Een beetje raar, dat blauwe haar.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:32
Ik wil ze zelf geen eten geven, al de mensen die ooit eens hebben geprobeerd zelf hun haar te kleuren en waarbij dit niet is uitgedraaid zoals zij het voor ogen hadden...
Bij de kapper gaan vind ik geld- en tijdrovend. Ik ben wel jaren trouw geweest, maar zat elke keer geërgerd op mijn uurwerk te kijken, te denken wat ik in die tijd al allemaal had kunnen doen. Toen ik de laatste keer bedrogen naar buiten stapte (100 euro betalen om helemaal geen verschil te zien) was voor mij de maat een beetje vol en dacht ik het zelf beter te kunnen. Dat is 1x gelukt, de 2de keer is het resultaat toch niet wat ik had verwacht.
Ik heb van nature blond haar. Ik wou het grijs kleuren en vond een kleuring die een grijze kleur beloofde op licht haar. Resultaat: blauw... alsook is het kleur niet overal even mooi verdeeld.
De meningen zijn verdeeld. De ene persoon vindt dat het mij echt leuk staat, de andere kan zijn afschuw niet verbergen.
Zelf wen ik er wel steeds beter aan, maar die vlekken storen mij wel wat. De negatieve reacties maken mij ook wat onzeker. Dus vraag ik me af of jullie misschien raad weten met het volgende:
- zou het een goed idee zijn om hetzelfde kleur er nog eens op te plaatsen, zodat het mooier verdeeld is? Ik heb enkel schrik dat het dan nog blauwer zal uitslaan.
- kan ik het blauw ergens mee neutraliseren dat het toch meer naar grijs gaat?
Alvast bedankt voor de reacties! En als je enigste raad is "ga naar een kapsalon", gelieve dan niet te reageren, dank je.
Bij de kapper gaan vind ik geld- en tijdrovend. Ik ben wel jaren trouw geweest, maar zat elke keer geërgerd op mijn uurwerk te kijken, te denken wat ik in die tijd al allemaal had kunnen doen. Toen ik de laatste keer bedrogen naar buiten stapte (100 euro betalen om helemaal geen verschil te zien) was voor mij de maat een beetje vol en dacht ik het zelf beter te kunnen. Dat is 1x gelukt, de 2de keer is het resultaat toch niet wat ik had verwacht.
Ik heb van nature blond haar. Ik wou het grijs kleuren en vond een kleuring die een grijze kleur beloofde op licht haar. Resultaat: blauw... alsook is het kleur niet overal even mooi verdeeld.
De meningen zijn verdeeld. De ene persoon vindt dat het mij echt leuk staat, de andere kan zijn afschuw niet verbergen.
Zelf wen ik er wel steeds beter aan, maar die vlekken storen mij wel wat. De negatieve reacties maken mij ook wat onzeker. Dus vraag ik me af of jullie misschien raad weten met het volgende:
- zou het een goed idee zijn om hetzelfde kleur er nog eens op te plaatsen, zodat het mooier verdeeld is? Ik heb enkel schrik dat het dan nog blauwer zal uitslaan.
- kan ik het blauw ergens mee neutraliseren dat het toch meer naar grijs gaat?
Alvast bedankt voor de reacties! En als je enigste raad is "ga naar een kapsalon", gelieve dan niet te reageren, dank je.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:38
donderdag 8 augustus 2019 om 09:44
Grijs is gewoon een blauwe toner inderdaad. Als ik hem erover heen doe kijk ik echt elke 30 seconde bij een plukje wat de status is, anders wordt het blauw. Het gaat er wel snel weer uit, want het haar wordt snel weer warmer van kleur. Ze zeggen dat ketchup helpt, een tijdje laten inwerken en dan uitspoelen.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:47
In de theorie van het kleuren neutraliseert oranje een te blauwe tint. Maar waar haal je oranje vandaan en wordt het dan niet weer veel te oranje? Kleurcorrectie is zelfs voor de kapper nog erg lastig, laat staan voor een leek. Nogmaals blauw erin doen zal egaler maken, maar wellicht ook donkerder\blauwer. Bovendien is op licht haar dat soort pigment haast onmogelijk om er helemaal uit te krijgen.
Grijs verven is voor de kapper al een uitdaging!
Maar goed, de mogelijkheden die je nu hebt:
Blauw erover heen doen. Voordeel: waarschijnlijk een wat egaler blauwe tint. Nadeel: dat krijg je er nooit meer uit.
Donkerder verven. Voordeel: blauw is weg en als je de juiste tint kiest heb je een egale donkerdere kleur. Nadeel: geen idee of je dat mooi vindt.
Blonderen. Voordeel: klein kansje dat je een redelijk deel van het blauw weg krijgt. Nadeel: je krijgt waarschijnlijk niet alles weg, het is maar afwachten welke kleur daar weer uit komt, het is slecht voor je haar.
Succes.
Blauw erover heen doen. Voordeel: waarschijnlijk een wat egaler blauwe tint. Nadeel: dat krijg je er nooit meer uit.
Donkerder verven. Voordeel: blauw is weg en als je de juiste tint kiest heb je een egale donkerdere kleur. Nadeel: geen idee of je dat mooi vindt.
Blonderen. Voordeel: klein kansje dat je een redelijk deel van het blauw weg krijgt. Nadeel: je krijgt waarschijnlijk niet alles weg, het is maar afwachten welke kleur daar weer uit komt, het is slecht voor je haar.
Succes.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:55
Ik snap dus echt niet dat als je niet tevreden bent over wat de kapper gedaan heeft, dat je dan wel gewoon afrekent en de zaak uitwandelt.
Ik had mijn haar laatst laten verven, doe ik al heel lang bij dezelfde kapper, maar op de een of andere manier bleef de kleur niet zitten. Ik heb gebeld en er is kosteloos een nieuwe kleur overheen gezet. Zo gaat dat bij kappers, die houden graag tevreden klanten.
Ik had mijn haar laatst laten verven, doe ik al heel lang bij dezelfde kapper, maar op de een of andere manier bleef de kleur niet zitten. Ik heb gebeld en er is kosteloos een nieuwe kleur overheen gezet. Zo gaat dat bij kappers, die houden graag tevreden klanten.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:00
Bedankt!stokske schreef: ↑08-08-2019 09:44Grijs is gewoon een blauwe toner inderdaad. Als ik hem erover heen doe kijk ik echt elke 30 seconde bij een plukje wat de status is, anders wordt het blauw. Het gaat er wel snel weer uit, want het haar wordt snel weer warmer van kleur. Ze zeggen dat ketchup helpt, een tijdje laten inwerken en dan uitspoelen.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:01
Bedankt! Ik ben blij dat er hier toch nog enkelen reageren op mijn vragen. Er zitten er hier terug heel wat die zelf nooit eens een fout hebben gemaakt in hun perfecte leventje.Jufjoke schreef: ↑08-08-2019 09:47In de theorie van het kleuren neutraliseert oranje een te blauwe tint. Maar waar haal je oranje vandaan en wordt het dan niet weer veel te oranje? Kleurcorrectie is zelfs voor de kapper nog erg lastig, laat staan voor een leek. Nogmaals blauw erin doen zal egaler maken, maar wellicht ook donkerder\blauwer. Bovendien is op licht haar dat soort pigment haast onmogelijk om er helemaal uit te krijgen.
Succes.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:02
Ik heb geklaagd maar meer dan een vage uitleg kreeg ik niet, alsook geen voorstel tot compensatie.vivapimpelmees schreef: ↑08-08-2019 09:55Ik snap dus echt niet dat als je niet tevreden bent over wat de kapper gedaan heeft, dat je dan wel gewoon afrekent en de zaak uitwandelt.
Maar goed, dit was dan ook mijn vraag niet.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:16
Het is een lastige kleur om thuis te doen (ben kapster en doe dit als ik bij klanten bij thuis ga verven niet) wat je zou kunnen proberen is een oranje toner kopen en een drupje mengen met je shampoo en je haar daarmee wassen, als het nodig is nog een keer, maar niet te veel toner pakken want dan slaat het weer door, beter een paar keer extra doen dan in 1 keer teveel.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:18
Ze bedoelt dat je dan heel veel mensen eten zou moeten geven. Een beetje zoals, “als ik een dubbeltje kreeg voor iedereen met een mislukt kapsel...”.
Ik ga zelf dolgraag naar de kapper en kijk dan nooit naar de tijd, dus ik kan hierin niet adviseren. TO zal wel een superdruk bestaan leiden dat ze steeds op haar uurwerk zit te kijken. En als ik niet tevreden over iets ben bij de kapper, dan zeg ik dat direct.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:20
Heel erg bedankt voor de tipblond09 schreef: ↑08-08-2019 10:16Het is een lastige kleur om thuis te doen (ben kapster en doe dit als ik bij klanten bij thuis ga verven niet) wat je zou kunnen proberen is een oranje toner kopen en een drupje mengen met je shampoo en je haar daarmee wassen, als het nodig is nog een keer, maar niet te veel toner pakken want dan slaat het weer door, beter een paar keer extra doen dan in 1 keer teveel.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:23
Haha wat reageer je kribbig, zal wel met een bad hair day te maken hebben 
Ik heb mijn haar echt alle denkbare kleuren gehad, zowel zelf gedaan als door de kapper en witblond en grijs zijn echt het allermoeilijkste. Witblond omdat je haar snel kapot gaat en grijs omdat het balanceren is tussen geel en blauw.
Had je je blonde haar eerst gebleekt? Dat is namelijk echt nodig voor grijs. Al het goed is heb je na het bleken eerst een blauw/paarse toner gebruikt en als je die te lang laat zitten krijg je inderdaad blauw haar, net zoals wanneer je zilvershampoo te lang laat intrekken. Dat kan je er uit krijgen door gewoon je haar te wassen, en hoe agressiever de shampoo (head & shoulders) hoe sneller dat gaat. Na de toner moet er nog een grijze verf overheen.
kortom: wat heb je gedaan en wat is er fout gegaan?
Er zijn tegenwoordig ook color removers om kleur uit je haar te halen maar die heb ik nog nooit gebruikt dus geen idee of het goed werkt.
Ik zou in ieder geval maar vast olaplex inslaan voor je arme haar, of je er mee verzoenen dat je er binnenkort radicaal de schaar in moet zetten.
Ik heb mijn haar echt alle denkbare kleuren gehad, zowel zelf gedaan als door de kapper en witblond en grijs zijn echt het allermoeilijkste. Witblond omdat je haar snel kapot gaat en grijs omdat het balanceren is tussen geel en blauw.
Had je je blonde haar eerst gebleekt? Dat is namelijk echt nodig voor grijs. Al het goed is heb je na het bleken eerst een blauw/paarse toner gebruikt en als je die te lang laat zitten krijg je inderdaad blauw haar, net zoals wanneer je zilvershampoo te lang laat intrekken. Dat kan je er uit krijgen door gewoon je haar te wassen, en hoe agressiever de shampoo (head & shoulders) hoe sneller dat gaat. Na de toner moet er nog een grijze verf overheen.
Er zijn tegenwoordig ook color removers om kleur uit je haar te halen maar die heb ik nog nooit gebruikt dus geen idee of het goed werkt.
Ik zou in ieder geval maar vast olaplex inslaan voor je arme haar, of je er mee verzoenen dat je er binnenkort radicaal de schaar in moet zetten.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:34
Mijn haar is altijd behandeld geweest met Olaplex, dus het staat eigenlijk wel heel gezond nu.ClumsyNinja schreef: ↑08-08-2019 10:23Haha wat reageer je kribbig, zal wel met een bad hair day te maken hebben
Wat ik wel altijd had met grijze kleuringen, is dat deze er heel snel uitwasten. Ik weet niet of dit in dit geval ook zo zal zijn, maar mijn grijs bleef er maximum 2 weken inzitten, desondanks ik waste met zilvershampoo en zilverconditioner.
Mijn haar is niet ontkleurd, van nature heb ik licht haar. Daarop heb ik de grijze haarverf gezet en heb ik mij netjes aan de voorgeschreven inwerktijd gehouden. Op zich vind ik het eigenlijk niet zo lelijk (het is niet dat het knalblauw is, eerder een sterke blauwe schijn) maar vind het wat jammer dat het niet overal even veel is ingewerkt.