met Sorel Caribou, Sorel Joan of Arc of UGG Adirondack?

Andere echt warme opties zijn uiteraard ook welkom!

Edit: moeten we waterdicht zijn.
anoniem_6925a2a793fac wijzigde dit bericht op 19-01-2022 12:11
6.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die wanstaltige gewone Uggs en die zijn echt heel warm. Ik heb ze gekocht toen ik in Amerika woonde waar het die winter geregeld -20 was en als ik mijn Uggs aan had had ik altijd hele warme voeten.
Ik heb Sorel caribous en Dubarrys en vind ze allebei heel fijn. Gewone UGGs zijn wel warm maar niet waterdicht.
Zelf heb ik Sorel Carnival snowboots en die zijn met wollen sokken warm genoeg voor wintersport.
Ik heb UGG Adirondack en vind ze heel fijn. De Sorel Joan of Arc heb ik geprobeerd maar die vond ik niet fijn om lang mee te lopen. Man heeft de Caribou en hij vindt die ook goed en warm. Waar ik woon wordt het in de winter -20 dus ik heb ze lang aan. Volgens mij heb ik de UGGs wel een maat groter moeten nemen.
Bedankt voor de reacties! Heb er even een edit bijgezet in de OP, want moeten wel echt waterdicht zijn.

Hoe warm was het op de wintersport Lemoos?
Ik heb zelf de Sorel Joan of Arctic, houden mijn voeten prima warm, ook met -20. Ik vind de laarzen wel wat zwaar, als ze aan vervanging toe zijn lijken de Caribou me ook wel fijn.
Waterdicht zijn ze niet, niet zoals regenlaarzen, maar zelfs in diepe sneeuw nog nooit natte voeten gehad.
storm-in-a-teacup wijzigde dit bericht op 19-01-2022 12:18
23.08% gewijzigd
Je moet wel opletten de Adirondack. Sommige versies zijn alleen waterdicht maar zijn geen snowboots.
Sorel is gemaakt voor Canadese winters. Dus die maken echt hele warme boots (zeg maar de Canadian Goose voor je voeten).

Nadeel is wel dat ze al langere tijd geleden over zijn genomen wat de kwaliteit niet ten goede is gekomen. Nog steeds goed, maar niet meer zoals het was (maar goed, dat geldt voor zoveel merken).
Dat ze zwaar zijn heb ik inderdaad ook al eerder gelezen. Goed dat je het nog even zegt Storm-in-a-teacup!

Warme voeten bij -20 hou ik van.
Eurus schreef:
19-01-2022 12:15
Bedankt voor de reacties! Heb er even een edit bijgezet in de OP, want moeten wel echt waterdicht zijn.

Hoe warm was het op de wintersport Lemoos?
Winter van ‘18 in Oostenrijk en die van ‘19 (toen heel veel sneeuw maar best warm). Overdag en ‘s avonds heel comfortabel. En dat ze waterdicht zijn was in ‘19 wel heel handig met al die sneeuw :-)
Ik heb gewone Uggs en dat vond ik heerlijk met -20. Je hebt ook waterdichte Uggs, ik zou daar naar kijken.
Ik weet natuurlijk niet waar je ze voor wilt gebruiken, maar ik loop altijd op hoge wandelschoenen. Loopt goed onder alle omstandigheden, ook in sneeuw en bij koude. Ook tijdens wandelen bij -30 geen koude voeten gehad.
Sorel caribous zijn zeker goed warm maar je kunt er niet echt een flinke wandeling op maken, daarvoor zijn ze niet comfortabel genoeg. Ze zijn niet alleen enorm zwaar maar ook enorm groot en lomp. Uggs gebruik ik als pantoffels, voor gebruik in de sneeuw zijn ze echt niet geschikt.

Als je er kleine stukjes mee wilt lopen zijn de caribous prima, als je echt wilt wandelen dan kun je inderdaad beter bergschoenen nemen met veel wollen sokken over elkaar erin.
MollyMalone schreef:
19-01-2022 13:13
Sorel caribous zijn zeker goed warm maar je kunt er niet echt een flinke wandeling op maken, daarvoor zijn ze niet comfortabel genoeg. Ze zijn niet alleen enorm zwaar maar ook enorm groot en lomp. Uggs gebruik ik als pantoffels, voor gebruik in de sneeuw zijn ze echt niet geschikt.

Als je er kleine stukjes mee wilt lopen zijn de caribous prima, als je echt wilt wandelen dan kun je inderdaad beter bergschoenen nemen met veel wollen sokken over elkaar erin.
Wel zorgen dat als je wollen sokken in wandelschoenen aantrekt dat je nog ruimte overhoudt. Als je voeten te strak in de schoenen zitten worden je voeten ook koud, er moet wat ruimte voor lucht zijn.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
MollyMalone schreef:
19-01-2022 13:13

De Adirondack zijn speciaal voor sneeuw. M’n voeten bleven bij 30 cm sneeuw gewoon droog. De gewone UGGs zijn daar inderdaad niet goed voor.
Wat verstaan jullie onder een flinke wandeling? We zijn geen echte hikers namelijk.
Ze zijn echt gemaakt om mee door de sneeuw te ploegen. Is er geen sneeuw, dan ben je nog steeds aan het ploegen :)

Verder hou ik echt van die Sorels hoor. Het zijn de enige laarzen waarin ik nog nooit koude voeten heb gehad
MollyMalone schreef:
21-01-2022 10:40
Ze zijn echt gemaakt om mee door de sneeuw te ploegen. Is er geen sneeuw, dan ben je nog steeds aan het ploegen :)

Verder hou ik echt van die Sorels hoor. Het zijn de enige laarzen waarin ik nog nooit koude voeten heb gehad
Klinkt goed, want ik zoek ze voor bestemmingen als Lapland ;-)
Ik ben vaker in de winter en Lapland geweest, en maak de wandelingen (10 a15km) daar met hoge wandelschoenen. Altijd droge en warme voeten. Kwestie van goede sokken. Ook sneeuwschoenwandelen doe ik met deze schoenen.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 21-01-2022 13:19
0.46% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
21-01-2022 13:14
Ik ben vajer in de winter en Lapland geweest, en maak de wandelingen (10 a15km) daar met hoge wandelschoenen. Altijd droge en warme voeten. Kwestie van goede sokken. Ook sneeuwschoenwandelen doe ik met deze schoenen.
Heb je een bepaald merk sokken? En merinowol zeker?
Ik moet inderdaad zeggen dat ik zweer bij mijn meindls. Daar zit ook een goed profiel onder. Ik heb er Falke wandelsokken in.
Echt wandelingen maken is in de caribous niet zo fijn. Op m’n dubarrys gaat dat wel.
ninanoname schreef:
21-01-2022 14:24
Ik moet inderdaad zeggen dat ik zweer bij mijn meindls. Daar zit ook een goed profiel onder. Ik heb er Falke wandelsokken in.
Echt wandelingen maken is in de caribous niet zo fijn. Op m’n dubarrys gaat dat wel.
Die heb ik, lopen inderdaad heerlijk. Kreeg er jaren terug in Lapland met -30 toch wel koude voeten in ;-)
ninanoname schreef:
21-01-2022 14:24
Hier ook Meindls met Falke sokken. Loop ik mee bij zo'n beetje alle weersomstandigheden.
Ik ook, maar da’s natuurlijk wel anders dan -30.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven